r5 baccara 1.7 carb -> injectie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Glauco

hoi, ik heb een renault r5 1.7 baccara, bj.90, met tweetraps solex carburator, en ben nu overgeschakeld naar de weber (de solex was kappot)
maar ik zou graag willen overgaan op een multipoint injectie, ik weet dat er 1.7 renault motoren zijn die dit hebben, is dit mogelijk zomaar over te steken, en wat moet ik dan net allemaal vervangen
of nog een grotere vraag, de motor van een volvo 480 turbo, 1.7, is naar het schijnt dezelfde als de renault 1.7, valt deze zomaar over te steken of komt daar slijp en paswerk bij kijken?
want als dit gaat zonder paswerk dan is mijn keuze rap gemaakt uiteraard :wink:
alvast bedankt :worship:
Riël
Über-Spammer

Past zo, maar zoek maar eens rond hier, diverse 5jes (en mijn 19) zijn voorzien van die motor. Beetje paswerk wat betreft een slangetje hier en een kabeltje daar maar slijpwerk is niet nodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glauco

en hoe zit dat dan met de versnellingsbak, moet dat ook dan van een volvo komen, of past die van de r5 er op?
en is dit een aanrader, of is het gewoon makkelijker om over te schakelen op injectie? op zich is het blok verwisselen geen probleem, maar heeft het nut om die turboblok te steken, of kan je ook gewoon enkel de turbo en de injectie er inrammen met de nodige hardware en software, maar dan kan ik wel mn blok laten zitten...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

jou blok kan je wel aanpassen op injectie maar dat moet je een spruitstuk gaan maken waar de injectoren inkomen
bij de 1700 mpi zitten de injectoren namelijk in de kop

koppie overzetten kan ook natuurlijk ,wat helemaal leuk is jou kop laten bewerken .. spruitstukje bouwen .. volledig programmeerbaar injectie systeem erop en gelijk ff je compressie een beetje omhoog ...
uitlaatje aanpassen en een snellere nokkenas .. maarja dan praat je over heel handig zijn en een beetje ping ping
5gt8vturbo

je kan er ook een monopoint injectie van maken heb je alleen een ander spruitstuk en een computer met draadboom nodig
GTE (Sjoerd)

5gt8vturbo schreef:je kan er ook een monopoint injectie van maken heb je alleen een ander spruitstuk en een computer met draadboom nodig
dan ga je toch terug in vermogen? :~
Chris@R5

Klopt.

Staat nog een nieuw blok voor 400 euro op het forum. Een compleet 1.7 MPI blok met 0 km.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

klopt,die heb ik nog te koop staan.

Evnetueel heb ik ook iemand die een ECU heeft liggen voor deze motor.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
5gt8vturbo

GTE (Sjoerd) schreef:
5gt8vturbo schreef:je kan er ook een monopoint injectie van maken heb je alleen een ander spruitstuk en een computer met draadboom nodig
dan ga je toch terug in vermogen? :~
monopiont injectie heeft 89 pk en een twee traps carb ook volgens mij er zal echt geen enorm pk verlies zijn
GTE (Sjoerd)

monopoint had dacht ik 75pk, carb 87pk en multipoint 95pk, ik dacht dat 't rijtje zo was, maar bind me er niet aan vast
Riël
Über-Spammer

Klopt
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Glauco

allemaal bedankt voor de uitleg, maar ik ga toch opteren voor de volvo turbo blok, dan heb ik het allemaal in 1x, de multipoint en de turbo :p
nu nog manieren vinden om die blok harder te laten gaan...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Glauco schreef: nu nog manieren vinden om dat blok harder te laten gaan...
Neem maar eens contact op met menno :wink:
Plaats reactie