Uiteraard laat ik het stuurhuis dan vervangen.Paul1916v schreef:maar een bekrachtigd stuurhuis zonder stuurbekrachtiging stuurt toch zwaarder dan gewoon onbekrachtigd stuurhuis?
Rob heeft op zn clio ook de bekrachtiging eraf gesloopt volgens mij..
ACT: Clio16V I
-
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ok 
dan heb ik niets gezegd

dan heb ik niets gezegd

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hoeft niet volgens mij.. maar dat meot je menno ff vragenLotuzClioWilliams schreef:Uiteraard laat ik het stuurhuis dan vervangen.Paul1916v schreef:maar een bekrachtigd stuurhuis zonder stuurbekrachtiging stuurt toch zwaarder dan gewoon onbekrachtigd stuurhuis?
Rob heeft op zn clio ook de bekrachtiging eraf gesloopt volgens mij..

Project: GTT Blue Sport
-
Dan ga ik op de eerstvolgende meeting even met jouw wagen en met die van Rob een ritje maken. Leuker dan de hele tijd op het parkeerterrein rondscharrelen.Frits schreef:Hoeft niet volgens mij.. maar dat meot je menno ff vragenLotuzClioWilliams schreef:Uiteraard laat ik het stuurhuis dan vervangen.Paul1916v schreef:maar een bekrachtigd stuurhuis zonder stuurbekrachtiging stuurt toch zwaarder dan gewoon onbekrachtigd stuurhuis?
Rob heeft op zn clio ook de bekrachtiging eraf gesloopt volgens mij..een bekrachtigd stuurhuis stuurt korter als een onbekrachtigde geloof ik

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
OW..LotuzClioWilliams schreef:Dan ga ik op de eerstvolgende meeting even met jouw wagen en met die van Rob een ritje maken. Leuker dan de hele tijd op het parkeerterrein rondscharrelen.Frits schreef:Hoeft niet volgens mij.. maar dat meot je menno ff vragenLotuzClioWilliams schreef:Uiteraard laat ik het stuurhuis dan vervangen.Paul1916v schreef:maar een bekrachtigd stuurhuis zonder stuurbekrachtiging stuurt toch zwaarder dan gewoon onbekrachtigd stuurhuis?
Rob heeft op zn clio ook de bekrachtiging eraf gesloopt volgens mij..een bekrachtigd stuurhuis stuurt korter als een onbekrachtigde geloof ik
Project: GTT Blue Sport
ik gebeld, plannen met stevie al gemaakt

4 keer voicemail, belt die gast me terug. ik zeg ja clio marktplaats, jaja blabla. die gast heeft geen idee waar het over gaat, heeft wel een clio staan waar ie mee bezig is, is ws genaaid door 1 van ze vrienden. wordt de hele avond al plat gebeld

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:

ik zag m in gedachten al voor de deur staan. erop gokken dat het weinig was, anders in onderdelen weg en restant naar de sloop. iedere 100 is er 1 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
De mail beantwoord hij altijd goed inderdaadmikko schreef:Het een mailtje van ze gekregen, op zondag notabene.Clio Baccara 16v schreef:Stuur even een mailtje naar dit bedrijf, daar zijn ze denk ik wel goedkoper.mikko schreef:Is een verlaging van 6cm mogelijk icm 195/50/15 bandjes, of kan ik beter voor de 4cm verlaging gaan?
Ben aan het rondneuzen en heb een aantal Apex sets gezien voor rond de 375,-, zijn ze nog goedkoper te krijgen
http://www.improve-tuning.nl
Gr, Frits.![]()
-FK Highsport, 45-85mm
-Ultimate schroefset, voorzijde 40-60mm en achterzijde 40mm. (achterzijde, is toch torsie?)
De FK is een tikkeltje duurder, wat is wijsheid.
De Highsport is wel minimaal 45mm, weet niet of dat goed gaat met mijn bandjes (195/50/15), iemand ervaringen/ideen?

Schroefset is wel ideaal, als je het geld hebt zou ik daar voor gaan i.p.v. apex.
Voor de achterkant krijg je gewoon stuggere dempers, en zelf de torsie verstellen.
45mm gaat denk ik wel lukken met je banden.
Ik heb alleen geen idee wat er beter is, FK of Ultimate...
Gr, Frits.
Wat kost die ultimate set?
- Ultimate schroefset, voorzijde 40-60mm en achterzijde 40mm. Prijs: 459,--
- FK Highsport, 45-85mm. Prijs: 506,--
- FK Konigsport, in hardheid instelbaar. Prijs: 689,--
Heeft er misschien iemand een witte mistlamp nog ergens in de weg liggen waar die vanaf moet? (clio 16v) het gaat om de linkerkant (bestuurderskant).
Dan hoor ik het graag, alvast bedankt!
Dan hoor ik het graag, alvast bedankt!

Platimex voor 380 euromikko schreef:- Ultimate schroefset, voorzijde 40-60mm en achterzijde 40mm. Prijs: 459,--

Prima schroefset.
voor leden... 

-
380,- met achterdempers erbij?
Niet veel geld zeg
Gr, Frits.
Niet veel geld zeg

Gr, Frits.
-
Meen dat de set van apex (Mb-performance) nog goedkoper is...wel geen schroefset...
Met 6cm verlaging wordt het wel heel erg krapjes denk ik...joeri_clio16V schreef:17 inch, 7J, ET 37, past dat zonder problemen met 6cm verlaging?
Ik heb er zelf 195/40-17 onder en de auto 3.5 cm rondom verlaagd, dan liggen de wielen behoorlijk diep in de wielkasten en met sturen kun je geen vinger meer tussen wiel en spatbord krijgen. 

-
Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn 16V. De auto staat nu namelijk al een jaar stil en in mijn huidige accu zit geen leven meer, ook opladen heeft geen zin meer. Nu wil ik dus een nieuwe accu want de auto gaat over een maandje ongeveer weer de weg op. Nu zat ik te denken, wat als ik er nou een wat sterkere accu (hoger vermogen) in zet, zou dit misschien een voordeel zijn dat de auto makkelijker start? Of is er echt maar 1 standaard waarde die ik er in mag plaatsen? En welke is dan het beste?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Gewoon standaard is prima.
Op je accu staat een waarde in Ah (normaal zo ongeveer 45) en in A (200+).
De Ah staat gewoon ervoor hoeveel capaciteit de accu heeft. Daar heb je voro vlotter starten geen boodschap aan.
De waarde in A is de maximale stroom, en die jaag je door je startmotor heen. De startmotoren van renault zijn al warmtegevoelig, dus wanneer je er een bom van een accu op hangt wordt de levensduur van de startmotor geheid minder.
Koop je een grotere accu is de maximum stroom ook altijd hoger. Ik zeg niet dat t niet werkt en hij zal misschien zelfs harder draaien, maar mij is t niet waard, tenzij je met een hoop stroomverbruikers zit waar die extra buffer wel prettig is.
Op je accu staat een waarde in Ah (normaal zo ongeveer 45) en in A (200+).
De Ah staat gewoon ervoor hoeveel capaciteit de accu heeft. Daar heb je voro vlotter starten geen boodschap aan.
De waarde in A is de maximale stroom, en die jaag je door je startmotor heen. De startmotoren van renault zijn al warmtegevoelig, dus wanneer je er een bom van een accu op hangt wordt de levensduur van de startmotor geheid minder.
Koop je een grotere accu is de maximum stroom ook altijd hoger. Ik zeg niet dat t niet werkt en hij zal misschien zelfs harder draaien, maar mij is t niet waard, tenzij je met een hoop stroomverbruikers zit waar die extra buffer wel prettig is.
-
Oke dank je wel voor de duidelijke uitleg
. Ik heb nu zelf een accu van 12V, 45Ah en 420A. Ik neem aan dat ik dan gewoon ga voor dezelfde vervanging van deze accu.

jongens, wat kost het om een nieuwe schakelaar die je ruitenwisser(vloeistof) regelt in je stuurnaaf te laten zetten??
soms sproei ik en dan blijft de pomp weer hangen, en dan weer een liter ruitenwisser vloeistof over me auto heen
iemand ervaring hiermee??
soms sproei ik en dan blijft de pomp weer hangen, en dan weer een liter ruitenwisser vloeistof over me auto heen
-
Vandaag de nieuwe accu geplaats, de auto slaat meteen weer aan en het is me opgevallen dat stand 1 en 2 van me kachel het weer doen, met de oude accu kwam er op stand 1 geen zuchtje lucht uit en deed alleen 3 het, nu doen ze het allemaal weer.Dennis 16V schreef:Oke dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb nu zelf een accu van 12V, 45Ah en 420A. Ik neem aan dat ik dan gewoon ga voor dezelfde vervanging van deze accu.

Ben weer tevreden

Even hendeltje op de sloop scoren. 2 tientjes ben je de man, erin zetten is piece a cake, wel een torx 15 of 20 hebben, n lange smalle.willow schreef:jongens, wat kost het om een nieuwe schakelaar die je ruitenwisser(vloeistof) regelt in je stuurnaaf te laten zetten??
Let er wel ff op als je een achterruitenwisser hebt dat die ook op de schakelaar zit.Riël schreef:Even hendeltje op de sloop scoren. 2 tientjes ben je de man, erin zetten is piece a cake, wel een torx 15 of 20 hebben, n lange smalle.willow schreef:jongens, wat kost het om een nieuwe schakelaar die je ruitenwisser(vloeistof) regelt in je stuurnaaf te laten zetten??

geloof me voor dat geld waar jij hem nieuw voor gaat kopen. kan je naar de andere kant van het land rijden naar een sloop en dan als nog geld overhouden
.
Ik heb er geen.
check anders marktplaats of ze een clio in onderdelen weg doen.

Ik heb er geen.
check anders marktplaats of ze een clio in onderdelen weg doen.
-
heeft iemand voor mij de renault tekeningen van een stuurkolom voor een clio 16v, bij een vriend van mij heb ze alles opengebroken en eruit gestolen en ook z`n stuur ontwricht.
Heeft iemand een idee of er plastic achterschermen bestaan voor de Clio 16v.
Weet niet of bestaan, of het mag, etc. maargoed misschien kan iemand me dat vertellen.
Weet niet of bestaan, of het mag, etc. maargoed misschien kan iemand me dat vertellen.
-
Die kun je er niet zo makkelijk in lassen, denk ik. Maar het is iets wat ik me ook afgevraagd heb toen er bobbeltjes op m'n rechterachterscherm geconstateerd werden.mikko schreef:Heeft iemand een idee of er plastic achterschermen bestaan voor de Clio 16v.

Datzelfde vraag ik me nu ook af, nieuwe stukken erin lassen, afwerken en spuiten kost bij een "echt schadebedrijf" 850,- inc. 1 jaar Focwa garantie.