Hallo,
Mijn Clio 16v stotterde voorheen zo nu en dan eens. Als je dan even gas gaf, dan was het weer over.
Maar sinds er een nieuwe benzinepomp onder zit, stottert hij ontzettend. Eerst alleen bij koude motor, nu ook zodra hij stationair of in de lagere touren loopt. Volgens degene die de benzinepomp eronder heeft gezet, ligt het aan de luchtmassameter. Maar die zit er helemaal niet in bij een clio 16v? Er zijn andere bougies ingekomen en een nieuwe temperatuursensor, maar helpt niet.
Hebben jullie enig idee? Is er misschien een andere sensor?
Bedankt!!
Grtz Rene
[Clio 16V] Motor stottert en houdt in, sensor helpt niet.
-
- Contacteer:
is het wel een 16v pomp dan ivm opbrengst van dat pompie?
maw, hoe nieuw is 'nieuw'
maw, hoe nieuw is 'nieuw'

-
- Contacteer:
Er zit een 93-er benzinepomp onder die aangepast is naar en 92-er.
-
Tweede hands pomp dus?
Misschien even de opbrengst controleren dan.
Gr, Frits.
Misschien even de opbrengst controleren dan.
Gr, Frits.
-
- Contacteer:
Maar een luchtmassameter zit er dus niet op he?
Is er misschien nog een sensor waar het aan kan liggen? Of is de benzinepomp waarschijnlijk de oorzaak.. Zal de accu eens loskoppelen. Hoelang ongeveer menno?
Is er misschien nog een sensor waar het aan kan liggen? Of is de benzinepomp waarschijnlijk de oorzaak.. Zal de accu eens loskoppelen. Hoelang ongeveer menno?
binnenverlichting ff aanzetten en dan je accupool eraf...dan issie wel leeg
-
- Contacteer:
Kan ook nog liggen aan de verhouding tussen lucht en benzine. In datRene (Mr. TX) schreef:Hallo,
Mijn Clio 16v stotterde voorheen zo nu en dan eens. Als je dan even gas gaf, dan was het weer over.
Maar sinds er een nieuwe benzinepomp onder zit, stottert hij ontzettend. Eerst alleen bij koude motor, nu ook zodra hij stationair of in de lagere touren loopt. Volgens degene die de benzinepomp eronder heeft gezet, ligt het aan de luchtmassameter. Maar die zit er helemaal niet in bij een clio 16v? Er zijn andere bougies ingekomen en een nieuwe temperatuursensor, maar helpt niet.
Hebben jullie enig idee? Is er misschien een andere sensor?
Bedankt!!
Grtz Rene
geval moet de carburateur afgesteld worden. Of zit er een injecteur in zo'n auto??
Je moet bij zoiets altijd eerst zoeken dichtbij hetgeen je als laatste aan de
auto hebt verbetert, dus zou kunnen door betere brandstof-toevoer....
Cor.
het gaat om een 16V 

-
- Contacteer:
Ja? Praat me eens even bij?? Kan ik ook weer wat leren.Haas schreef:het gaat om een 16V
Cor.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wellusMartijnG schreef:Hij bedoeld; het is natuurlijk injectie...carburateur zit niet in een 16v

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
MartijnG schreef:MartijnG schreef:Hij bedoeld; het is natuurlijk injectie...carburateur zit niet in een Clio 16v

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Maar zit er dan niet iets om de lucht/benzine verhouding te regelen??Luco/Alpine-racer schreef:MartijnG schreef:MartijnG schreef:Hij bedoeld; het is natuurlijk injectie...carburateur zit niet in een Clio 16v![]()
![]()
wel in de mijne
Cor.
-
- Contacteer:
update:
het schijnt nu dus niet de luchtmassmameter te zijn maar een 'potje' wat voor op de motor zit en wat de luchttoevoer regelt? Als je het slangetje dichtknijpt, schijnt de motor uit te slaan. Ik ben zelf niet zo technisch, mijn excuus
Ik zal vandaag ook nog even de accu loskoppelen, kijken of dit helpt. Maar volgens de computer die ze eraan hebben gehad schijnt het aan dat 'potje' te liggen. Ik krijg nog even te horen hoe het exact heet.
Weten jullie wat dit precies is en misschien dat deze 2e hands te krijgen is hier? Bedankt!!
het schijnt nu dus niet de luchtmassmameter te zijn maar een 'potje' wat voor op de motor zit en wat de luchttoevoer regelt? Als je het slangetje dichtknijpt, schijnt de motor uit te slaan. Ik ben zelf niet zo technisch, mijn excuus

Ik zal vandaag ook nog even de accu loskoppelen, kijken of dit helpt. Maar volgens de computer die ze eraan hebben gehad schijnt het aan dat 'potje' te liggen. Ik krijg nog even te horen hoe het exact heet.
Weten jullie wat dit precies is en misschien dat deze 2e hands te krijgen is hier? Bedankt!!
-
- Contacteer:
Is al schoongemaakt, helpt niet helaas..
Accu half uur loskoppelen is dus een idee. Ook kwam ik dit tegen in RTC:
Inleren stappenmotor alsvolgt
* stekker stappenmotor loshalen
* accupool loshalen ( min 30 sec )
* contact aan ( accupool nog eraf )
* stekker stappenmotor erop
* Accupool erop
Mocht dit niet helpen, heeft iemand een stappenmotor liggen?
Accu half uur loskoppelen is dus een idee. Ook kwam ik dit tegen in RTC:
Inleren stappenmotor alsvolgt
* stekker stappenmotor loshalen
* accupool loshalen ( min 30 sec )
* contact aan ( accupool nog eraf )
* stekker stappenmotor erop
* Accupool erop
Mocht dit niet helpen, heeft iemand een stappenmotor liggen?