We hebben dus sinds een 3 weken een Scenic 1.6e uit 1996. Na het zoeken van wat informatie kwam ik erachter dat de Scenic vanaf oktober 1996 geleverd is in Nederland. De onze staat op kenteken van 30 september 1996. Volgens RN een van de eerste in nederland.
De vraag is nu natuurlijk: wie heeft een Scenic die eerder dan 30 september 1996 op kenteken is gezet?
Johan
Wie heeft de oudste Scenic?
Dan zal je een oude demoauto hebben, want mijn broer's demo was PR-DP-87, 30 september 1996.
Ik denk niet dat je een ouder zult vinden.
Kijk eens goed in de naden of je nog rare verfkleurtjes ziet, de auto's waren destijd niet beletterd met stikkers, maar gespoten!
Kijk eens goed in de naden of je nog rare verfkleurtjes ziet, de auto's waren destijd niet beletterd met stikkers, maar gespoten!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Trouwens wel grappig, ik kijk ook altijd naar dit soort dingen als ik op de weg zit...
Had gister zo'n gedachte bij een VW Golf 4 die ik voorbij reed, kenteken begon met SZ-NR-.. redelijk een van de eerste, maar komt net een handelaar aanrijden in een Golf 4 GTI uit 1997....., kenteken SN....
Had gister zo'n gedachte bij een VW Golf 4 die ik voorbij reed, kenteken begon met SZ-NR-.. redelijk een van de eerste, maar komt net een handelaar aanrijden in een Golf 4 GTI uit 1997....., kenteken SN....
Oudste wat ik ooit moest inruilen bij Bochane was PT-DL-Chris schreef:Dan zal je een oude demoauto hebben, want mijn broer's demo was PR-DP-87, 30 september 1996.
De eerste Golf 4 die ik ooit gezien heb was met een SP kenteken, appeltjes groen.Ivo8hoven schreef:Trouwens wel grappig, ik kijk ook altijd naar dit soort dingen als ik op de weg zit...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Dat is dan het enige leuke aan de Nederlandse weg,
Je kunt aan het kenteken zien hoe oud/jong een auto is.
Bij mij valt het zelfs op als ik een bepaald type zie met een nummerbord die is ingevoerd of opnieuw op kenteken gezet is.
Zijn er meer die dat hebben, of ben ik de enige met zo'n tik
Je kunt aan het kenteken zien hoe oud/jong een auto is.
Bij mij valt het zelfs op als ik een bepaald type zie met een nummerbord die is ingevoerd of opnieuw op kenteken gezet is.
Zijn er meer die dat hebben, of ben ik de enige met zo'n tik

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ben al blij dat ik mn eigen kenteken kan onthouden 
Project: GTT Blue Sport
Johan, die cijfers of kentekencombi zeggen niet altijd alles..., is maar net wanneer ie te naam gesteld is...JHV schreef:Chris schreef:Dan zal je een oude demoauto hebben, want mijn broer's demo was PR-DP-87, 30 september 1996.
En ja hoor, mijn kenteken is: PR-DP-55![]()
![]()
Johan
jij kan wel als registratie datum hebben 4 oktober...
Maar ik denk dat vanaf 30 september de kentekens pas op naam mochten van Renault NL

Ivo8hoven,
Ik weet idd van het verschil tussen productie datum en te naam stelling.
We hadden hiervoor een Citroen Xantia. Omdat het om een speciale uitvoering ging (2.1TD 12V break, de XM motor), die alleen in de fabriek Heulieu in elkaar werd gezet, zat er maar 3 weken tussen productiedatum en ten naam stelling. Is meestal maanden. Bij citroen is dat te checken door de zgn Organummers(pruductienummer) te vergelijken en op te vragen bij CN.
Maar omdat ik het lastiger onderweg even een motorkap open te trekken en te kijken naar een productienummer bij de Scenic richt ik me maar even op het kenteken.
Ik moest trouwens nog best zoeken naar het identificatieplaatje.
Zat niet op de B spijl en ook niet onder de motorkap.
Uiteindelijk bleek het om een wit plastiek stickervelletje te gaan die in de spijl bij het achterwiel (kozijn van de achterdeur zeg maar) zat.
Is dat bij jullie ook zo?
Johan
Ik weet idd van het verschil tussen productie datum en te naam stelling.
We hadden hiervoor een Citroen Xantia. Omdat het om een speciale uitvoering ging (2.1TD 12V break, de XM motor), die alleen in de fabriek Heulieu in elkaar werd gezet, zat er maar 3 weken tussen productiedatum en ten naam stelling. Is meestal maanden. Bij citroen is dat te checken door de zgn Organummers(pruductienummer) te vergelijken en op te vragen bij CN.
Maar omdat ik het lastiger onderweg even een motorkap open te trekken en te kijken naar een productienummer bij de Scenic richt ik me maar even op het kenteken.
Ik moest trouwens nog best zoeken naar het identificatieplaatje.
Zat niet op de B spijl en ook niet onder de motorkap.
Uiteindelijk bleek het om een wit plastiek stickervelletje te gaan die in de spijl bij het achterwiel (kozijn van de achterdeur zeg maar) zat.
Is dat bij jullie ook zo?
Johan
Chris,
Ik vond het verschil tussen 55 en 87 juist zo grappig, is allebei 30 september. En maar net wie de gegevens intypte bij RDW.
We hebben hem gekocht bij een garagist die de auto 's ochtends had gekocht bij Koops, Renault dealer in Assen.
En alle boekjes en gevens zijn er bij.
Afgeleverd bij dealer in Hoogeveen, autobedrijf de Wieken, later Verheijen.
Sinds 1998 in onderhoud bij Koops Assen.
Weet jij misschien of je aan de hand van fabricagenummer iets kunt zien over welke Scenic echt de oudste is. En de eerste natuurlijk
.
Johan
Ik vond het verschil tussen 55 en 87 juist zo grappig, is allebei 30 september. En maar net wie de gegevens intypte bij RDW.
We hebben hem gekocht bij een garagist die de auto 's ochtends had gekocht bij Koops, Renault dealer in Assen.
En alle boekjes en gevens zijn er bij.
Afgeleverd bij dealer in Hoogeveen, autobedrijf de Wieken, later Verheijen.
Sinds 1998 in onderhoud bij Koops Assen.
Weet jij misschien of je aan de hand van fabricagenummer iets kunt zien over welke Scenic echt de oudste is. En de eerste natuurlijk

Johan
-
- Contacteer:
kijk gewoon even de laatste cijfers van het chassis nr na
alles wat na de laatste letter staat
alles wat na de laatste letter staat
Maar ik heb al ontdekt dat ze er nog ouder zijn
Wel allemaal op 30 september op kenteken gezet. Lijkt dus idd te gaan om een hele serie demo's voor de dealers.
Via kenteken registratie RDW kan ik terug tot PR-DP-39. Nog verder terug zijn het allemaal Lagune's. -08 is ook een Scenic.
Verder geen zin om uit te zoeken, wat een lettre getyp.
Lijkt wel allemaal te gaan om Scenic 1.6e. En de al eerder genoemde -87 is een paarse 2.0 l.
Ze zijn volgens de kentekens er dus ouder dan de onze.
Kom ook wat rare dingen tegen, PR-DN-88, is ook een Scenic. Lijkt dus ouder maar per 1 oktober op kenteken gezet.
Kortom, de onze behoorde bij de eerste zending, wanneer ik jullie zo hoor en het RDW even snel bekijk.
Johan

Wel allemaal op 30 september op kenteken gezet. Lijkt dus idd te gaan om een hele serie demo's voor de dealers.
Via kenteken registratie RDW kan ik terug tot PR-DP-39. Nog verder terug zijn het allemaal Lagune's. -08 is ook een Scenic.
Verder geen zin om uit te zoeken, wat een lettre getyp.
Lijkt wel allemaal te gaan om Scenic 1.6e. En de al eerder genoemde -87 is een paarse 2.0 l.
Ze zijn volgens de kentekens er dus ouder dan de onze.
Kom ook wat rare dingen tegen, PR-DN-88, is ook een Scenic. Lijkt dus ouder maar per 1 oktober op kenteken gezet.
Kortom, de onze behoorde bij de eerste zending, wanneer ik jullie zo hoor en het RDW even snel bekijk.
Johan