megane II grand tour 2.0 16v

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
marcel b

Ik heb ook een paar vraagjes.

Ik heb een megane II 1.6 expression comfort.

Ik doe mijn beurtjes altijd liever zelf, maar hoe reset ik de boordcomputer?

Alle luxe is aanwezig, maar ik heb geen leren stuurwiel meer en dat mis ik. Ik zoek dus een ander stuur, is de airbag evt over te zetten (gelijk?)

Ik ben op zoek naar nette tweedehands 16 of 17" velgen, liefst nervasport. Wie weet ze te liggen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

stuur laten bekleden is de betere ( lees véél goedkopere) oplossing
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
marcel b

Erik Olijnsma schreef:stuur laten bekleden is de betere ( lees véél goedkopere) oplossing
Kan dat? is een plastik stuur hoor. Waar kan ik dat laten doen?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

holtrop al gebeld? misschien heeft die nog wel een goeien liggen :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

marcel b schreef:
Erik Olijnsma schreef:stuur laten bekleden is de betere ( lees véél goedkopere) oplossing
Kan dat? is een plastik stuur hoor. Waar kan ik dat laten doen?
zit een gast ergens in Ljouwert die het doet.

geloof 75 euro per stuur
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Kim [meganerat]

REMCO-X schreef:Jip is te resetten :D en das heeeeeeel makkelijk
Hoe doe je dat dan??? (dit naar aanleiding van marcel b die het ook nog niet weet :wink: )
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

iets met een knop ingedrukt houden tijdens het starten geloof ik
Robert-Jan

Erik Olijnsma schreef:iets met een knop ingedrukt houden tijdens het starten geloof ik
nee hoor
VLK Groep
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wat kun je dan ook alweer wel doen, als je die knop ingedrukt houdt?
Robert-Jan

Je moet met het knopje van de ruitewisserhendel naar het onderhoudsinterval op je boordcomputer gaan en dan het pinnetje op je instrumentenpaneel lang indrukken tot de 30.000 stopt met knipperen
VLK Groep
marcel b

Bedankt voor de tip!

Nog even over dat bekleden van het stuur....

"Een gast ergens in Leeuwarden"...... mmmm, speld in een hooiberg!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

marcel b

Ik had laatst een domme storing.

Auto is naar de dealer geweest voor de terugroepactie, voor de electrische voorruitbediening.

Deze wil namelijk nogal snel stuk gaan. Een vriend van me reed laatst met zijn megane vanuit Zweden terug naar nederland toen dit gebeurde. Het raam wou met geen mogelijkheid meer omhoog, en hij is met een plastikzak voor de ruit, terug naar nederland gereden. Daar wordt je echt niet blij van!

Dus om dit voor te zijn ben ik bij de dealer geweest. Alles klaar, koste geen cent! Op de terugweg naar huis gaat ineens mijn airbag lampje branden+service lampje. Thuis aangekomen verschijnt bij het uitzetten van de motor ook nog de tekst: "stuurkolom vrij". Stuurslot doet het dus niet.
Ik heb s'avonds nog alle kappen van de stuurkolom verwijderd en alle stekkerverbindingen gecheckt, maar geen resultaat.

De volgende dag direct de dealer gebeld en probleem voorgelegd. Het eerste wat de beste man zegt is: Het komt niet door ons, want daar zijn we niet aangeweest. NEE, maar het is wel verdomd toevallig! :@

Hij had echter wel een tip!
check eerst de stekker onder de stoel, deze is van de gordelspanner en werkt samen met de airbags. Deze wil wel eens losschieten.
En, ja hoor. De stekker weer beter erin duwen en opgelost is de storing. Wie zoekt het nu daar?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sja bij Alfa Romeo werkt de hele Climate control niet, als de stekker van de buitentemperatuur meter er niet in zit, of dat dingetje defect is
Kim [meganerat]

Dat is trouwens een al om bekende storing bij renault.
heb het ook in de twingo gehad, sindsdien als dat lampje gaat branden gelijk ff onder de stoel rommelen en klaar. nix geen dealer nodig :D
Kim [meganerat]

De teller voor onderhoud is gereset :D door de garage, hij heeft zijn 30.000km beurt gehad. had nog een aardig lijstje met dingen die gedaan moesten worden (garantie) ben hem wel in totaal 4 dagen kwijd geweest.
wat er zoal gedaan is:
gewone 30k beurt
2 banden vervangen
3 veiligheidsriemen vervangen (rolde niet goed op)
versnellingsbak olie vervangen (inv lastig schakkelen, lijkt te werken nog even aanzien )
veerschotels vervangen inverband met bonken
was niet de oplossing dus ook stuurkolom vervangen.
alleen het probleem van de herrie die de voorremmen maken is niet opgelost, alles is goed en schoongemaakt maar toch blijft het terug komen. weet iemand wat het kan zijn?? knarsend geluid en je voelt het ook in het pendaal.
verder goede service gehad van de garage (Y)
verder 2x2 dagen in een modus rond getuft, sorry dat ik het zeggen moet, maar ben blij dat ik de megane gekocht heb toen der tijd :p
zou ook voor de 1.6 zijn gegaan ipv een 1.4 dat rijdt toch echt niet.
de twingo met 1.2 8v vind ik beter rijden :lol:

btw over de raam bediening dat is een terugroep service omdat de hele bedieningspaneel niet echt goed vast zit in de deur greep (bij mij ook al aangepast toen ik alles ineens in me hand had) was dus geen electrisch probleem alleen een klein klemmetje als ik het goed heb.

kan voorlopig weer rond tuffen in de meg........................hmmm lekker hoor zo'n dikke bak met 2.0 :p
Kim [meganerat]

Ben er nog steeds niet uit met de garage betreffende de remmen.

wie O wie kan mij vertellen hoe dat nu zit.
tijdens het remmen komt er geregeld (dus niet altijd ) een knarsend ( lijkt als staal op staal) geluid bij de remmen vandaan. dit is ook in het pendaal te voelen.
de remmen zijn nu al drie keer schoon gemaakt maar het gaat daarmee niet weg of komt na korte tijd weer terug.

de monteur zegt dat het vuil is maar het lijkt mij sterk dat je na 3 keer reinigen precies het zelfde geluid weer terug krijgt. wel raar als er steeds op de zelfde manier vuil in komt.

dus monteur verzint wat nieuws, het is een veel voorkomend en bekent probleem dat is ontstaan door de invoering van ander voering matriaal. deze is harder en bevat geen asbest waardoor hij meer geluid maakt.
normaal gesproken geloof ik dit wel als de remmen allleen maar zouden piepen, want dat verhaaltje heb ik wel meer gehoord. maar als er een geluid als gillende katten onder je banden vandaan komt ga ik zeker twijfelen.

nu er gezegt is dat het vaker voorkomt wil ik wel eens weten hoeveel mensen die in een megane II rijden deze klacht ook hebben.
of in welke renault dan ook eigenlijk want het is natuurlijk niet type afhankelijk ( wel leeftijd )

rij je een luxe comfortabele bak, wordt je tijdens het remmen weer ff flink wakker gegilt. (U)
Plaats reactie