Toerenteller.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Hey allemaal.
Ik heb een toerenteller gekocht van autostyle maar dan die helemaal zwart zijn en die pas te zien zijn als je hem op contact zet.
Ik heb hem van het weekend aangesloten .
Maar als ik nu gas geef als de auto stil staat werkt hij perfect maar zodra ik ga rijden en je trapt het gas ineens in dan schiet de meter helemaal uit naar het rode gebied terwijl het toerental langzaam omhoog gaat.
Nu weet ikniet of ik hem aan de verkeerde draad heb gemaakt.
Ik heb namelijk de pulsdraad van de meter aangesloten op de bruine draad van de bobine.
Loopt een witte en een bruine draad naar de bobine en heb ik met een multimeter gemeten waar het puls signaal op zit.
Maar nu weet ik niet zeker of ik hem op de goede heb aangesloten.
De auto is van '95 dus als iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Groetjen Jeffrey
Ik heb een toerenteller gekocht van autostyle maar dan die helemaal zwart zijn en die pas te zien zijn als je hem op contact zet.
Ik heb hem van het weekend aangesloten .
Maar als ik nu gas geef als de auto stil staat werkt hij perfect maar zodra ik ga rijden en je trapt het gas ineens in dan schiet de meter helemaal uit naar het rode gebied terwijl het toerental langzaam omhoog gaat.
Nu weet ikniet of ik hem aan de verkeerde draad heb gemaakt.
Ik heb namelijk de pulsdraad van de meter aangesloten op de bruine draad van de bobine.
Loopt een witte en een bruine draad naar de bobine en heb ik met een multimeter gemeten waar het puls signaal op zit.
Maar nu weet ik niet zeker of ik hem op de goede heb aangesloten.
De auto is van '95 dus als iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Groetjen Jeffrey
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Nou het is een twingo van '95
ligt een 1.2 8 v In de beschrijving van de meter staat dat de groene draad van de meter dus de pulsdraad aangesloten moet worden op ( green---to coil negative(-) or electric ignition.
Maar zover ik kan zien heb ik geen electrische ontstekeing.
De meter op zich werkt alleen hij werk maar half als je rijdt dus ik weet het niet .
Groeten Jeffrey
ligt een 1.2 8 v In de beschrijving van de meter staat dat de groene draad van de meter dus de pulsdraad aangesloten moet worden op ( green---to coil negative(-) or electric ignition.
Maar zover ik kan zien heb ik geen electrische ontstekeing.
De meter op zich werkt alleen hij werk maar half als je rijdt dus ik weet het niet .
Groeten Jeffrey
is het van het merk SLM ??
zoja.. die heb ik ook.. gaar ding zeg..
als ik onder de 3k toeren blijf dan is alles goed..
geef ik volg gas doetie vet zenuwachtig.. zal wel filmje posten.
http://home.wxs.nl/~hend2145/MOV03244.MPG
zoja.. die heb ik ook.. gaar ding zeg..
als ik onder de 3k toeren blijf dan is alles goed..
geef ik volg gas doetie vet zenuwachtig.. zal wel filmje posten.
http://home.wxs.nl/~hend2145/MOV03244.MPG
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Wel ik heb mijn autometer install op de twingo-portal staan, ff url geven:
http://www.twingo-portal.de/eforum/inde ... 7&t=526&s=
Hoop dat dit helpt.
Edit: Als de meter niet vlotjes gaat (heen en weer geschud) probeer het eens aan de positieve kant van de bobijn.
http://www.twingo-portal.de/eforum/inde ... 7&t=526&s=
Hoop dat dit helpt.
Edit: Als de meter niet vlotjes gaat (heen en weer geschud) probeer het eens aan de positieve kant van de bobijn.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
- Locatie: Andijk
Zit er niet een schakelaartje op voor 2 takt of 4 takt?
Of het aantal cilinders?
Of het aantal cilinders?
Ik weet niet wat er precies voor ontsteking op zo'n twingo zit, maar als het zo'n zelfd unit is als op alle andere renaults van die tijd, moet je ff goed kijken welke aansluiting je neemt. die unit is namelijk niet alleen bobine, maar ook ontstekingseindtrap. De 2 stekkers die er op zitten zijn alleen voeding, massa en een 5volt puls signaal. Er zit nog ergens een los pinnetje, waar het min-bobine signaal op staat.
rev it like a rental
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Dat is het probleem ook niet die kleuren.
Ik heb hem nu ook aangesloten en zit er inmiddels al weer een maand of 4 in alleen als de auto in de vrij staat en dan gas geeft doet de meter zijn werk maar zodra je gaat rijden reageert hij hetzelfde als een vacuum meter zal maar zeggen dus je kan niet echt op kijken want er klotp toch niets van.
En de ontsteking van de twingo bij de bobine heeft een brede stekken met 2 draden een witte en een bruine nou bij mij staat op de witte draad de puls spanning.
Als je namelijk met een multimeter meet dan meet je daar als je gas geeft andere waardes op dan op de bruine dus dat is bij mij de pulsdraad.
Maar daar zit hij nnu op aangesloten maar de meter is zo nerveus als iets als je rijdt.
Dus nu ga ik er maar eens goed voor zitten en desnoods neem ik het electrische schema van de onsteking erbij als ik die ergens van af kan halen.
Het ziet er namelijk niet uit een nerveuze toerenteller.
Ik ga eens uitvogelen welke draad een constante maar goede puls geeft en die ook te vertrouwen is.
Groetjes Jeffrey
Ik heb hem nu ook aangesloten en zit er inmiddels al weer een maand of 4 in alleen als de auto in de vrij staat en dan gas geeft doet de meter zijn werk maar zodra je gaat rijden reageert hij hetzelfde als een vacuum meter zal maar zeggen dus je kan niet echt op kijken want er klotp toch niets van.
En de ontsteking van de twingo bij de bobine heeft een brede stekken met 2 draden een witte en een bruine nou bij mij staat op de witte draad de puls spanning.
Als je namelijk met een multimeter meet dan meet je daar als je gas geeft andere waardes op dan op de bruine dus dat is bij mij de pulsdraad.
Maar daar zit hij nnu op aangesloten maar de meter is zo nerveus als iets als je rijdt.
Dus nu ga ik er maar eens goed voor zitten en desnoods neem ik het electrische schema van de onsteking erbij als ik die ergens van af kan halen.
Het ziet er namelijk niet uit een nerveuze toerenteller.
Ik ga eens uitvogelen welke draad een constante maar goede puls geeft en die ook te vertrouwen is.
Groetjes Jeffrey
Kun j emet een multimeter niet meten. De witte zal het niet zijn aangezien de puljes alleen amar sneller pulseren, de spanning neemt niet toe. Waarschijnlijk.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Nou ik heb het met een multimeter gemeten.
En bij mijn weten moet je voor een toerenteller een pulskabel hebben
waar de pulsjes ook sneller van gaan naarmate je het gas intrapt anders zou ik ook niet weten hoe een toerenteller werkt.
En jem eet met de multimeter ook niet de spanning maar de weerstand en die wordt meer dus.
Maar ik ga nog eens goed kijken anders sluit ik hem anders aan.
Groeten jeffrey
En bij mijn weten moet je voor een toerenteller een pulskabel hebben
waar de pulsjes ook sneller van gaan naarmate je het gas intrapt anders zou ik ook niet weten hoe een toerenteller werkt.
En jem eet met de multimeter ook niet de spanning maar de weerstand en die wordt meer dus.
Maar ik ga nog eens goed kijken anders sluit ik hem anders aan.
Groeten jeffrey
Waar haal je zo'n toerenteller nou?
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Als ik het topic zo lees bij Autostyle 

-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: wo 16 nov 2005 19:24
- Locatie: Haaltert - België
Ik heb mijn Autometer op ebay gehaald en nog nooit problemen mee gehad.
Is ook maklijker om te installeren dan die van autostyle.
Is ook maklijker om te installeren dan die van autostyle.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
De meters van autometer en van autostyle zijn allemaal niet moeilijk aan te sluiten.
Je moet alleen weten op welke draad je hem moet aansluiten.
Ik heb de black smoke meter van autostyle met ledverlichting.
Alles werkt hoe het moet.
Als de motor stationair draait en je geeft gas werkt de toerenteller hoe hij moet maar zodra je gaat rijden wordt hij zo zenuwachtig als het maar kan.
Nu heb ik gisteren meer dan 2 uur aan de auto gesleuteld en de draad waar hij nu op zit dus de bruine draad is de enigste draad waar je een goede puls op hebt waar de toereteller op werkt.
Maar ja ik zie wel als het niet anders gaat laat ik hem zo fijn zitten.
Groeten jeffrey
Je moet alleen weten op welke draad je hem moet aansluiten.
Ik heb de black smoke meter van autostyle met ledverlichting.
Alles werkt hoe het moet.
Als de motor stationair draait en je geeft gas werkt de toerenteller hoe hij moet maar zodra je gaat rijden wordt hij zo zenuwachtig als het maar kan.
Nu heb ik gisteren meer dan 2 uur aan de auto gesleuteld en de draad waar hij nu op zit dus de bruine draad is de enigste draad waar je een goede puls op hebt waar de toereteller op werkt.
Maar ja ik zie wel als het niet anders gaat laat ik hem zo fijn zitten.
Groeten jeffrey
Je kan proberen om een stuk draad om de bougiekabel te draaien, een winding of 10. Hier komt door de stroom die door de bougiekabel staat een inductiespanning te staan met de frequentie van de vonk. Deze omwikkelde draad kun je aan het andere eind dan aansluiten aan je toerenteller.
Misschien moet je 1 bougie pakken, de ingaande van de verdelerkap ofzo, i kdnek de ingaande van de verdelerkap.
Probeer het es zou ik zeggen.
Misschien moet je 1 bougie pakken, de ingaande van de verdelerkap ofzo, i kdnek de ingaande van de verdelerkap.
Probeer het es zou ik zeggen.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Ik zal dat eens gaan proberen.
Staat op de boegie dan dezelfde pulsspanning als op de stekker van de bobine?
Zo ja dan ga ik het eens proberen.
Wordt er echt niet goed van zo .
De schakelaar staat op 4 cil.
Het gekke is dat als de motor koud is doet de meter het perfect maar zodra de motor een beetje warm begint te worden dan gaat het mis dan gaat hij zenuwachtig worden.
Maar ik ga je idee zeker van het weekend uitproberen.
Bedankt alvast.
Ik laat het jullie weten als het goed gelukt is.
Groeten Jeffrey
Staat op de boegie dan dezelfde pulsspanning als op de stekker van de bobine?
Zo ja dan ga ik het eens proberen.
Wordt er echt niet goed van zo .
De schakelaar staat op 4 cil.
Het gekke is dat als de motor koud is doet de meter het perfect maar zodra de motor een beetje warm begint te worden dan gaat het mis dan gaat hij zenuwachtig worden.
Maar ik ga je idee zeker van het weekend uitproberen.
Bedankt alvast.
Ik laat het jullie weten als het goed gelukt is.
Groeten Jeffrey
als je m op 1 bougie aansluit, geeft die meter dan niet de helft van t toerental aan?
Sluit je m op 2 aan 
of op de hoofd-bobine-bougie-kabel (hoe heet dat ding officieel?)

of op de hoofd-bobine-bougie-kabel (hoe heet dat ding officieel?)
En niet de bougiekabel strippe nen daarop zetten he !!!!!
Gewoon OM de bougiekabel heendraaien, anders ploft je metertje geheid
Die electronica in de toerenteller heeft maar een heel klein spanninkje nodig namelijk.
Gewoon OM de bougiekabel heendraaien, anders ploft je metertje geheid

Die electronica in de toerenteller heeft maar een heel klein spanninkje nodig namelijk.
Riël schreef:Gewoon OM de bougiekabel heendraaien, anders ploft je metertje geheid

Even een klein vraagje:
Heeft iemand een foto van de bobine van een Twingo 1.2 16V? En kan iemand dan ook de aansluiting op de negatieve kant aangeven?
Dit i.v.m. het aansluiten van de signaaldraad voor de toerenteller.
Ik weet dat je de twee draadjes voor de verlichting op de plus en de min van de accu moet aansluiten (heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan doen? dit i.v.m. vocht).
En ook dat je de andere twee draadjes voor het laten functioneren van de toerenteller ook moet aansluiten op de plus en minvan de accus (Ook hier vraag ik of iemand suggeties heeft hoe ik dit het beste kan aansluiten i.v.m. vocht)
Alvast bedankt.
Heeft iemand een foto van de bobine van een Twingo 1.2 16V? En kan iemand dan ook de aansluiting op de negatieve kant aangeven?
Dit i.v.m. het aansluiten van de signaaldraad voor de toerenteller.
Ik weet dat je de twee draadjes voor de verlichting op de plus en de min van de accu moet aansluiten (heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan doen? dit i.v.m. vocht).
En ook dat je de andere twee draadjes voor het laten functioneren van de toerenteller ook moet aansluiten op de plus en minvan de accus (Ook hier vraag ik of iemand suggeties heeft hoe ik dit het beste kan aansluiten i.v.m. vocht)
Alvast bedankt.
Marcus schreef:Even een klein vraagje:
Heeft iemand een foto van de bobine van een Twingo 1.2 16V? En kan iemand dan ook de aansluiting op de negatieve kant aangeven?
Dit i.v.m. het aansluiten van de signaaldraad voor de toerenteller.
Ik weet dat je de twee draadjes voor de verlichting op de plus en de min van de accu moet aansluiten (heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan doen? dit i.v.m. vocht).
En ook dat je de andere twee draadjes voor het laten functioneren van de toerenteller ook moet aansluiten op de plus en minvan de accus (Ook hier vraag ik of iemand suggeties heeft hoe ik dit het beste kan aansluiten i.v.m. vocht)
Alvast bedankt.
waarom niet gewoon op je sigaretten aansteker? daar staat toch gewoon plus en min van je accu op? en als je contact uit is staat hier geen stroom meer op

Laatste post uit gesloten topic:

Merijn schreef:Merk: AUTOMETER!![]()
Bijvoorbeeld:
[img]http://www.autometer.com/img/products/4497_d.jpg[/img]
Check: http://www.autometer.com
Let op: schrik niet van de prijzen.

Maar misschien is deze handiger voor je:
[img]http://www.autometer.com/img/products/6874_d.jpg[/img]
Dit is er 1 die kunt plaatsen OP je dash.
[img]http://www.autometer.com/img/products/6874_d.jpg[/img]
Dit is er 1 die kunt plaatsen OP je dash.
Deze bijvoorbeeld (is wel 1 van de duurdere):
[img]http://www.autometer.com/img/products/4391_d.jpg[/img]
Link: http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... 111&sid=11
68,11 incl. BTW
Te koop bij: http://www.dbmengineering.nl/dbm/road/m ... ometer.htm
[img]http://www.autometer.com/img/products/4391_d.jpg[/img]
Link: http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... 111&sid=11
68,11 incl. BTW
Te koop bij: http://www.dbmengineering.nl/dbm/road/m ... ometer.htm
Kijk maar eens op http://www.autometer.com. Daar kun je echt kiezen uit een enorme hoeveelheid aan verschillende types. Dit is het type wat gebruikt wordt in de racerij (Stockcar/Nascar), omdat ze enorm licht zijn. Voor normaal gebruik is het dus niet echt nodig. Check de site maar eens... Ben je wel effe zoet mee. 

Laatst gewijzigd door Merijn op do 9 mar 2006 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.