Inhouden, hoog verbruik en hoog stationair(clio 1,8 16v)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
superfunk

Heej,

Ik word een beetje moe van me auto.
Ik had eerst een lek bij me bougie gaten dat het volliep met olie.(en dacht dat het inhouden daar van kwam)
Dit heb ik nu gemaakt.En bougie's vervangen.
Toen liep de auto erg mooi.
Ook vandaag nog, tot eind van de middag.
Toen begon de auto weer in te houden, als ik volgas ga geven dan begint hij in te houden bij de 3500 a 4000 toeren.
ALs ik dan minder gas ga geven dan trekt hij lekker en wanneer ik boven de 4500 a 5000 toeren volgas geef, trekt hij in 1 keer door naar de 6500/7000 toeren.
Ook draaid de motor nu 1500 toeren stationair.
Wat kan dit inhouden zijn?
Me verbruik is ook heel hoog vind ik.
Op een volle tank haal ik nog geen 200 km:(.
(had hiervoor een corrado g60 met 180 a 200 pk, maar die zoop echt veeeel minder)

(ook heb ik dat de motor soms op 2 of 3 cilinder lijkt te lopen, en boven de 3000 toeren doet hij het dan goed, maar daaronder totaal niet.
En als ik de kachel aanzet(gewoon op stand 1 of hoger)dan zie je de toerenteller even omhoog schieten, en soms begint de auto dan opeens vet te stotteren, en schiet de toerenteller omhoog en omlaag.
Waarbij motor ook even slecht loopt)

Zelf dacht ik een paar dingen, maar wil weten hoe ik dit het makelijkst kan vinden/controleren, had wel wat gevonden in de search maar wil het 100% zeker weten.

1)Ik dacht zelf aan verdelerkap schoon maken.(zit aan bijrijders kant aan je cil kop vast waar de bougiekabels op vast zitten?En hoe schoon te maken?)

2)Tempratuur sensor op het blok(waar zit deze?onder de verdelerkap)is hij schoon te maken of te meten, zoja hoeveel Ohm moet je meten dan, en bij welke tempratuur?Is deze schoon te maken, zo niet wat kost een nieuwe)

3)stappen motor?Zit deze naast je gasklep huis, met die 3polige stekker eraan vast,waar een dikke leiding op aangesloten zit?naast dat rode blokje op je gasklep huis, en hoe schoon te maken).

4)rode blokje(gasklep positie blokje)hoe kan ik die schoonmaken en kan dit een probleem zijn).

5)Dat regel kastje tegen schutbord bij bestuurders kant, waar die stekker met slang gemonteerd zit.(waar moet ik hierbij op letten, en wat voor symptonen kan die leveren?eventueel scheur in de slang of iets dergelijks?)

6)Ook hoor ik me benzine pomp niet goed zoemen als ik hem op contact zet.Ik heb de auto niet lang genoeg om te weten of ik hem nu wel of normaal gesproken niet hoord als ik de sleutel omdraaide)

7)bougiekabels vervangen? maar kunnen die symptonen geven dat hij inhoud bij een bepaald toerental?Maar bij andere toerentallen totaal niet?(en wat zijn de kosten van 4 nieuwe kabels?)Plus kabel van verdeler kastje naar bobine(zo heet dat ding dat bij je veerpoot zit toch)

Hopelijk kan iemand me een duidelijk antwoord geven, wat symptonen kunnen zijn van mijn problemen die helemaal boven aan staan.
Baal er echt van, vanmiddag reed hij zo mooi, en nu doet hij dit weer.
frank_williams

het hoogtoerig stationair lopen is al vaak langsgekomen op dit forum, je bent niet de enige :)
zoek ff op hoog in de toeren lopen, is gepost door een meneer die zeeuw heet.
frank_williams

KLIK!

@mod, @dennis: kan hier een sticky van worden gemaakt?
Riël
Über-Spammer

Maakt het verschil als je rolt en als je helemaal stil staat? Die zou je moeten merken aan de motor, hier is namelijk een sensor voor. Reageert hij niet op rijden/stilstaan dan is deze waarschijnlijk stuk.

Gewoon 10km/u rollen in de vrij, stationair, en dan stil gaan staan, de motor moet dan in toeren zakken. Doet ie dat niet zie bovenstaand.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
superfunk

Oke dan bedankt voor de reacties.
Had het net allemaal gelezen.
Alleen wat me opviel, was dat ze zeiden bij de kmteller sensor, dat wanneer ze de auto uit zetten hij mooi loopt.
En wanneer ze boven de 4000 toeren kwamen dan bleef hij hoogtoerig lopen.
Ik heb dus dat hij altijd op 1500 toeren staat:S.
En zakt totaal niet.
Welke sensor zou dan kapot kunnen zijn(waar zit deze?)
Riël
Über-Spammer

Achter je kilometerteller, om de kilometertellerkabel, zit een voeler. Deze heeft ook vaak slechte massa rechts naast je dash, check die verbinding ook es?
superfunk

Oke is goed, zal hem zodra ik thuis ben even doormeten.
Ik las dat er 3 draden aan zaten.
Welke van die 3 moet ik hebben.
En moet ik meten op de km teller, of op het dash(achterkant).
Riël
Über-Spammer

achterkant, je ziet het ringetje wel zitten

Er gaat een draad naar de carroserie, kijk eens of deze nog goed massa maakt.

Zal vast wel een zwarte zijn :)
superfunk

Net kwam ik uit school, en me motor was koud.
En wou toch 1 ding zeker weten, dus ik trap ff het gas in, en zonder stotteren verder dan 4500 toeren.
Is dit misschien me tempratuur sensor?
Dat hij met warme motor verkeerde waarde geeft, dat kan ik nu helaas niet checken, moet van de week wanneer hij warm is.
Maar het hoog toerig lopen, kan dat misschien een verstopte stappenmotor zijn?
TMC16v

1) Verdelerkap en rotor kan geen kwaad om die eens te vervangen tenzij deze er nog goed uit zien. Hij kan daardoor gaan haperen en vooral onderin moeilijk gaan lopen.

2) Controleer eens of het motor gedrag veranderd als je de stekker losneemt van de temperatuur sensor. Als het niet veranderd dan zou ik de weerstand vervangen / doormeten.

3) Stappen motor is schoon te maken met remmenreiniger of perslucht even goed schoon maken zodat hij makkelijk kan bewegen.

4) Deze valt niet schoon te maken, Maar moet alleen goed afgesteld zijn. Als de motor voorheen netjes 900a1000 toeren draaide en de TPS(Throttle Positioning Sensor) niet van zijn plek geweest is hoef je hier eigenlijk niet te zoeken. Tenzij overleden maar hierdoor gaat de motor niet haperen.

5) Dat regelkast (mapsensor) moet je op letten of de leiding van spruitstuk tot de sensor geen scheurtjes heeft. Verder kan je een andere sensor proberen.

6) Benzine pomp moet wel hoorbaar zijn vooral als je portier open hebt. Persoonlijk zou ik hier beginnen met zoeken. Brandstoffilter misschien verstopt of pomp aan het overlijden.

7) Bougiekabels kan je controleren door met een planten spuit op nevel stand over de kabels te spuiten tijdens het lopen van de motor. Dan kan je zien of de kabels door slaan naar massa! Als de bobine ermee op houd, loopt de auto geheel niet meer. Ik heb dit zelf 2 keer gehad.
Menno

superfunk schreef:Net kwam ik uit school, en me motor was koud.
En wou toch 1 ding zeker weten, dus ik trap ff het gas in, en zonder stotteren verder dan 4500 toeren.
Is dit misschien me tempratuur sensor?
Dat hij met warme motor verkeerde waarde geeft, dat kan ik nu helaas niet checken, moet van de week wanneer hij warm is.
Maar het hoog toerig lopen, kan dat misschien een verstopte stappenmotor zijn?
Zou best wel eens de koelwatertemperatuursensor kunnen zijn. Als die helemaal geen signaal geeft, lijkt het -40 graden, en dan laat ie 'm ook iets van 1500 toeren draaien. Met warme motor is ie dan ook veeeeel te rijk, zodat ie nauwelijks wil lopen, en achterlijk veel benzine verbruikt.
rev it like a rental
superfunk

Ik ga straks de temp sensor meten, heeft iemand waardes(ohm)?

En net was het helemaal bagger.
De auto liep op 2 of 3cilinders leek het wel, en wanneer ik volgas geef, wou hij niet in toeren stijgen.
Pas na een halve minuut(stilstaant rijdend ging niet)gas geven schoot hij opeens naar de 7000.
En moest ik hem boven de 3000 toeren houden, daaronder viel hij weer terug en wou hij weer niet lopen op 4 cilinders.
Ik had iets gehoord van een BDP sensor(volgens mij door een reply van jou menno.)
Waar zit deze, misschien zit de stekker los of is hij kapot.

ps. hij blijft nu op 2 cilinders lopen.
superfunk

Trouwens een vlugge vraag(kan me auto ook gelezen worden bij de renault dealer?
Ik moet er eerst zien te komen, maar voor het inhouden?

Net ook nog even bij me auto gekeken.
Bleek dat me accu kabel er niet goed op zat, dus even goed vast gedraaid.
Maar voor de rest stotterde hij nu niet.
En meette ik op de tempratuur sensor(witte blokje toch?)een weerstand van 281 Ohm bij warme motor.

Als ik hem eruit trok merkte ik geen verschil bij de motor.
Ook als ik de stekker van de stappenmotor eruit trekt, gaat de auto niks anders van doen?

Hopelijk hebben jullie hier wat aan :lol: , morgen maar even aan een testkast zetten...XR25 ofzo las ik ergens?
Hopelijk kunnen ze dat doen bij de renault dealer hier in emmeloord.
Donleben
Contacteer:

Wat kan het inhouden zijn bij lage toeren dat hij nog niet even op gang wilt komen. Net zoiets als hierboven staat. Tips en suggesties?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
knetter
Contacteer:

ik heb bijna het zelfde probleem gehad liep op 3 pitten en hield ook in op hoge toeren heb mijn auto naar de renault garage gebracht en daar zijn ze er achter gekomen dat er 2 stekkers los op de injectie zaten daarna ff aan de pc en hij heeft nergen meer last van

ik ben in het begin ook bij de ontsteking begonnen met controleren en dat deel er na verloop van tijd ook alle onderdelen vernieuwd maar hij bleef slecht lopen
nu is alles op gelost
website
web-log

site stil under construction
MarcoG
Contacteer:

Je BDP zit aan de kant van je luchtfilter. Ik denk dat je je accu even zou moeten uitbouwen wil je daarbij komen. En dan net boven je versnellingsbak/koppeling waar een "tandwiel" loopt voor de krukaspositie. Voor de rest zit dat ding gewoon met 2 torxen (of 11Žers boutjes?) en een stekkertje vast. Heb laatst voor de zekerheid ook eentje van de sloop "meegenomen" (elektro wilt soms niet vonken na een nachtje rust, na 5 minuten weer wel).
superfunk

Nou het probleem bleek uiteindelijk dus me temp sensor van de koelvloeistof te zijn op me blok.
Met uitlezen kwamen ze er niet achter, want ene keer gaf die wel en andere keer geen fout melding.
Plaats reactie