Na de laatste grote beurt schiet iedere keer mijn slang van de luchtfilter naar de motor los, dit gebeurt iedere keer met een knal.
Als de buis weer wordt teruggezet loopt de auto weer normaal tot ongeveer 25 - 30 km.
Ook gaat het lampje van de elektronische storing branden, heeft dit er iets mee te maken ?
Luchtfilter renault megane
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
loopt die op gas?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
das back fire komt door verkeerde afstelling van het gasysteem en/of kleppen
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op di 27 dec 2005 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Edit: RJ is me voor 
Edit2: Wat voor motor ligt er precies in?
Edit2: Wat voor motor ligt er precies in?
Laatst gewijzigd door Gerald op di 27 dec 2005 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
Goed he is een veel voorkomend probleem bij renaultŽs op gasFrits schreef:Edit: RJ is me voor
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Gas is ook om op te kokenRobert-Jan schreef: Goed he is een veel voorkomend probleem bij renaultŽs op gas

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
niet alleen bij renault
en jullie waren beiden te laat
waarom dacht je dat ik vroeg of die op gas liep
backfire kan wel gaaf zijn
mijn luchtfilterhuis was na de backfire niet meer terug te vinden van de V8
open luchtfilter erop, klaar

en jullie waren beiden te laat
waarom dacht je dat ik vroeg of die op gas liep
backfire kan wel gaaf zijn

mijn luchtfilterhuis was na de backfire niet meer terug te vinden van de V8
open luchtfilter erop, klaar

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Ik geef 1 advies bouw nooit gas op een renault
VLK Groep
Dan spreek ik bij deze dat advies tegen 
Zorg dat de boel goed afgesteld staat, dat is zoals RJ zegt het probleem. Dan moet je nergens last van hebben.
Hoeveel km heb je gehad trouwens?

Zorg dat de boel goed afgesteld staat, dat is zoals RJ zegt het probleem. Dan moet je nergens last van hebben.
Hoeveel km heb je gehad trouwens?
-
Ik kom regelmatig lpg tegen op nieuwe LagunaŽs meganeŽs enz.Riël schreef:Dan spreek ik bij deze dat advies tegen
het is gewoon bagger, ik ben er nog geen een tegen gekomen die staionair goed liep zelfs met LPI
VLK Groep
Och ja, ik wel 
Zie er ook zoveel bagger lopen op benzine
Nee ok, het is wat meer dat 'storing' kan hebben, maar over het algemeen werkt het prima naar mijn mening.

Nee ok, het is wat meer dat 'storing' kan hebben, maar over het algemeen werkt het prima naar mijn mening.
-
Op modellen van voor 96 werk LPG goed op modellen daarna waarin in de kabelbomen is geknipt vind ik het niet echt een succes en met die neiuwe motoren die lopen op benzine al k*t en op LPG wordt dat alleen nog maar erger.Riël schreef:Och ja, ik wel
Ik vind het LPG principe een mooi systeem alleen op sommige autoŽs moet je het niet installeren
VLK Groep
-
Kleppen laten stellen evt het LPG systeem na laten kijken en dan moet het probleem verholpen zijn 

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mijn Mégane rijdt prima op gas.Robert-Jan schreef:Ik kom regelmatig lpg tegen op nieuwe LagunaŽs meganeŽs enz.Riël schreef:Dan spreek ik bij deze dat advies tegen
het is gewoon bagger, ik ben er nog geen een tegen gekomen die staionair goed liep zelfs met LPI

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Daar heb je het alMartijn *Baccara* schreef:Mijn Mégane rijdt prima op gas.Robert-Jan schreef:Ik kom regelmatig lpg tegen op nieuwe LagunaŽs meganeŽs enz.Riël schreef:Dan spreek ik bij deze dat advies tegen
het is gewoon bagger, ik ben er nog geen een tegen gekomen die staionair goed liep zelfs met LPIHij staat nu wel bij de dealer voor een storing in het LPG-systeem.

VLK Groep
Op tijd kleppen laten stellen zal een boel goed doen.
Je hebt nu 200.000 km gereden, waarschijnlijk tijd voor een koprevisie.
En ja, er zijn veel problemen met lpg, maar ik ken ook een paar mégane's met 275.000 km op lpg zonder problemen.
Enkele tips uit het aankoopadvies
6. Kleppen kunnen op LPG ingesleten zijn na ong 150.000km. Dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!).
Je hebt nu 200.000 km gereden, waarschijnlijk tijd voor een koprevisie.
En ja, er zijn veel problemen met lpg, maar ik ken ook een paar mégane's met 275.000 km op lpg zonder problemen.
Enkele tips uit het aankoopadvies
6. Kleppen kunnen op LPG ingesleten zijn na ong 150.000km. Dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!).
Nu kom ik er net achter dat de slang die terugkomt van het motorblok en weer naar de luchtfilter gaat is afgebroken.Robert-Jan schreef:Kleppen laten stellen evt het LPG systeem na laten kijken en dan moet het probleem verholpen zijn
Volgens de monteur die mijn auto onderhoudt is dit het hele probleem.
Volgens hem kan hij zijn afvoergassen niet goed kwijt en gaan ze er viad de andere kant uit wat met een grote knal gepaard gaat.
Herkent iemand dit verhaal ???
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn Renault Megane Coupe 16E. Die had een gewone lpg installatie (geen lpi) en na een onderhoudsbuurt knalde ook heel mijn luchtinlaat in stukken. Bij mij lag het aan de bougie kabels. Nieuwe kabels erop en nooit een backfire gehad. Hope this helps...
dah heb een scenic op gas en heb al extra slangen in de auto liggen voor die backfire s afstellen is leuk voor even maar dan boem polf klap
de koeling is vaak het probleem is mij verteld de renault motor kan het niet aan die gas zooi
greetz relax666

de koeling is vaak het probleem is mij verteld de renault motor kan het niet aan die gas zooi
greetz relax666