
verschil 1.8 16V t.o.v 2.0 16V
hahahahaha ok merijn bedankt jongen ik weet weer eens genoeg.
wel shit dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid bestaat.

wel shit dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid bestaat.

heb je die nodig dan? je pakt een omgebouwde 2.0 16v die past er ZONDER AANPASSINGEN in, ander chippie erin, andere startmotor, en je gezeik is voorbij, ik wil niet weten wat er allemaal gedaan moet worden om een RS blok in te bouwen...mark 5t schreef:hahahahaha ok merijn bedankt jongen ik weet weer eens genoeg.![]()
wel shit dat er eigenlijk geen andere mogelijkheid bestaat.
en ja...een RS is misschien nieuwer en sneller, maar zo'n "ouwe" 2.0 16v ken er ook nog wel wa van hoor

was dat een RS dan?
dacht een 8v
dacht een 8v

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
me ouders hebben een scenic rx4 2.0 16v voor de deur staan, maar dat ding pakt echt onmeunig slecht in lage toeren naar mijn mening, welk type blok is dat dan?
kijk even op het blok of in het boekje wat bij de auto hoort.
ik ben ook wel nieuwschierig namelijk
ik ben ook wel nieuwschierig namelijk
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zal morgen wel eens even kijken dan haha.
edit; heb even gezocht, moet eigenlijk slapen maar goed, denk dat ik het online al gevonden heb, volgens mij is het dit type: F4R c270(iig f4r) met 140pk op papier, vind m niet goed rijden onderin(trilt bij lage toerentallen zolang je in een versnelling rijdt ;p), heeft de clio rs dat probleem ook dan?(zelfde type blok toch?) maar goed ik ga teveel offtopic.
edit2: was net te laat, shit:D
edit; heb even gezocht, moet eigenlijk slapen maar goed, denk dat ik het online al gevonden heb, volgens mij is het dit type: F4R c270(iig f4r) met 140pk op papier, vind m niet goed rijden onderin(trilt bij lage toerentallen zolang je in een versnelling rijdt ;p), heeft de clio rs dat probleem ook dan?(zelfde type blok toch?) maar goed ik ga teveel offtopic.
edit2: was net te laat, shit:D

Laatst gewijzigd door Martijn Kool op do 10 nov 2005 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
is het mogelijk dat er iemand even 2 fotos op de RTC site upload of mij mailt waar ik het verschil goed kan zien tussen een F7P en een F7R?
ik doel hierbij op de buitenkant van het onderblok.
ik kan namelijk een motor kopen maar hier zit geen typeplaatje meer op en die gok wordt me te groot.
alvast bedankt: mark
ik doel hierbij op de buitenkant van het onderblok.
ik kan namelijk een motor kopen maar hier zit geen typeplaatje meer op en die gok wordt me te groot.
alvast bedankt: mark
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hier een F7P, zonder ribben op het onderblok:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0431.jpg[/img]
Hier een F7R, met ribben op het onderblok:
![Afbeelding]()
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0431.jpg[/img]
Hier een F7R, met ribben op het onderblok:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
ik zou zeggen, bougie d'r uit en ff provisorisch de slag meten...je weet tegenwoordig nooit wat er aan gedaan is 

kijk dit is nu echt top peter
hier kan ik wat mee
dus als er onder de vriesstoppen van die "gietbulten"zitten in het onderblok dan kan ik aannemen dat het een willie blok is?

hier kan ik wat mee

dus als er onder de vriesstoppen van die "gietbulten"zitten in het onderblok dan kan ik aannemen dat het een willie blok is?
juist...
maar zeg nooit "nooit"...want ook een 1.8 krukas past in een willie carter, al moet ik zeggen dat ik de eerste dodo nog tegen moet komen die dit gedaan heeft

maar zeg nooit "nooit"...want ook een 1.8 krukas past in een willie carter, al moet ik zeggen dat ik de eerste dodo nog tegen moet komen die dit gedaan heeft

hahaha dodo
dat is een goeie







weet iemand me te vertellen wat er destijds met de ex cup 1800 gedaan is toen ze omgebouwd zijn naar 2.0 blokken
enne een werkplaatshandboek met aanhaalmomenten enzo is dat te krijgen?
enne een werkplaatshandboek met aanhaalmomenten enzo is dat te krijgen?
als je die zou willen mailen aanDonleben schreef:Heb wel een gewone werkplatshandboek op de mail staan...
mbroekhuizen@gmail.com dan graag
bij mij staat er op
419*F7R-W
en dat mag betekenen?
419*F7R-W
en dat mag betekenen?
Er was een conversie set te koop met een ander onderblok. Inderdaad dat 'ding' met die verstevigingsribben.MartijnB schreef:weet iemand me te vertellen wat er destijds met de ex cup 1800 gedaan is toen ze omgebouwd zijn naar 2.0 blokken
enne een werkplaatshandboek met aanhaalmomenten enzo is dat te krijgen?