Unichip

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Siberion24

Wou gewoon ff weten of iemand hier ervaring heeft met een Unichip.

SiB
frank_williams

Misschien moet je er ff bij zetten wat het is...:)

Of een linkje naar een fabrikant/leverancier?
Riël
Über-Spammer

"Add fun and excitement to driving with the Unichip Plug n' Play Performance System! The Unichip is an in-line, state-of-the-art computer upgrade that tunes stock and custom engine components to perform to their potential, safely and efficiently."
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams

Riël
Über-Spammer

Beetje knullig eigenlijk zo hier en daar :)

"DE UNICHIP : GARANDEERD STEEDS 100% VERMOGEN OVER HET HELE TOERENTALBEREIK
De motor van je wagen heeft slechts 3 dingen nodig om vermogen te maken…… COMPRESSIE, BENZINE en ONTSTEKING……
"

En lucht dan? :smoke:

Maargoed, het klinkt interessant, volledig programmeerbaar en zonder installatie van een andere computer.

Kost dat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams

Jah, alleen gaat het nu over een Twingo. Daar is al herhaaldelijk over gezegd dat dit geen racebeesten zijn en dat een andere chip een minimale verandering teweeg zal brengen.

Neemt niet weg dat zo'n unichip wel een interessant ding kan zijn :)
Siberion24

Wel, ik heb er eentje op de kop kunnen tikken en voeg me af of er iemand maps voor had.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

"DE UNICHIP : GARANDEERD STEEDS 100% VERMOGEN OVER HET HELE TOERENTALBEREIK

nou dat gaat er bij mij niet in....100% over het hele toerenbereik.... :s
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Exactly my thoughts :)

Het vermogen (bijv. 120 pk) is het maximaal haalbare vermogen bij een bepaald toerental, als deze wonderchip bij 1500 toeren al het volledige vermogen weet te benutten, dan doe mij die maar! :wink:

Dit gevalletje mag op de grote hoop, naast al die andere zinloze prullen die enkel op de markt gebracht worden om de argeloze consument weer wat centjes uit de zak te kunnen kloppen :(

---------------------------------
EDIT: ff gegoogled en raar maar waar, kan niet tot nauwelijks negatieve dingen vinden over deze Unichip. wel een dyno uitdraai van een Mitsubishi Magna (?) voor plaatsing van de Unichip en na plaatsing van de Unichip.
http://www.fastmagna.com/gallery/Brians-Project/dyno1

lijkt dus toch wel betrouwbaar (en voorzover ik kon vinden, prijzig, motorswap zal goedkoper zijn.... :) )

jammer dat de (Nederlandse) website van die Unichip dealer/importeur af en toe zo knullig is. krijg je een verkeerde indruk van.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
oli4
Contacteer:

Hesselgouda schreef:"DE UNICHIP : GARANDEERD STEEDS 100% VERMOGEN OVER HET HELE TOERENTALBEREIK

nou dat gaat er bij mij niet in....100% over het hele toerenbereik.... :s
Daar wordt mee bedoeld dat de regelingen die er mogelijk zijn garanderen dat je bij 1500 toeren het beste uit de motor kan halen (ideale afstelling) , maar ook bij 2000, 2500,.... OVer het hele toerentalbereik! De regelingen van de Unichip zijn exact hetzelfde als op een stand-alone ECU. Met dat verschil dat de unichip niet rechtstreeks de injectortiming gaat regelen, maar via het LMMsignaal of MAPsensorsignaal.
Doordat de Unichip individueel programmeerbaar is kan de tuner garanderen dat hij een perfecte afstelling kan doen.
De unichip is een professionele "Piggy-Back" Computer die alleen maar door een getrainde tuner met geremde vermogentestbank kan gemonteerd worden. De unichip wordt steeds "leeg" geleverd en moet individueel op elke wagen geprogrammeerd worden.
Geen materiaal dus voor de lokale "toeters-en-bellen"-shop!!! Maar voor ECHTE tuners.

Info:
Unichip Distributor
Unichip Dealers
Lionheart
Contacteer:

Afstellen op een rollerbank is niet per se nodig; goed afstellen op de weg kan ook (mits wideband sensor etc ! Tijdens het rijden kun je dan heel goed de AFR ratio bijhouden (Air to Fuel) en de bijbehorende kenvelden aanpassen (alsmede vervroeging etc.)). Voordeel daarvan is dat het real-life situatie is met echte rijwind en weerstand van asfalt ipv laboratorium situatie.

Voor de liefhebbers: ik heb nog een nieuwe Dastek Unichip liggen (in de zin van: over/te veel), dus als je er mee aan de slag wilt, dan hoor ik het wel :)
oli4
Contacteer:

1. Hoe ga je op de weg de wagen afstellen bij 50% gasstand aan bvb 3000 tpm? Hoe weet je dan ook of de ontsteking goedstaat of niet?
Je kan een wagen op vlak van AF voor een groot stuk afstellen op de weg, maar we zien altijd dat er veel onvolkomenheden in de map zitten.
Laatst was er iemand die zo'n 20 à 40 pk liet liggen op een atmosferische 2000cc motor!!!

2. Unichip is enkel te programmeren bij Unichipdealer, dmv een speciale kabel en tunepod tss pc en unichip. Software is onder licentie. Ook garanties worden enkel ondersteund via Unichip Dealers.

grtz
Lionheart
Contacteer:

@oli4: heb meerdere unichips gehad, en geloof me: dat gaat prima. (los nog van bijvoorbeeld zo ongeveer de halve Subaru Club Nederland die er mee rijdt (alle GT turbo rijders t/m MY98. De modellen daarna worden ge-ECUtecked ivm het weer terugregelen door de ECU die te slim is voor de unichip), en daarvan is het overgrote deel niet op de rollerbank afgesteld maar door Mark Verhoeven (zonder rollerbank). Als je hier meer over wilt weten mag je me altijd een PB sturen.

Mensen die deze unichip kopen, kunnen hem altijd laten afstellen door iemand die officieel dealer is (en al dan niet over een rollerbank beschikken)
oli4
Contacteer:

(Y) als we mekaar maar begrijpen :wink:
op die manier is er duidelijkheid!

greetz
Kim [meganerat]

maar wat leverd het dan op bij een b.v. 1.2 8v multipoint??
en de prijs??? het moet het dan natuurlijk wel waard zijn.
iedereen zegt dat bij een non-turbo / diesel de opbrengst minimaal is bij motortuning. zal de winst dan alleen in het soepeler draaien van de motor zitten??
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

wat het voordeel bij een Twingo is snap ik ook niet helemaal..

en wat betreft prijs, ik ben toen bij het googlen een bedrag van rond de 1000 dollar tegengekomen voor de Unichip, de meeste zoekresultaten hadden geen prijs erbij staan.

Maar voor minimaal dat bedrag heb je ook 3 ruilblokjes voor in de Twingo, bij wijze van spreken :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Lionheart
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:wat het voordeel bij een Twingo is snap ik ook niet helemaal..

en wat betreft prijs, ik ben toen bij het googlen een bedrag van rond de 1000 dollar tegengekomen voor de Unichip, de meeste zoekresultaten hadden geen prijs erbij staan.....
je mag mijne (ook nieuw) ophalen voor 500 !
Plaats reactie