Veren poedercoaten
-
Ik heb zojuist de verlagingsveren die gisteren van mijn wagen gehaald zijn, schoongemaakt en de verf laat bij een aantal schuurplekken los. Is dit normaal na slechts 11 maanden gebruik? Heeft het zin om ze te laten stralen en poedercoaten? Wat zou dat kosten?
-
Worden veren dan gewoon gespoten? Ik dacht altijd dat het poedercoating was.
Afspringen of openbarsten, gaat daar roest onder zitten....dat hou je toch.
als de auto maar laag genoeg is zie je daar toch niks van
als de auto maar laag genoeg is zie je daar toch niks van

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
Ik vraag me dan alleen af hoeveel jaren je dan nog met deze veren kan rijden voordat ze teveel door roest aangetast zullen zijn.
dat ligt er maar aan onder welke omstandigheden. Als je altijd in de regen rijd en je auto staat nooit binne, kun je er vanuit gaan dat ze eerder gaar zijn dan wanneer dat ding altijd binnen, droog en warm staat 
roesten van veren is nix speciaals, gebeurt bij elke auto, bij elke veer. Daarom wordt erook naar gekeken met de apk

roesten van veren is nix speciaals, gebeurt bij elke auto, bij elke veer. Daarom wordt erook naar gekeken met de apk

-
En aan welke eisen dienen veren dan te voldoen?Haas schreef: roesten van veren is nix speciaals, gebeurt bij elke auto, bij elke veer. Daarom wordt erook naar gekeken met de apk
als er maar geen stukken afgebroken zijn en niet los tussen de schotels liggen is het oke 
vak breekt er een halve onderste winding af omdat er water in de onderste veerschotel blijft staan waardoor de veer daar doorroest. Als je je veren afzaagt, komen ze vaak los tussen je schotels te liggen, das dus ook afkeur.
afbrekende veren is een veelvoorkomende probleem bij twingo's.
edit: bart

vak breekt er een halve onderste winding af omdat er water in de onderste veerschotel blijft staan waardoor de veer daar doorroest. Als je je veren afzaagt, komen ze vaak los tussen je schotels te liggen, das dus ook afkeur.
afbrekende veren is een veelvoorkomende probleem bij twingo's.
edit: bart

-
Is duidelijk. Bedankt voor jullie reacties. Ik laat ze dan lekker zoals ze nu zijn. Voorlopig liggen ze droog. 

-
Nog even en dan gaan we net als bij schepen zinkblokjes op de veren monteren. Misschien ook wel een goed idee om dat overal op de wagen te doen. 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Maar niet bij staal.Dennis VK schreef:je moet het ook zo zien, de extra roestlaag dient voor de passivering van het onderliggende staal. Met andere woorden, een beetje roest is goed
IJzerroest is roest met een open structuur. Dan zal het altijd verder willen gaan. dieper het materiaal in.
Je hebt wel gelijk als je het over aluminium(roest) corrosie hebt bv. Dat spul sluit af.
Project: GTT Blue Sport
-
Babbelen jullie nog even door? Dan ga ik even wat anders doen. 

Nee je zegt het verkeerd: Fe2O3, oftewel ijzeroxide, heeft een grotere structuur dan de onderliggende Fe-structuur, vandaar dat roest afbladerd omdat het gezien de grotere structuur spanningen creeert in het oppervlak en dus uitbreekt.Frits schreef: IJzerroest is roest met een open structuur. Dan zal het altijd verder willen gaan. dieper het materiaal in.
Je hebt wel gelijk als je het over aluminium(roest) corrosie hebt bv. Dat spul sluit af.
Het gaat dus niet dieper het materiaal in. Echter, zodra het bovenliggende ijzeroxide afbladerd komt er weer nieuw ijzeroppervlak beschikbaar om oxides aan zich te binden.
maar leuk dat je er op ingaat, wat dat betreft kan ik er nog wel hele dagen over door praten als je wil? ik heb ten slotte technische materiaalwetenschappen gestudeerd
lama komen dan!
kijken of je wat interessanter lult dan bij ons op school
kijken of je wat interessanter lult dan bij ons op school