Ruitenwissers er af halen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Keon

Hoi

Sorry indien mijn vraag redelijk stom lijkt maar ik ben een echte leek in de automechanica :-s

Ik rij met een clio van 2000 en gisteren werkte men ruitenwissers ineens niet meer (een echte hel met dit winter weer). Nu was ik vandaag aan't kijken of ik een nieuw motorke moest steken of ni (ik heb ergens gelezen dat het eventueel de zekering op de motor zou kunnen zijn). Probleem is nu dat ik de ruitenwissersarmen niet van de draaipunten krijg en dus ook niet aan het motorke kan. Ik heb reeds de moeren van eraf gedraaid maar ik krijg de wissers er zelf niet af.

Kan iemand me uitleggen hoe ik die zonder stukken eraf kan krijgen?

mvg
Koen
-jacco-
Über-Spammer

Je hebt toch wel eerst de zekeringen nagekeken? :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
frank_williams

Je krijgt ze er wel af als je ze ff omhoog zet, dan kun je ze een beetje heen en weer vrotten. Dan komen ze wel los. :)
Keon

Jacco Osté schreef:Je hebt toch wel eerst de zekeringen nagekeken? :)
Ja hoor, eerste wat ik gedaan heb :D
Keon

Frank M schreef:Je krijgt ze er wel af als je ze ff omhoog zet, dan kun je ze een beetje heen en weer vrotten. Dan komen ze wel los. :)
geven gene kik :(
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Keon schreef:
Frank M schreef:Je krijgt ze er wel af als je ze ff omhoog zet, dan kun je ze een beetje heen en weer vrotten. Dan komen ze wel los. :)
geven gene kik :(
wel eerst 't boutje losmaken heey :wink:
moetten op deze manier los komen hoor!, wd40 ff uit je gereedschaps
kist pakken en flink inspuiten eerst?
tdekoning
Contacteer:

werk zelf bij carglass moeten deze ruitenwisser demonteren met een speciaal voor renault gekochte polietrekker. Dit is een buis die aan de onderkant dicht is met een sleuf voor de ruitenwisser as. Aan de bovenkant is ook dicht en heeft ie een bout die zo de ruitenwisser omhoog draaid als men de bout aandraad. Maar vrikken kan ook maar dan breekt het gietijzer misschien af bij het gat voor de ruitenwisser as.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de bout losdraaien, en er weer deels opdraaien. dan met een rubberhamer een paar leuke tikken op de bout geven, en dan komen ze wel los :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie