Turbo op een 2.0 8v?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Laguna 2.0 RXE

Hallootjes allemaal, ik heb een vraagje voor de techneuten onder ons.. waar ik dus beslist niet toe hoor...

Kan ik op mijn auto , waar geen turbo op zit een turbo naderhand nog op laten zetten , zo ja , wat voor turbo en wat voor effect zal het geven?

En als het niet kan , heb ik gehoord dat er ook wel een volvo T4 blok in past. Alleen de vraag is waar haal je die blokken .. en kan het chassis het wel aan?

Greetz René
Ralf

als je geen techneut bent zou ik er niet aan beginnen, en als je zoveel geld hebt om het te laten doen, dan zou ik een snellere auto kopen.

er komen namelijk nog wel wat meer dingen bij kijken dan alleen een blok
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

even zoeken op T-force. staat zijn complete project wel omschreven
Laguna 2.0 RXE

Frits schreef:even zoeken op T-force. staat zijn complete project wel omschreven

Tforce? was da?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Laguna 2.0 RXE schreef:
Frits schreef:even zoeken op T-force. staat zijn complete project wel omschreven

Tforce? was da?
t-force is een member die een T4 in zn laguna heeft gelegd :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Laguna 2.0 RXE

Frits schreef:
Laguna 2.0 RXE schreef:

Tforce? was da?
t-force is een member die een T4 in zn laguna heeft gelegd :wink:

Okee, ik heb gelezen dat ik dus wel erg veel hooi op mn vork ga doen als ik er aan ga beginnen, maar is mijn boordpc dan wel volledig te gebruiken dan? En waar haal ik dan in g*dsnaam een t4 blok vandaan...

hoor van jullie.....hoop ik
Ralf

marktplaats of sloop
Laguna 2.0 RXE

Ralf schreef:marktplaats of sloop
Marktplaats niet te vinden , en een Volvo sloop.. heb geen idee waar die zitten, zal wel eens opzoeken op internet..
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Laguna 2.0 RXE schreef:hoor van jullie.....hoop ik
wat ik begrepen heb van het project. is dat ie een schade T4 heeft gekocht. en alles wat ie nodig heeft daar vanaf heeft gehaald. daarna een ander blok weer in de T4 heeft geplaatst samen met de onderdelen die ie nodig had. en toen de T4 weer op orde was deze weer heeft verkocht.

auto's en onderdelen zijn overal genoeg te vinden. als je maar gaat zoeken :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sorry hoor, maar als je een motorswap van plan bent, dan ga je toch niet met de boordcomputer zitten :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hij zal wel z'n inspuitcomputer bedoelen (hoop ik). :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ralf

toch blijf ik me afvragen waarom je er überhaubt aan wil beginnen,
in je eerste post zeg je al dat je beslist geen techneut bent.
Zonde van tijd en geld.
Riël
Über-Spammer

Nou ja, nou ja...

alles is te leren
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ralf

Dat zeker, maar begin dan met iets makkelijks om op te oefenen en doe later iets moeilijks..
t-force
Contacteer:

Het is inderdaad mogelijk een Volvo blok in je laguna te zetten.

Let wel op mijn laguna was een 2.0s 16v RTi van 1997. Die hebben standaard een samen met Volvo ontwikkeld blok. Dat blok vindt je dus ook in de Volvo S/V40 2.0.

Volvo heeft dat blok verder ontwikkeld tot de 1,9 T4 met 200pk (en ook de 2.0t met 160pk. Renault heeft dat blok dus nooit gebruikt.

Omdat de 2.0 16v en de 1.9T4 in basis het zelfde blok is passen ze ook op dezelfde bak/steunen etc.

Ik heb wel een extra 4e steun moeten maken. Maar dat was een makkie in vergelijking met de rest van het project.

Het blok past met een dagje sleutelen erin. geen probleem. De problemen zitten in de kabelboom, de slangen en de intercooler. Met name de kabelboom is niet makkelijk.
Hiermee is je vraagt gelijk beantwoord. Je hebt absoluut een andere computer nodig. Die van jou voldoet niet voor de ingewikkelde turbo systemeen.

Ik weet dat er een engelsman is geweest die zelf een turbo heeft gezet op een 1,8l blok in een laguna. Maar daar heb ik verder geen info van.

Conclusie. Indien je geen verstand van sleutelen/computers etc hebtbegin er maar niet aan. Kost bakken geld en nog veel meer tijd.

wil je er toch aan beginnen dan wil ik je best helpen. Voorwaarde is dat je een 2.0 16v RTI van voor 1999 hebt en dat je zelf een T4 blok regelt. Ik weet waar je die kan krijgen. De computer kan ik wel regelen voor je.

Grtx, Jordan.
Remon

t-force schreef:Het is inderdaad mogelijk een Volvo blok in je laguna te zetten.

Let wel op mijn laguna was een 2.0s 16v RTi van 1997. Die hebben standaard een samen met Volvo ontwikkeld blok. Dat blok vindt je dus ook in de Volvo S/V40 2.0.

Volvo heeft dat blok verder ontwikkeld tot de 1,9 T4 met 200pk (en ook de 2.0t met 160pk. Renault heeft dat blok dus nooit gebruikt.

Omdat de 2.0 16v en de 1.9T4 in basis het zelfde blok is passen ze ook op dezelfde bak/steunen etc.

Ik heb wel een extra 4e steun moeten maken. Maar dat was een makkie in vergelijking met de rest van het project.

Het blok past met een dagje sleutelen erin. geen probleem. De problemen zitten in de kabelboom, de slangen en de intercooler. Met name de kabelboom is niet makkelijk.
Hiermee is je vraagt gelijk beantwoord. Je hebt absoluut een andere computer nodig. Die van jou voldoet niet voor de ingewikkelde turbo systemeen.

Ik weet dat er een engelsman is geweest die zelf een turbo heeft gezet op een 1,8l blok in een laguna. Maar daar heb ik verder geen info van.

Conclusie. Indien je geen verstand van sleutelen/computers etc hebtbegin er maar niet aan. Kost bakken geld en nog veel meer tijd.

wil je er toch aan beginnen dan wil ik je best helpen. Voorwaarde is dat je een 2.0 16v RTI van voor 1999 hebt en dat je zelf een T4 blok regelt. Ik weet waar je die kan krijgen. De computer kan ik wel regelen voor je.

Grtx, Jordan.
Heb je jouw Laguna T4 nog??? Zo ja, heb je daar foto's van?
t-force
Contacteer:

Ik heb hem nog, ik rijd er dagelijks in.

Foto's staan hier en dar verspreid. o.a. opdeze site een paar en op de site van renault-freunde-oberhausen omdat ik dar een 3e prijs heb gewonnen tijdens de pinktermeeting.

Ik wil je wel een paar mailen indien gewenst.
Calle

Deze? :D Openingsmeeting 2004:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/100_0498edit.jpg[/img]

Mooie wagen!
canonballman

Hoe is het nou met de bak Jordan? Nog standaard? Of al die versterkte bakhelft erin? Of al een Volvo T4 bak?
t-force
Contacteer:

Zelfde bak. Doet het nog, en nog niet kapot. Houden zo voorlopig.
canonballman

Nou, mooi!
Wie zei er dat een JC5 niks kan hebben :p
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

die heb ik nog op de testbank gezien,200 pk op de wielen.

zal eens kijken of ik het filmje nog heb
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
mark 5t
Contacteer:

is vrij simpel te doen hoor.
gewoon een volvo turbomotor scoren op een sloop van een T5R of zo.
daarna inbouwen en als alles is ingebouwd even jeroen van de belt bellen en die er een vrij programmeerbaare injectie en ontsteking op laten bouwen!!
gaat als een kogel!! :D :D :D :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

mark 5t schreef:is vrij simpel te doen hoor.
gewoon een volvo turbomotor scoren op een sloop van een T5R of zo.
daarna inbouwen en als alles is ingebouwd even jeroen van de belt bellen en die er een vrij programmeerbaare injectie en ontsteking op laten bouwen!!
gaat als een kogel!! :D :D :D :D
Loop je toch weer te klooien met de cilinders? een T5 is een 5 cilinder toch? RDW technisch bedoel ik dan.
mark 5t
Contacteer:

is idd een 5 cilinder maar gaat wel hard!! :D :D
canonballman

En wie zegt dat je een Volvo 5 cilinder voorin een Laguna 1 krijgt?
Steven
Car: M536

Kep ooit es van iemand gehoord dat je em dan hard moet laten vallen ;)
canonballman

Steven schreef:Kep ooit es van iemand gehoord dat je em dan hard moet laten vallen ;)
Wie?

Meneer de Uil van de Fabeltjeskrant? :p
mark 5t
Contacteer:

koevoet of dommekracht doet ook wonderen :lol:
Plaats reactie