Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)
-
kwestie van smaak natuurlijk. maar gespoten ph.1 hebben wel wat, in tegenstelling tot ph.2 achterlampen 

Ik hoop dat je een klein mannetje bent. want die megane coupe met opendak pas ik niet in, echt weinig hoofd ruimte... Ik heb dus een gehad zonder opendakje. ook 1.6e 90PK niet weinig.. maar is duidelijk minder als je 16V.
Mooie auto idd met de juiste velgen en zo'n laag spoilertje die over de klep uit steekt.
Maaaaar in vergelijk met je 16Chamade is dit een zeer onhandige auto. Je koffer achterin is al een probleem met dat rarekleppie.
wij hebben er een jaar in gereden en kwa rijden is het een geweldige auto. maar kwa praktijk is het een raar ding. in een 5 zit een stuk meer ruimte
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/abelmegane.JPG[/img]
Mooie auto idd met de juiste velgen en zo'n laag spoilertje die over de klep uit steekt.
Maaaaar in vergelijk met je 16Chamade is dit een zeer onhandige auto. Je koffer achterin is al een probleem met dat rarekleppie.
wij hebben er een jaar in gereden en kwa rijden is het een geweldige auto. maar kwa praktijk is het een raar ding. in een 5 zit een stuk meer ruimte
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/abelmegane.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Abel op do 26 jan 2006 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dat weet ik natuurlijk ook allemaal. 1 ik ben een klein mannetjeAbel schreef:Ik hoop dat je een klein mannetje bent. want die megane coupe met opendak pas ik niet in, echt weinig hoofd ruimte... Ik heb dus een gehad zonder opendakje. ook 1.6e 90PK niet weinig.. maar is duidelijk minder als je 16V.

en mijn vriendin is ook klein, dus prima voor ons 2tjes. verder was die chamade veel te groot voor ons, maar vond hem wel appart en lekker snel, dat ik daar op inlever bezef ik heel goed, maar hij rijdt wel heel relaxed die coupe! en vind het model erg geslaagd. hij heeft een open dak en rijdt een stuk zuiniger! daar lever ik wat ruimte in, maar vind ik echt geen probleem, maar je hebt gelijk!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk, dat is een happy end! Fijne auto, een Coupé. Vooral een spoilertje achterop maakt hem wel af. Mocht de trekhaak je trouwens in de weg zitten: ik zoek er nog een. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik had het idd. ook over gespoten F1 lampen, die maken de auto net iets meer af...Frank M schreef:kwestie van smaak natuurlijk. maar gespoten ph.1 hebben wel wat, in tegenstelling tot ph.2 achterlampen
@mike, kijk eens op het RMC rond. Staat genoeg leuks te koop aangeboden

Project: GTT Blue Sport
klopt, daar heb ik al rond gekeken! thanks voor de tip!Frits schreef:Ik had het idd. ook over gespoten F1 lampen, die maken de auto net iets meer af...Frank M schreef:kwestie van smaak natuurlijk. maar gespoten ph.1 hebben wel wat, in tegenstelling tot ph.2 achterlampen
@mike, kijk eens op het RMC rond. Staat genoeg leuks te koop aangeboden
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wie heeft mn bericht geedit? 

persoonlijk wil ik de nog kleinere spoiler, vind ik meer in verhouding met het hele kleine kontje. smaken verschillen
gelukkig.
deze velgen komen er misschien onder...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/onbekend.jpg[/img]

deze velgen komen er misschien onder...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kom je wel weg met de ET waarden van die velgen? want deze zijn van de nieuwere modellen toch? Dus een hoge ET (43?) ipv de 35(?) die het zou moeten zijn?
-
Vind je deze niet mooier?mike16v schreef: deze velgen komen er misschien onder...
-
Die kleur blauw van de hyperlink is niet op alle monitoren even duidelijk. Misschien is een andere kleur in te stellen?LotuzClioWilliams schreef: Vind je deze niet mooier?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Stuur martijn van leeuwen (opnosdinges) even een PMLotuzClioWilliams schreef:Die kleur blauw van de hyperlink is niet op alle monitoren even duidelijk. Misschien is een andere kleur in te stellen?

-
Done!Frits schreef:Stuur martijn van leeuwen (opnosdinges) even een PMLotuzClioWilliams schreef:Die kleur blauw van de hyperlink is niet op alle monitoren even duidelijk. Misschien is een andere kleur in te stellen?Misschien dat hij er wat aan kan doen in de nieue layout
-
als het een 15inch velg is klopt de ET die hij nodig heeft voor zijn coupéFrits schreef:Kom je wel weg met de ET waarden van die velgen? want deze zijn van de nieuwere modellen toch? Dus een hoge ET (43?) ipv de 35(?) die het zou moeten zijn?
heb die velgen onder mijn clio 1 gehad en paste perfect

185-55-15 onder een clio 1 niet 16v en -40mm verlaagd en die liep nooit aan!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
had ik ook al gevonden, maar is volgens mij perfect och?
moet zeggen dat ik no steed sniet weet wat et nou is...
steek 4 x 100 is dacht ik wel goed...
De velg maten die voor de Mégane I phase I en II van belang zijn:
De ET waarde:
Phase I = ET37, Phase I 2.0 16v = ET44
Phase II = ET43
After market velgen zijn meestal in ET 35, en dat is geen probleem.
De steek is 4 x 100, dit wil dus zeggen dat de steekcirkel 100 is en dat er 4 gaten in moeten voor de wielbouten.
De naafdiameter is Ø 60,1, als je een velg ziet met een grotere naaf diameter dan is dit (vaak) geen probleem. Hier zijn centreerringen voor te krijgen
deze velge die ik wel wil heeft steek 4 x 100 en is 15 inch 185/55/ R15 perfect als het standaard 175/65/ R14 is dacht ik zo... of niet??
Wat is ET??
De ET waarde:
Phase I = ET37, Phase I 2.0 16v = ET44
Phase II = ET43
After market velgen zijn meestal in ET 35, en dat is geen probleem.
De steek is 4 x 100, dit wil dus zeggen dat de steekcirkel 100 is en dat er 4 gaten in moeten voor de wielbouten.
De naafdiameter is Ø 60,1, als je een velg ziet met een grotere naaf diameter dan is dit (vaak) geen probleem. Hier zijn centreerringen voor te krijgen
deze velge die ik wel wil heeft steek 4 x 100 en is 15 inch 185/55/ R15 perfect als het standaard 175/65/ R14 is dacht ik zo... of niet??
Wat is ET??
Laatst gewijzigd door mike16v op do 26 jan 2006 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je een velg met een lagere ET waarde monteert dan standaard voor die wagen, dan komt de velg meer naar buiten. Hogere waarde, dan meer naar binnen. Een groot verschil in waarde kan aanlopen en dergelijke veroorzaken.mike16v schreef: moet zeggen dat ik no steed sniet weet wat et nou is...
Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op do 26 jan 2006 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
dus moet wel lukken? maar mocht het aanlopen dan kan ik kijken voor spoorverbreders?? of heeft dat er niks mee te maken??Abel schreef:zie 4 posts hier boven..
die jij op het oog hebt zijn ook goed genoeg hoor.. ik vermeld alleen wat onder de mijn zat.
-
Daarmee beïnvloed je idd de ET waarde. Alleen nuttig dus wanneer de ET waarde hoger is dan standaard.mike16v schreef:dus moet wel lukken? maar mocht het aanlopen dan kan ik kijken voor spoorverbreders?? of heeft dat er niks mee te maken??Abel schreef:zie 4 posts hier boven..
die jij op het oog hebt zijn ook goed genoeg hoor.. ik vermeld alleen wat onder de mijn zat.
het zat er onder zonder aanlopen.. dus ik mag aan nemen dat het zo past denk ikmike16v schreef:dus moet wel lukken? maar mocht het aanlopen dan kan ik kijken voor spoorverbreders?? of heeft dat er niks mee te maken??Abel schreef:zie 4 posts hier boven..
mooei coupe zeg!!! ja kleur staat me ook wel aan!Jeroen schreef:Mooi Mike, goeie kleur ook![]()
[img]http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/coupe1.jpg[/img]
heb jij een fase 2 dan? die lampen vind ik een stuk mooier staat namelijk!

-
stoere velgen ook!
Dit is mijn oude auto.
En nee het is een Phase I maar ik heb daar Phase II units ingezet omdat ik die ook mooier vond
Alleen de stekkers komen niet overeen, dus je zult even moeten puzzelen (in mijn geval de dealer) om ze werkend te krijgen.
En nee het is een Phase I maar ik heb daar Phase II units ingezet omdat ik die ook mooier vond
Alleen de stekkers komen niet overeen, dus je zult even moeten puzzelen (in mijn geval de dealer) om ze werkend te krijgen.
Yep, heb ze pas weer gekocht maar nu als velgen voor mijn winterbanden.Armando.B. schreef:stoere velgen ook!
Er zijn geloof ik nog 1 of 2 setjes aanwezig bij S-G in Numansdorp.
Hier nog een plaatje van de voorkant:
[img]http://www.oehaha.nl/upzooi/coupe2.jpg[/img]
Tipje,mike16v schreef:maar deze velgen vind i ook mooi. Weet jij hoe dat met die ET zit??Abel schreef:ik had 4X100 16" 205X45X16 onder mijn 1.6e en dat reed goed hoor.. lekker veel grip
Als je budget toereikend is ga dan op z'n minst voor 16" of nog beter 17".
Ik heb al heel wat mensen voorbij zien komen die riepen dat 15" prima was en die even later toch naar 17" gingen kijken.
En dan hun 15" velgen met flink verlies konden verkopen.
vind 16 mooi 17 bijna iets te groot voor een kleine auto, maar ik rij al 6 jaar met 15 inch, ben niet zo heel erg moet tunen. Wil hem wel lager hebben, dat staat hem wel erg goed!Jeroen schreef:Tipje,mike16v schreef:maar deze velgen vind i ook mooi. Weet jij hoe dat met die ET zit??Abel schreef:ik had 4X100 16" 205X45X16 onder mijn 1.6e en dat reed goed hoor.. lekker veel grip
Ik heb al heel wat mensen voorbij zien komen die riepen dat 15" prima was en die even later toch naar 17" gingen kijken.
Mike, dit heb ik vaker gehoord, vandaar mijn tipjemike16v schreef:vind 16 mooi 17 bijna iets te groot voor een kleine auto, maar ik rij al 6 jaar met 15 inch, ben niet zo heel erg moet tunen. Wil hem wel lager hebben, dat staat hem wel erg goed!Jeroen schreef:Tipje,mike16v schreef:maar deze velgen vind i ook mooi. Weet jij hoe dat met die ET zit??Abel schreef:ik had 4X100 16" 205X45X16 onder mijn 1.6e en dat reed goed hoor.. lekker veel grip