GTT uitlaat onder een R5 TR??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marc

Een vraagje, past een Remus sportdempertje van een GTT ook zonder problemen onder een standaard R5 TR?

Alvast bedankt :worship:
Chris@R5

Is simpel pas te maken. Ik had een Remus van een GTT onder mijn TR.
Het verschil zit 'm in de diameter van de pijp. De TR heeft een dunnere pijp dan de GTT.
Je moet wel een btje lassen wil je het pas gemaakt hebben.
De aansluiting van de einddemper op de TR zit nl na de achteras en die van de GT juist nog ervoor.

No biggie, gewoon de originele pijp afslijpen op het punt waar de GT demper er op komt. Dan moet je nog zorgen dat je de originele pijp opdikt zodat je de GT demper niet lekt.
Het makkelijkste is om een stukje uitlaat van de GT te gebruiken en die aan de originele pijp te lassen zodat je de GT demper er zo om kan schuiven en monteren zoals het hoort. Kun je ook makkelijker weer een andere demper aanschaffen van een GT.

Succes (Y)
Haas
Car: Megane RS

of koop een verloopje bij de Centuri, brezanoid voor eeen appel en een ei... Twee mooie klemmetjes erbij en klaar ;)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als ie maar beter vast zit, dan jouw pijpie, Haas! :lol:
Chris@R5

Haas schreef:of koop een verloopje bij de Centuri, brezanoid voor eeen appel en een ei... Twee mooie klemmetjes erbij en klaar ;)
Nog makkelijker :wink:
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Als ie maar beter vast zit, dan jouw pijpie, Haas! :lol:
hey, dat was niet mijn fabrikaat he ;) Nu zittie gelast, die valt er niet meer af :P
Freek S

Het is dus niet teveel werk??
Chris@R5

da_freak schreef:Het is dus niet teveel werk??
Ach wat noem je veel. Als je geen gereedschap om handen hebt dan zou ik het lekker laten voor wat het is. Anders is het best makkelijk te doen. Je hoeft geen techneut te zijn voor een beetje knutselwerk als dit :wink:
Freek S

Chris@R5 schreef:
da_freak schreef:Het is dus niet teveel werk??
Ach wat noem je veel. Als je geen gereedschap om handen hebt dan zou ik het lekker laten voor wat het is. Anders is het best makkelijk te doen. Je hoeft geen techneut te zijn voor een beetje knutselwerk als dit :wink:
het is dus niet noodzakelijk om een lasapparaat te hebben??
Chris@R5

Ik raad het je zeker aan. Maar zonder kan ook met een verloopstukje en twee goede uitlaatklemmen inclusief gungum eventueel. Die klemmen zijn iets van 8 euro ofzo per stuk. Gewone klemmen zijn wel wat goedkoper.
Plaats reactie