ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

bij mij zit r ook een varta in, al de nodige keren leeg gespeeld op meetings, maar doet t nog steeds perfect
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee...gaat je startmotor sneller van kaduuk. Riel had daar een mooie uitleg over. Ken m wel, maar kan m niet zo mooi na vertellen ;)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Haas schreef:hmz...drie jaar is wel erg snel, maar weet niet hoeveelkm je per jaar rijd?
Toen florus hem kocht was er meteen een nieuwe accu ingegaan, toen ik hem kocht stond ie op 102500 km en nu op 113500
Heb hem nu (echt alweer bijna) een jaar.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je rijd er dus weinig mee...
kan ook een reden zijn, veel staan. Dan loopt de accu heel rustig leeg, maar wordt nooit eens fatsoenlijk opgeladen en sterk ontladen. Af en toe meot je zo'n ding gewoon ff goed op zijn flikker geven :)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Haas schreef:je rijd er dus weinig mee...
kan ook een reden zijn, veel staan. Dan loopt de accu heel rustig leeg, maar wordt nooit eens fatsoenlijk opgeladen en sterk ontladen. Af en toe meot je zo'n ding gewoon ff goed op zijn flikker geven :)
Na het opwarmen geef ik hem genoeg op zijn flikker, het is een williams geen alto :D
En toen de kou begon deze winter had ie erg veel moeite om aan te slaan en opeens toen ie stationair liep viel ie helemaal uit, einde oefening.
Bij mijn accuboer zeggen ze dat een accu na 3-4 jaar slechter wordt, en renault dealer Haarlem zei dat het gewoon per accu is de een gaat een paar jaar mee de ander 8 jaar.
Gewoon een kwestie van geluk denk ik.
Rij verder er toch wel dagelijks mee.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

jongens kijk dit eens

240PK zegt i dan eerst zien en dan pas juichen

LINKJE
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Deze was laatst al gepost. Met 240 pk zou ik iets van 270 moeten gaan >-) :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haas schreef:ken niemand die dat geen lol vind :P ;)
Whehe ouwe man op fiets? :~
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:
dat was een mooie jah!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vroegâh.... :sad:
StyxX
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 17:46

Wou ik vandaag effe mn auto parkeren in utrecht centrum, stond er een kerel uitgebreid mn Williams te bekijken...ik stap uit, komt ie naar me toe; blijkt t de eerste eigenaar geweest te zijn! Echt mega toevallig, wel leuk om te zien hoe leuk iemand t dan vind om te zien dat zn ouwe karretje nog rondrijd in goeie staat :)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dit is ook wel een brute oplossing voor je luchtfilter, van dat clio-williams.net

van een group a dinges:

ik kan geen frans :)

Elle est de loin la solution la plus efficace. Cette admission était montée en rallye sur les clio 16S et williams groupe A.

Elle consiste en une nouvelle boite à air issue de la R21 turbo ainsi qu'une grosse écope qui vient se loger dans la baie de parbrise. En effet, les ingénieurs de chez Renault sport ont prouvé qu'il existait, à cet endroit, une plus forte pression et des turbulences qui accélèrent l'air dans le conduit.

Avantages :

Les perfs sont améliorées de façon plus nette.

Inconvénients :

Hormis le coût du système beaucoup plus élevé que l'admission dynamique ou directe, la principale difficulté se situe au niveau de l'installation de celui-ci. En effet il faut découper le tablier, déplacer la batterie dans le coffre ou dans la boite à eau gauche, déplacer le bocal de frein, etc …

Ce système reste donc réservé aux mécanos confirmés et ceux qui sont à la recherche d'une optimisation maximale.

[img]http://clio-williams.net/Parties/Optimi ... GrpA_2.jpg[/img]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal er ook wel een happer zitten boven die parafan...
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

Ik ken iemand met een Group A Williams die heeft ook dat luchtinlaat systeem, schijnt dat je dit luchtfilter bij Group A mag/moet gebruiken... en Bij Group N (normal) mag je dit dan weer niet.
En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

SQWilliams schreef: En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
Gaaf, zo'n rooster in je motorkap. 8)
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

Laatst gewijzigd door SQWilliams op di 24 jan 2006 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
SQWilliams schreef: En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
Gaaf, zo'n rooster in je motorkap. 8)
Bedoel jij de maxi clio's?
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Paul1916v schreef:
LotuzClioWilliams schreef:
SQWilliams schreef: En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
Gaaf, zo'n rooster in je motorkap. 8)
Bedoel jij de maxi clio's?
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Dimma1.jpg[/img]
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

ja klopt zijn de Maxi Clio's...

Check die site van Hillpower verder..... heeft veel Renault spulletjes!! (Y)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

das geen maxi

dimma


mooie wielen overigens ;)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Marcel B. schreef:das geen maxi

dimma
Dat weet ik. Het was alleen een voorbeeld van dat rooster dat ik snel kon laten zien.
:)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Idd dimma kit, maar heeft wel wat weg van de maxi kap...
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

En die wielen zijn wel aardig, ja. ;)
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

SQWilliams schreef:als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
Gewoon zorgen dat je dicht genoeg op je voorganger rijdt. Wordt je ruit vanzelf een keertje gesproeid. Sommige sproeien zelfs op je ruit als je op normale afstand rijdt. :s
SQWilliams
Berichten: 406
Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams

:lol: :lol: :D
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Zijn er mensen die hun williams hebben aangepast motorisch ? Ik bedoel met name zaken als andere nokkenassen, drijfstangen, zuigers, vliegwiel (lichtere; dan wel afdraaien. Maar dan wel weer balanceren aan de krukas om trillingen te voorkomen), evt krukas, ecu, fuelrail regulator etc.

Wat zijn de betere leveranciers/bedrijven hiervoor in Nederland ? (bij voorkeur met rollenbank)

Ik ben niet op zoek naar de ultime pk's, maar wil een motor die goed aan het gas hangt en ongeveer 170PK heeft (maar: dat mag niet/weinig ten koste gaan van het koppel). Heb reeds van k-tecracing hun spruitstuk besteld en katvervanger (met demper ivm Zolder geluidsmetingen ;) )
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Een goeie chip doet erg veel bij een Williams.
Zeker als je een ander spruitstuk d'r op zet, is het wel de moeite waard om een chipje aan te laten passen op jouw auto.

Vanaf welk toerental wil je echt voluit koppel hebben? Dat bepaalt een beetje hoe en waar je je vermogen neer moet leggen, en daarmee wat er verder zinvol is qua aanpassingen. Echt veel hoeft je er niet aan te doen, om een echt goed circuitwaardige auto d'r van te maken.
rev it like a rental
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

SQWilliams schreef:als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
Of verplaatsen :)
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Patrick (Basic) schreef:
SQWilliams schreef:als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
Of verplaatsen :)
Waar naartoe? Bak losse onderdelen? :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Niels Takken schreef:Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
Zou de luchttemperatuur onder de wagen en voor de voorruit zoveel verschillen dan?

De slang zou je eigenlijk moeten isoleren, maar aan de andere kant denk ik dat de lucht er zo snel doorheen stroomt dat het niet veel zal opwarmen. Dit in tegenstelling tot lucht die direct uit het motorcompartiment gezogen wordt.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ach die slang achter mn voorbumper zit goed zo :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Gesloten