Zijruit hendel draait zot

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
FTMC

Kben sinds vorige week van een renault 5 :) , is nog wel wat opknapwerk aan maar hij rijdt deftig enzo, eerder mooi maken...

Maar nu komt mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat mij zijruit terug werkt? valt dat paneel er makkelijk af te halen en weer op te zetten? en hoe? één van de bevestigingen van mijn zetel is ook doorgebroken, wat doe ik het beste? lassen of nieuwe (okkazie) zetel, zijn er dan ook zetels van eventueel andere type renaults die er zonder problemen inkunnen?

Kan er iemand mij hiermee helpen?

Merci
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Je moet inderdaad een nieuwe zwengel hebben. Ga naar de sloop, trek daar dat plastic scherm er af en alles is wel zelf uitleggend. Om het raam er uit te halen, moet je het iets naar beneden draaien (kom je achter als je het uit de sloop haalt). Nadat je dat ruitje er uit hebt, kan je het ook in je eigen auto.

Zetels ofwel stoelen kan je ook op de sloop uit een andere 5 halen, zitten met 4 torxen vast. Andere types weet ik niet van, maar alle type R5 stoelen zijn uitwisselbaar. Dus zoek een leuke op op de sloop.

Om de stoel er uit te halen: de voorste 2 torxen eerst, dan de achterste twee. Dan moet je de stoel niet optillen of schuin houden, want de achterste 2 zitten met een stuk plastic in de metalen ribbel geschoven. Om de stoel er uit te halen moet je die er eerst naar achter schuiven, en dan kan die er omhoog uit.

Er weer in is natuurlijk omgekeerd van er uit halen. Succes!
Jobba
Contacteer:

ik heb nog wel een paar goede raammechanismes liggen.
stuur maar even een PM als je interesse hebt.
Plaats reactie