Dag kenners,
Mijn vriendin heeft een twingo uit 94 met een 1200 motor. De auto heeft de geest gegeven. Op elektrisch vlak is er iets mis.
Ik heb een nieuwe accu geplaats, bij contact maken draait de startmotor gewoon rond, maar klapt de 25 zekerig er direct uit. Er is iest wat kortsluiting maat. Weet iemand wat de 25 ampere zekering voor een groep is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
de 25 ampere zekering?
Check effe het logotje of het boekje, er zitten meer 25 ampere zekeringen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hey, ik heb een Twingo uit '95 en heb net ff voor je gekeken, heb verder geen opties zoals centrale vergrendeling, elek. ramen e.d, maar ik heb ook geen 25 ampere zekering in mijn kastje, volgens de symbolen op het klepje hoort er geen in, wat voor een opties heb jij in de Twingo??
Edit: of heb je het over een zekering op een andere plaats ofzo??
Edit: of heb je het over een zekering op een andere plaats ofzo??
-
Is het de zekering in het motorruim? Volgens mijn instructieboekje is dat namelijk het inspuitsysteem
Ik heb het over het zekeringen kastje onder de stuurkolom. Ik heb inderdaad geen extra's als centrale vergrendeling. Ik ga nog even kijken op het klepje. Dan stel ik er waarschijnlijk weer een vraag je over. Tot nu toe bedankt alvast voor het mee denken.
Maarten, ik denk dat jij gelijk hebt. Ik heb er net een grondig onderzoek op los gelaten, en het blijkt een 25 ampere zekering te zijn in het motorruim. In de kast onder het stuurkolom zit een inject groepje. Ik denk dat dat ook het inspuitsysteem is. Maar de 25 ampere zekering in het motorruim klapt er direct uit. Dan is mijn volgende vraag gelijk heeft iemand een idee waar dat aan licht, een kortsluiting in het injectiesysteem of zoiets. En heeft iemand dit al eens aan de hand gehad. Hoe te handelen zeg maar. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.