Luchtfilter

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Leon RS

Op dit moment heb ik een Green vervangingsfilter in mijn Rs, werkt opzich goed, maar geeft geen aanzuiggeluid wat ik toch graag zou willen :) . Ik weet dat dit geen of heel weining vermogenwinst opleverd.
Nu dacht ik als ik nu eens een openluchtfilter plaats in het orginele filterhuis, dan kan er geen warme lucht bij en behoud ik de rijwind toevoer die er standaard zit, maar heb ik wel het geluid van een openluchtfilter. Kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee of dit wel werkt? Of vervalt het geluid zodra hij wordt opgesloten in het filterhuis?
Alvast bedankt voor de reacties. :wink:
Bram (vospower)

Denk het laatste. Een vervangingsfilter is de beste optie. Zodra je een open filter in je orginele huis plaatst, dan zal het aanzuig geluid nauwelijk hoorbaar zijn vermoed ik.
Leon RS

Ik vermoed het zelf ook, maar is er iemand die het heeft geprobeerd en het zeker weet. Misschien is het wel een goede optie.
Foeke

Zou dan ook voor het vervangingfilter gaan.
Maus die heeft in z'n oude RS een Viper kit gehad geloof ik.
En in Engeland zie je veel met een ITG MAXOGEN CARBON INDUCTION KIT.
Kijk eens op http://www.cliosport.net
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Leon RS

Bedankt voor de tips. Maar een Viper kit heeft hetzelfde princiepe als een openluchtfilter in het orginele filterhuis, deze is ook afgesloten.
Ik ken de Viper kit van zien maar nog nooit gehoord op een auto, geeft de Viper kit dan geen extra geluid?
Ik heb gekeken op http://www.needforspeed.co.uk voor een ITG MAXOGEN CARBON INDUCTION KIT maar deze werkt ook met het princiepe van een gesloten filterhuis en een openluchtfilter. En de kosten waren iets van 300 pond :~ Heeft iemand misschien een adres/telefoonnummer van een tuningsbedrijf die misschien uitsluitsel kan geven op dit gebied?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

ITG is te koop via DBM Engineering in Maarssen, geen idee wat het nummer is. Zoek maar via Google
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Leon RS

Het is toch een ITG MAXOGEN CARBON INDUCTION KIT geworden :) !
Stond te koop op marktplaats.nl
Ga hem zaterdag ophalen, ben benieuwd.
Plaats reactie