ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

ik zie 2 smilies :S
tdekoning
Contacteer:

ik heb ze nu ergens anders een webspace even aangevraagd en hier doen de links als ik het plaatje direct benader wel
dus op hoop van zegen.

[img]http://tjedek.mybesthost.com/afb093.jpg[/img]
[img]http://tjedek.mybesthost.com/afb094.jpg[/img]
Cane corso

Ik heb nog geen foto's van mijn side skirts, kan ze deze week wel ff met camera maken, maar misschien dat die over 2 weken al gespoten zijn, dus zitten dan gelijk erop, maak dan wel een foto en zet hem hier neer.

Liefs Laura
Sjoerd B

Cane corso schreef:Ik heb nog geen foto's van mijn side skirts, kan ze deze week wel ff met camera maken, maar misschien dat die over 2 weken al gespoten zijn, dus zitten dan gelijk erop, maak dan wel een foto en zet hem hier neer.

Liefs Laura
ja das nog beter, wat voor type heb je dan? weet je dat wel?
Roy
Moderator

De kachel van mn meissie dr clio doet het steeds slechter. Dat wil zeggen, hij blaast steeds minder lucht naar de voorruit. En de laatste tijd blaast ie helemaal niet meer.

Op alle standen blaast ie goed behalve richting voorruit. Heeft iemand dit vaker gehad of weet iemand hoe ik dit op moet lossen? :)
Bram

De rest van de ventilators uitzetten. Dat helpt bij mij net genoeg :)
Roy
Moderator

Heb ik al geprobeerd maar dan gaat alle lucht naar beneden en beslaan de ramen zeker weten..
16v clio mark
Contacteer:

De motor van de ruitenwisser doet het niet goed heb de motor nu vervangen maar steeds hetzelfde probleem hij maakt en slag en dan stopt hij weer dan kun je hem zelf en stukje verder doen met b.v. en tang kan het zijn dat er en relais kapot is en waar kan die dan zitten.
Vriendelijke groet mark
Roy
Moderator

Roy schreef:De kachel van mn meissie dr clio doet het steeds slechter. Dat wil zeggen, hij blaast steeds minder lucht naar de voorruit. En de laatste tijd blaast ie helemaal niet meer.

Op alle standen blaast ie goed behalve richting voorruit. Heeft iemand dit vaker gehad of weet iemand hoe ik dit op moet lossen? :)
Iemand?? :)
Freek S

Roy schreef:
Roy schreef:De kachel van mn meissie dr clio doet het steeds slechter. Dat wil zeggen, hij blaast steeds minder lucht naar de voorruit. En de laatste tijd blaast ie helemaal niet meer.

Iemand?? :)
zit er niet een klep tussen die de stand regeld waar die heenblaast, misschien zit die vast?
Roy
Moderator

Geen idee..daarom vraag ik het? :wink:
Remon

Ik had dat probleem ook. Heb me dashboard eruit gehaald en toen kwam ik erachter dat ik gewoon een hele klep bij me kachelhuis miste (N) Het kan misschien ook zijn dat de kanalen verstopt zitten door roest (onder voorruit)
Haas

Roy schreef:Geen idee..daarom vraag ik het? :wink:
bij mij was t stangetje een beejte verbogen bij die klep na enthousiast die knop omrossen, had toen tzelfde probleem,misschien is dat t?
of je buitenkabel is tussen dat klemmetje uitgeschoten achterop je bedieningspaneel, dat kun je in een half uur controleren :) Uitrekken lukt dan minder goed, helemaal bij de ramenstand, induwen lukt meestal nog wel, dus die andere standen doen t dan nog wel. Tenminste dat was t bij mij..
Roy
Moderator

Nee dat klemmetje zit nog vast, daar heb ik al naar gekeken. Ik kan hem wel verdraaien zodat hij op de onderste stand enzo gaat maar als je hem terugdraait gaat ie gewoon niet op de ruiten stand. Tenminste hij staat wel op die stand maar hij blaast gewoon niet :(
Haas

moet je ff bij die regelklep kijken, daar wasie bij mij toen geknakt, waardoor ie m wel dichttrok, maar niet opengooide. Maar ja, dan moet je dash eruit :S
Roy
Moderator

Kan ik er niet van onderaf bij? Waar zit die regelklep precies? :)
Haas

ter hoogte van je middelste luchtroosters alleen dan schuin naar onder zeg maar, dus richting je schutbord zeg maar.
misschien kun je er vanaf onder bij, ik heb dat gedaan toen ik me cv in heb gebouwd, dash lag er toen toch al af :)
als je radiobak eruit haalt, heb je misschien net de goede bocht om een blik te werpen. Je moet immers toch eerst kijken of t daar wel zit..
16v clio mark
Contacteer:

Mark_Zaagman schreef:De motor van de ruitenwisser doet het niet goed heb de motor nu vervangen maar steeds hetzelfde probleem hij maakt en slag en dan stopt hij weer dan kun je hem zelf en stukje verder doen met b.v. en tang kan het zijn dat er en relais kapot is en waar kan die dan zitten.
Vriendelijke groet mark
Iemand een idee?
Want het is toch vrij lastig als t regent
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mark_Zaagman schreef:
Mark_Zaagman schreef:De motor van de ruitenwisser doet het niet goed heb de motor nu vervangen maar steeds hetzelfde probleem hij maakt en slag en dan stopt hij weer dan kun je hem zelf en stukje verder doen met b.v. en tang kan het zijn dat er en relais kapot is en waar kan die dan zitten.
Vriendelijke groet mark
Iemand een idee?
Motor zelf al vervangen? Relais na gekeken? Zekeringen na gekeken? De zekeringen zitten onder je dashbord rechts als het goed is...

Gr.Frits
Tom
Moderator
Car: MB

weet iemand wat CV motortjes kosten voor een clio phase1? Ik moet momenteel iedere keer nadraaien met de sleutel omdat de bestuurderskant het van geen kanten meer doet (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
16v clio mark
Contacteer:

Frits schreef:
Mark_Zaagman schreef:
Vriendelijke groet mark
Iemand een idee?
Motor zelf al vervangen? Relais na gekeken? Zekeringen na gekeken? De zekeringen zitten onder je dashbord rechts als het goed is...

Gr.Frits
Motor is vervangen wou nu even het relais controleren maar weet niet waar hij zit ...
16v clio mark
Contacteer:

zou iemand kunnen vertellen waar het relais voor de ruitewisser motor zit BVD
Haas

vanuit de vraagbaak:
meteen links naast je zekeringgedeelte in je zekeringenkast.
dus als je je rij zekeringen neemt, meteen links ernaast
16v clio mark
Contacteer:

Haas schreef:vanuit de vraagbaak:
meteen links naast je zekeringgedeelte in je zekeringenkast.
dus als je je rij zekeringen neemt, meteen links ernaast
Heb even gekeken maar daar zit niks
Het is en 1.2 rn uit '92
Madmaus

zekering kastje onder de motorkap ook geen relais?
16v clio mark
Contacteer:

Nee alleen zekeringen
16v clio mark
Contacteer:

Vandaag weer alles nagekeken was allemaal goed weer naar de sloop gereden andere motor opgehaalt eringezet en alles doet het weer 1e motor die ik had gehaald was ook kapot zelfde probleem als de originele
Haas

hmz...zonde,btje moeite voor nix dus, maar mooi datie t nu weer naar behoren doet (Y)
Remon

Ik heb even een vraagje over mijn Clio s uit '92.

Als ik rij en het gas snel loslaat, gaat dat met een beste schok. Ook de pook gaat dan goed heen en weer. Is dit normaal of is er waarschijnlijk een motorsteun of iets in die richting kapot??

Owhja nog een vraagje: Als ik gewoon stil sta en in 1x vol het gas intrap,, lijkt het net of ie bijna uitvalt en daarna nogal moeizaam toeren maakt, hierbij komt er ook een zwarte wolk uit me uitlaat. Na 1500 toeren ofzo gaat ie weer normaal. Is de auto hier gewoon niet voor gemaakt of zal er wat anders aan de hand zijn??
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

vraag 1. Zal je achterste baksteun zijn. Is goed zelf te vervangen

vraag 2. is normaal. van geen gas naar volgas. wil ie wel eens bijna zich "verslikken"
Remon

Frits schreef:vraag 1. Zal je achterste baksteun zijn. Is goed zelf te vervangen

vraag 2. is normaal. van geen gas naar volgas. wil ie wel eens bijna zich "verslikken"
Waar zit die achterste baksteun? Ik heb onderlaatst al de reactiestang vervangen, deze was gescheurd en de hydraulische motorsteun rechts...
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Remon-CL10 schreef: Waar zit die achterste baksteun? Ik heb onderlaatst al de reactiestang vervangen, deze was gescheurd en de hydraulische motorsteun rechts...
Is een 8 figuur. en zit aan de bak en aan het subframe. net boven de voorpijp van de uitlaat. aan de achterkant van het blok dus.
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

Remon-CL10 schreef:en de hydraulische motorsteun rechts...
de watte...??
frank_williams

robert kool schreef:Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum.
Het forum ziet er goed uit, ik ben al dagen jullie verhalen aan het lezen!

ik heb 2 vragen.

ik heb net nw renault 195-50-15R onder me clio1 fase 3 gezet.
als ik hellemaal naar rechts draai loopt me band iets tegen de binnenkant aan.
kan ik dit verhelpen met spacers?
En welke maat gaat er onder, daar kom ik ook niet hellemaal uit!?
(ben anders bang dat de RDW gaat zeuren)

Ik wil me clio gaan verlagen, met deze banden lijkt het wel een golf 4X4 en dat wil ik niet :lol:
Er is me geadviseerd om 3A4 cm lager te gaan, maar kan iemand me helpen met de maten zo dat ik verder kan gaan zoeken naar de veren / schokbrekers.

oja, welk merk absoluut niet:) lol

Vast super bedankt!!!

Cheers
Robert Kool
Plaats reactie