renault 19 slaat niet aan!!

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Rica-5sl-powerrr!!!

renault 19 1.7 motor f3n wilt niet meer aanslaan van de ene op de andere dag rotor verdeler heb ik al gecontroleert evenals bdp sensor en bedrading enz alleen ben er niet helemaal zeker van dat de bougie vonkt iemand enig idee of er euvels zijn van deze auto wat snel te controleren is.ik denk zelf aan een bobine o.i.d wie kan me helpen?
Riël
Über-Spammer

temperatuursensor, rechterkant achterop de kop (met grijze hoes eroverheen) misschien?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rica-5sl-powerrr!!!

ik zie wel een temperatuur sensor voor op me blok in me kop maar die lijkt goed,in de radiateur lijkt me ook niks mis mee verder heb alleen wel gemerkt als ik hem start met luchtfilterhuis los dan proest hij alle brandstof eruit.zal dus niet verbranden denk ik heel raar.zomaar opeens vacuumslangetjes ook allemaal gecontroleert.gaat map sensor wel eens stuk of stappenmotor oid?
Rica-5sl-powerrr!!!

net even de auto aangesleept in ze 2 en en in keer lopen,even een 20 min gereden om de accu bij te laden was onderhand ook bijna leeg als motor eenmaal warm is start hij meteen in 1 x ben alleen bang dat als hij koud is dat hij dan door te kleine zuigers en zuigerveren te weinig compressie kan opbouwen om aan te slaan en zodra hij warm is alles uitgezet en dus meer druk kan opbouwen en aanslaat?wie deelt deze mening?denk snel maar even compressie meten :@ .
frank_williams

Hier en daar ff een puntje neerzetten, dat maakt je tekst/vraag wat meer leesbaar :) Ik moest 'm 2x lezen voor ik 'm begreep :p
Riël
Über-Spammer

Rica-5sl-powerrr!!! schreef:net even de auto aangesleept in ze 2 en en in keer lopen,even een 20 min gereden om de accu bij te laden was onderhand ook bijna leeg als motor eenmaal warm is start hij meteen in 1 x ben alleen bang dat als hij koud is dat hij dan door te kleine zuigers en zuigerveren te weinig compressie kan opbouwen om aan te slaan en zodra hij warm is alles uitgezet en dus meer druk kan opbouwen en aanslaat?wie deelt deze mening?denk snel maar even compressie meten :@ .
Ik niet.
Ik zei dus, achter op je kop zit een sensor :p ik vraag me af waar die aan de voorkant zit, ik zou t niet weten bij een 1.7 ;)

En 'die lijkt me goed' daar kun je wat mee. Meten = weten of anders meteen effe vervangen.
Rica-5sl-powerrr!!!

Lijkt me eigenlijk tog niet dat die temperatuur sensor het verschil zou maken. Tussen als ik hem gewoon start wil hij niet aan slaan en bij aan trekken hij meteen oppakt.dan denk ik eerder aan me accu die te licht zou zijn 44ah en de motor niet lekker rond krijgt.Heb er nu een originele accu renault 70 ah ingezet en dan morgen ochtend even afwachten.
Wat is dan die sensor voor in me kop lijkt me ook een temperatuursensor.
Gaan die achterop me cilinderkop dan vaak defect en meten is idd weten maar zit even zonder multimeter dus even lastig!
Riël
Über-Spammer

Ik denk dat jij het zilvere cilindervorming dingetje bedoelt met dat grijze kabeltje en zwarte stekker en da's de pingelsensor.

En of een sensor goed is of niet dat zie je helaas niet van buitenaf :)

44ah accu is prima. Het is koud buiten, een koude start werkt niet, warme wel, de ecu heeft een speciaal koudestart programma afhankelijk van die sensor.
Ik geef het de grootste kans. Het is een kleine moeite er effe een andere in te zetten hoor, je moet m wel effe vinden. Zit zeer waarschijnlijk een soort grijse isolatiekous overheen getrokken.

Maarja, aan de andere kant, meet de compressie ook maar es, want wat jij beschrijft is exact het probleem wat ik had (aantrekken en dan loopt ie) en warm starten:

[img]http://members.home.nl/annelies/100_5967.JPG[/img]

:)
robbert 16v
Contacteer:

Als je tempratuur zender kapot is start ie ook niet, als je dan sleept wel.
Hij proest brandstof eruit omdat hij denkt dat ie koud is, Al na een paar x starten geeft hij dit signaal. Kan ook een kabel breuk zijn in het draad ervan.
Ik heb ook het probleem gehad en bleek dus een breuk te zijn in een draad van de sensor.
Dit is wat ik denk....
robbert 16v
Contacteer:

Riël schreef:Ik denk dat jij het zilvere cilindervorming dingetje bedoelt met dat grijze kabeltje en zwarte stekker en da's de pingelsensor.

En of een sensor goed is of niet dat zie je helaas niet van buitenaf :)

44ah accu is prima. Het is koud buiten, een koude start werkt niet, warme wel, de ecu heeft een speciaal koudestart programma afhankelijk van die sensor.
Ik geef het de grootste kans. Het is een kleine moeite er effe een andere in te zetten hoor, je moet m wel effe vinden. Zit zeer waarschijnlijk een soort grijse isolatiekous overheen getrokken.

Maarja, aan de andere kant, meet de compressie ook maar es, want wat jij beschrijft is exact het probleem wat ik had (aantrekken en dan loopt ie) en warm starten:

[img]http://members.home.nl/annelies/100_5967.JPG[/img]

:)
Ik dacht dat je in jouw topic het had over een roosje??? Dit is meer een klavertje vier..... :wink:
Abel
Über-Spammer

Heb je je bougies al vervangen??

Bij mij wou mijn oude 5 ook opeens niet meer starten. bougies waren te versleten.

4 nieuwe er in en starten als een gek
Rica-5sl-powerrr!!!

het is sóchtends 7 uur nieuwe accu zat erin en starten als een gek he.maar niet aanslaanGVD.
Even wat info op gezocht via renault dealer heb de weerstandswaarde van het opname element luchttemperatuur opgezocht.
Deze zit in het inlaatspruitstuk en geeft de ecu info over vervroeging en meer of minder brandstof inspuiten.
weestand moet zijn 7500 ohm bij 4 graden celsius.net even doorgemeten en kwam niet verder dan 7,5 ohm deze is dus al verdacht.Toen even me bdp sensor weerstand doorgemeten.9 ohm moet volgens fabriek 200 plusminus 50 zijn.zonder opgave van temperatuur.
Eerst maar die bdp sensor vervangen en anders ook nog die inlaatluchttemperatuursensor.Iemand nog wat liggen in omg.noord-holland?
Rica-5sl-powerrr!!!

accu,bdp sensor zijn inmiddels vervangen maar nog steeds niet aanslaan!
Heb vernomen van de renault co tech monteur dat als de bougie vonkt dan de bdp sensor ook zeker goed werkt.De temperatuur sensor voor koelvloeistof of inlaatlucht, die verkeerde waarde zou geven zou mogelijk zijn maar dan moet hij wel aanslaan.Alleen loopt hij dan niet zo goed.
Iemand nog suggesties anders ga ik hem bij de dealer uit laten lezen en eventueel compressie laten meten.Soms word ik zo moe van die kutauto's!
Bart V

Hij heeft dus wel een goede vonk? Dan zou ik even verder troubleshooten in de brandstofvoorziening. Hij heeft dus inspuiting, aangezien je die sensoren hebt. Weet je bijvoorbeeld wel zeker dat de brandstofpomp in orde is? haal er anders eens de benzineslang los om te kijken of hij wel benzine krijgt. Als je start moet er normaalgesproken benzine uitkomen.
Riël
Über-Spammer

KOEL vloeistoftemperatuursensor.

Koude start gaat echt niet lukken anders.
Rica-5sl-powerrr!!!

Oke temperatuur sensor dan maar eens controleren aleen van bovenaf kan ik hem nog niet zien,mischien van onder?Hoeveel draden zitten erop,en hoe kan ik hem het beste controleren?weerstand meten of afgeven spanning oid.Kan je die sensor ook controleren met de xr25 want die heb ik eventueel zaterdag tot mijn beschikking.Bougies heb ik al vernieuwt,heb ook gecontroleert of hij brandstof krijgt dat is ook het geval.Dus je zou zeggen vonkie,benzine en boem!
Bart V

Met de XR25 kan hem controleren.
robbert 16v
Contacteer:

Heb je mischien even hulp nodig? zijn hier zat mensen die je willen helpen.
Blijf erbij dat het een probleem is met je tempratuur zender!! Heb dat ding ook een koudstart injector??
Als je hulp nodig heb moet je het zeggen!! twee zien er meer als een.. (Y)
Riël
Über-Spammer

Rica-5sl-powerrr!!! schreef:Oke temperatuur sensor dan maar eens controleren aleen van bovenaf kan ik hem nog niet zien,mischien van onder?Hoeveel draden zitten erop,en hoe kan ik hem het beste controleren?weerstand meten of afgeven spanning oid.Kan je die sensor ook controleren met de xr25 want die heb ik eventueel zaterdag tot mijn beschikking.Bougies heb ik al vernieuwt,heb ook gecontroleert of hij brandstof krijgt dat is ook het geval.Dus je zou zeggen vonkie,benzine en boem!
Alleen te weinig benzine, en dan geen boem :)

Sensor zit op de achterkant van je cilinderkop, onderaan in de hoek aan de kant van de versnellingsbak. Dus als je ervoor staat rechtsachter, onderaan in de cilinderkop dus. Er zit een soort kous overheen, 2 kabeltjes, 1 stekkertje, stekker is bruin van kleur.
Rica-5sl-powerrr!!!

oke dan ga morgen even die sensor controleren cq vernieuwen als ik hem ergens vandaan kan halen anders even bestellen.thnx voor de reacties tot dus ver.Morgen weet ik meer.:)
Rica-5sl-powerrr!!!

yeah,hij doet het weer als een zonnetje weer.dus toch die temperatuur sensor.
Het heeft even geduurt maar dan heb je ook wat!!thnx voor alle reacties:)
Riël
Über-Spammer

:smoke: (Y)
Rica-5sl-powerrr!!!

G.V.D! We zijn weer terug bij af.Nadat de temperatuursensor was vervangen,sloeg hij meteen aan en reed weer gewoon goed,volgende ochtend starten,lopen.Naar mijn werk gereden en om 17.00 weer klaar met werk.Starten,en weer niet aan slaan hoor,de moed begint me op zijn zacht gezegt in de schoenen te zinken.Verdeelkap en rotor zijn vervangen,bdp sensor is vervangen,temperatuur sensor is vervangen.het mocht allemaal niet baten,compressie gemeten was dik in orde!Heb geprobeert hem met de xr25 uit te lezen,maar zodra ik hem aansluit volgens de kaart,schakelaar op s2 of s8 reageert de xr25 niet op de aansluiting,kan geen toetsen bedienen,gebeurt niets?iemand ervaring met xr-25 uitlezen?Vraag me tevens af of er niet 1 of ander relais zou kunnen zijn die dit mogelijk veroorzaakt?Volgens mij ben ik dit eerst met dit gecompliceerde storring.kan er geen touw meer aan vast timmeren!
Bart V

Meet anders eens of je voeding hebt op de ECU (voeding na contact) Voedingsrelaitje stuk oid zou best kunnen...zonder die voeding doet je ECU ook niet al teveel, en dat zou kunnen verklaren waarom de XR25 ook niets doet.

je kan ook op de gok gewoon eens het voedingsrelais verwisselen met een nieuwe om te proberen. (zit in die zwarte kast, links voor in de motorruimte)
marlie
Contacteer:

kan het zijn dat de renault 19gtr uit 90 een computer heeft??
Plaats reactie