zoals al verteld in het "wie = wie" topic rijd ik nu een twingo. Ben helemaal nog niet thuis in het Renault gebeuren, en daar bedoel ik mee dat ik er vrij weinig vanaf weet bij Renault.
Vanaf af gelopen zaterdag rijd ik dus twingo bouwjaar 2000 maar er zit niks van radio in. Nu hoort de radio volgens mij op de plaats van dat bakje (wat schuin naar boven ligt) te komen, toch?
Mijn volgende vraag is (misschien wel een domme vraag) of alle bekabeling om de radio aan te sluiten er toch wel ligt, omdat er niks van radio in zat dacht ik van dat dat er misschien ook niet ligt?
Verder heb ik mijn muziek-installatie uit mijn civic gehaald, een subwoofer, versterker en 4 speakers. Ook de speakers weet ik niet echt goed waar ik ze allemaal moet gaan plaatsen. Maar daar moet ik me eens goed in gaan verdiepen hehe. Misschien toch tweeters gaan aanschaffen om die dan te plaatsen op het dashboard
Groetjes Ivo
Radio - twingo
Klopt helemaal, je radio moet onderaan je "middenconsole", schuin naar beneden.
Ik neem aan dat de bedrading er wel ligt? Bakje kun je er zo uithalen volgens mij
Normaal zijn er speakers te koop die boven op de veerpoten (achter) bevestigd kunnen worden.
Het is verstandiger om je hoedenplank te verbouwen of een 2e op de kop te tikken en deze te verbouwen
Die standaard speakers zijn niet al te geweldige kwaliteit

Ik neem aan dat de bedrading er wel ligt? Bakje kun je er zo uithalen volgens mij

Normaal zijn er speakers te koop die boven op de veerpoten (achter) bevestigd kunnen worden.
Het is verstandiger om je hoedenplank te verbouwen of een 2e op de kop te tikken en deze te verbouwen

Die standaard speakers zijn niet al te geweldige kwaliteit

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
Heeft een twingo uit 2000 geen originele speakergaten in de deuren?
VLK Groep
Deze niet in ieder gevalRobert-Jan schreef:Heeft een twingo uit 2000 geen originele speakergaten in de deuren?

-
Omdat je 13 cm in de originele speakergaten in de deur kwijt kan das altijd beter dan dat mini maatje boven op het dashJacco Osté schreef:
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten RJ?
VLK Groep
Een twingo na augustus 2000 heeft 13cm speakergaten in de deur. Voor een twingo voor augustus 2000 zou ik persoonlijk onderstaande deurbakken kopen en zelf maken. Speakers in de hoedenplank is bijv. voor mij geen optie daar ik veel gebruik maak van de kofferruimte.
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img]
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img]
Dat ligt aan welke speaker je neemt met de daarbijbehorende magneet.Ronnie Detmers schreef:Die deurbakken zien er idd wel netjes uit zeg, moet je dan ook nog gaten in je deur maken of passen de boxen er precies tussen?
Idd, die kleine gaatjes int dash heb je weinig aan, slechts 10 cmRobert-Jan schreef:Omdat je 13 cm in de originele speakergaten in de deur kwijt kan das altijd beter dan dat mini maatje boven op het dashJacco Osté schreef:
Maar waarom wil je dat eigenlijk weten RJ?

Die deurbakken zijn vreselijk duur, althans... Dat vind ik

Dan liever zelf wat hobby-en

thnkx voor de reactie's allemaal...Ik had t bakje er al uit gehaald, en de kabels liggen er idd, gelukkig hehe
Heeft iemand of weet iemand misschien een hoedeplank uit te halen? Omdat de bijgeleverde hoedeplank niet echt past, volgens mij geen hoedeplank van de twingo zelf. En is trouwens ook geen hout dus kun je niet echt iets mee. Anders kan ik me zelf altijd wel ene maken, alleen ff kijken waar ik de subwoofer plaats.

Heeft iemand of weet iemand misschien een hoedeplank uit te halen? Omdat de bijgeleverde hoedeplank niet echt past, volgens mij geen hoedeplank van de twingo zelf. En is trouwens ook geen hout dus kun je niet echt iets mee. Anders kan ik me zelf altijd wel ene maken, alleen ff kijken waar ik de subwoofer plaats.
nee heb niet direct een foto ervan...maar dat is dus een bekend probleem dat die voor geen meter passen?Jacco Osté schreef:Lijkt dus precies op een hoedenplank van de Twingo, die omschrijving![]()
Heb je misschien een foto? Dan is het makkelijker te zien
Origineel hangt zo'n plank met touwtjes via een niet al te ingewikkeld systeem aan de achterklep.ReBass schreef: nee heb niet direct een foto ervan...maar dat is dus een bekend probleem dat die voor geen meter passen?
Als je de achterklep dicht doet, "valt" de hoedenplank op de stukken plastiek die oa de wielkasten bedekken

Jacco Osté schreef:Origineel hangt zo'n plank met touwtjes via een niet al te ingewikkeld systeem aan de achterklep.ReBass schreef: nee heb niet direct een foto ervan...maar dat is dus een bekend probleem dat die voor geen meter passen?
Als je de achterklep dicht doet, "valt" de hoedenplank op de stukken plastiek die oa de wielkasten bedekken
mmm met die touwtjes dat klopt, maar hij hangt me altijd scheef. Heb hem van ellende eruit gehaald haha
Maar heb morgen alweer een nieuwe

weet iemand of het mogelijk en ook dan makkelijk is om die stekkers van de radio terug te monteren op de radio? Omdat ik bij de civic die stekkers eraf heb moeten knippen omdat ze bij de civic gewoon los lagen. En natuurlijk nu bij de twingo zitten er stekkers (gewoon makkelijk dus).
Misschien dat iemand (wat uit de buurt komt) een keer zin en tijd heeft me hiermee te helpen, en ook dan alles aan te sluiten zoals subwoofer en versterker?? Zou misschien makkelijk zijn omdat jullie misschien meer ideeen hebben over waar ik het beste de sub of de speakers kan plaatsen.
Misschien dat iemand (wat uit de buurt komt) een keer zin en tijd heeft me hiermee te helpen, en ook dan alles aan te sluiten zoals subwoofer en versterker?? Zou misschien makkelijk zijn omdat jullie misschien meer ideeen hebben over waar ik het beste de sub of de speakers kan plaatsen.
Stekkers kun je gewoon kopen bij de automaterialenzaakReBass schreef:weet iemand of het mogelijk en ook dan makkelijk is om die stekkers van de radio terug te monteren op de radio? Omdat ik bij de civic die stekkers eraf heb moeten knippen omdat ze bij de civic gewoon los lagen. En natuurlijk nu bij de twingo zitten er stekkers (gewoon makkelijk dus).

Kun je de stekker uit de radio trekken of niet?
Zo ja, is het alleen een kwestie van de stekker vervangen...
Zo niet, ff stekker halen en eraan solderen

even over die hoedenplank nog.... (plank voor boxen
) die van de tingo die er standaard in zitten is natuurlijk veeste dun, Is het mogenlijk om er een 18mm MDF plaat in te gooien, boxjes erin, en dan, alsnog de hoedenplank omhoog laten komen als de klep open gaat?
Ik heb nu namelijk een 1600 JBL subwoofer erin, met 2 10cm speakertjes voor, en dat is dus niet genoeg voor de hoge tonen.... het klinkt niet echt denderend... De bass wel, dat is abnormaal,
Me gezicht begint ervan te jeuken, het is echt een aanrader....
Maar heeft er iemand foto's van zo'n "goede" hoedenplank, en eventueel iets van tekeningen ofzo
....

Ik heb nu namelijk een 1600 JBL subwoofer erin, met 2 10cm speakertjes voor, en dat is dus niet genoeg voor de hoge tonen.... het klinkt niet echt denderend... De bass wel, dat is abnormaal,
Me gezicht begint ervan te jeuken, het is echt een aanrader....
Maar heeft er iemand foto's van zo'n "goede" hoedenplank, en eventueel iets van tekeningen ofzo

ik bedoel, ook niet met gewon een simpel touwtje (zeg maar bij een golf 3),
dat de achterkant gewoon met een scharniet draait, en de voorkant omhoog gaat...
je weet wel, gewon een standaard hoedenplank...
de twingo is me wel een geval apart overgens.... Die neemt die hele hoedenplank gewoon mee de lucht in!!!!
moet nog even kwijt, dat ik het luek vindt dat dit forum zo actief is... dat als je zelfs op maandag avond 1 uur wat typt, je nog een antwoord krijgt!!

dat de achterkant gewoon met een scharniet draait, en de voorkant omhoog gaat...
je weet wel, gewon een standaard hoedenplank...
de twingo is me wel een geval apart overgens.... Die neemt die hele hoedenplank gewoon mee de lucht in!!!!
moet nog even kwijt, dat ik het luek vindt dat dit forum zo actief is... dat als je zelfs op maandag avond 1 uur wat typt, je nog een antwoord krijgt!!

hmmm.... oke, maar het kan wel.... dus
ik ga het even uitvisen allemaal, eerst mijn kilometerteller blauw maken..
Edit: wat heb jij trouwens een dikke vette twingo zeg... ik wist best dat je zo'n boodschappenautotje op kon leuken, maar jounes vind ik gewoon echt stoer...
Wat denk je van witte viperstrepen op een mintgroene twingo??? Fout of niet?

Edit: wat heb jij trouwens een dikke vette twingo zeg... ik wist best dat je zo'n boodschappenautotje op kon leuken, maar jounes vind ik gewoon echt stoer...
Wat denk je van witte viperstrepen op een mintgroene twingo??? Fout of niet?
mijn ervaringen met speakers in de hoedenplank van een twingo is dat je niet groter mag/kan gaan dan 13cm in een standaard twingo.
13cm is de grootste speaker die vlot in de glooingen van de hoedenplank past, en t is net niet te zwaar om de klep open te houden.
en als ik je zo hoor, heb je 1600W aan bass, dus dan hoef je eigenlijk ook geen grote, zware speakers te steken, dan ben je zelfs goed af met de 13ers
maar je klep kan echt vrijwel geen extra gewicht aan... wat wel spijtig is, eigenlijk. en hetgeen mij het meeste problemen bezorgd heeft, was de bekabeling. hoe krijg je die kabels ordelijk tot aan de hoedenplank, ook bij open koffer... dat is uiteindelijk niet echt al te slecht gelukt, vind ik.. maar t is ver van ideaal... (kabel achter het lelijk groene ding van de hoedenplank vastgemaakt, en kabel in de rugleuning van de achterzetel vastgemaakt, en dan plooit die meestal mooi de bak in...)
13cm is de grootste speaker die vlot in de glooingen van de hoedenplank past, en t is net niet te zwaar om de klep open te houden.
en als ik je zo hoor, heb je 1600W aan bass, dus dan hoef je eigenlijk ook geen grote, zware speakers te steken, dan ben je zelfs goed af met de 13ers
maar je klep kan echt vrijwel geen extra gewicht aan... wat wel spijtig is, eigenlijk. en hetgeen mij het meeste problemen bezorgd heeft, was de bekabeling. hoe krijg je die kabels ordelijk tot aan de hoedenplank, ook bij open koffer... dat is uiteindelijk niet echt al te slecht gelukt, vind ik.. maar t is ver van ideaal... (kabel achter het lelijk groene ding van de hoedenplank vastgemaakt, en kabel in de rugleuning van de achterzetel vastgemaakt, en dan plooit die meestal mooi de bak in...)