danman schreef:Hij jongens,even een vraagje over mijn clio 16v uit 91 maand mei.
Ken ik daar een complete uitlaat ondergooien die vanaf de mnd november is??
want bij die uitlaat staat past op Renault Clio 1.8 (16-V, RSI 8-V van 11-'91 tot 05-'96)
enne ik zoek nog een kat vervanger.. wie ow wie?
gr danny
ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ben vandaag weer voor de apk geweest. De kat er weer even onder gezet, en ik kan er weer een jaar tegenaan
@ Danman: Die uitlaat gaat gewoon passen.
Een katvervanger kwam ik laatst nog op marktplaats tegen, dus moet je daar even op kijken.
Gr, Frits.

@ Danman: Die uitlaat gaat gewoon passen.
Een katvervanger kwam ik laatst nog op marktplaats tegen, dus moet je daar even op kijken.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 19 jun 2005 18:37
- Locatie: Gasselternijveen
Ik heb vandaag m'n wagen even laten controleren en er schijnt 't een en ander mis te zijn.
Het rechter wiellager achter moet vervangen worden
Schijven + blokjes achter
en een nieuwe veer links voor
Wat zou dit geintje mogen kosten?
Het rechter wiellager achter moet vervangen worden
Schijven + blokjes achter
en een nieuwe veer links voor
Wat zou dit geintje mogen kosten?
reken maar op een euro of 500:(
Keek ook ff op marktplaatst voor een kat vervanger,maar kan em nie echt vinden,misschien weet 1 van jullie iets?
wat heb ik nodig,het liefst een magnex compleet van voor naar achter uitlaat systeem met kat vervanger ertussen!!
IEMAND??
Keek ook ff op marktplaatst voor een kat vervanger,maar kan em nie echt vinden,misschien weet 1 van jullie iets?
wat heb ik nodig,het liefst een magnex compleet van voor naar achter uitlaat systeem met kat vervanger ertussen!!
IEMAND??
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Staat er wel op, alleen staat er "gereserveerd" bij, dus misschien ben je te laat.danman schreef:Keek ook ff op marktplaatst voor een kat vervanger,maar kan em nie echt vinden,misschien weet 1 van jullie iets?
wat heb ik nodig,het liefst een magnex compleet van voor naar achter uitlaat systeem met kat vervanger ertussen!!
IEMAND??
Dezelfde vent verkoopt ook een compleet setje:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=3225048
Gr, Frits.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb het hele systeem gereserveerd, is vanaf volgend weekend verkochtClio Baccara 16v schreef:Staat er wel op, alleen staat er "gereserveerd" bij, dus misschien ben je te laat.danman schreef:Keek ook ff op marktplaatst voor een kat vervanger,maar kan em nie echt vinden,misschien weet 1 van jullie iets?
wat heb ik nodig,het liefst een magnex compleet van voor naar achter uitlaat systeem met kat vervanger ertussen!!
IEMAND??
Dezelfde vent verkoopt ook een compleet setje:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=3225048
Gr, Frits.

Ik had eerder de tijd niet om het op te halen vandaar dat de adverteerder er gereserveerd bij heeft staan.
das weer heel erg jammer
Maar ik hoop dat ik nog ergens een katvervanger kan scoren.....
Maar ik hoop dat ik nog ergens een katvervanger kan scoren.....
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb ze er toch regelmatig op zien staan. Even goed in de gaten houden, dan kom je er vast nog wel 1 tegen. 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
ray16v schreef:wat is de kleine groene weerstand/zekering in de relaiskast bij een clio 16v onder de motorkap ?
en waar dient deze voor ?
Oke na veel uistellen gaat het er vrijdag toch van komen. Ik ga me kachelradiateur vervangen. Het schijnt een vreselijke klus te zijn maja wat niet he 
Waar moet ik opletten als ik het ga doen?
Is er iets van een uitleg te vinden hoe ik het het makkelijkst kan doen? Of gewoon gaan en kijken hoe het zit?
Alvast bedankt gr,
Maurice

Waar moet ik opletten als ik het ga doen?
Is er iets van een uitleg te vinden hoe ik het het makkelijkst kan doen? Of gewoon gaan en kijken hoe het zit?
Alvast bedankt gr,
Maurice
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
gebruik eerst de search functie even...
dit is al vaker besproken, incl. een uitleg over hoe je het moet doen..
Gr.Frits

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
lamaMadmaus schreef:heb ik gedaan
kon alleen niets vinden...
Dus ik denk probeer het hier gewoon ff

Riel schreef: ok, jij beknopte handleiding in 2 regeltjes, hier, ook nog wel beknopt
Heb het vandaag nog gefixed een kachelradiator.
Staat nog vers in mijn geheugen, betreft het een clio? Dan hier een beknopte handleiding voor het vervangen. Ik garandeer niet dat het 100% klopt, en als je echt totaal niet handig bent, raad ik het wel af. Echt slopen kun je het neit, maar ik vind het het lastigste klusje wat je kan hebben aan de auto.
Komt ie!
Eerst de kap onder de stuurkolom en achter het stuur (2 kappen, 1 boven 1 onder) verwijderen, dan middenconsole verwijderen.
Dan de bovensta kap van het dashboard verwijderen (5 torx als ik me niet vergis, 2 aan zijkant, 3 bovenop)
Knipperlicht hendel verwijderen
Aan je stuurkolom zie je links en rechts 2 zwarte torx waar zwart plastic van het dashboard mee aan de stuurkolom vast zit, deze allebei verwijderen
Radio + radiobak verwijderen (losdraaien paneeltje onder kachelbedinenin, 2x kleine torx)
Dan zie je waar de middenconsole heeft gezeten onderaan op de grond een beugel, beste is deze helemaal te verwijderen. Zit vast op de vloer (mat wat opschuiver, 10mm moertje), en zit vast aan je dashboard (via onderkant) en zit vast op je kachelhuis, je ziet het wel.
Ook zie je een koperkleurige beugel aan het witte deel van je kachelhuis in het midden in je dash. Deze moet los, je kan de popnagel doorboren maar volgens mij kun je m ook ergens losschroeven. Vond de eerste optie makkelijker aangezien ik een boor naast me had liggen
Stuurhuis los maken, 2x 13mm moertjes vooraan, 2x 13mm bouten achterin, met een ratel met lang verlengstuk en 13 dopje kom je er goed bij van onderen.
Laat stuur + stuurhuis maar 'vallen', ligt goed dan.
Nu ga je buiten de auto
Ruitenwissers demonteren
Parafan (plastic kappen) verwijderen
Ruitewisser motor beetje verdraaien, boven de aanjager zit een kap, 2 torx schroefjes, kap weg halen, door t verdraaien kom je er goed bij.
Kachelweerstand uittrekken (kán met 1 torx vast zitten, meestal niet meer )
Kabel op kachelmotor uittrekken
De kachelmotor zit vast met 2 10mm bouten naar beneden, het kachelhuis in de auto zit hier ook mee vast. Verwijder deze 10mm bouten en trek de kachel los, klemt een beetje. Verplaats de kachel richting je krikbak, eruit kan ook maar bij een 16v lukt dit niet ivm wat bouten die uitsteken.
Onder je expansievat komen 2 kachelpijpjes uit je schutbord. Haal hier de slangen van af, even een leuke hoek vinden voor je dopje, schroevendraaien om de slangenklemmen los te maken Ik laat de koelvloeistof dan gewoon lopen, er zal niet erg veel uit komen. Een bak eronder kan geen kwaad natuurlijk.
Nu ga je in je auto, en zie je links en recht bovenin en links en rechts onderin je dashboard 4x 10mm moertjes zitten, draai deze los.
Als het goed is kun je het dashboard nu naar voren trekken. Zo niet, kijk waar ie klemt of vast zit want ik heb er misschien een of twee vergeten
Het fijnste is als er iemand op de passagiersstoel kan zitten en je het dash omhoog houdt. Anders probeer het te ondersteunen zodat je dash 10-20cm naar binnen hangt en omhoog, zodat je eronderin kan kruipen aan de bestuurderskant.
Als het goed is, kun je het kachelhuis door de ruimte die je hebt gemaakt, bewegen. Zo niet, kijk waar het kachelhuis vast zit.
Als je onder het dash ligt, zie je aan de linkerzijde van het kachelhuis een rechthoekige 'deksel' die met 4 clipjes vastzit, en waarvandaan 2 pijpjes naar buiten gaan. Dit is de kachelradiator. Verdraai het huis zo, beetje wringen en wroeten (breek niets af van je dash ) zodat je kachelradiator er helemaal uit geschoven kan worden. Dus, de pinnetjes op zij duwen en de radiator verwijderen. Eventueel met een schroevedraaier een begin maken. Als de pennetjes afbreken: is niet erg, leg ik straks wel uit.
Je kan net langs je stuurstang en je pedalen! het is niet leuk om te doen, maar t gaat. Beetje koelvloeistof morsen kan gebeuren, dus een doek of een zeil op de vloer is ook geen slecht plan. Het zal allicht wat stroef gaan en het is een lang geval.
Nu, als je de radiator in je handen hebt, zie, je bent op de helft het ergste komt nog . . .
De nieuwe weer monteren. De nieuwe kachelradiator heeft een schuimpje eromheen. Je doet er goed aan deze te laten zitten, ook zodat je hem met monteren niet kan beschadigen. Het spreekt voor zich dat de nieuwe het zelfde erin gaat als de oude eruit.
Let erop dat hij er recht in gaat anders zit je halverwege klem. Ook kan het best behoorlijk zwaar gaan, zeker de laatste 2 centimeter is behoorlijk irri. Let er ook op, dat de rubber die om de pijpjes zit, niet tussen de 2 plastic helften die tegen elkaar aansluiten (ook om de pijpjes) gaat zitten. Het schuim wat om de pijpjes zit valt achter de plaat die aan het huis vast zit. Je ziet het wel. Anders krijg je m er neit helemaal in.
Als de pennetjes afgebroken waren, de nieuwe kachelradiator heeft 2 oogjes waar je een zelfborgend schroefje in kan draaien om deze vast te zetten. Probeer de radiator helemaal in het huis te krijgen. Lukt het na een paar uur nog niet, dan kan het in mijn ogen geen kwaad om m een paar mm uit te laten steken. Voglens mij merk je dat niet aan de warmte van je lucht.
Goed, hij zit, dan duw de pijpjes weer door je schutbord en zet het kachelhuis weer ongeveer op zijn plek.
Het is handig om de kachelmotor nu te monteren, dan zit je kachelhuis min of meer vast.
Hang dan je dashboard weer op de plek en zet de 4 moertjes vast. Let erop dat die witte beugel bovenaan in het midden, precies over die zwarte pin die in het midden uitsteekt valt. Laat hier niet teveel op rusten, het is irritant als die pin afbreekt, moet je bij renault vast 2 weken op wachten.
Daarna monteer je die beugel die je onder je middenconsole hebt uitgehaald, zo zit de kachel tenminste goed. Je moet er minstens 4 torxen en 1 moertje voor vastdraaien, zo nu vergeet je geen belangrijke
En dan, ja, kun je alles weer gaan opbouwen. Stuurkolom vast, vergeet de 2 zwarte torxjes waar het dash mee aan je stuurkolom zit niet, kapjes en alles weer monteren etc etc
Slangen weer op de kachelpijpjes monteren.
Afvullen met koelvloeistof, en ontluchten.
Euh... klaar
Hallo allemaal,
Mijn Clio deed vandaag heel raar... liep te hoog stationair (2000-25000) en gas bleef hangen bij rijden... Hoe zou dit kunnen komen? Erg vaag want de temp.sensor is vorige week vervangen en deze moet het gewoon doen... check ook ff mijn wie is wie topic
Groetjes Marieke
Mijn Clio deed vandaag heel raar... liep te hoog stationair (2000-25000) en gas bleef hangen bij rijden... Hoe zou dit kunnen komen? Erg vaag want de temp.sensor is vorige week vervangen en deze moet het gewoon doen... check ook ff mijn wie is wie topic
Groetjes Marieke
Madmaus schreef:lamaMadmaus schreef:heb ik gedaan
kon alleen niets vinden...
Dus ik denk probeer het hier gewoon ff
Riel schreef: Blabdieblahdieblah
Afvullen met koelvloeistof, en ontluchten.
Euh... klaar
Succes




Goed bezig.
Je zult zien, de tweede keer gaat het 4x zo snel, dan doe je er nog maar een hele dag over

25000 rpm damn wat tank jij?Clio lady schreef:Hallo allemaal,
Mijn Clio deed vandaag heel raar... liep te hoog stationair (2000-25000) en gas bleef hangen bij rijden... Hoe zou dit kunnen komen? Erg vaag want de temp.sensor is vorige week vervangen en deze moet het gewoon doen... check ook ff mijn wie is wie topic
Groetjes Marieke

Zal ik eens iets echt leuks vertellen?Riël schreef:![]()
![]()
Goed bezig.
Je zult zien, de tweede keer gaat het 4x zo snel, dan doe je er nog maar een hele dag over
De kachelradiator was dus niet lek

er zat een alleen een klote slang verkeerd #@#$@$!
Maar goed toch maar die nieuwe erin gehangen. Dashboard is zo goed als klaar alleen een paar kleine dingetjes nog. Maar die komen morgen wel. Al met al goed vertyft dus. Maar wel lekker bezig geweest hahaha
Bijna
Er zitten alleen nog een paar kapjes los die ga ik morgen doen. Haha geen zin meer
wel een hoop schroefjes zeg.
Komt wel goed hoop ik haha
trouwens dat probleem wat jij hebt. Kan dat niet je KM sensor zijn?
Als je je contact uit en weer aanzet is het dan over?
Heb je het alleen als je ff wat harder hebt gereden?


Komt wel goed hoop ik haha
trouwens dat probleem wat jij hebt. Kan dat niet je KM sensor zijn?
Als je je contact uit en weer aanzet is het dan over?
Heb je het alleen als je ff wat harder hebt gereden?
Nee hij doet het meteen vanaf dat ik hem start.. en hij is het juist gaan doen met die kou. En als ik gas geef, is het ok maar als ik hem loslaat, blijft ie gewoon doorgassen. Dus stationair zit ie ineens te hoog dan. Een flinke dot gas geven helpt niet. Uitzetten en opnieuw starten helpt ook niet. Maar wel vreemd dat ie een half uur later weer normaal liep toen de ANWB man erbij was..
Nog veel succes met inbouwen... goeie klus geklaard hoor!!!

Nog veel succes met inbouwen... goeie klus geklaard hoor!!!

Als dat mijn dashboard was geweest had ik er jarenlange depressies aan over gehouden, ik had het never nooit meer in elkaar gekregen namelijk
Mooi werk,

Mooi werk,

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De prijs inclusief verzendkosten wordt 25,-. Als er nog interesse is, dan graag mij een PM sturen. Ik ga na dit weekend de bestelling plaatsen.LotuzClioWilliams schreef:Ik ga een lederen versnellingspookhoes bestellen van f7power.com. Zijn er meer mensen geïnteresseerd? Scheelt natuurlijk in verzendkosten als ik er meerdere tegelijk bestel. Met een beetje mazzel zou ik ze dan mee kunnen nemen op de meeting van 5 maart.
King Stromba schreef:F7power can now offer replacement gear gaiters for Williams / 16v / megane / Spyders / 1916v. In fact any car.
The gaiters can be made to the original pattern or can be customised. Here are some pics of the Williams gaitor before fitting:
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... 0_0091.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... 0_0092.jpg
And after fitting:
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... o-0087.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... o-0088.jpg
They are made from high quality leater, not the vinyl you will find on the originals. I have bought two of these now and the quality and stitching is excellent.
£15
Please pm King Stromba or Rhonsmr2 for further details or to place order. Door cards and other leather accessories also available, made to measure.
JAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hij zit weer in elkaar haha
Alles doet het. Geen schroefjes over! Nu ben ik weer blij hahaha
Me centraledeurvergrendeling gelijk ff gemaakt en me electrische raam doet het ook weer perfect.
respect voor de mensen die dit alleen doen
Hij zit weer in elkaar haha
Alles doet het. Geen schroefjes over! Nu ben ik weer blij hahaha
Me centraledeurvergrendeling gelijk ff gemaakt en me electrische raam doet het ook weer perfect.
respect voor de mensen die dit alleen doen

Is zon hoesje makkelijk te vervangenLotuzClioWilliams schreef:De prijs inclusief verzendkosten wordt 25,-. Als er nog interesse is, dan graag mij een PM sturen. Ik ga na dit weekend de bestelling plaatsen.LotuzClioWilliams schreef:Ik ga een lederen versnellingspookhoes bestellen van f7power.com. Zijn er meer mensen geïnteresseerd? Scheelt natuurlijk in verzendkosten als ik er meerdere tegelijk bestel. Met een beetje mazzel zou ik ze dan mee kunnen nemen op de meeting van 5 maart.
King Stromba schreef:F7power can now offer replacement gear gaiters for Williams / 16v / megane / Spyders / 1916v. In fact any car.
The gaiters can be made to the original pattern or can be customised. Here are some pics of the Williams gaitor before fitting:
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... 0_0091.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... 0_0092.jpg
And after fitting:
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... o-0087.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y240/K ... o-0088.jpg
They are made from high quality leater, not the vinyl you will find on the originals. I have bought two of these now and the quality and stitching is excellent.
£15
Please pm King Stromba or Rhonsmr2 for further details or to place order. Door cards and other leather accessories also available, made to measure.

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Framepje lostrekken van middenconsole en over de pookknop trekken zodat het hoesje binnenstebuiten zit. Dan kun je 'em onder de pookknop losmaken en de hoes eraf halen. Het framepje zul je weer nodig hebben voor de nieuwe pookhoes, dus loshalen van de hoes. En dan de nieuwe hoes in omgekeerde volgorde weer monteren.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Nog iemand op zoek naar een mooie bodykit?
[img]http://www.beartuning.it/grafica/kit12/RC1.jpg[/img]
Ik vind dit één van de mooiste bodykits voor de Clio.
[img]http://www.beartuning.it/grafica/kit12/RC1.jpg[/img]
Ik vind dit één van de mooiste bodykits voor de Clio.
