ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
joeri_16V
Car: megane 2

bij mij zit r ook een varta in, al de nodige keren leeg gespeeld op meetings, maar doet t nog steeds perfect
Haas
Car: Megane RS

nee...gaat je startmotor sneller van kaduuk. Riel had daar een mooie uitleg over. Ken m wel, maar kan m niet zo mooi na vertellen ;)
Strijder

Haas schreef:hmz...drie jaar is wel erg snel, maar weet niet hoeveelkm je per jaar rijd?
Toen florus hem kocht was er meteen een nieuwe accu ingegaan, toen ik hem kocht stond ie op 102500 km en nu op 113500
Heb hem nu (echt alweer bijna) een jaar.
Haas

je rijd er dus weinig mee...
kan ook een reden zijn, veel staan. Dan loopt de accu heel rustig leeg, maar wordt nooit eens fatsoenlijk opgeladen en sterk ontladen. Af en toe meot je zo'n ding gewoon ff goed op zijn flikker geven :)
Strijder

Haas schreef:je rijd er dus weinig mee...
kan ook een reden zijn, veel staan. Dan loopt de accu heel rustig leeg, maar wordt nooit eens fatsoenlijk opgeladen en sterk ontladen. Af en toe meot je zo'n ding gewoon ff goed op zijn flikker geven :)
Na het opwarmen geef ik hem genoeg op zijn flikker, het is een williams geen alto :D
En toen de kou begon deze winter had ie erg veel moeite om aan te slaan en opeens toen ie stationair liep viel ie helemaal uit, einde oefening.
Bij mijn accuboer zeggen ze dat een accu na 3-4 jaar slechter wordt, en renault dealer Haarlem zei dat het gewoon per accu is de een gaat een paar jaar mee de ander 8 jaar.
Gewoon een kwestie van geluk denk ik.
Rij verder er toch wel dagelijks mee.
Christian

jongens kijk dit eens

240PK zegt i dan eerst zien en dan pas juichen

LINKJE
Strijder

Deze was laatst al gepost. Met 240 pk zou ik iets van 270 moeten gaan >-) :wink:
Steven
Car: M536

Haas schreef:ken niemand die dat geen lol vind :P ;)
Whehe ouwe man op fiets? :~
Haas

:lol:
dat was een mooie jah!!
Steven
Car: M536

Vroegâh.... :sad:
StyxX

Wou ik vandaag effe mn auto parkeren in utrecht centrum, stond er een kerel uitgebreid mn Williams te bekijken...ik stap uit, komt ie naar me toe; blijkt t de eerste eigenaar geweest te zijn! Echt mega toevallig, wel leuk om te zien hoe leuk iemand t dan vind om te zien dat zn ouwe karretje nog rondrijd in goeie staat :)
PatrickG

Dit is ook wel een brute oplossing voor je luchtfilter, van dat clio-williams.net

van een group a dinges:

ik kan geen frans :)

Elle est de loin la solution la plus efficace. Cette admission était montée en rallye sur les clio 16S et williams groupe A.

Elle consiste en une nouvelle boite à air issue de la R21 turbo ainsi qu'une grosse écope qui vient se loger dans la baie de parbrise. En effet, les ingénieurs de chez Renault sport ont prouvé qu'il existait, à cet endroit, une plus forte pression et des turbulences qui accélèrent l'air dans le conduit.

Avantages :

Les perfs sont améliorées de façon plus nette.

Inconvénients :

Hormis le coût du système beaucoup plus élevé que l'admission dynamique ou directe, la principale difficulté se situe au niveau de l'installation de celui-ci. En effet il faut découper le tablier, déplacer la batterie dans le coffre ou dans la boite à eau gauche, déplacer le bocal de frein, etc …

Ce système reste donc réservé aux mécanos confirmés et ceux qui sont à la recherche d'une optimisation maximale.

[img]http://clio-williams.net/Parties/Optimi ... GrpA_2.jpg[/img]
Haas

zal er ook wel een happer zitten boven die parafan...
SQWilliams

Ik ken iemand met een Group A Williams die heeft ook dat luchtinlaat systeem, schijnt dat je dit luchtfilter bij Group A mag/moet gebruiken... en Bij Group N (normal) mag je dit dan weer niet.
En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
LotuzClioWilliams

SQWilliams schreef: En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
Gaaf, zo'n rooster in je motorkap. 8)
SQWilliams

Laatst gewijzigd door SQWilliams op di 24 jan 2006 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
SQWilliams schreef: En dan heb je ook nog die uitvoeringen met die opening in de motorkap boven het luchtfilter, alleen weet ik niet welke Group dat is....
Bedoel jij de maxi clio's?
SQWilliams

LotuzClioWilliams

Paul1916v schreef:
LotuzClioWilliams schreef:
Bedoel jij de maxi clio's?
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Dimma1.jpg[/img]
SQWilliams

ja klopt zijn de Maxi Clio's...

Check die site van Hillpower verder..... heeft veel Renault spulletjes!! (Y)
Marcel B.

das geen maxi

dimma

mooie wielen overigens ;)
LotuzClioWilliams

Marcel B. schreef:das geen maxi

dimma
Dat weet ik. Het was alleen een voorbeeld van dat rooster dat ik snel kon laten zien.
:)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Idd dimma kit, maar heeft wel wat weg van de maxi kap...
LotuzClioWilliams

En die wielen zijn wel aardig, ja. ;)
SQWilliams

als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
LotuzClioWilliams

SQWilliams schreef:als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
Gewoon zorgen dat je dicht genoeg op je voorganger rijdt. Wordt je ruit vanzelf een keertje gesproeid. Sommige sproeien zelfs op je ruit als je op normale afstand rijdt. :s
SQWilliams

:lol: :lol: :D
Lionheart
Contacteer:

Zijn er mensen die hun williams hebben aangepast motorisch ? Ik bedoel met name zaken als andere nokkenassen, drijfstangen, zuigers, vliegwiel (lichtere; dan wel afdraaien. Maar dan wel weer balanceren aan de krukas om trillingen te voorkomen), evt krukas, ecu, fuelrail regulator etc.

Wat zijn de betere leveranciers/bedrijven hiervoor in Nederland ? (bij voorkeur met rollenbank)

Ik ben niet op zoek naar de ultime pk's, maar wil een motor die goed aan het gas hangt en ongeveer 170PK heeft (maar: dat mag niet/weinig ten koste gaan van het koppel). Heb reeds van k-tecracing hun spruitstuk besteld en katvervanger (met demper ivm Zolder geluidsmetingen ;) )
Menno

Een goeie chip doet erg veel bij een Williams.
Zeker als je een ander spruitstuk d'r op zet, is het wel de moeite waard om een chipje aan te laten passen op jouw auto.

Vanaf welk toerental wil je echt voluit koppel hebben? Dat bepaalt een beetje hoe en waar je je vermogen neer moet leggen, en daarmee wat er verder zinvol is qua aanpassingen. Echt veel hoeft je er niet aan te doen, om een echt goed circuitwaardige auto d'r van te maken.
rev it like a rental
PatrickG

SQWilliams schreef:als ik het goed zie moet je bij die air intake van hillpower je ruitvloeistofreservoir verwijderen???
Of verplaatsen :)
NielsT

Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
LotuzClioWilliams

Patrick (Basic) schreef:
Of verplaatsen :)
Waar naartoe? Bak losse onderdelen? :p
LotuzClioWilliams

Niels Takken schreef:Ik dacht dat de inlaattemperatuur altijd zo laag mogelijk moest wezen..? Dus zo laag mogelijk bij de grond. Waarom doen je hem dan in zoon bak? Die slang is denk ik ook lang genoeg, vooral omdat hij zo ook goed opgewarmt word?
Zou de luchttemperatuur onder de wagen en voor de voorruit zoveel verschillen dan?

De slang zou je eigenlijk moeten isoleren, maar aan de andere kant denk ik dat de lucht er zo snel doorheen stroomt dat het niet veel zal opwarmen. Dit in tegenstelling tot lucht die direct uit het motorcompartiment gezogen wordt.
PatrickG

Ach die slang achter mn voorbumper zit goed zo :)
LotuzClioWilliams

Gesloten