kunststof ramen
wat me dan ook opvalt is een thermische uitzetting van 0.6 tot 0.7 mm per 10gr celsius. Is dat niet wat veel voor autoruiten? Als je auto in de zon staat worden die wel eens loeiheet, lijkt me dat een uitzetten van 3 mm niet echt handig is.. En heo worden de maten eigenlijk opgegeven? aangegeven maat is bij 15gr bijv? dan zit je bij 30 graden al op 1 mm uitzetting..
Als t vriest ligt ie bij je op schoot 

ja, bijvoorbeeld...

Lineaire thermische uitzettingscoëfficiënt is 0,65mm per meter per 10°C
onder kop Lexan
onder kop Lexan

lexaan (polycarbonaat) is gewoon goed!!
wordt veel gebruikt in racerij .
voor dagelijks gebruik auto NIET DOEN!!
voorruit moet je zowiezo van origineel glas laten omdat deze ook erg veel aan de stijfheid van een GTT bijdraagt.
de rest (5 stuks) kan je gerust van lexaan maken.
gewoon een stukkie karton op je originele ruitjes plakken en hier een mal van maken .

wordt veel gebruikt in racerij .
voor dagelijks gebruik auto NIET DOEN!!
voorruit moet je zowiezo van origineel glas laten omdat deze ook erg veel aan de stijfheid van een GTT bijdraagt.
de rest (5 stuks) kan je gerust van lexaan maken.
gewoon een stukkie karton op je originele ruitjes plakken en hier een mal van maken .
dit was me inderdaad wel bekendJohan schreef:lexan, lexaan is het zelfde als polycrabonaat plaat. Macrolon is merknaam van (oa Bayer) van een meerwandige polycarbonaat plaat
