robclio16V schreef:Ik zal trouwens eens een beetje proberen te vermelden wat er allemaal aan gedaan is....
Motorisch
- Motor geheel gereviseerd bij 218.500 km.
- Tegelijkertijd opgeboord naar 1998cc.
- Viegwiel afgedraaid.
- 21 turbo injectoren.
- R-tuner ECU.
- Bij 230.000 km nieuwe kop gemonteerd met grotere inlaatkleppen, scherpe nokkenassen (Catcams 286 graden), strakkere klepveren, distributiriem ook gelijk nogmaals vervangen, drijfstanglagers vernieuwd, sparingen in zuigers vanwege de grotere kleppen, ARP drijfstangbouten.
- JC5 Williams versnellingsbak met kortere 5.
- Mocal 13-rijen oliekoeler.
- Cup motorsteun onder de accu en onder bij de bak.
- Extra baksteun (19 16V)
- Omp sintermetalen koppelingsplaat.
- Sachs drukgroep.
- Devil RVS uitlaatspruitstuk van de Williams.
- Devil middendemper vervanger.
- Devil 102 mm einddemper.
- Katvervanger.
Ophanging
- Apex 60 mm verlaging d.m.v schokdempers en veren.
- Achter GAZ schokdempers, extra kort en in hardheid verstelbaar.
- Williams subframe.
- Polyurethaan draagarmbussen.
Remmen
- Laguna hoofdremcilinder. (nieuw)
- Renault Sport remklauwen.
- Ferodo DS2500 remblokken voor. (5.000 km oud)
- Standaard remmerij achter incl nieuwe lagers. (1.000 km oud)
- RVS omvlochten remslangen rondom.
Carrosserie
- Zijstrips in kleur meegespoten.
- Achterschermen uitgeklopt.
- Gecleande achterklep.
Interieur
- Sparco Corsa kuipstoelen.
- 3-punts gordels.
- Achterbank verwijderd.
- Wideband lambdasonde in de standaard klokunit gemonteerd.
- MB performance shortshifter, compleet.
- Radio op de plaats van het kachelpaneel gemonteerd i.v.m overslaan.
- Pioneer DEH-P9300R + DLS 962 ovalen in de deur + DLS RC1 tweeters in het dashbord evt. over te nemen.
- Autonorm SCM klasse 2 alarm.
Wielen
- Compomotive MO 8x15, ET 25 voor en ET 0 achter.
- Toyo Proxes T1-S vrijwel nieuw 195/45/15.
- Borbet BS 8x15 ET15 met gepolijste velgrand.
- Renault stalen velgen verbreed naar 7J en 7,5J met 195/40/14 en 215/40/14 Continental Contisport banden.
Wat ik er onlangs aan gedaan heb:
- Dynamo vervangen.
- Nieuwe remmerij achter gemonteerd.
- Olie en oliefilter iedere 5.000 km ververst.
- Bougies elke 10.000 km ververst.
- Luchtfilter elke 10.000 km schoongemaakt.
- Splinternieuwe Optima Redtop accu achter de bestuurdersstoel gemonteerd.
Ik heb de auto altijd netjes behandeld, vooral motorisch is hij niets tekort gekomen.
Warmrijden is iets wat ik tot in den treure doe met deze auto.
Het enige wat een aandachtspuntje is, is dat er her en der wat krasjes op de auto zitten en de achterschermen weer licht beginnen te roesten.
Ik heb ook nog een aantal onderdelen liggen die ook in de verkoop gaan/ erbij verkocht worden.
- Polyester motorkap met booskijkers.
- Polyester achterklep gecleand.
- Wilwood 4 pot remklauwen met 3 sets gebruikte DS3000 blokken, 1 set nieuwe DS2500 blokken en een set gegroefde remschijven. Montageklaar op de Clio.
Ik zal vast wel het een en ander vergeten in deze waslijst, maar zo hebben jullie een idee.
Effe de lijst lichtjes geupdate.