ik schat de verkoopwaarde tussen de 13-16.000 euroMartijn *Baccara* schreef:Dat moet ik nog navragen. Overnemen kan altijd, maar volgens Autoweek is de verkoopwaarde plm. 20.000,-.
[Martijn's Laguna] Vraag spanner multiriem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik ben benieuwd, de leasemaatschappij gaat het uitrekenen. 13.000 zou nog aantrekkelijk zijn. 
Waar baseer je je schatting op? Ik heb Carbase gebruikt: 1.6 16v Dynamique Luxe, waarbij de Tech Line een aantal extra opties standaard heeft (navigatie, halfleder).

Waar baseer je je schatting op? Ik heb Carbase gebruikt: 1.6 16v Dynamique Luxe, waarbij de Tech Line een aantal extra opties standaard heeft (navigatie, halfleder).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
op mijn ervaring in de lease wereld 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
blijft een mooi ding martijn, jammer datie misschien weggaat.
ach, wie weet heeft je nieuwe baas ook wel een leuk catalogusje waar je wat uit kan kiezen
ach, wie weet heeft je nieuwe baas ook wel een leuk catalogusje waar je wat uit kan kiezen

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Hee, moet 'ie weg
Jammer Martijn.
Enne een Polo...uitkijken met de versnellingsbak he

Jammer Martijn.
Enne een Polo...uitkijken met de versnellingsbak he

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Helaas, het is een functie op een vaste plek, bij een stichting met een aantal verpleeg-/verzorgingshuizen. Daar zijn leasebakken niet zo "in".Haas schreef:blijft een mooi ding martijn, jammer datie misschien weggaat.
ach, wie weet heeft je nieuwe baas ook wel een leuk catalogusje waar je wat uit kan kiezen

Frank M schreef:Hee, moet 'ie weg![]()
Jammer Martijn.
Enne een Polo...uitkijken met de versnellingsbak he
Je zal het beleven dat m'n Renaults degelijker zijn dan die VW.


5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
hehehe, kunnen we niet wat spullen overzetten in de mijne??
die techline is optie dus die kan er uit,

als alles maar zwart is, grijs en zwarte delen zie ik niet zo zitten
die techline is optie dus die kan er uit,





als alles maar zwart is, grijs en zwarte delen zie ik niet zo zitten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Als tijdelijk vervoer heb ik er inmiddels een Vijfje bijgekocht:
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ampus1.jpg[/img]
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ampus2.jpg[/img]
Het is een echte Campus, dus met Express-dashboard en veel kaal plaatwerk. En met een 1.4 injectie.
Het ding kostte me maar 300,- vanwege 2 gebreken: het ruitmechanisme linksvoor is kapot en de kachel wordt niet echt warm.
Op de terugweg kwam er een mankement bij: de katalysator rammelt en verstopt de uitlaat. Daardoor moest ik vanaf Harderwijk met 100 km/h naar huis rijden. En dat was plankgas in z'n 4.
Waarschijnlijk was het niet goed om na jarenlang stadsgebruik gelijk 150 te gaan rijden.
En (waarschijnlijk door de hitte onder de kap) heeft de startmotor het ook opgegeven. Dat wordt nog even klussen dus 
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ampus1.jpg[/img]
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ampus2.jpg[/img]
Het is een echte Campus, dus met Express-dashboard en veel kaal plaatwerk. En met een 1.4 injectie.

Het ding kostte me maar 300,- vanwege 2 gebreken: het ruitmechanisme linksvoor is kapot en de kachel wordt niet echt warm.
Op de terugweg kwam er een mankement bij: de katalysator rammelt en verstopt de uitlaat. Daardoor moest ik vanaf Harderwijk met 100 km/h naar huis rijden. En dat was plankgas in z'n 4.



5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Voor 300 euro krijg je er altijd gratis gebreken bij.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Vette bak Martijn! 

botte shit 
als je n nieuwe kat wil hebben, pm me ff (heb je 'wat' korting
)

als je n nieuwe kat wil hebben, pm me ff (heb je 'wat' korting

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zo, en de 5 is alweer weg. Het zou ook een tijdelijke auto zijn en inmiddels hebben we wat anders gevonden.
Geen Renault, maar ik vind hem (haar?) wel leuk: een knalgele Ford Ka. Met Apex-verlaging en 15 inch OZ F1-velgen.
![Afbeelding]()
Geen Renault, maar ik vind hem (haar?) wel leuk: een knalgele Ford Ka. Met Apex-verlaging en 15 inch OZ F1-velgen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
leuke velgjes



-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
neuh hou ze wel in 16 inch 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Deze week de Coupé maar eens Ring-geschikt gemaakt. Gisteravond heb ik de voorkant verlaagd met Apex-veren en vandaag was de achterkant aan de beurt.
Origineel:
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... gineel.jpg[/img]
En verlaagd:
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... rlaagd.jpg[/img]
In vergelijking met een Break (standaard al 2 cm verschil):
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ijking.jpg[/img]
Enige punt is dat ik met verlagen achter een denkfout heb gemaakt. Ik heb de hoogte gemeten terwijl de auto op z'n wielen stond. Daarna de torsiestaven losgehaald en de auto laten zakken tot de oorspronkelijk hoogte minus 3 cm. En dan zakt hij daarna dus verder in, als het gewicht erop staat. De totale verlaging achter is nu 6-7 cm. En dat rijdt voor geen meter: hij lanceert zichzelf van de bumpstops omhoog. Klusje voor zaterdag dus.
Origineel:
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... gineel.jpg[/img]
En verlaagd:
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... rlaagd.jpg[/img]
In vergelijking met een Break (standaard al 2 cm verschil):
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... ijking.jpg[/img]
Enige punt is dat ik met verlagen achter een denkfout heb gemaakt. Ik heb de hoogte gemeten terwijl de auto op z'n wielen stond. Daarna de torsiestaven losgehaald en de auto laten zakken tot de oorspronkelijk hoogte minus 3 cm. En dan zakt hij daarna dus verder in, als het gewicht erop staat. De totale verlaging achter is nu 6-7 cm. En dat rijdt voor geen meter: hij lanceert zichzelf van de bumpstops omhoog. Klusje voor zaterdag dus.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
staat wel lekker kamper zo!



-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Het heeft wel wat ja, vooral een kangaroe-effect. Man, wat een gestuiter. Alsof er geen dempers onder zitten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
SkippyMartijn schreef:Het heeft wel wat ja, vooral een kangaroe-effect. Man, wat een gestuiter. Alsof er geen dempers onder zitten.

Misschien wel verstandig om hem een tandje omhoog te zetten

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Yep. Programma voor morgen:
8.00 Uitlijnen
9.00 Verhogen
14.00 Nieuwe remschijven
15.00 DOT5-remvloeistof
8.00 Uitlijnen
9.00 Verhogen

14.00 Nieuwe remschijven
15.00 DOT5-remvloeistof
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dat wordt dan:Martijn schreef:Yep. Programma voor morgen:
8.00 Uitlijnen
9.00 Verhogen![]()
14.00 Nieuwe remschijven
15.00 DOT5-remvloeistof
Uitlijnen
Verhogen
Opnieuw uitlijnen want na de verhoging klopt de uitlijning niet meer
Je afvragen waarom je het de eerste keer gedaan hebt
Nieuwe schijven en remvloeistof
Niet een erg slimme volgorde als je het mij vraagt...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met uitlijnen wordt er toch niets anders dan de mate van uitspoor gecorrigeerd? De afwijking van de te grote verlaging achter lijkt mij verwaarloosbaar. Zo niet, dan neem ik wel een paar stukjes multiplex mee. Dan kunnen de achterwielen daarop staan. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
je kunt een megane achter toch niet afstellen, dus het zal weinig uitmaken.
Ja, in theorie wel, maar in praktijk maak je mij niet wijs dat een verhoging van 2 cm een wereld van verschil maakt.
Aan de andere kant, verhogen is nu een eitje, dus als je m nu eens eerst verhoogd en dan uitlijnt
Ja, in theorie wel, maar in praktijk maak je mij niet wijs dat een verhoging van 2 cm een wereld van verschil maakt.
Aan de andere kant, verhogen is nu een eitje, dus als je m nu eens eerst verhoogd en dan uitlijnt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dus nog voor 8 uur morgenochtend? Vanavond de schoonouders op visite, dus ik vrees dat ik er zo mee naar meneer de uitlijner zal moeten. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
bel je ff dat je een half uurtje later komt 
of gewoon die hard vroeg opstaan...
Gewoon ff een bouwlamp aanzetten bij die bak van je, vinden de buren leuk
(jaja..ervaring
)

of gewoon die hard vroeg opstaan...

Gewoon ff een bouwlamp aanzetten bij die bak van je, vinden de buren leuk


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zo, een druk dagje vandaag.
De Coupé is uitgelijnd, er was maar 1 spoorstang die 1mm verzet moest worden. Die 3 tientjes waren snel verdiend.
Daarna aan het prutsen geweest met de achtervering. 1 tand verschil betekent in wagenhoogte veel verschil. Uiteindelijk is hij achter nu zo'n 4 cm verlaagd. De gestuiter is weg, dus ik ben tevreden.
Tot slot voor nog nieuwe schijven en blokken gemonteerd en de remvloeistof vervangen door DOT 5.1.
Ringklaar
[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... laagd2.jpg[/img]
De Coupé is uitgelijnd, er was maar 1 spoorstang die 1mm verzet moest worden. Die 3 tientjes waren snel verdiend.
Daarna aan het prutsen geweest met de achtervering. 1 tand verschil betekent in wagenhoogte veel verschil. Uiteindelijk is hij achter nu zo'n 4 cm verlaagd. De gestuiter is weg, dus ik ben tevreden.

Tot slot voor nog nieuwe schijven en blokken gemonteerd en de remvloeistof vervangen door DOT 5.1.
Ringklaar

[img]http://renault5baccara.nl/Afbeeldingen/ ... laagd2.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nou, de verlaging bevalt niet helemaal goed. Achter lijkt hij niet genoeg te dempen, je wordt bij het uitveren als het ware gelanceerd. Lijkt me niet normaal, maar ik heb geen ervaring met torsiestaaf-vering en verlaging.
Zouden die 4 cm verlaging teveel zijn voor de originele dempers? Ze zijn natuurlijk ook niet nieuw meer, 175.000 km. En wat zou een goede andere keuze zijn?
Zouden die 4 cm verlaging teveel zijn voor de originele dempers? Ze zijn natuurlijk ook niet nieuw meer, 175.000 km. En wat zou een goede andere keuze zijn?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Die 4 cm moet niet teveel zijn voor je dempers hoor. Ik heb ook een hele tijd zo rondgereden zonder problemen. Het kan natuurlijk zijn dat er een demper kapot is.
Misschien eens met de mijne rijden om het verschil te voelen?
Misschien eens met de mijne rijden om het verschil te voelen?
IN hoeverre is 4cm, 4cm ...
Ik kan me ook wel voorstellen dat je als je echt laag gaat tegen het eind van de schokdempers aanbonkt. En als je grotere wielen hebt gemonteerd moet je wel 5 of 6 cm verlagen om de bumper 4cm te laten zakken zeg maar.
Maargoed, ik heb geen ervarign met die auto dus ja.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je als je echt laag gaat tegen het eind van de schokdempers aanbonkt. En als je grotere wielen hebt gemonteerd moet je wel 5 of 6 cm verlagen om de bumper 4cm te laten zakken zeg maar.
Maargoed, ik heb geen ervarign met die auto dus ja.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Het is een gemeten 4 cm, met dezelfde wielen. Gewoon voor en na de hoogte tot de wielkast gemeten. Na een paar keer ingeveerd te hebben, natuurlijk.
Hij voelt ook niet stugger (zoals mijn Clio II dat wel was), maar veert voor m'n gevoel te ver in, om dan teruggeduwd te worden. Stugger lijkt me ook vreemd, de torsiestaven zelf zijn niet gewijzigd, alleen hun uitgangspositie.
@Wilma: graag!
Hij voelt ook niet stugger (zoals mijn Clio II dat wel was), maar veert voor m'n gevoel te ver in, om dan teruggeduwd te worden. Stugger lijkt me ook vreemd, de torsiestaven zelf zijn niet gewijzigd, alleen hun uitgangspositie.
@Wilma: graag!

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Als de auto eerst 7 cm verlaagt is geweest met originele dempers kan je er vergif op innemen dat die dempers naar de klote zijn, of iig heel erg slecht zijn. Uitgaande bewegingen worden dan niet tot nauwelijks gedempt, en dan krijg je dat lanceer-effect
Als je ff een demper lostrekt weet je zo hoe ze er aan toe zijn. Is het vergelijkbaar met een fietspomp dan weet je genoeg.
