Ik heb ineens een caramelkleurige substantie in de (open) carterontluchter zitten. Het plastic dopje heeft ook wat van die prut erin.
De olie in de auto is echter gewoon zwart.
Iemand ervaringen?
[R5GTT] Caramel in kleppendekselontluchterkanaal
Is waarschijnlijk vocht hoor. Rij je veel korte stukjes?
Door de weeks ongeveer ritjes van 15 a 25 km aan een stuk.
Hij liep ook ontzettende beroerd en rookte flink totdat ik 't open carterfiltertje schoonmaakte en wat caramel uit de leidingen en kleppdekselplug verwijderde.
Hij liep ook ontzettende beroerd en rookte flink totdat ik 't open carterfiltertje schoonmaakte en wat caramel uit de leidingen en kleppdekselplug verwijderde.
heb ik ook last van, schrok me ook de tering de eerste keer....
en ik rij idd ook korte stukkies naar me werk (als ik niet op de fiets ga, en dat ga ik niet met min 5
)
en ik rij idd ook korte stukkies naar me werk (als ik niet op de fiets ga, en dat ga ik niet met min 5

Immer wieder die verdammte Holländer
Heb ik ook gehad bij de volvo van mijn broer. Het is een soort mayonaise die ontstaat als vocht en oliedampen te goede vriendjes worden. Gewoon goed schoonmaken en evt verse olie erin en eens goed warm rijden en het zou opgelost moeten zijn. Het huidige weer wil de vorming van dat spul nogal bevorderen, vooral als je blok niet echt door en door warm rijdt.
Je bedoelt dit:
[img]http://members.home.nl/porsche944turbo/ ... onaise.jpg[/img]
Daar heb ik ook steeds meer last van. Een minimale hoeveelheid is niet zorgwekkend, maar in mijn geval verdenk ik toch dat er ergens een pakkinkje niet helemaal zijn werk doet. Voor de zekerheid trek ik het zaakje los.
Daar heb ik ook steeds meer last van. Een minimale hoeveelheid is niet zorgwekkend, maar in mijn geval verdenk ik toch dat er ergens een pakkinkje niet helemaal zijn werk doet. Voor de zekerheid trek ik het zaakje los.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hmmm.. chokoladevla 

Project: GTT Blue Sport
-
zo ziet het ook uit in mijn expansievat v/d GTT, denk dat de koppaking ergens lekt, binnenkort maar een aan beginnen...FrankB schreef:Je bedoelt dit:
Als het daarin zit zou ik er niet meer mee rijden, dan is het al goed mis, je carter zal er ook vol mee zitten. (en dus zal de smering ook niet erg goed meer zijn...)Patrick L. schreef:zo ziet het ook uit in mijn expansievat v/d GTT, denk dat de koppaking ergens lekt, binnenkort maar een aan beginnen...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hmm.. zo ziet het er bij mij ook uit....
Begin me steess meer zorgen te maken.
Alhoewel.... GTT staat nu 4 weken stil en de Crossa rijdt perfect.
Toch binnekort maar eens haast maken met het openhalen en checken.
Begin me steess meer zorgen te maken.
Alhoewel.... GTT staat nu 4 weken stil en de Crossa rijdt perfect.
Toch binnekort maar eens haast maken met het openhalen en checken.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ff de kop eraf halen is zo gebeurd