vermogen?
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Hoi ik ben mijn blok en clio 16v uit 91 aan het verbouwen nou had ik een vraagje hoeveel vermogen mijn blok ongeveer zou kunnen hebben als hij
- snelle nokkenassen
- dubbele weber carburateurs
- lichte drijfstangen
- en een snelle chip van 8000 tpm heeft dat was mijn vraag wie heeft een ideeetje? standaard 137pk nu ?
- snelle nokkenassen
- dubbele weber carburateurs
- lichte drijfstangen
- en een snelle chip van 8000 tpm heeft dat was mijn vraag wie heeft een ideeetje? standaard 137pk nu ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik denk 123 pk 
Is altijd moeilijk te zeggen ...je zal er zeker wat mee opschieten.
Maar als ik moet gokken 160 pk in het blok

Is altijd moeilijk te zeggen ...je zal er zeker wat mee opschieten.
Maar als ik moet gokken 160 pk in het blok
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dan kan je beter een 2.0liter blokkie regelen via Patrick (PtrGte op dit forum) daar zit porrie genoeg in.matrix tuning schreef:Hoi ik ben mijn blok en clio 16v uit 91 aan het verbouwen nou had ik een vraagje hoeveel vermogen mijn blok ongeveer zou kunnen hebben als hij
- snelle nokkenassen
- dubbele weber carburateurs
- lichte drijfstangen
- en een snelle chip van 8000 tpm heeft dat was mijn vraag wie heeft een ideeetje? standaard 137pk nu ?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
nou ik denk meer als 160 pk want zonder die carburateurs hab ik al rond de 170 pk en ze zeggen dat de weber carburateurs z'n 20 tot 40 pk meer geven ligt er aan hoe ver het blok al getund is dus
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
ik moet er nog wel bij zetten dat er een andere brandstof pomp op komt die meer druk kan geven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Maar je kan niet zomaar pk's bij elkaar op tellen.matrix tuning schreef:nou ik denk meer als 160 pk want zonder die carburateurs hab ik al rond de 170 pk en ze zeggen dat de weber carburateurs z'n 20 tot 40 pk meer geven ligt er aan hoe ver het blok al getund is dus
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
sommige denken van wel
.

VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
idd, en een je hebt de turbokickLex schreef:als je toch zoveel geld uitgeeft kan je wel naar MB rijden voor een turbi conversie. Dan heb je meteen +/- 200pk aan de wielen

VLK Groep
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
dat zou wel mooi zijn maar het zou ook wel handig zijn als het in een clio zat die helemaal klaar is. Maar niemand weet dus echt wat het ongeveer kan zijn? IEmand die er een beetje verstand van heeft? Of zou ik het maar gewoon moeten testen op een rollenbank wat het vermogen dan is.
denk dat 160 pk krukasvermogen een redelijke schatting is, maar het verschilt gewoon per motor. Het antwoord op je vraag krijg je inderdaad pas als je op een testbank het vermogen gaat meten. Mochten de resultaten teleurstellen, dan kan je dat snelle spul altijd nog op een 2.0 16V schroeven
Heb je die spullen trouwens al aangeschaft, en wat ben je er voor kwijt in totaal?

Heb je die spullen trouwens al aangeschaft, en wat ben je er voor kwijt in totaal?
En die andere branstofpomp is alleen nuttig als je m echt nodig hebt.
Ik kan me niet voorstellen dat dat met carborateurs een hekel punt word
Ik kan me niet voorstellen dat dat met carborateurs een hekel punt word

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zal dit ook niet aan de krukas zijn ?? dat denk ik namelijk wel.....Robert-Jan schreef:idd, en een je hebt de turbokickLex schreef:als je toch zoveel geld uitgeeft kan je wel naar MB rijden voor een turbi conversie. Dan heb je meteen +/- 200pk aan de wielen
.
anders doet et turbotje wel heel veel ........van 137 pk aan de krukas tot 200 pk aan de wielen (en dus ongeveer 240 pk aan de krukas)
En dat geloof ik niet .......
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Stond wel een vermogen uitdraai bij de clio van MB op Essen maar ik hen er niet goed genoeg naar gekeken. Dus weet niet of het krukas of wielen pk's zijn. Maar het knalt goed vooruitjochem de haas schreef:Zal dit ook niet aan de krukas zijn ?? dat denk ik namelijk wel.....Robert-Jan schreef:idd, en een je hebt de turbokickLex schreef:als je toch zoveel geld uitgeeft kan je wel naar MB rijden voor een turbi conversie. Dan heb je meteen +/- 200pk aan de wielen
.
anders doet et turbotje wel heel veel ........van 137 pk aan de krukas tot 200 pk aan de wielen (en dus ongeveer 240 pk aan de krukas)
En dat geloof ik niet .......
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Een stel Webers heb je al helemaal geen hol aan, want dan heb je geen injectie meer.
Dan zou ik er eerder een set Throttle Bodies op hangen, dat werkt wel wat beter.
Als je dat allemaal doet zul je misschien 180-185 pk halen als het echt goed gebeurd.
Lichtere drijfstangen zijn nou niet echt nodig om 8000 tpm te kunnen draaien met een F7P.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij dan onderin nóg minder zal trekken dan hij nu al doet.
Dan zou ik er eerder een set Throttle Bodies op hangen, dat werkt wel wat beter.
Als je dat allemaal doet zul je misschien 180-185 pk halen als het echt goed gebeurd.
Lichtere drijfstangen zijn nou niet echt nodig om 8000 tpm te kunnen draaien met een F7P.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij dan onderin nóg minder zal trekken dan hij nu al doet.
ja gaf aan dat je ook andere (snelle) nokkenassen wil monteren plus die benzinetrechters...matrix tuning schreef:nou ik denk meer als 160 pk want zonder die carburateurs hab ik al rond de 170 pk en ze zeggen dat de weber carburateurs z'n 20 tot 40 pk meer geven ligt er aan hoe ver het blok al getund is dus
je hebt dus nu nog standaard nokkenassen maar wel 170 pk? ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
blijft altijd mooi ..de pk wereld.....koppel das pas mooi 

-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Ja, voor de aanschaf van de snelle nokkenassen ben ik 900 euro voor kwijt de dubbelle weber 40 carburateurs ben ik 500 euro voor kwijt en de chip en de lichte drijf stangen zaten er al in toen ik hem kocht ook al snelle nokkenassen maar die hebben het begeven dus vandaar die nieuwe maar toen had hij al ongeveer 170 pk. Dus nu komen er die carburateurs op een rvs spagettie uitlaatspruitstuk en een holle pijp van 60 mm doorsnee met enkel een achterdemper er op. Maar ik weet niet of de 170pk aan de wielen zijn of aan de krukas. En die brandstof pomp is wel nodig voor die carb. want anders kan je niet het gene er uit halen wat er uit te halen is uit die carb. dus vandaar dat er een andere voor komt.
Laatst gewijzigd door martijnclio op za 3 dec 2005 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
koppel is veel leukerjochem de haas schreef:blijft altijd mooi ..de pk wereld.....koppel das pas mooi

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
wat een onzin is dit zeg, waarom heb je niets aan CARB's?? zal injectie zoveel beter zijn een carburateur??. laatstaan 4 carburateurs? Die mengen benziene vaak beter met de lucht hoor.robclio16V schreef:Een stel Webers heb je al helemaal geen hol aan, want dan heb je geen injectie meer.
Dan zou ik er eerder een set Throttle Bodies op hangen, dat werkt wel wat beter.
Als je dat allemaal doet zul je misschien 180-185 pk halen als het echt goed gebeurd.
Lichtere drijfstangen zijn nou niet echt nodig om 8000 tpm te kunnen draaien met een F7P.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij dan onderin nóg minder zal trekken dan hij nu al doet.
Vraag maar aan Luco hoeveel vermogen die heeft met zijn blok. Daar tipt injectie echt niet snel aan hoor
Ik sta niet graag elke ochtend te choken als ik moet starten hoor, zeker niet als je injectie gewend bent.
En ik weet wel 1000% zeker dat injectie met TB's veel beter presteert dan een stel ouderwetse carburateurs uit het jaar kruik........
Waarom zou elke auto tegenwoordig anders injectie hebben, omdat het zo weinig vermogen oplevert volgens jou???
Als je een motor die al standaard is voorzien van multipoint injectie gaat voorzien van carbs en je gooit de injectie de deur uit, ben je in mijn ogen een stap naar het verleden aan het doen......
En ik weet wel 1000% zeker dat injectie met TB's veel beter presteert dan een stel ouderwetse carburateurs uit het jaar kruik........
Waarom zou elke auto tegenwoordig anders injectie hebben, omdat het zo weinig vermogen oplevert volgens jou???
Als je een motor die al standaard is voorzien van multipoint injectie gaat voorzien van carbs en je gooit de injectie de deur uit, ben je in mijn ogen een stap naar het verleden aan het doen......
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Milieu Eisenrobclio16V schreef:Waarom zou elke auto tegenwoordig anders injectie hebben, omdat het zo weinig vermogen oplevert volgens jou??? .....
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
dat denk ik niet want die carburateurs komen van een clio die in de racerij mee heeft gedaan en ze gooien heus niet die dingen er op om het vermogen terug te gooien maar juist om het om hoog te halen en choken maakt mij niet uit het gaat er om wat je hebt en dat is vermogen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hij schijnt vermogen zat te hebbenAbel schreef:wat een onzin is dit zeg, waarom heb je niets aan CARB's?? zal injectie zoveel beter zijn een carburateur??. laatstaan 4 carburateurs? Die mengen benziene vaak beter met de lucht hoor.robclio16V schreef:Een stel Webers heb je al helemaal geen hol aan, want dan heb je geen injectie meer.
Dan zou ik er eerder een set Throttle Bodies op hangen, dat werkt wel wat beter.
Als je dat allemaal doet zul je misschien 180-185 pk halen als het echt goed gebeurd.
Lichtere drijfstangen zijn nou niet echt nodig om 8000 tpm te kunnen draaien met een F7P.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij dan onderin nóg minder zal trekken dan hij nu al doet.
Vraag maar aan Luco hoeveel vermogen die heeft met zijn blok. Daar tipt injectie echt niet snel aan hoor

twee redenen waarom je voor carbs ipv injectie kiest in de racerij.
1 financien, carbs zijn makkelijker en goedkoper om aan te passen dan injectie.
2. betrouwbaarheid e.d als er met carbs wat is, is het meestal snel te repareren, injectie vaak niet (uitzonderingen daargelaten)
verder win je met injectie niet zoveel meer pk's hoor
de winst van pk's weegt niet op tegen het nadeel van injectie
zal misschien 5 pk schelen.
tevens rij je meestal ook met behoorlijk wat octaanbooster erin
1 fles op de 20 liter en vraag me dus ook af of de injectoren heel blijven met die meuk


edit, geschat vermogen rond de 190 pk maar gebouwd op koppel
begrenzer staat op 7400 toeren ivm wederom betrouwbaarheid (kan tot +/- 8000) maar blijft het dan heel.
hij schijnt op zandvoort in de begrenzer te lopen op het rechte stuk in zijn 6 en dat schijnt bij 235 te zijn

en circuitgebruik is heel wat anders als straatgebruik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Met alleen die nokkenassen haal je nooit 170 pk. En je weet niet of het aan de wielen is of aan de krukas? Hoeveel verstand heb je er van....matrix tuning schreef:Ja, voor de aanschaf van de snelle nokkenassen ben ik 900 euro voor kwijt de dubbelle weber 40 carburateurs ben ik 500 euro voor kwijt en de chip en de lichte drijf stangen zaten er al in toen ik hem kocht ook al snelle nokkenassen maar die hebben het begeven dus vandaar die nieuwe maar toen had hij al ongeveer 170 pk. Dus nu komen er die carburateurs op een rvs spagettie uitlaatspruitstuk en een holle pijp van 60 mm doorsnee met enkel een achterdemper er op. Maar ik weet niet of de 170pk aan de wielen zijn of aan de krukas. En die brandstof pomp is wel nodig voor die carb. want anders kan je niet het gene er uit halen wat er uit te halen is uit die carb. dus vandaar dat er een andere voor komt.
En zo weinig tegendruk heeft bij een atmosferische motor volgens mij geen zin?
Je kan beter het geld in een 2 liter blok stoppen imo.
kut carburateurs....
als je injectie op IEDER toerental met IEDERE gasklepstand perfect af kan stellen...waarom dan carbs erop die ALTIJD een gulden middenweg hebben????
sorry hoor...maar ik ben het er mee eens dat carbs wel goed waren...
in 1980
als je injectie op IEDER toerental met IEDERE gasklepstand perfect af kan stellen...waarom dan carbs erop die ALTIJD een gulden middenweg hebben????
sorry hoor...maar ik ben het er mee eens dat carbs wel goed waren...
in 1980

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.PtrGte schreef:k#t carburateurs....
als je injectie op IEDER toerental met IEDERE gasklepstand perfect af kan stellen...waarom dan carbs erop die ALTIJD een gulden middenweg hebben????
sorry hoor...maar ik ben het er mee eens dat carbs wel goed waren...
in 1980
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.
en nogmaals, tunen voor straatgebruik is iets heel anders dan tunen voor racegebruik.
op de straat trap je niet constant.
dat zou jij als geen ander moeten weten PtrGte


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Om het kort te houden: regel voor regel onzin. (zelfs die laatsteLuco/Alpine-racer schreef: allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.
en nogmaals, tunen voor straatgebruik is iets heel anders dan tunen voor racegebruik.
op de straat trap je niet constant.
dat zou jij als geen ander moeten weten PtrGte![]()

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
vraag maar eens aan mensen die daarmee bezig zijn geweestBart V schreef:Dan ben je gewoon een prutserLuco/Alpine-racer schreef: dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.

kijk nu heb je al mensen die het uitgedokterd hebben, maar als je zelf een blok gaat ontwikkelen gebeurd dat nu eenmaal.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno schreef:Om het kort te houden: regel voor regel onzin. (zelfs die laatsteLuco/Alpine-racer schreef: allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.
en nogmaals, tunen voor straatgebruik is iets heel anders dan tunen voor racegebruik.
op de straat trap je niet constant.
dat zou jij als geen ander moeten weten PtrGte![]()
)


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb best vertrouwen in je maar bijna al die gasten die hun auto tunen en roepen over hun vermogen enz enz enzPtrGte schreef:Menno schreef:Om het kort te houden: regel voor regel onzin. (zelfs die laatsteLuco/Alpine-racer schreef: allemaal leuk en aardig maar met een standaard ecu kan je dat dus niet en heb je al snel een dta systeem nodig.
dan lopen de kosten behoorlijk op en je hebt het risico dat je een aantal blokken in elkaar draait voordat je het perfect hebt.
en nogmaals, tunen voor straatgebruik is iets heel anders dan tunen voor racegebruik.
op de straat trap je niet constant.
dat zou jij als geen ander moeten weten PtrGte![]()
)
bedankt voor het vertrouwen he!
die wil ik eerst eens een vier uurs race zien doen en dan eens kijken of het allemaal heel blijft.
je moet met tunen ook rekening houden met de kosten en betrouwbaarheid
wat heb je eraan als je 230 pk hebt en na 5 rondjes gaat het stuk of loopt het warm??
dan heb ik liever 190 pk die het wel volhuoden
dat bedoelde ik dus met dat zou jij moeten weten


@menno laat maar zien dan, dat het onzin is????
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
goh wat ben jij slimArjen schreef:Als ik nu een circuitauto koop heb ik dan ook opeens verstand van de techniek? Want dan ga ik er ook 1 kopen.................................
ik kan dan misschien zelf niet goed sleutelen omdat ik met mijn handen niet echt handig ben qua techniek, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen verstand van heb, maar ja jij met je super iq zal dat wel niet snappen






nogmaals een standaard blok waar je standaard dingen aan tuned die al uitgewerkt zijn is niks mis mee blijft ook heel.
maar zelf een blok ontwikkelen met nieuwe dingen, kost altijd een blok of een paar blokken. (ook het betrouwbaar maken)
ga maar eens vragen bij achterberg, k-tec, mabo, enz enz enz.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.