tja uurloon als je alles volgens het boekje doetChristian schreef:haha fusee 300 eurolekkere garage
ik heb bij mij vorige week nog zelf vervangen koste me voor de kogel 23euro![]()
dus 300 is wel heel veel
Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)
-
- Car: GTT
Volgens mij zijn die kogels hetzelfde als van de 5 en laten die nou iets van 10 euro per stuk kosten bij de brezaap 
Vervangen is simpel, alleen is het wel handig om er een fuseekogelvork bij te hebben, das een wigvormige vork die je tussen je draagarm en je fusee slaat om ze van elkaar af te duwen. Die dingen kosten 5 euro op de zwarte markt bijv.
Ben je al lid van dat hobbycentrum? Daar hebben ze er ook 1 namelijk.
Anders kan ik wel es kijken of ik morgen ff een foto van zo'n ding kan maken.
Vervangen is iig een eitje, nog steeds in de trant van aandrijfas, enige wat kan tegenzitten is dat het nogal vastgeroest is, vandaar die vork

Vervangen is simpel, alleen is het wel handig om er een fuseekogelvork bij te hebben, das een wigvormige vork die je tussen je draagarm en je fusee slaat om ze van elkaar af te duwen. Die dingen kosten 5 euro op de zwarte markt bijv.
Vervangen is iig een eitje, nog steeds in de trant van aandrijfas, enige wat kan tegenzitten is dat het nogal vastgeroest is, vandaar die vork

Laatst gewijzigd door Steven op za 10 dec 2005 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
moet nog ff lid worden, maar dta gaat na de verhuizing gebeuren dan ga ik meteen met thijs de aandrijfas doen en die kogels dus. 10,-?? das niet veel, ik ga wel ff bij brezaap kijkenSteven schreef:Volgens mij zijn die kogels hetzelfde als van de 5 en laten die nou iets van 10 euro per stuk kosten bij de brezaap

-
- Moderator
- Car: MB
zo'n vork heb ik nog nooit nodig gehad. Een grote platte schroevendraaier is wel handig om effe die "scheur" in je fusee wat open te zetten (niet te hard slaan natuurlijk)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gewoon bij de Brezan halen ( 2 tientjes ofzo gok ik) of een andere automaterialenzaak, als je zulk soort dingen koopt bij de dealer ben je echt een dief van je eigen portemonee
, als je 'm zelf niet kunt monteren, dan gewoon laten doen bij een universele garage; geen dealer dus, uurloon is daar torenhoog

Ik heb af en toe wel eens hetzelfde, maar als ik betrouwbaar had willen rijden had ik nooit een renault moeten kopen maar een toyota of iets dergelijk. Kom op man dit fixxen we ook wel weer effe. Houd je van de straat he 
als ik snel lid wordt wel, anders zitten we weer op straat haha~thijs~ schreef:Ik heb af en toe wel eens hetzelfde, maar als ik betrouwbaar had willen rijden had ik nooit een renault moeten kopen maar een toyota of iets dergelijk. Kom op man dit fixxen we ook wel weer effe. Houd je van de straat he

nee maar het is gewoon iri, altijd wat, maar het zal er wel op neer komen dat we aan de slag moeten thijs!! ik bel je!
Toch zijn dingen als remmerij, aandrijfassen, fuseekogels, stuurkogels etc. allemaal slijtageonderdelen.
Tis nu ff kut, maar je kunt iig verwachten dat die spullen voorlopig weer een tijd meegaan.
En reken maar dat de bovengenoemde onderdelen van een ander merk net zo goed kunnen slijten.
Ooit houd het wel een x op, ik heb toch bijna 3 jaar vrijwel probleemloos met mijn GT gereden nadat ik em eens goed aangepakt had. Jah af en toe een klein dingetje als een koppelingskabel maar verder weinig tot niets. En daarvan ging ie het laatste jaar nog behoorlijk hard ook
@Thijs: in 5huizen staat trouwens precies een estafette zoals jij em hebt zelfde kleur zelfs.
Tis nu ff kut, maar je kunt iig verwachten dat die spullen voorlopig weer een tijd meegaan.
En reken maar dat de bovengenoemde onderdelen van een ander merk net zo goed kunnen slijten.
Ooit houd het wel een x op, ik heb toch bijna 3 jaar vrijwel probleemloos met mijn GT gereden nadat ik em eens goed aangepakt had. Jah af en toe een klein dingetje als een koppelingskabel maar verder weinig tot niets. En daarvan ging ie het laatste jaar nog behoorlijk hard ook

@Thijs: in 5huizen staat trouwens precies een estafette zoals jij em hebt zelfde kleur zelfs.
IK hoor je wel Mike
@ stevie: koel volgens mij heb ik die een keer zien rijden met een langharige dude erin zag er erg goed uit of niet?

@ stevie: koel volgens mij heb ik die een keer zien rijden met een langharige dude erin zag er erg goed uit of niet?
-
tsja, houden dat ding man!
is ie nou nog niet gemaakt?? 

Immer wieder die verdammte Holländer
Mike, als je die fusee kogels niet zelf vervangt krijg je op de eerstvolgende meeting slaag!
Ofzoiets...
Nee, zonder gein, ding heb je zo eronder vandaan jong. Oude los, nieuwe vast en klaar is klara.
Ofzoiets...
Nee, zonder gein, ding heb je zo eronder vandaan jong. Oude los, nieuwe vast en klaar is klara.

we gaan het zelf maken, meteen de aandrijfas, moet toch alles los..MarcoG schreef:Mike, als je die fusee kogels niet zelf vervangt krijg je op de eerstvolgende meeting slaag!![]()
Ofzoiets...
mooi vergelijkBart V schreef:Avondje goed aftanken in de kroeg kost je meer tijd en geld dan ff een paar fuseekogeltjes vervangen......om maar even een vergelijking te maken

weet niet wat ik nu weer heb, maar word er wel echt gek van, een beetje verdrietig zelfs...
Heb net 20 minuten gereden. auto uit, wil weer weg gaam start ie niet, (start motor geeft geen krimp...) zit net een nieuwe accu in. Toen heb ik het alarm ff uit geze voor de safe, en toen deed ie het in ene, maar het starten ging met een hoop bij geluiden als of er iets electronisch tikte heel erg een relay of zo???
Vervolgens deed ie dus ik naar huis gereden en vlak voor het stoplicht begint ie onwijs te pruttelen... en als ik gas gaf sloeg ie bijna dood vervolgens zakte het toerental zo laag dat ie afsloeg... met moeite weer gestart met veel gekke geluiden en toen met pijn en moeite van zijn plaats weten te komen snel naar huis... daar ff stationai laten lopen, leek meer op 2 a 3 poten, af en toe vier en dan in ene weer zo slecht dat ie afsloeg... toen heb ik de boel maar dicht gegaan en ff op de bank wezen afkoelen... zit midden in een verhuizing, dan kan je dit er niet cht bij hebben.... heb al zoveel gedaan aan die K auto
dit is niet leuk meer, iemand ideen???

Heb net 20 minuten gereden. auto uit, wil weer weg gaam start ie niet, (start motor geeft geen krimp...) zit net een nieuwe accu in. Toen heb ik het alarm ff uit geze voor de safe, en toen deed ie het in ene, maar het starten ging met een hoop bij geluiden als of er iets electronisch tikte heel erg een relay of zo???
Vervolgens deed ie dus ik naar huis gereden en vlak voor het stoplicht begint ie onwijs te pruttelen... en als ik gas gaf sloeg ie bijna dood vervolgens zakte het toerental zo laag dat ie afsloeg... met moeite weer gestart met veel gekke geluiden en toen met pijn en moeite van zijn plaats weten te komen snel naar huis... daar ff stationai laten lopen, leek meer op 2 a 3 poten, af en toe vier en dan in ene weer zo slecht dat ie afsloeg... toen heb ik de boel maar dicht gegaan en ff op de bank wezen afkoelen... zit midden in een verhuizing, dan kan je dit er niet cht bij hebben.... heb al zoveel gedaan aan die K auto

-
Water bij de bougies
Electronica toch eens allemaal nalopen. Autotje wil aandacht geloof ik 
Mike, hoe ver is Den Helder van jou vandaan? Volgende week ben ik daar, dan kom ik eens even langs als ie nog steeds nukkig is.

Mike, hoe ver is Den Helder van jou vandaan? Volgende week ben ik daar, dan kom ik eens even langs als ie nog steeds nukkig is.
dat zou super zijn man! je komt er redelijk langs! welke dag?? ik ben vrij tussen oud en nieuw namelijk...Riël schreef:Electronica toch eens allemaal nalopen. Autotje wil aandacht geloof ik
Mien Mam woont daarSteven schreef:Idd, das ff de A9 af.
Kom je doen zo hoog in het noorden Riël? Nix voor jou

Nee, ik ga er langs met de trein... Eingenlijk heb ik geen tijd want ik ga donderdag, en ga vrijdag weer terug, en heb er ook wel wat quality time nodig ...
-
erg jammer als je hem weg zou doen, is het niet gewoon water bij de bougies??
geef nou niet op man je hebt er al zoveel aan gedaan
geef nou niet op man je hebt er al zoveel aan gedaan

Het is opgelost. Ik laat Mike zelf maar vertellen wat er aan de hand was
Hij zit nu effe midden in een verhuizing dus het kan effe duren voordat ie reageert
Hij zit nu effe midden in een verhuizing dus het kan effe duren voordat ie reageert