ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
-jacco-
Über-Spammer

Ist weer zover?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
DxRsd

blijkbaar >-)
Joosten
Contacteer:

de dealer heeft van de meeste auto's toch wel spiegelglazen liggen? Bij ons iig wel...

tis zeker wel kloten, helemaal omdat mensen komen kijken...
TheoV
Contacteer:

en anders even naar de sloop lopen he
Joosten
Contacteer:

ik zit zo langszamerhand ook eens te denken aan een leuk sportuitlaatje op den duur...

maar de zijn vrij prijzig en ik kan maar weinig uitlaten vinden die ik mooi vind. meeste zijn van die universele dingen of van die DTM dingen.

maar heeft iemand ervaring als ik gewoon van de einddemper een rechte pijp maak met een mooi sierstukje er op?

dan heb ik subtiel uitlaatje waar toch wel redelijke herrie van af komt of niet? Bij een vorige auto heb ik namelijk een einddemper er tussenweg gehaald, wat wel een leuk resultaat gaf.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Met zo'n opzetsierstuk krijg je niet echt een mooier geluid, dan kan je beter gewoon een universele demper met bv een mooie rechte pijp eronder lassen, die dempers kosten volgens mij niet meer dan 100 euro, of gewoon de demper eraf halen en een tafelpoot van voor naar achter lassen, haha (heb ik ooit eens gezien, dan krijg je wel een takke herrie)
Natas

Vandaag een Spiegelglas besteld bij de dealer , morgen binnen voor 21,95 inclusief.

Bedankt voor de tips
TheoV
Contacteer:

tut schreef:grr.. vandaag mn linkervoorband aan gort gereden, en zal ik dus iets sneller dan gehoopt naar nieuwe bandjes mogen gaan zien (en dus ineens nieuwe velgen)

nu, aangezien mn gierigheid, zullen het geen nieuwe velgen worden, maar van de sloop ofzo.. niets te speciaal dus :P maar ik ga hopen dat het nog een beetje meevalt kwa aanbod ginds...
ok, wegens gebrek aan aanbod bij de sloop, heb ik 14" zillion nimbo s besteld :P
-jacco-
Über-Spammer

Joosten schreef:maar heeft iemand ervaring als ik gewoon van de einddemper een rechte pijp maak met een mooi sierstukje er op?
Neuh... Geen ervaring mee O-)
Joosten schreef:dan heb ik subtiel uitlaatje waar toch wel redelijke herrie van af komt of niet? Bij een vorige auto heb ik namelijk een einddemper er tussenweg gehaald, wat wel een leuk resultaat gaf.

Herrie krijg je zeker wel ;)
Joosten
Contacteer:

Met zo'n opzetsierstuk krijg je niet echt een mooier geluid,
dat sierstukje is ook waarvoor het bedoeld is, voor de sier :wink:

maar i.p.v. een einddemper gewoon een rechte pijp, das niet duur en heel makkelijk te fabriceren volgens mij.

Maar voordat ik begin te hobbiën en te doen dacht ik van, mischien is er wel iemand die daar slechte of juist goede ervaringen mee heeft...

er moet wel beetje herrie van af komen, maar niet zo'n takke herrie dat ik niet meer fatsoenlijk laat de straat in kan rijden.

maar alleeen een einddempertje vervangen door een rechte pijp zorgt toch niet direct voor zo'n bak herrie... 8)
Laatst gewijzigd door Joosten op wo 25 jan 2006 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Moet jij eens opletten :wink:
-jacco-
Über-Spammer

:lol: Kom maar es luisteren :p
Joosten
Contacteer:

hmmm :D

APK technisch gezien moet het mogen toch? Als het maar tot het einde gasdicht was, dan was het verder oke meende ik...
-jacco-
Über-Spammer

Alst maar gasdicht is :)
Joosten
Contacteer:

dan zal ik zaterdag mijn twingo ff op de brug zetten en kijken in hoeverre ik het kan maken :smile:
dan kan je beter gewoon een universele demper met bv een mooie rechte pijp eronder lassen, die dempers kosten volgens mij niet meer dan 100 euro,
dat is het hm juist, die universele goedkope dempers vind ik 9 van de 10 lelijk. En zo ogen altijd te groot op een twingo naar mijn mening.

en een recht pijp er onder lassen? volgens mij heeft mijn Twingo fabrieksuit al een rechte pijp op de cat na dan... :D

[img]http://www.catalogue.bosal.com/images/e ... 607685.gif[/img]
madtraxx

iemand ervaring met schade afhandeling?

Heeft een vrachtwagen met bullbar achterop de twingo gezeten.. resultaat: kapot achterlicht en vrij scherpe deuk aan de zijkant (ronding) van de klep.... hij is ook een beetje omgebogen.. schadeformulieren allemaal ingevuld politie bij enz.. maar hoe werkt het?
Moet je naar een bedrijf en daar de schade laten schatten?
Keert de verzekering dit dan meteen uit?
Is het slimmer om zelf het herstel te regelen?
TheoV
Contacteer:

normaal gezien moet je met de formulieren naar de verzekering, dan maken zij een afspreaak met een expert, en deze komt dan de schade schatten.
dat geld krijg je dan op je rekening gestort, en kan jij mee doen wat je wil (zoals bijvoorbeeld je auto repareren)

of toch, zo gaat het er aan toe in het belgenlandje
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Contact opnemen met verzekeringsmaatschappij, zij zullen dan zeggen of je het moet laten taxeren en in mijn geval hebben ze meteen uitgekeerd, omdat ze zeker wisten dat ik niet fout zat toen, terwijl een jaar later het pas is afgehandeld, maar je kunt het beste even contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij denk ik (Y)
Joosten
Contacteer:

eerst even naar een erkent schadebedrijfs laten gaan en even laten kijken wat de schade ongeveer zal zijn...

dit doorgeven aan jou verzekering (die regeld dit met de andere verzekering)

is het bedrag van behoorlijke hoogte, dan komt er een schadeexpert van de tegenpartij aan te pas om het precieze bedrag te bepalen.

dat geld krijg jij dus. en wat jij met het geld gaat doen moet je vaak zelf weten. Dus het slimste is dan, om het wel gewoon goed te laten maken, maar wel goedkoop of zo als je dat ergens kunt regelen, dan kun je er nog iets aan overhouden ook vaak
madtraxx

waar staat ook en weer die website voor los plaatwerk?
iemand die een adresje weet omgeving rotterdam?
Ik zal morgen ff foto's maken dan kan ik het een beetje laten zien....
Laatst gewijzigd door madtraxx op wo 25 jan 2006 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-jacco-
Über-Spammer

madtraxx

tnx... jammer dat ze nergens een achterklep hebben :( morgen maar ff verzekering bellen.... kijken wat zij zeggen... dat achterlicht kan ik zelf wel herstellen..maar dat plaatwerk :( alleen het uitdeuken dat is al een drama..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

mooi geel-klepje van de sloop geen optie.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-jacco-
Über-Spammer

Die gele van speurders is krom ;)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Staat op marktplaats meen ik een achterklep :)
-jacco-
Über-Spammer

Ronnie Detmers schreef:Staat op marktplaats meen ik een achterklep :)
HIER

;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

met deze klep zie je niks meer van de schade :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
madtraxx

Gabri schreef:mooi geel-klepje van de sloop geen optie.
nou, eentje in de aanbieding? hijs inderdaad geel :D
Jacco Osté schreef:
Ronnie Detmers schreef:Staat op marktplaats meen ik een achterklep :)
HIER

;)
staat jammer genoeg geen kleur bij.... kan die gast wel even mailen..
-jacco-
Über-Spammer

madtraxx schreef: staat jammer genoeg geen kleur bij.... kan die gast wel even mailen..
Staat wel bij dat ie nieuw is, dus ws ongespoten ;)
Joosten
Contacteer:

madtraxx schreef:tnx... jammer dat ze nergens een achterklep hebben :( morgen maar ff verzekering bellen.... kijken wat zij zeggen... dat achterlicht kan ik zelf wel herstellen..maar dat plaatwerk :( alleen het uitdeuken dat is al een drama..
ik zou er nu maar even nie te veel mee bezig gaan, en eerst even langs een erkende schadehersteller gaan en de schade opnemen. Wanneer je hoort hoeveel geld je gaat krijgen dan zou ik maar eens zelf even goed bezig gaan.

en vooral niet zeggen dat je het achterlicht en zo zelf wel kunt, gewoon volle mep laten betalen. Maargoed, nu alvast kijken naar achterklep en zo kan natuurlijk geen kwaad.
madtraxx

mail send, hoop dat hij hem nog heeft... dan ga ik hem vrijdag ff halen... zou ik meteen een gladde achterklep kunnen maken >-)
Joosten schreef:
madtraxx schreef:tnx... jammer dat ze nergens een achterklep hebben :( morgen maar ff verzekering bellen.... kijken wat zij zeggen... dat achterlicht kan ik zelf wel herstellen..maar dat plaatwerk :( alleen het uitdeuken dat is al een drama..
ik zou er nu maar even nie te veel mee bezig gaan, en eerst even langs een erkende schadehersteller gaan en de schade opnemen. Wanneer je hoort hoeveel geld je gaat krijgen dan zou ik maar eens zelf even goed bezig gaan.

en vooral niet zeggen dat je het achterlicht en zo zelf wel kunt, gewoon volle mep laten betalen. Maargoed, nu alvast kijken naar achterklep en zo kan natuurlijk geen kwaad.
inderdaad dit ga ik morgen ook even doen... en voor de verzekering heb ik uiteraard 2 linkerhanden >-)
TheoV
Contacteer:

t is waarschijnlijk al gevraagd geweest, maar na ene tijdje zoeken heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op mn vraag...

mn vraag zijnde: als ik 195/45-14 op mn twingo zet, past dat of schuurt dat?
madtraxx

zo dan even langs schade bedrijf geweest... schade is in totaal zo'n €800,- ex btw.

Dus dat geld wil ik wel hebben..... dan probeer ik zelf wel een achterklep te regelen...:D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik weet niet waar je woont. maar in Westervoort op de sloop staat nog een twingo (wit) met een goeie achterklep... Evt. valt er wel wat te regelen. voor 5 maart of eerder :wink: ...

Gr.Frits
madtraxx

zoek eigenlijk een gele..... iemand enig idee wat overspuiten dan zou kosten?
Gesloten