lucht probleem in de remmen.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
robbert 16v
Contacteer:

Ik heb sinds een aantal weken dat m'n rem pedaal tot net iets voor de bodem zakt met hard remmen. Als ik dan voluit rem blokkeerd m'n linker voorwiel, maar als ik eerst drie x pomp remt ie als een idioot zoals het hoort. (lijkt dus een defect in het kruislingse systeem volgens mij)
Nu heb ik anderhalve week geleden het hele systeem ontlucht, was nix meer mee mis, pedaal bovenin, en gewoon goed remmen.
Nu dus ,een anderhalve week later zakt hij steeds meer naar beneden en krijg ik dus weer hetzelfde probleem.
Aan het ontluchten licht het niet want dat heb ik bij renault gedaan met een apparaat ervoor.
Ik denk nu dus dat er lucht door de rubbertjes van de hoofdremcilinder komt, in het systeem van rechtsvoor en links achter, Aangezien m'n resevoir gewoon vol blijft.
Weet iemand wat het kan zijn??? Ik denk zelf namelijk m'n hoofrem cylinder. Mensen help!!!
:s

oja het is een 19 16v chamade
Riël
Über-Spammer

Zijn de remcilinders niet lek?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Als het is sinds het ontluchten kan het óf zijn dat je het niet goed doet, óf je hebt je hoofdremcilinder gemold tijdens het ontluchten. Dan heb je het overigens ook niet goed gedaan :wink:

Probeer het ontluchten gewoon eens op de normale manier, dus zonder ontluchtingsapparaat. Let ook op de juiste volgorde.

Succes
robbert 16v
Contacteer:

Riël schreef:Zijn de remcilinders niet lek?
Nee ik verlies geen vloeistof. dat is het stomme nou juist.
robbert 16v
Contacteer:

Bart V schreef:Als het is sinds het ontluchten kan het óf zijn dat je het niet goed doet, óf je hebt je hoofdremcilinder gemold tijdens het ontluchten. Dan heb je het overigens ook niet goed gedaan :wink:

Probeer het ontluchten gewoon eens op de normale manier, dus zonder ontluchtingsapparaat. Let ook op de juiste volgorde.

Succes
Al een tweede x gedaan. Maar wat kan ik gemold hebben dan aan m'n hoofdrem cylinder? Dat ik het resevoir te hard heen en weer heb gehaald?
Riël
Über-Spammer

Kan het niet zijn dat de schijven achter neit ver versleten zijn?
Dat je die zuiger wat moet uitdraaien. Of stelt zich dat automatisch?
Handrem werkt wel goed?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
robbert 16v
Contacteer:

Riël schreef:Kan het niet zijn dat de schijven achter neit ver versleten zijn?
Dat je die zuiger wat moet uitdraaien. Of stelt zich dat automatisch?
Handrem werkt wel goed?

Stelt zich automatisch, het is er zo een die je moet terug draaien als je de blokken vervangen heb. Dus zelfstellend. Handrem werkt ook gewoon goed.
Maar heb hem net weer ontlucht (rechts voor en links achter) en hij remt weer helemaal goed, pedaal ligt ook weer hoog, en heeft weer gewoon druk.
Ik snap er geen reed van. Kijk wel wat ie doet, of ie nu weer zakt.
Anders weet ik het ook niet meer. |:
Respect

klinkt inderdaad als een probleem van de hoofremcilinderrubbers. Na verloop van tijd drogen die uit en komen er haarscheurtjes is zodat hij lucht mee trekt de leidingen in. Het zou inderdaad kunnen komen doordat je aan het vaatje heb zitten rommelen.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
robbert 16v
Contacteer:

Respect schreef:klinkt inderdaad als een probleem van de hoofremcilinderrubbers. Na verloop van tijd drogen die uit en komen er haarscheurtjes is zodat hij lucht mee trekt de leidingen in. Het zou inderdaad kunnen komen doordat je aan het vaatje heb zitten rommelen.
Er is geen revisie setje voor te krijgen. Zal er dus maar gewoon een nieuwe hoofdremcylinder opzetten.....kost 85 euries.
Weet anders ook niet wat het is.
Thnx!!! (Y)
Plaats reactie