Beste allemaal,
Ik ben Jacobien van de site http://www.automobiliste.nl
Op het forum (trefpunt) staat bij de rubriek techniek een vraag van een vrouw over haar Renault Clio. Hij trilt als ie stationair draait en als ze de snelweg afgaat.
Ik heb te weinig technische kennis om daar op afstand iets nuttigs over te kunnen zeggen. Ook de monteur die ik ernaar gevraagd heb, zei dat het echt van alles kan zijn. Ik heb haar derhalve doorverwezen naar jullie en gezegd dat ze naar de garage moet gaan.
Aangezien ze hier zover ik kan zien, nog niet geschreven heeft, zou ik willen vragen of jullie op mijn site willen antwoorden als jullie een beter idee hebben wat er aan de hand kan zijn.
Groetjes,
Trillen Clio
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
welkom jacobien
verder zeg ik maar niks over het trillen, die is te makkelijk

verder zeg ik maar niks over het trillen, die is te makkelijk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Yep...een renault TarzanLuco/Alpine-racer schreef:welkom jacobien
verder zeg ik maar niks over het trillen, die is te makkelijk![]()
![]()
![]()
Maar heb je ook een idee in welke hoek het probleem gezocht moet worden? Ik heb meerdere opties gehoord namelijk en zoals gezegd ben ik geen monteur.
als het ook onder het rijden is zou ik zeggen dat de wielen gebalanceerd moeten worden
als het puur is onder het stationair draaien en bij verlaten snelweg (dus stevig afremmen op de motor) zou je kunnen denken aan een motorsteun oid. Om wat voor clio ging t btw? Clio I?
als het puur is onder het stationair draaien en bij verlaten snelweg (dus stevig afremmen op de motor) zou je kunnen denken aan een motorsteun oid. Om wat voor clio ging t btw? Clio I?
Balanceren had ik zelf ook uitgesloten omdat ze het niet enkel onder het rijden heeft. Maar of het nu de afstelling is, de velgen, de motorophanging?
Ze heeft helaas ook niet geschreven om welk type het ging:
Ze schreef:" Het is een renault Clio (3-deurs). Nu merk ik dat de auto trilt als ik rem, ik heb al gelezen dat het dan kan zijn dat je remschijven krom zijn. Maar hij trilt ook als hij stationair loopt"
Ik weet ook niet welke vragen ik het beste kan stellen om dingen uit te sluiten. En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe jullie zaken analyseren.
Kan ik vast nog een hoop van opsteken
Ze heeft helaas ook niet geschreven om welk type het ging:
Ze schreef:" Het is een renault Clio (3-deurs). Nu merk ik dat de auto trilt als ik rem, ik heb al gelezen dat het dan kan zijn dat je remschijven krom zijn. Maar hij trilt ook als hij stationair loopt"
Ik weet ook niet welke vragen ik het beste kan stellen om dingen uit te sluiten. En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe jullie zaken analyseren.
Kan ik vast nog een hoop van opsteken

Motorsteun is een goeie kans, uitlaat tegen subframe rammelen etc, zou kunnen. Maar dat is van een afstand moeilijk te zeggen
Waar woont ze in de buurt? 

Nou, ik ben de vrouw van automobiliste.nl die de vraag gesteld heeft. Ik heb een Clio 1.4 RT uit '92. Het klopt dat hij trilt als hij stationair loopt, dus als ik voor een stoplicht moet wachten. Hij trilt het meest als ik van de snelweg af kom (als de motor warm is). Hij trilt niet tijdens het rijden, maar alleen bij het remmen (kunnen de remschijven zijn) maar ook bij het stilstaan. Vanaf dat laatste punt ben ik de kluts kwijt. Als het om de uitlijning of de remschijven zou gaan dan zou ik er geen last van moeten hebben als ik gewoon stil sta. Naar mijn weten (wat ik gelezen heb) zou dit ook zo zijn met de bougies of de bobines, maar ik ben geen expert. Het maakt trouwens niet uit of hij in een versnelling staat of in z'n vrij.
Iemand ideeen wat het kan zijn en wat het kost om het te laten maken? alvast bedankt voor je reactie.
Iemand ideeen wat het kan zijn en wat het kost om het te laten maken? alvast bedankt voor je reactie.
zeg pierre, iets subtieler mag ook wel hoorpierre schreef:wat is de zin van dit buitengewoon vaag onderwerp ???
ik weet van een mankement via via en wat is onze diagnose ?
- diagnose niet mogelijk.

-
- Car: Captur EDC130 Intens
trillen alleen tijdens het remmen zijn altijd de remmen die niet oke zijn, want als het aan de banden ligt is het bij een bepaalde snelheid dat je auto trilt( je stuur)
Trillen bij het stilstaan met draaiende motor moet je zoeken in het te laag stationair draaien van de motor en deze dus gaat schudden, net als een wasmachine die aan het centrifugeren is.
Wanneer heeft deze auto een monteur onder zijn kap laten kijken?
Trillen bij het stilstaan met draaiende motor moet je zoeken in het te laag stationair draaien van de motor en deze dus gaat schudden, net als een wasmachine die aan het centrifugeren is.
Wanneer heeft deze auto een monteur onder zijn kap laten kijken?
Ik dacht altijd dat mannen gek waren op het vinden van oplossingen voor technische problemenpierre schreef:wat is de zin van dit buitengewoon vaag onderwerp ???
ik weet van een mankement via via en wat is onze diagnose ?
- diagnose niet mogelijk.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Indien je handig bent kan je dit zelf, maar gezien je vragen denk ik dat je inderdaad beter naar de garage kan gaan met de melding zoals je hier hebt gedaan.
APK is momentopname en afstellen doen ze dan niet, weet niet wat voor APK station....dealer of plaatselijke rommelaar?
APK niet gelijk met een beurt laten doen?
APK is momentopname en afstellen doen ze dan niet, weet niet wat voor APK station....dealer of plaatselijke rommelaar?
APK niet gelijk met een beurt laten doen?
-
Dat trillen bij het stilstaan, lijkt het alsof de auto een beetje op een neer wipt ? Je voelt het in je stoel zowat op en neer gaan. Niet extreem hevig maar toch opvallend genoeg ?Cyn schreef:Nou, ik ben de vrouw van automobiliste.nl die de vraag gesteld heeft. Ik heb een Clio 1.4 RT uit '92. Het klopt dat hij trilt als hij stationair loopt, dus als ik voor een stoplicht moet wachten. Hij trilt het meest als ik van de snelweg af kom (als de motor warm is). Hij trilt niet tijdens het rijden, maar alleen bij het remmen (kunnen de remschijven zijn) maar ook bij het stilstaan. Vanaf dat laatste punt ben ik de kluts kwijt. Als het om de uitlijning of de remschijven zou gaan dan zou ik er geen last van moeten hebben als ik gewoon stil sta. Naar mijn weten (wat ik gelezen heb) zou dit ook zo zijn met de bougies of de bobines, maar ik ben geen expert. Het maakt trouwens niet uit of hij in een versnelling staat of in z'n vrij.
Indien ja, ik heb hetzelfde probleem met mijn Clio 1.6 uit 2001. Ze hebben me ooit eens vertelt in een garage dat het de bobijnen zijn maar als je de bobijnen laat checken dan vinden ze er geen problemen mee.
Maandag ga ik ermee naar de garage om hem aan de computer te laten hangen en ik ga ineens vragen dat ze de motorsteunen nakijken, de uitlaat die mss trilt tegen het subframe enz. Mijn versnellingspook trilt ook vrij hard (ik denk dat dit door een motorsteun veroorzaakt wordt.., kan iem dat bevestigen ?).
Bij het afremmen als je van de snelweg komt wat gebeurt er dan juist ? Volgens mij kan dat niet de remmen zijn of de wielen, moesten deze het probleem zijn dan zou je duidelijk voelen dat de trillingen van de wielen komen denk ik en je zou het in je stuur voelen. Wat ik ook wel heb als ik aan het rijden ben en laat plots de gas los dan schommelt de auto precies van voor naar achter een beetje alsof iemand je bij je schouders pakt en van voor naar achter door elkaar schud

Ik zal maandagavond proberen een post te maken en laten weten wat ze gedaan hebben aan mijn wagen. Als ze het al vinden...de incompetentie van monteurs tegenwoordig is ongeloofelijk vind ik, het is allemaal teveel om moeite te doen en op zoek te gaan naar het probleem blijkbaar. Ik heb nu een afspraak in een andere garage dan waar ik normaal ga.