Paul's R19 16V --> gesloopt
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ja die gozer heeft zoveel renaultsFerdy schreef:en wat heb je ter leen gekregen ?


Ik rij komende tijd zomers rond


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Jep..
en @Xabre: STFU
en @Xabre: STFU

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Denk niet dat je dat gaat lukkenFerdy schreef:ik ga ook ff naar ralf als mn auto het niet doet
maybe kan de gtt even lenen ?


en je weet niet wat ik ervoor ga betalen hè



Ferdy schreef:ik ga ook ff naar ralf als mn auto het niet doet
maybe kan de gtt even lenen ?
uhm... of niet

Laatst gewijzigd door Ralf op zo 4 dec 2005 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
mot ik morgen een koppeling voor je halen?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Niet op MSN haas?
nou, vanavond met frits en paul bezig geweest. Hele voortrein er onder vandaan gehaalf met blok en bak erop, dit ging eigenlijk vrij vlot. Bak eraf ging al lastig om over het plaatsen van de bak maar niet te beginnen
Koppeling zelf vervangen, die was letterlijk geploft, incl drukgroep en druklager. Probleem was alleen dat we dat ding niet fatsoenlijk gecentreerd kregen en dus de bak er niet meer op 
Maar besloten dat we nog gaan genieten van een uurtje of drie, a vier nachtrust, morgen de hele dag werken allemaal en dan maar weer verder met dit ding..
Paul, snuk ff wat foto's online


Maar besloten dat we nog gaan genieten van een uurtje of drie, a vier nachtrust, morgen de hele dag werken allemaal en dan maar weer verder met dit ding..
Paul, snuk ff wat foto's online

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Wie weet als ik dalijk op tijd wakker ben..anders komen de foto's na het weekend..
pff..zere rug, koppijn, over 3 uurtjes op om te werken en niet zo ver als ik gehoopt had..
naja..hopen dat t morgen meezit!

pff..zere rug, koppijn, over 3 uurtjes op om te werken en niet zo ver als ik gehoopt had..
naja..hopen dat t morgen meezit!

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Nou ben op tijd wakker, maar geen kabeltje te vinden hier..nog ff geduld dus voor de foto's 

Zonder lukt het ook wel. Je kan hem op het oog gewoon netjes centreren, eventueel met een schroevendraaier oid. Daarna klem je de plaat vast door 1 boutje van de drukgroep iets aan te draaien, en daarna draai je de rest kruislings en gelijkmatig vast. Soms mislukt het, en moet je hem weer opnieuw centreren maar meestal gaat het goed 
Als na afloop het gat nog steeds in het midden zit, moet de bak er gewoon op gaan. Lukt dat niet meteen, verdraai dan de prise as ietsje, netzolang tot de bak erop gaat. Het lukt altijd!

Als na afloop het gat nog steeds in het midden zit, moet de bak er gewoon op gaan. Lukt dat niet meteen, verdraai dan de prise as ietsje, netzolang tot de bak erop gaat. Het lukt altijd!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Paul1916v schreef:Sat Dec 10, 2005 5:59 am
ben ik even blij dat ik nu met kantoortijden werk

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
vandaag wederom verder gegaan. Ben er na me werk meteen heen gecrosst. Frits had ff een centreerpenneke gefixed bij de dealert (en dat op zaterdag, hulde!), dus die koppeling zat er meteen goed op 
bak eropgezet, startmotor, kortom, de hele shit verders! Subframe staat nu weer helemaal klaarom terug in het vooronder gezet te worden, dat gaat morgen na de ALV gebeuren.
@Bart, ja, je hebt gelijk zoals je t beschrijft, zo heb ik t bij mijn gtt ook thuis gedaan, tweede keer was t goed, in kwartiertje zat hij erop, maar bij die van paul.....het lukte voor geen meter. En je zit nog met die mooie leiding van de stuurbekrachtiging, dus echt te lomp doen kun je ook niet. Daar sta je dan, gebukt voorover met een bak in je handen en een koppelingsplaat die niet wil. Nou, ik voel mijn rug nu nog
wel grappig detail, wat ik me straks realiseerde. Ik ben samen met paul en frits om half zes begonne aan dat ding, gewerkt tot bijna half drie. Toen naar huis, ff geslapen, 7u op, om 8u stond ik aan t werk, toen weer naar frits en om half elf gestopt. Das dus gewoon 21 uur sleutelen in een tijdsbestek van 28 uur

bak eropgezet, startmotor, kortom, de hele shit verders! Subframe staat nu weer helemaal klaarom terug in het vooronder gezet te worden, dat gaat morgen na de ALV gebeuren.
@Bart, ja, je hebt gelijk zoals je t beschrijft, zo heb ik t bij mijn gtt ook thuis gedaan, tweede keer was t goed, in kwartiertje zat hij erop, maar bij die van paul.....het lukte voor geen meter. En je zit nog met die mooie leiding van de stuurbekrachtiging, dus echt te lomp doen kun je ook niet. Daar sta je dan, gebukt voorover met een bak in je handen en een koppelingsplaat die niet wil. Nou, ik voel mijn rug nu nog

wel grappig detail, wat ik me straks realiseerde. Ik ben samen met paul en frits om half zes begonne aan dat ding, gewerkt tot bijna half drie. Toen naar huis, ff geslapen, 7u op, om 8u stond ik aan t werk, toen weer naar frits en om half elf gestopt. Das dus gewoon 21 uur sleutelen in een tijdsbestek van 28 uur

Dus met 3 man 21 uur gesleuteld, en nog is dat ding nie af???? Hadden julie er soms een paar kratten bier naast staan??Haas schreef:
wel grappig detail, wat ik me straks realiseerde. Ik ben samen met paul en frits om half zes begonne aan dat ding, gewerkt tot bijna half drie. Toen naar huis, ff geslapen, 7u op, om 8u stond ik aan t werk, toen weer naar frits en om half elf gestopt. Das dus gewoon 21 uur sleutelen in een tijdsbestek van 28 uur

Is wel kut dat het allemaal niet wil lukken, maar volgens mij vindt Paultje het helemaal niet erg om in een cabrio rond te cruisen... Zeker dat hij de boel niet stiekem saboteert???



-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
cabrio is sinds vanmiddag weer het bezit van Ralf, en als de 19 van Paul vanavond niet loopt moet Paul zelf lopen 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Het zijn wel een stel slopers
hoor ik ben samen met me pa 2 middagen bezig geweest om de koppeling van mijn Clio 16V, met die van Chris iets langer omdat er 2 bouten verrot gerdraaid waren.
Het houdt je van de straat zo'n auto
.
Het houdt je van de straat zo'n auto

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja hij heeft gelopen vanavond.... Paul verteld de rest wel.Jacco Twingi schreef:Doet ie het al?
Soms scheelt het ook als je ervaring hebt met waar je mee bezig bent. De volgende keer zal het vast sneller gaan.
Dit was het weekend
truste

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Nee saboteer niets,
maar na een hele avond weer klussen en alles aansluiten enzo, waren we de laatste loodjes aan het doen toen mijn oog viel op een druppeltje wat tussen bak en carter hing..net koelvloeistof gevuld, dus dacht dat het dat was, alleen voelde het nogal glibberig aan..kijken, kijken, druppel, druppel..
Kut jongens, die keerring zit er te ver in..was dus onze conclussie..
Kortom, auto op zn wielen gezet, naar buiten geduwd en volgende week mag het blok er weer uit..
Zit me hier toch te balen niet te zuinig..zal zo nog wel even wat foto's uitzoeken toen we nog goede hoop hadden..
:S:S
maar na een hele avond weer klussen en alles aansluiten enzo, waren we de laatste loodjes aan het doen toen mijn oog viel op een druppeltje wat tussen bak en carter hing..net koelvloeistof gevuld, dus dacht dat het dat was, alleen voelde het nogal glibberig aan..kijken, kijken, druppel, druppel..
Kut jongens, die keerring zit er te ver in..was dus onze conclussie..
Kortom, auto op zn wielen gezet, naar buiten geduwd en volgende week mag het blok er weer uit..

Zit me hier toch te balen niet te zuinig..zal zo nog wel even wat foto's uitzoeken toen we nog goede hoop hadden..

Te ver? Dan is ie wel heel ver erin, lijkt me sterk dat je dat per ongeluk doet.
is t geen oude prut?
En ja, anders kan de motor er weer uit, whatever, je doet t wel 2x zo snel
Succes, effe doorbijten, t zit nu eenmaal niet altijd mee, en 't is toch gezellig ?

is t geen oude prut?
En ja, anders kan de motor er weer uit, whatever, je doet t wel 2x zo snel

Succes, effe doorbijten, t zit nu eenmaal niet altijd mee, en 't is toch gezellig ?

uhm...laten we t er op houden, dat paul de aangever is en frits daar wat boven staat qua sleutelwerkBart V schreef:Dus met 3 man 21 uur gesleuteld, en nog is dat ding nie af???? Hadden julie er soms een paar kratten bier naast staan??


tsja, die keerring.... Kan niet anders zeggen dan dat ik baal. Achteraf stom dat we toen niet ff meteen goed hadden gekeken en voor mijn part vrijdag de olie erop hadden gezet, hadden we zaterdag al gezien dat hij lekte


zoals moppersmurf t zo mooi kan: ik haat keerringen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Vrijdag 17.30u: frisse moed
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen1.jpg[/img]
Druk aan het demonteren
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen2.jpg[/img]
Eindelijk t blok eruit
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen3.jpg[/img]
Bak eraf, emmer is contragewicht
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen4.jpg[/img]
Slijtage
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen5.jpg[/img]
Nog meer slijtage
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen6.jpg[/img]
Auto weer laten zakken
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen8.jpg[/img]
Haas vraagt: waarvan/wat is dit?
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen9.jpg[/img]
Haas zn favoriete standje
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen10.jpg[/img]
En dit staat er gestald..leuk wagentje
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/bmw1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/bmw2.jpg[/img]
Al met al flink bezig geweest, Haas en Frits
voor de hulp..volgende week weer 
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen1.jpg[/img]
Druk aan het demonteren
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen2.jpg[/img]
Eindelijk t blok eruit
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen3.jpg[/img]
Bak eraf, emmer is contragewicht

[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen4.jpg[/img]
Slijtage
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen5.jpg[/img]
Nog meer slijtage
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen6.jpg[/img]
Auto weer laten zakken
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen8.jpg[/img]
Haas vraagt: waarvan/wat is dit?
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen9.jpg[/img]
Haas zn favoriete standje

[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/klussen10.jpg[/img]
En dit staat er gestald..leuk wagentje

[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/bmw1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/bmw2.jpg[/img]
Al met al flink bezig geweest, Haas en Frits


graag gedaan, kom de fout graag herstellen als je nog vertrouwen in me hebt 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
gaat helemaal goedkomen volgend weekend..
maar nu eventjes niet..zodra dit potje bier op is gaat hier het licht uit...




-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
terwijl martijn en frits met je auto bezig waren, heb jij wat staan te kwijlen op die bmw en wat foto's gemaakt 

Balen mannen 
Maar goed. Aldoende leert men, toch?
Ik zal es kijken of jullie ook nog es van mijn aangeefkwaliteiten gebruik kunnen maken...
Overigens kwam ik gisteren op de terugweg van de ALV zo'n BMW tegen, ook een 635 CSI

Maar goed. Aldoende leert men, toch?

Ik zal es kijken of jullie ook nog es van mijn aangeefkwaliteiten gebruik kunnen maken...

Overigens kwam ik gisteren op de terugweg van de ALV zo'n BMW tegen, ook een 635 CSI

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
HeenwegJacco Osté schreef:Overigens kwam ik gisteren op de terugweg van de ALV zo'n BMW tegen, ook een 635 CSI
Project: GTT Blue Sport