ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
robbert 16v
Contacteer:

Riël schreef:
robbert 16v schreef:
RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....

Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg! :foto:
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!! (Y)
Niet waar, een corrado levert standaard ca. 0.6 bar van 2000-6500 toeren.

Die dingen hebben een bypass, anders blaas je het hele ding op :p
Desalsniettemin lopen die krengen behoorlijk goed!! De corrado van een maat van me heeft dan een geflowde kop en een andere chip, druk is hetzelfde, maar daar kwam ik met de gtt niet voorbij. Ook op top lopen ze lekker hard door.

Een goed getunede corrado g60 hou je moeilijk bij, 200 pk is best redelijk te halen met die blokjes.
daar heb je ook wel weer gelijk in! mijn G-40je ging vanaf 3500 volledig tot maximaal maarja geflowd, andere poely, chipy,en andere bak. hebben andere mensen toch gauw het nakijken. maarja het blijft gevoelig en onbetrouwbaar spul! daarom gewoon weer een renault!!! :worship:
Steven
Car: M536

Nee die vergelijking is lekker recht :lol:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Riël schreef:
Arno17 schreef:Maar we hebben het over diesels en dat is allang geen schande meer als je met een normale benzine auto daar van verliest.

Vind ik nog altijd onzin.

Ik moet nog de eerste 2 liter turbo diesel tegenkomen die een 2 liter turbo benzine voorblijft. Stinkdiesels.
Zal eens gaan zoeken voor je.. :wink:

Maar gas is helemaal niks, auto's zijn niet gemaakt om op gas te rijden, het enige wat kan is op het gas staan of aan het gas hangen......verder niks.
CChris

Riël schreef:
robbert 16v schreef:
RickGT TURBO schreef:Ik denk dat je corado inderdaad wel makelijk zoek rijd....

Als ik standaard (met een Turbo World Tubo weliswaar) bij een V-tec weg kan rijden tot 160 km/h (niet veel hoor... maar een paar meter) dan rij je een Corado zeker wel weg....
Meeste mensen vergeten dat dit een G-lader is....hoe harder hoe hoger de druk. dus bij stoplicht sprintjes is het niet zo gek dat je wint, maar op de snelweg kan je het shaken want die corado's lopen bij je weg! :foto:
heb ervaring gehad met een G-40 is super snel maar blijft een VW, daarom nu gewoon weer een19 16v!! (Y)
Niet waar, een corrado levert standaard ca. 0.6 bar van 2000-6500 toeren.

Die dingen hebben een bypass, anders blaas je het hele ding op :p
Desalsniettemin lopen die krengen behoorlijk goed!! De corrado van een maat van me heeft dan een geflowde kop en een andere chip, druk is hetzelfde, maar daar kwam ik met de gtt niet voorbij. Ook op top lopen ze lekker hard door.

Een goed getunede corrado g60 hou je moeilijk bij, 200 pk is best redelijk te halen met die blokjes.
een std G60 trek je dr iig uit met een std gtt :D ik kan et weten........meerdere keren dezelfde kerel met zn stortpijp dr uit getrokken, prachtig! :klop: :smoke:
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer

Arno17 schreef:
Riël schreef:
Arno17 schreef:Maar we hebben het over diesels en dat is allang geen schande meer als je met een normale benzine auto daar van verliest.

Ik moet nog de eerste 2 liter turbo diesel tegenkomen die een 2 liter turbo benzine voorblijft. Stinkdiesels.

Maar gas is helemaal niks, auto's zijn niet gemaakt om op gas te rijden, het enige wat kan is op het gas staan of aan het gas hangen......verder niks.

Haha. Ik lach jouw uit :lol:

T heet een verbrandingsmotor. Mij een zorg wat ie verbrand :lol:
Betaal jij maar 1,35 :lol:

Bovendien had mijn vijfje op gas er al 350.000 opstaan toen ik hem verkocht, en nu een jaar verder rijdt ie hier nog steeds rond. Hij houdt inderdaad niet zo van gas :)

Ohja, en show me die stinkdiesel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

T heet een verbrandingsmotor. Mij een zorg wat ie verbrand
Betaal jij maar 1,35
Dat doet een Diesel dan dus ook!

En 1,35...........was het maar waar dat de benzine dat kostte.. :wink:

Enne gas, we bedoelen natuurlijk LPG............gas is idd alleen om te koken.

En vraag aan de oudere automobilist maar eens of gas zo goed is, vooral de vroegere Ford Taunus 1.6 rijders, die motortjes waren dol op gas.... :D
Arjen

Arno17 schreef:
Riël schreef:

Nee, gas is echt helemaal niks...........maar voor 39 cent de liter rijdt het wel prima. En vermogensverschil is er ook nauwelijks meer. Dat scheelt echt maar een paar pk's. En inderdaad Riël: diesel moet je in een vrachtwagen of tractor stoppen en anders moet je die stinkzooi lekker in de grond laten zitten :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

diesel rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :worship: :worship: :worship:
lekker die duwende benzinehokken onderkotsen met zwarte walm :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
robbert 16v
Contacteer:

Steven schreef:Nee die vergelijking is lekker recht :lol:

ligt eraan hoe je je stuur houd :wink:
Polotje met 155 pk aan de wieltjes...mag best genoemd worden d8 ik zo!!
Nou wel genoeg vw geklets!! :D
Steven

robbert 16v schreef:maarja het blijft gevoelig en onbetrouwbaar spul! daarom gewoon weer een renault!!! :worship:
Dit bedoel ik, Renault is minstends net zo gevoelig ;)
(eigenlijk alles wat hard gaat..)
robbert 16v schreef:Polotje met 155 pk aan de wieltjes...mag best genoemd worden d8 ik zo!!
Netjes, watvoor koppel hoort daarbij? Welke bank?
En wat is er precies gedaan voor dit vermogen?
robbert 16v schreef:Nou wel genoeg vw geklets!! :D
Welnee, eindelijk weer es wat anders dan Reno.. (S)
Riël
Über-Spammer

Heb ook al eens in zo'n g40 gezeten, en dat gaat idd ook belachelijk hard...
Bram (vospower)

Volgens mij zijn die dingen net zo uniek als een GTT :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik mag hopen dat die dingen een beetje verstevigd zijn aan de stuurinrichting, want de 1.3 van mijn moeder is echt zo slap als te t....g. :(
Riël
Über-Spammer

Bram (vospower) schreef:Volgens mij zijn die dingen net zo uniek als een GTT :)
Dan niet unieker denk ik. Je ziet ze bijna nooit meer.

Vind het ook een mooie auto om te zien.
Bram (vospower)

Riël schreef:
Bram (vospower) schreef:Volgens mij zijn die dingen net zo uniek als een GTT :)
Dan niet unieker denk ik. Je ziet ze bijna nooit meer.

Vind het ook een mooie auto om te zien.
Vind ze niet echt mooi, maar in frankrijk (:s) eens eentje gezien die helemaal strak was en orgineel, metallic zwart met extreem veel metallic, en van die gepolijste 8J velgen (schat ik). dat was erg bruut!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:diesel rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :worship: :worship: :worship:
lekker die duwende benzinehokken onderkotsen met zwarte walm :lol: :lol: :lol:
idd :(

net even op en neer geweest naar Oudehaske (bij Heerenveen) en had op de A32 voor me zitten een nieuw model Opel (dacht Astra/Vectra, GTS stond er achterop) en daarvoor reed een Alfa 156 1.9 JTD.

Daar weer voor was een vrachtwagen een andere vrachtwagen aan het inhalen, toen die er voorbij was zie ik ineens die Alfa en die Opel vooruit sprinten (denk teruggeschakeld, waar ik geen zin in had, dus ik bleef flink achter)

maar een dikke walm uit die Alfa, echt niet normaal! 500 meter verderop hing die lucht nog in m'n auto (N)
Laatst gewijzigd door Edward op wo 21 dec 2005 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
robbert 16v
Contacteer:

Steven schreef:
robbert 16v schreef:maarja het blijft gevoelig en onbetrouwbaar spul! daarom gewoon weer een renault!!! :worship:
Dit bedoel ik, Renault is minstends net zo gevoelig ;)
(eigenlijk alles wat hard gaat..)
robbert 16v schreef:Polotje met 155 pk aan de wieltjes...mag best genoemd worden d8 ik zo!!
Netjes, watvoor koppel hoort daarbij? Welke bank?
En wat is er precies gedaan voor dit vermogen?
robbert 16v schreef:Nou wel genoeg vw geklets!! :D
Welnee, eindelijk weer es wat anders dan Reno.. (S)
Auto-max summer edit. zal de uitdraai even zoeken zal ik het er allemaal bij zetten, koppel, toeren, enz.. motorich: chip geflowde lader, andere nokkenas, ontsteking aangepast, handige opa op m'n werk is een week bezig geweest om m'n gasklephuis te ruimen. aangepast rvs uitlaatsysteem, andere bak met 3 korte versnellingen en twee lange. zal vast nog wat vergeten zijn! oja ander motor ophanging zodat m'n pk's op de weg kwamen ipv m'n blok door m'n motorkap. en stabelisatie voor boven en onder, achter het zelfde. en toen was het budget op. (vriendin was ook niet zo blij meer was bedoeld voor een nieuwe bank ofzo :p )
en de G-40 jes zijn zeer moeilijk te vinden.
white gtt power

DAMN DAMN dat was juist een leuk speeluurtje, na het trainen even mee geweest met de TT van men vriend hier op de expressweg.
na 20-30min zoeken en zoeken nog steeds niemand waardig tegengekomen, tot opeens er een porche carrera 4 van ik denk +- 1992 opduikt. wij erachter maar voor de porche hingen weer van die onnozele mensen die niet rechts willen gaan hangen...
toen opeens vrije baan en erachter , allebei tot 220 getrokken. toen kwamen we aan de lichten, volgens mij hield hij ook met opzet in om samen voor het rood te staan. eenmaal aan de lichten zie ik een gast van om en bij de 25 jaar, design brilletje, echte buisness guy. hij lacht en doet teken van gaan we ervoor, wij vroem vroem met de TT. groen en allebei op het gas, 1ste vitesse allebei zelfde maar toen die porche naar tweede ging, pfoeeeeeeee wat een kabaal en wat een gat hij ineens trok, ik denk bij 160km/u dat er een gat van 10 autos was :D

maar toch, wie zegt dat TT's traag zijn , vind ik toch ma raar hoor, mijn GTT is ng niet wettig klaar dus ik mag de baan niet op, maar het gaat toch hels worden om dat beesje bij te houden. want de volgende auto's maken geen schijn van kans:
Golf 3 GTI 16v, renault 19 16V, vectra GTS, corrado VR6 (redelijk waardig), A3 FSI, clio williams (was redelijk waardig)
Riël
Über-Spammer

Ja maar da 's een lijstje waar je met de GTT wel eens voor mag gaan zitten >-) effe schap zetten, draai aan 't kraantje en doehoeoeoei :D
Merijn
Über-Spammer

Wat voor blok ligt er in die TT? Want daar zit nog wel wat verschil tussen. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Wat voor blok ligt er in die TT? Want daar zit nog wel wat verschil tussen. :)
betonblok :lol:
Steven

99% de 1.8T alleen vraag dan welke uitvoering het is Merijn :p
150, 180 of 225pk

En de 3.2V6 zijn er maar weinig van, met die vermogensvretende bak erin.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:99% de 1.8T alleen vraag dan welke uitvoering het is Merijn :p
150, 180 of 225pk

En de 3.2V6 zijn er maar weinig van, met die vermogensvretende bak erin.
en de twee of vierwiel
white gtt power

180 pk heeft em. ma hij gaat echt wel ZEER goed voor een TT'ke.
ik denk als ge daar een chip inzet, ze geven 30 + pk en 40NM op . da is volgens mij toch een extreem verschilleke hoor voor maar 400€
en ook na 180 blijft hij sterk doorgaan, ge haalt op korte stukken derek 200+ en top ligt om en bij de 235.
Merijn
Über-Spammer

Volgens de opgave op autoweek.nl gaat ie ofwel in 7,8 naar de 100 of in 8,4. Er schijnen 2 verschillende versies te zijn van de 180PK versie. Die moet je met een beetje GT toch wel kunnen pakken. :D
Steven

Ik wil nog wel eens een 225pk tegenkomen :)
white gtt power

7.8 is opgegeven ja, maar die gaan harder, een crx V-tec met volledige uitlaatlijn ging juist even snel. en die gaan stock toch harder als 7.5 mijn gedacht.

daarjuist ik (pa zen E280) tegen zelfde vriend met A3 FSI( van zen broer) 1ste naar tweede hij voor want ik heb automaat en bij het afduwen als het licht op groen springt heeft de automaat even reactietijd nodig. tweede in begon ik em te naaien en derde was hij compleet achter met zeker 2 autolengtes. 205 pk bij 1700kg tegen 150pk bij 1300kg. E klasse zegt 8.3nr 100 en audi 8.9
Ivo
Über-Spammer

Steven schreef:Ik wil nog wel eens een 225pk tegenkomen :)
Ik ook, want een 180 is makkie (met kraan) :lol:
Maus

Daar kom ik niet eens m'n bed voor uit..... (S) :D
robbert 16v
Contacteer:

Riël schreef:Ja maar da 's een lijstje waar je met de GTT wel eens voor mag gaan zitten >-) effe schap zetten, draai aan 't kraantje en doehoeoeoei :D
Ja dat is waar maar in duitsland denken ze al ze er niet meer zo veel rijden maken we gewoon nix meer!!grr!
Ik ben nu lekker begonnen met m'n 19. bevalt veeeel beter!!
Al de mooie dingetje's die ze hebben bij MB performance!!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Wat heerlijk om mn eigen wagen weer te hebben! (Y)
Net bij t stoplicht weer even een corrado zn plek gewezen, met zn foute chromen velgen en geplakte (!) booskijkers
GTI1-G60

robbert 16v schreef:
Riël schreef:[quote="robbert 16v
daar heb je ook wel weer gelijk in! mijn G-40je ging vanaf 3500 volledig tot maximaal maarja geflowd, andere poely, chipy,en andere bak. hebben andere mensen toch gauw het nakijken. maarja het blijft gevoelig en onbetrouwbaar spul! daarom gewoon weer een renault!!! :worship:

En dan ga je terug naar een 16V atmosferisch????
Die dingen zijn niet vooruit te branden.
Ga je wel flink terug in vermogen als je 155pk op de voorwielen hebt gehad.

De 8V G60 is tot meer dan 300pk op te voeren. Koppel ligt dan overhet algemeen over de 300nm. Alvanaf 3000rpm.
robbert 16v
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:
robbert 16v schreef:
Riël schreef:[quote="robbert 16v

En dan ga je terug naar een 16V atmosferisch????
Die dingen zijn niet vooruit te branden.
Ga je wel flink terug in vermogen als je 155pk op de voorwielen hebt gehad.

De 8V G60 is tot meer dan 300pk op te voeren. Koppel ligt dan overhet algemeen over de 300nm. Alvanaf 3000rpm.
Wie heeft er gezegd dat ie weg is? staat nog steeds te blinken in de schuur, wachtend op de zomer!! hahaha!! Moest een grotere auto hebben vandaar een 19 16v chamade.
blijft gewoon ongeloofelijk kicken zoveel power!! :up:
MarcoG
Contacteer:

Net terug van Heeze. Kwam een Audi A3 met haast tegen.
Aan de kwalm te zien die bij 140 vrij kwam moest het een diesel zijn.
Ding ging wel goed rap (Y) maar heb em toch royaal eruitgetrokken bij klaverblad in Geleen richting Heerlen. Audi met 40meter voorsprong, bocht uit en op het rechte stuk weer vol gas erop. Kon em nog met autolengtes verschil rechts voorbij voor het verdrijvingsvlak, knipperde hij met de lichten (heaumeaux!)... Wel mooi geaccelereerd van die ouwe clio hehe!

Audi ging wel rap qua accelereren, alleen als de clio op toeren is, was die weer sneller. Merk je wel direct dat die diesels het koppel al onderin hebben bij het optrekken (van 120 tot....)

Kenteken 55-FK-TX

Voertuigsoort Personenauto
Merk AUDI
Handelsbenaming AUDI A3; TDI 66 KW
Kleur(en) Zwart
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.160 kg
Maximum massa voertuig 1.745 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 630 kg
- geremd 1.300 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 21 april 2000
Datum eerste toelating 21 april 2000
Datum aanvang tenaamstelling 17 maart 2004

Vervaldatum APK 11 mei 2006

Toch respekt, ding heeft maar 90 dieselpkŽs en die clio moet al alle zeilen bijzetten om dat apparaat voorbij te gaan.
Xabre
Car: 19 16V

ja een dieseltje met 90 pk tegen een clio16v das toch niet eerlijk
Gesloten