verschil 1.8 16V t.o.v 2.0 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

F7R :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahahahaha ok merijn bedankt jongen ik weet weer eens genoeg. (Y)
wel shit dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid bestaat. :(
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

mark 5t schreef:hahahahaha ok merijn bedankt jongen ik weet weer eens genoeg. (Y)
wel shit dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid bestaat. :(
heb je die nodig dan? je pakt een omgebouwde 2.0 16v die past er ZONDER AANPASSINGEN in, ander chippie erin, andere startmotor, en je gezeik is voorbij, ik wil niet weten wat er allemaal gedaan moet worden om een RS blok in te bouwen...

en ja...een RS is misschien nieuwer en sneller, maar zo'n "ouwe" 2.0 16v ken er ook nog wel wa van hoor :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat was op Circuit Zolder wel te merken, toen die nieuwe Cup Clio ons niet kon volgen... :P
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

was dat een RS dan?

dacht een 8v :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

me ouders hebben een scenic rx4 2.0 16v voor de deur staan, maar dat ding pakt echt onmeunig slecht in lage toeren naar mijn mening, welk type blok is dat dan?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk even op het blok of in het boekje wat bij de auto hoort.
ik ben ook wel nieuwschierig namelijk
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zal morgen wel eens even kijken dan haha.

edit; heb even gezocht, moet eigenlijk slapen maar goed, denk dat ik het online al gevonden heb, volgens mij is het dit type: F4R c270(iig f4r) met 140pk op papier, vind m niet goed rijden onderin(trilt bij lage toerentallen zolang je in een versnelling rijdt ;p), heeft de clio rs dat probleem ook dan?(zelfde type blok toch?) maar goed ik ga teveel offtopic.

edit2: was net te laat, shit:D |:
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op do 10 nov 2005 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Das ook een F4R, maar een andere variant dan in de clio RS
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is het mogelijk dat er iemand even 2 fotos op de RTC site upload of mij mailt waar ik het verschil goed kan zien tussen een F7P en een F7R?
ik doel hierbij op de buitenkant van het onderblok.
ik kan namelijk een motor kopen maar hier zit geen typeplaatje meer op en die gok wordt me te groot.
alvast bedankt: mark
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hier een F7P, zonder ribben op het onderblok:

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0431.jpg[/img]

Hier een F7R, met ribben op het onderblok:

Afbeelding
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik zou zeggen, bougie d'r uit en ff provisorisch de slag meten...je weet tegenwoordig nooit wat er aan gedaan is :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk dit is nu echt top peter (Y)
hier kan ik wat mee :)
dus als er onder de vriesstoppen van die "gietbulten"zitten in het onderblok dan kan ik aannemen dat het een willie blok is?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

juist... :beer:

maar zeg nooit "nooit"...want ook een 1.8 krukas past in een willie carter, al moet ik zeggen dat ik de eerste dodo nog tegen moet komen die dit gedaan heeft :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaha dodo :lol: :lol: dat is een goeie :worship: :p :lol: :D
MartijnB
Berichten: 124
Lid geworden op: di 28 sep 2004 15:46
Contacteer:

weet iemand me te vertellen wat er destijds met de ex cup 1800 gedaan is toen ze omgebouwd zijn naar 2.0 blokken


enne een werkplaatshandboek met aanhaalmomenten enzo is dat te krijgen?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Heb wel een gewone werkplatshandboek op de mail staan...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
MartijnB
Berichten: 124
Lid geworden op: di 28 sep 2004 15:46
Contacteer:

Donleben schreef:Heb wel een gewone werkplatshandboek op de mail staan...
als je die zou willen mailen aan

mbroekhuizen@gmail.com dan graag
MartijnB
Berichten: 124
Lid geworden op: di 28 sep 2004 15:46
Contacteer:

bij mij staat er op

419*F7R-W


en dat mag betekenen?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

MartijnB schreef:weet iemand me te vertellen wat er destijds met de ex cup 1800 gedaan is toen ze omgebouwd zijn naar 2.0 blokken


enne een werkplaatshandboek met aanhaalmomenten enzo is dat te krijgen?
Er was een conversie set te koop met een ander onderblok. Inderdaad dat 'ding' met die verstevigingsribben.
Plaats reactie