ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Super wilma! erg coole velgjes! (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Gabri schreef:had het al ge-edit maar toch gelezen :wink:
alles is passend te maken toch :P, en anders de twingo op as-steunen :wink:
Ik heb geen (passende) krik O-)
hee dat komt bekend voor!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

ff :lol: off topic

naar ander topic

wist u dat!!! ... krikjes uit fiatjes rouleren
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Even een vraagje: Wil binnenkort mijn subkist eens gaan aanpakken, hij moet iets kleiner worden zodat ie wat beter in mijn kofferbak past, nou wil ik de versterker denk ik aan de zijkant van de kist plaatsen, maar nou het volgende, ik wil dat ie er makkelijk uit kan, nou lees ik net in het ice topic ergens iets over een verbindingsstukje dat je tussen de kabels kan zetten, maar kan dat tussen alle kabels, ook vanaf de versterker naar de accu e.d? Of hoe moet ik dat zien??

Edit: ik vind dit op zich erg netjes weg gebouwd, maar een sub omhoog laten spelen kan dat kwaad? En weet iemand de maten van een wooferkist voor 10 inch woofertje? :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... o%2007.jpg[/img]

Nog maar een keer edit: Volgens mij heb ik deze woofer: TSW253F Tis eigenlijk een fee air woofer, maar heb m ooit eens van iemand in kistje gekocht.
Wilma
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Witte T-lines :worship: Lijkt me erg vet staan :worship:

En Wilma: (Y) Super, nu nog Roze maken :D
Nee joh, dat vind ik echt niets... Heb die Benetton velgen gezien en dat ziet er echt niet uit. Hou ze lekker standaard :p
Paul1916v schreef:Super wilma! erg coole velgjes! (Y)
Je hebt ze nog geeneens gezien :S :wink:
Edwin16v
Contacteer:

Wilma schreef:
Ronnie Detmers schreef:Witte T-lines :worship: Lijkt me erg vet staan :worship:

En Wilma: (Y) Super, nu nog Roze maken :D
Nee joh, dat vind ik echt niets... Heb die Benetton velgen gezien en dat ziet er echt niet uit. Hou ze lekker standaard :p
Paul1916v schreef:Super wilma! erg coole velgjes! (Y)
Je hebt ze nog geeneens gezien :S :wink:
Ik wel, ik vind ze wel gaaf :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Even een vraagje: Wil binnenkort mijn subkist eens gaan aanpakken, hij moet iets kleiner worden zodat ie wat beter in mijn kofferbak past, nou wil ik de versterker denk ik aan de zijkant van de kist plaatsen, maar nou het volgende, ik wil dat ie er makkelijk uit kan, nou lees ik net in het ice topic ergens iets over een verbindingsstukje dat je tussen de kabels kan zetten, maar kan dat tussen alle kabels, ook vanaf de versterker naar de accu e.d? Of hoe moet ik dat zien??

Edit: ik vind dit op zich erg netjes weg gebouwd, maar een sub omhoog laten spelen kan dat kwaad? En weet iemand de maten van een wooferkist voor 10 inch woofertje? :D

[img]foto[/img]

Nog maar een keer edit: Volgens mij heb ik deze woofer: TSW253F Tis eigenlijk een fee air woofer, maar heb m ooit eens van iemand in kistje gekocht.
Een woofer naar boven laten spelen kan gewoon, is niet het mooiste met de klank. het beste is naar de achterklep te laten spelen, maar bij een twingo is dat behoorlijk moeilijk

Zéker met die woofer van jou. Ik zou even een paar centen investeren in een goede woofer. Die woofer is free-air en speelt niet lekker in een kist.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Is voor mij op dit moment geen optie, zoals het er nu in zit klinkt het na mij mening voor deze auto voldoende (Jacco en mxp weten wel hoe het klinkt, gaat lekker hard, iig hard zat voor deze wagen en wat ik ermee wil bereiken), op het moment dat ik een andere wagen aanschaf zal ik zeker nadenken over een betere instal. maar zoals ik al zeg, op dit moment wil ik dat niet uitgeven, wil puur met het gene wat ik nu heb werken, alleen dan mooier gaan afwerken eigenlijk :D
Maarten

Die sub gaat zeer hard :worship:

Dus lekker houden, alleen moeten we even kijken of die net zo lekker klinkt met een kleinere kist Ron :p
Joosten
Contacteer:

even iets anders, zijn er mensen die MSN 8.0 BETA willen uitproberen. Ik heb speciaal voor de twingorijders 3 uitnodigingen, dan kun je die alvast proberen :smoke:

de eerste 3 stuur ik een uitnodiging, die mensen krijgen later ook de mogelijkheid om een paar dagen later een paar uitnodigingen te versturen.

die gene moeten mij even e-mailen: joostbonenkamp@home.nl en even hun e-mail adres geven waar ze mee op msn gaan...
Laatst gewijzigd door Joosten op wo 18 jan 2006 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

MXP schreef:Die sub gaat zeer hard :worship:

Dus lekker houden, alleen moeten we even kijken of die net zo lekker klinkt met een kleinere kist Ron :p
Denk gewoon dat ik de kist ondieper ga maken met schuine achterzijde en hem dan gewoon iets breder ga maken :)
TheoV
Contacteer:

wooot!

ik heb zonet in mn '95 twingo het display blauw gemaakt :) . het past nu beter bij mn autoradio, en het staat "cooler", voor slechts 12.80 euro en wat tijd.

en omdat ik hier ooit heb gelezen dat de vraag zich stelde hoe men in een twingo 1 (met de bolletjes) de kleur kon veranderen (ik heb er bovendien bijgelezen dat het onmogelijk was om dat te doen), zal ik vlug een korte howto schrijven, zodat iedereen het nu ook kan hebben:

7.50: 3x 2.5 euro voor ultrablauwe LEDs
0.30: 3x 0.1 euro voor voorschakelweerstanden
5.00: een experimenteerprint die ik nog had liggen, en miskocht was (verkeerde voorgevormde banen)
-----
12.80 euro

eerst soldeer je de leds en de weerstanden op een print

dan met een (bij voorkeur aangepast) gereedschap een aantal inkepingen en gaten maakt in de print, zodat deze stevig en stabiel kan blijven hangen in de standaard haakjes

dan sluit je + en de - van de standaard lampen (correct) aan op de print

vervolgens haal je de originele print met de lampen eraf, en zet je de nieuwe, zelfgemaakte print erop

vergeet niet de groene kleurfilter die er standaard op zit tussen het display en de lampen te verwijderen!

en tot slot het display terug aansluiten en in de auto vastmaken

t is inderdaad iets meer werk dan gewoon een kleurfilter vervangen, maar het effect is (vind ik persoonlijk) een pak mooier. bovendien heb ik nu minder warmte-opwekking, en valt het massaprobleem (als ik rem, muziek luid staat, of lichten op zet, dan brand mn display minder) niet op, aangezien het altijd vrijwel even hard brandt.

ik ben er blij mee :)
TheoV
Contacteer:

hier effe een foto'tje

klik
Wilma
Contacteer:

Edwin16v schreef:Ik wel, ik vind ze wel gaaf :D
Ja ja, logisch :wink:
Waarom zit jouw voorruit eigenlijk met tape vast aan je dak? :S

@ tut: (Y)
Ferdy
Über-Spammer

netjes, tut !
-jacco-
Über-Spammer

tut schreef:hier effe een foto'tje

klik
Doet nix? :S

Ben wel benieuwd :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ferdy
Über-Spammer

hier wel
TheoV
Contacteer:

Jacco Osté schreef:

klik

vreemd...

effe een 2e poging dan, voor degenen bij wie het niets doet:
http://4.forumer.com/uploads/cartalk/po ... 604648.jpg
Ferdy
Über-Spammer

duurt natuurlijk lang voordat ze die afbeelding voor jacco helemaal naar Heukelem getrokken hebben ;)
-jacco-
Über-Spammer

tut schreef:
Jacco Osté schreef:

klik

vreemd...

effe een 2e poging dan, voor degenen bij wie het niets doet:
http://4.forumer.com/uploads/cartalk/po ... 604648.jpg
Probleem gevonden... PC :D

Ziet er netjes uit hoor (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Ferdy schreef:duurt natuurlijk lang voordat ze die afbeelding voor jacco helemaal naar Heukelem getrokken hebben ;)
:p

Er komt hier een tekenaar uit de pc om de tekening te maken :lol:
Ferdy
Über-Spammer

Jacco Osté schreef:
Ferdy schreef:duurt natuurlijk lang voordat ze die afbeelding voor jacco helemaal naar Heukelem getrokken hebben ;)
:p

Er komt hier een tekenaar uit de pc om de tekening te maken :lol:
en zo'n honger negert met een potje pulp om het blaadje nog vers te kneden voor je ?
-jacco-
Über-Spammer

Nee hoor, we hebben wel gewoon papiertjes hiero :D
Edwin16v
Contacteer:

Wilma schreef:
Edwin16v schreef:Ik wel, ik vind ze wel gaaf :D
Ja ja, logisch :wink:
Waarom zit jouw voorruit eigenlijk met tape vast aan je dak? :S

@ tut: (Y)
Nieuw voorruit erin laten zetten Maandag, meteen een groen getinte erin laten zetten met groene raamband.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Even de volgende vraag: Zie net ineens dat bij stationair lopen of gas los laten en auto laten rollen mijn accu lampje wat begint te branden, wat kan dit zijn? Heb het wel vaker gehad, maar nu een tijd geen probleem mee gehad.

Wie o Wie?

Groeten Ronnie.
madtraxx

ik heb ook iets raars met de twingo, elke x als je rijd hoor je een hoog fluit toontje onder de motorkap vandaan komen. Het lijkt als je in de auto zit wel een beetje op een turbo.... heb de motorkap al open gehad maar kan niet echt horen waar het vandaan komt...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Ronnie Detmers schreef:Even de volgende vraag: Zie net ineens dat bij stationair lopen of gas los laten en auto laten rollen mijn accu lampje wat begint te branden, wat kan dit zijn? Heb het wel vaker gehad, maar nu een tijd geen probleem mee gehad.

Wie o Wie?

Groeten Ronnie.
hoe oud is je accu en dynamo?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Wilma
Contacteer:

Edwin16v schreef:Nieuw voorruit erin laten zetten Maandag, meteen een groen getinte erin laten zetten met groene raamband.
Ah oké (Y)
Vroeg het me af, maar kon helaas doordat het al donker was niet zien dat het een nieuwe getinte voorruit was! Binnenkort in het eggie maar eens bewonderen dan :wink:
Edwin16v
Contacteer:

tut schreef:wooot!

ik heb zonet in mn '95 twingo het display blauw gemaakt :) . het past nu beter bij mn autoradio, en het staat "cooler", voor slechts 12.80 euro en wat tijd.

en omdat ik hier ooit heb gelezen dat de vraag zich stelde hoe men in een twingo 1 (met de bolletjes) de kleur kon veranderen (ik heb er bovendien bijgelezen dat het onmogelijk was om dat te doen), zal ik vlug een korte howto schrijven, zodat iedereen het nu ook kan hebben:

7.50: 3x 2.5 euro voor ultrablauwe LEDs
0.30: 3x 0.1 euro voor voorschakelweerstanden
5.00: een experimenteerprint die ik nog had liggen, en miskocht was (verkeerde voorgevormde banen)
-----
12.80 euro

eerst soldeer je de leds en de weerstanden op een print

dan met een (bij voorkeur aangepast) gereedschap een aantal inkepingen en gaten maakt in de print, zodat deze stevig en stabiel kan blijven hangen in de standaard haakjes

dan sluit je + en de - van de standaard lampen (correct) aan op de print

vervolgens haal je de originele print met de lampen eraf, en zet je de nieuwe, zelfgemaakte print erop

vergeet niet de groene kleurfilter die er standaard op zit tussen het display en de lampen te verwijderen!

en tot slot het display terug aansluiten en in de auto vastmaken

t is inderdaad iets meer werk dan gewoon een kleurfilter vervangen, maar het effect is (vind ik persoonlijk) een pak mooier. bovendien heb ik nu minder warmte-opwekking, en valt het massaprobleem (als ik rem, muziek luid staat, of lichten op zet, dan brand mn display minder) niet op, aangezien het altijd vrijwel even hard brandt.

ik ben er blij mee :)
Welk voltage hebben die Led's van jou?
Ik heb er hier nog een paar liggen van 5volt. 3mm en 5mm heb ik nog uit de Xbox-mod tijd :)
Edwin16v
Contacteer:

Wilma schreef:
Edwin16v schreef:Nieuw voorruit erin laten zetten Maandag, meteen een groen getinte erin laten zetten met groene raamband.
Ah oké (Y)
Vroeg het me af, maar kon helaas doordat het al donker was niet zien dat het een nieuwe getinte voorruit was! Binnenkort in het eggie maar eens bewonderen dan :wink:
Doen we op de nieuwjaarsmeeting wel.
TwingoPurpleMonster

Mijn bandjes zijn al bijna aan vervanging toe en volgens de specs van de velgen kan er 195/45 R14 op.. Kan ik dan ook 195/40 R14 erop doen.. lijkt me wat mooier staan namelijk
ET = 38
J=6

Achter heb ik spoorverbreders van 5mm anders paste de vorige bandjes net niet..
Wilma
Contacteer:

Denk wel dat dat kan, maar hou rekening met een afwijking van je km-teller dan!
TwingoPurpleMonster

Wilma schreef:Denk wel dat dat kan, maar hou rekening met een afwijking van je km-teller dan!
Hoe groot zou die afwijking zijn? en kan dat niet bijgesteld worden bij garage ofzo?
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:
Ronnie Detmers schreef:Even de volgende vraag: Zie net ineens dat bij stationair lopen of gas los laten en auto laten rollen mijn accu lampje wat begint te branden, wat kan dit zijn? Heb het wel vaker gehad, maar nu een tijd geen probleem mee gehad.

Wie o Wie?

Groeten Ronnie.
hoe oud is je accu en dynamo?
Zou het je niet durven zeggen :D

Wat zou ik het beste kunnen doen? Auto stationair laten lopen met verlichting en sub aan en dan accu doormeten??
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

TwingoPurpleMonster schreef:Mijn bandjes zijn al bijna aan vervanging toe en volgens de specs van de velgen kan er 195/45 R14 op.. Kan ik dan ook 195/40 R14 erop doen.. lijkt me wat mooier staan namelijk
ET = 38
J=6

Achter heb ik spoorverbreders van 5mm anders paste de vorige bandjes net niet..
Apparte maat is dat of niet? Volgens mij is 195/45/14 een meer voorkomende maat.
Gesloten