echt super om te zien hoe deze monsters door de woestijn knallen
nogal een verschil he 12,6 liter of 16 literRobert-Jan schreef:800 pk voor een truck valt wel mee hoor die racetrucks rijden met 1100 pk.
En een gechipte Scania 16 liter V8 levert zo'n 720 pk dus zo bijzonder zijn die waardes niet
Ach ja die wagen die vorig jaar meereed met die Ginaf met Caterepiller motor die ging ook hard.Luco/Alpine-racer schreef:nogal een verschil he 12,6 liter of 16 literRobert-Jan schreef:800 pk voor een truck valt wel mee hoor die racetrucks rijden met 1100 pk.
En een gechipte Scania 16 liter V8 levert zo'n 720 pk dus zo bijzonder zijn die waardes niet![]()
![]()
Hoeveel koppel heeft zo'n race truck??Robert-Jan schreef:800 pk voor een truck valt wel mee hoor die racetrucks rijden met 1100 pk.
En een gechipte Scania 16 liter V8 levert zo'n 720 pk dus zo bijzonder zijn die waardes niet
robclio16V schreef:Ik las vrijdag in de krant dat die Daf truck Hans Bekx in 12 sec. optrekt van stilstand naar 150 km/h!!![]()
Die van Bekx heeft dacht ik iets van 3300 Nm.Hesselgouda schreef:Hoeveel koppel heeft zo'n race truck??Robert-Jan schreef:800 pk voor een truck valt wel mee hoor die racetrucks rijden met 1100 pk.
Ey, waar stond/zat jij dan? Ik stond er vlak bij tussen de hekken en de barriër.Paul1916v schreef:Erg gaaf die trucks!
Zie die ginaf van bekx nog 4 wiel-driftend de bocht door komen bij monaco aan de maas in rotterdam!(Y)
Damnrobclio16V schreef:Die van Bekx heeft dacht ik iets van 3300 Nm.Hesselgouda schreef:Hoeveel koppel heeft zo'n race truck??Robert-Jan schreef:800 pk voor een truck valt wel mee hoor die racetrucks rijden met 1100 pk.
Ergens langs een recht stuk, geen idee precies waar..keek naar rechts, richting kubuswoningen en zag die vrachtwagen driftend die bocht uit komen..wat een vet gezicht was datAndré ter Velde schreef:Ey, waar stond/zat jij dan? Ik stond er vlak bij tussen de hekken en de barriër.Paul1916v schreef:Erg gaaf die trucks!
Zie die ginaf van bekx nog 4 wiel-driftend de bocht door komen bij monaco aan de maas in rotterdam!(Y)
Het is onzeker of het team van Hans Bekx en Team De Rooy kunnen meedoen aan de Dakar-rally. Hun DAF-trucks mochten in Lissabon niet door de technische keuring.
Probleem
De FIA gaf geen toestemming, omdat de technische papieren van de vrachtauto's niet in orde zouden zijn. Vrijdag wordt een spannende dag voor de teams van De Rooy en Bekx. Als de FIA de keuring wederom niet toestaat, mogen de trucks in principe niet aan de start verschijnen van de eerste etappe op zaterdag.
Woedend
Bekx reageerde woedend. Zijn truck was begin van de maand helemaal goed bevonden door de FFSA, de keuringsinstantie van de FIA. De administratieve keuring op donderdag in Lissabon was evenmin een probleem.
Stempel
"Nu geeft de FIA geen goedkeuringsstempel", aldus een boze Bekx, die toch al slechte ervaringen heeft met de organisatie van de rally. Vorig jaar werd hij op de slotdag in Dakar van de tweede plaats in het klassement geschrapt, omdat zijn voertuig niet in orde was. "Ik weet in alle eerlijkheid niet wat er nu precies aan de hand is. Ik hoop op een goede afloop. Dit is helaas geen sportieve, maar een administratieve strijd."
Jij moet ook altijd je praatje klaar hebben als je is goed op internet zoekt dan had je gelezen dat zelfs het Kamaz team protest heeft ingediend tegen de beslissing om de Daf's uit de rally te halen omdat ze dit jaar de strijd met de Daf's aan willen gaanLuco/Alpine-racer schreef:wat een zeikstralen weer
kamaz is bang zeker en probeert via de fia weer allerlei trucjes????
begint op de F1 te lijken
bahbahbah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dakar - Startverbod voor DAF-teams!
16:36 30-12-2005
De DAF-teams van Jan en Gerard de Rooy en van Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.
Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.
Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."
De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.
Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.
Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.
Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
Laatste nieuws geplukt van de officiële Dakar site: (door Clark2420)
21:02 - truck
Semen Yakubov (team manager Kamaz): �We want to compete against DAF�
�We are aware that DAF have a problem because their trucks have been put aside. I however hope that they will be able to start the event because we have come to compete in a race and without competition, the rally would lose in interest. The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions. It�s the first of rules in sport. I hope that the FIA will send them the necessary document and that we can enjoy a great race�.
20:58 - truck
Question mark concerning DAF
The main issue in the truck category today concerned the problems witnessed by the DAF trucks who failed to go through the administrative checks because they didn�t have the necessary FIA licence to compete in the Dakar. The Dutch team led by De Rooy father and son have until tomorrow evening and the end of scrutineering to show up with the requested document. They have indeed asked the FIA to send them the licence as soon as possible. . The clockwork is on for the big blue trucks and only tomorrow will tell if they can hope to head to Portimao on New Year�s Eve for stage 1 of the Dakar.
echt waar de FIA wordt een steeds groter lachertjeRobert-Jan schreef:Dakar - Startverbod voor DAF-teams!
16:36 30-12-2005
De DAF-teams van Jan en Gerard de Rooy en van Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.
Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.
Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."
De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.
Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.
Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.
Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
ja en dat meld je dan de dag voor de startRobert-Jan schreef:Het is klote maar voor zo ver ik er over kan oordelen staat de FIA volledig in zijn recht de beide teams hebben niet voldaan aan de eis dat je minimaal 15 auto's moet geproduceerd hebben van een prototype daar heeft Kamaz wel aan voldaan.
En bij Daf zijn ze lekker helder bezig geweest, die wisten dat het een prototype wasLuco/Alpine-racer schreef:ja en dat meld je dan de dag voor de startRobert-Jan schreef:Het is klote maar voor zo ver ik er over kan oordelen staat de FIA volledig in zijn recht de beide teams hebben niet voldaan aan de eis dat je minimaal 15 auto's moet geproduceerd hebben van een prototype daar heeft Kamaz wel aan voldaan.
een stel kutamateurs zijn het![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sorry dat ik het zeg
dat is ook waar, maar om dat nu pas te meldenRobert-Jan schreef:En bij Daf zijn ze lekker helder bezig geweest, die wisten dat het een prototype wasLuco/Alpine-racer schreef:ja en dat meld je dan de dag voor de startRobert-Jan schreef:Het is klote maar voor zo ver ik er over kan oordelen staat de FIA volledig in zijn recht de beide teams hebben niet voldaan aan de eis dat je minimaal 15 auto's moet geproduceerd hebben van een prototype daar heeft Kamaz wel aan voldaan.
een stel kutamateurs zijn het![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sorry dat ik het zeg