ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb een T25 en nog een paar van de rtcEtter schreef:nu hoor ik een maat weer over een t25 turbo...wat is hier zo speciaal aan?! en blijft het bij alleen een t25 erop gooien?! of moet er meer aangepast worden?!
is wat groter en kan meer volume wegpersen
dus grotere sproeier en liefst grotere intercooler monteren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
en haal je er veel winst mee?Luco/Alpine-racer schreef:ik heb een T25 en nog een paar van de rtcEtter schreef:nu hoor ik een maat weer over een t25 turbo...wat is hier zo speciaal aan?! en blijft het bij alleen een t25 erop gooien?! of moet er meer aangepast worden?!
is wat groter en kan meer volume wegpersen
dus grotere sproeier en liefst grotere intercooler monteren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh ja wel iets ... lees behoorlijk.....
LET WEL OP niet elke T 25 is het zelfde je moet er eigenlijk wel 1 hebben specifiek voor een 5 GT T
LET WEL OP niet elke T 25 is het zelfde je moet er eigenlijk wel 1 hebben specifiek voor een 5 GT T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo moet je het niet zien ...het is ook de combinatie ...grotere turbo, meer benzine ( group A carb ) en een betere IC ( intercooler ) betere koeling zowel van de olie en de koelvloeistof enz enz
En als je dit alles doet heb je ipv 120 pk een 150 pk , ook dit hangt weer af van op hoeveel turbo druk ga je rijden...... dit is bereikt met 1.0 bar .... En geloof me het kan altijd harder maar met deze set up kan je leuk snelle auto's pesten
Grote praat van mannen die veel meer pk uit hun standaard turbo halen ...ach neem het maar met een korrel zout
En als je dit alles doet heb je ipv 120 pk een 150 pk , ook dit hangt weer af van op hoeveel turbo druk ga je rijden...... dit is bereikt met 1.0 bar .... En geloof me het kan altijd harder maar met deze set up kan je leuk snelle auto's pesten
Grote praat van mannen die veel meer pk uit hun standaard turbo halen ...ach neem het maar met een korrel zout
kleine tip: gebruik de search 

Immer wieder die verdammte Holländer
de search van de site werk niet helemaal lekker....-Ray- schreef:kleine tip: gebruik de search
bij google kun je ook op een website zoeken...is beter

maar oke het is dus aanpassen

aangezien er nooit een groep a is geweest voor gtt...omdat groep a pas word gemaakt voor 2 liter motors is


een groep a carb is er wel degelijk voor een GTT. dit is niks anders dan een gewone carb met uitgedraaide venturi en grotere sproeierbezetting, als ik het me goed herinner 28mm venturi en een 135 sproeier, als ik het fout heb zullen ze me wel corrigeren 

Immer wieder die verdammte Holländer
Gtturbo zat min of meer in die klasse (1400cc * 1.7 door turbo)
Hoi mensen,
Ik rij nu een paar weken met de GT Turbo en hij bevalt perfect.
T is een lekker eigenwijs karretje
Heb nog wel wat kleine vraagjes, ik stel ze maar in dit topic.
Welke bandendruk rijden jullie?
Bij de deurstandbegrenzer zitten aan de carroserie 2 beugels, waardoor een pen heen gaat die de deurstandbegrenzer aan de auto bevestigen.
Nu zit de bovenste beugel los, maar het ziet er niet gescheurd uit?
Hoe zit deze vast? Gelast van binnenuit? De deur "knakt" nu hinderlijk met openen en sluiten.
Ik heb een "Big-bore" uitlaat van K-tec besteld met bijbehorende dikke downpipe. Moet na de montage de turbo opnieuw afgesteld worden i.v.m. de lagere tegendruk?
Waar hebben jullie de GT Turbo in onderhoud? Wie zijn de specialisten? En in welke regio zitten ze? Of doen jullie alles zelf?
Hmmz, voorlopig weer fff genoeg gevraagd
Groeten Roald.
Ik rij nu een paar weken met de GT Turbo en hij bevalt perfect.
T is een lekker eigenwijs karretje

Heb nog wel wat kleine vraagjes, ik stel ze maar in dit topic.
Welke bandendruk rijden jullie?
Bij de deurstandbegrenzer zitten aan de carroserie 2 beugels, waardoor een pen heen gaat die de deurstandbegrenzer aan de auto bevestigen.
Nu zit de bovenste beugel los, maar het ziet er niet gescheurd uit?
Hoe zit deze vast? Gelast van binnenuit? De deur "knakt" nu hinderlijk met openen en sluiten.
Ik heb een "Big-bore" uitlaat van K-tec besteld met bijbehorende dikke downpipe. Moet na de montage de turbo opnieuw afgesteld worden i.v.m. de lagere tegendruk?
Waar hebben jullie de GT Turbo in onderhoud? Wie zijn de specialisten? En in welke regio zitten ze? Of doen jullie alles zelf?
Hmmz, voorlopig weer fff genoeg gevraagd

Groeten Roald.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Geloof dat mijn banden op 2 bar staan.
Maar iemand anders zal ze vast wel op een andere druk hebben staan.
Dikke uitlaat
En je hoeft niks af te stellen.
Je zult alleen merken dat je turbo sneller opspint.
Heb je ook al een dikkere turboelbow ?
Anders moet je je oude maar een flink stuk uitslijpen.
Ik doe bijna alles zelf op de apk na.
JL deed altijd veel met 5jes maar die is er mee gestopt geloof ik.
Misschien dat Veban in rijswijk nog iets met 5jes doet.
Maar iemand anders zal ze vast wel op een andere druk hebben staan.
Dikke uitlaat

En je hoeft niks af te stellen.
Je zult alleen merken dat je turbo sneller opspint.
Heb je ook al een dikkere turboelbow ?
Anders moet je je oude maar een flink stuk uitslijpen.
Ik doe bijna alles zelf op de apk na.
JL deed altijd veel met 5jes maar die is er mee gestopt geloof ik.
Misschien dat Veban in rijswijk nog iets met 5jes doet.
Gevonden! Met dank aan Nadeem.Chris schreef:Ik ben op zoek naar foto's van de GTTurbo phase 1, alpine blauw van Marceldlc, Madkow. Wie kan me helpen?
Tevens alle GT foto's voor gezocht voor:
http://www.5gt.nl

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Chris schreef:Gevonden! Met dank aan Nadeem.Chris schreef:Ik ben op zoek naar foto's van de GTTurbo phase 1, alpine blauw van Marceldlc, Madkow. Wie kan me helpen?
Tevens alle GT foto's voor gezocht voor:
http://www.5gt.nl


Hier nog wat van mooie piccies voor op de site:
[img]http://img404.imageshack.us/img404/104/gte3vz.png[/img]
[img]http://img404.imageshack.us/img404/3853/gte14pw.jpg[/img]
[img]http://img404.imageshack.us/img404/3412/sgtt9wx.jpg[/img]
[img]http://img404.imageshack.us/img404/2948 ... ple2mn.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/7574/gte27zu.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/7499/gte211ng.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/9099/gte55uc.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/3316/gte616dj.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/403/gtemungos9qg.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/2707/gtt10mr.jpg[/img]
[img]http://img275.imageshack.us/img275/909/gtt26gc.jpg[/img]
[img]http://img522.imageshack.us/img522/2337 ... 0pk2xh.jpg[/img]
[img]http://img522.imageshack.us/img522/2945 ... kas3eb.jpg[/img]
[img]http://img522.imageshack.us/img522/7910 ... pie8uf.jpg[/img]
wie kan mij vertellen waar dit lampje voor is???
[img]http://www.dirtyminds.nl/lampje.jpg[/img]
foto was niet zo duidelijk, dus zelf maar er bij gekliederd

btw ik dacht zelf ruitvloeistof, maar die heb ik gevuld.
Dan kan het nog steeds wel, als de vlotter niet mee omhoog gaat.
maarja iemand weet het vast zeker
[img]http://www.dirtyminds.nl/lampje.jpg[/img]
foto was niet zo duidelijk, dus zelf maar er bij gekliederd


btw ik dacht zelf ruitvloeistof, maar die heb ik gevuld.
Dan kan het nog steeds wel, als de vlotter niet mee omhoog gaat.
maarja iemand weet het vast zeker
Laatst gewijzigd door Ralf op do 8 dec 2005 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dat er olie uitlektRalf schreef:Ik krijg morgen van MB mn nieuwe olietoevoer binnen. Kan ik die er gewoon zo op schroeven of moet er nog met dingen rekening gehouden worden?

Ik weet alleen dat er 2 verschillende soorten nippels zijn voor die slang, dus ik hoop dat je de goede besteldt hebt.
heb een foto van de oude naar meneer MB gestuurd en die zei dat het dezelfde was.. dus daar gaan we maar vanuit..
Morgen maar ff prutsen dan, en gelijk wiellager doen.

Morgen maar ff prutsen dan, en gelijk wiellager doen.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Oja, aan de kant waar de slang op het blok vast zit,die lange zeskant(terugslagklepje)zegmaar,daar zit een koperen afdichtring tussen,dus uitkijken als je de oude erafdraait,anders tieft die ring soms ergens tussen je blok 
Zo 1tje komt waarschijnlijk jou kant op:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtt ... oevoer.jpg[/img]

Zo 1tje komt waarschijnlijk jou kant op:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtt ... oevoer.jpg[/img]