Piepende remmen
Deze week begonnen mijn trommelremmen kabaal te maken. Bij het indrukken van de rem hoor je ze ergens langs schuren, alsof de remmen 'aanlopen'. Zelfs na loslaten van de rem blijft het geluid, zij het zachter. Het lijkt geleidelijk weg te ebben tijdens het rijden en is na zo'n 10 minuten bijna helemaal weg. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is. De auto heeft pas een grote beurt gehad en ik weet dat ze de remolie vervangen hebben. Ik dacht overigens dat alleen de voorste schijfremmen werden gebruikt om te remmen en de trommelremmen voor de handrem waren?
nee, alle vier de wielen worden geremd, alleen niet allevier even hard.
rijd er ff mee langs een kwikfit oid en laat de trommels er ff afhalen, dan zie je vanzelf wat er aan de hand is. Kan zijn dat je schoenen op zijn of dat je handremmechanisme blijft hangen. Komt je handrem ook steeds 'hoger' te zitten?
rijd er ff mee langs een kwikfit oid en laat de trommels er ff afhalen, dan zie je vanzelf wat er aan de hand is. Kan zijn dat je schoenen op zijn of dat je handremmechanisme blijft hangen. Komt je handrem ook steeds 'hoger' te zitten?
De dag voor het gebeurde heb ik inderdaad wel de handrem extra hard aangetrokken. Misschien dat ze dus blijven hangen. Dat gaat me zeker weer knaken kosten... Wat bedoel je met 'hoger', dat ik hem hoger moet trekken met dezelfde kracht? Ik geloof het niet.
het kan zijn als je remvoerign van je remschoen 'afvalt'...dan zit jehandrem veel hoger en wordt je pedaalslag voor dezelfde remdruk/vertraging ook groter..
schade zal meevallen, dnek dat je rond de 80 a 90 eu max betaald voor een nieuwe set schoenen bij de kwikkie oid. Bij de dealer zal t meer zijn...
schade zal meevallen, dnek dat je rond de 80 a 90 eu max betaald voor een nieuwe set schoenen bij de kwikkie oid. Bij de dealer zal t meer zijn...
Ik kijk het nog ff aan en ga er volgende week mee naar de garage. Kwil nog s wat langere stukken proberen van t weekend, ik rij namelijk in 10 minuten naar mn werk. Ik neem trouwens wel aan dat ze kijken of die remschoenen (bijna) versleten zijn tijdens de APK, dus ik denk/ hoop dat dat het niet is.
Bedankt in ieder geval voor de info!
Bedankt in ieder geval voor de info!
trust me, das geen apk eis 
ze zullen er denk ik alleen naar kijkn als je remschil tussen L en R hebt aan de achterkant. Remblokken voor worden vaak als adviespunt opgeschreven als ze dun worden, maar afkeurpunt is t nooit..

ze zullen er denk ik alleen naar kijkn als je remschil tussen L en R hebt aan de achterkant. Remblokken voor worden vaak als adviespunt opgeschreven als ze dun worden, maar afkeurpunt is t nooit..
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
zal mij niks verbazen dat ze er niet eens naar gekeken hebben als die goed remde 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
denk dat remzuiger lekt, remstof blijft dan plakken op de blokjes en dat hoor je een poos. Dat is wél apk afkeur 

-
er even naar laten kijken kan nooit kwaad, beter dan dat je alles moet vervangen omdat jij denkt dat het mee valt 
haal dan gewoon effe je remtrommels er af, alles lekker schoonspuiten met remmenreiniger en op de schanierpuntjes een beetje vet. dan ben je waarschijnlijk al van je problemen af mist je natuurlijk nix anders tegenkomt wanneer je de trommels eraf haaltleon666 schreef:Ik denk dat jullie het dramatischer maken dan dat het is. Volgens mij is het gewoon vocht wat er in de trommels zit. Het is namelijk minder geworden en soms doet het geluid zich helemaal niet voor.
R5GTT. Drive it like you stole it