ACT: 5 GT Turbo.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
ja, dan kan het wel
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
wel even een vette korting bedingen natuurlijk 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
niet meerEtter schreef:Zit er weinig verschil tussen GTT/GTX/GTL of geen verschil?Erik Olijnsma schreef:het dashboard van een GTT is eigenlijk weinig anders dan die van een GTX, GTL etc
De bovenstuk is zwart en zachter dan die van een normale 5, de elek ramen etc zit onderin bij de radio, dus maakt voor het dash niet uit
dus ik zou opzich opzoek moeten gaan naar een GTT/GTX/GTL dashboard?

is dat zo? ik zal eens gaan kijken dancspr schreef:Nou je het erover hebt, tis daar de laatste tijd weer lekker duk op zaterdagavondChris schreef:Heb regelmatig tegen dit 5je gesprint op de Maasvlakte!!![]()


Heerlijk weer een franse auto
NiemandTim schreef:Had van vorige week bij de dealer die 2 verschillende co schroefjes besteld 1 met een dun schroefdraad en 2 met een dikke.
Nou wou ik ze ophalen vandaag bleek dat ze die andere niet konden vinden in hun computer systeem?!?
Nou vraag ik me af zijn er uberhaubtt wel 2 verschillende co schroefjes
en zoja wat is het bestel nummer van die andere schroef??
heb er vandaag eentje opgehaald met bestel nr 77.01.034.196 dit was die zoŽn dunne schroef.

Ja, maar nog niet met m'n eigen auto geweest, heb nog geen tijd/zinLeon schreef:is dat zo? ik zal eens gaan kijken dancspr schreef:Nou je het erover hebt, tis daar de laatste tijd weer lekker duk op zaterdagavondChris schreef:Heb regelmatig tegen dit 5je gesprint op de Maasvlakte!!![]()
![]()
ga jij ook CSPR?

Vind het nu ook een beetje koud... zit liever op de bank bij de kachel

als je die pomp erin zet, kun je t ook in de 5 heerlijk warm hebben 

toch leuk om te zien als je in t 5gtt register kijkt, dat er zoveel aan 5jes wordt geklust 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Erg gaaf idd 

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
tiis het toch ook zeker waard, zon een leuke autotjes



Heerlijk weer een franse auto
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Hoeveel stickers heb je achtergelaten in frankrijk de laatste keer Chris?



-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien via seb......met de bleu sport ( uit frankrijk)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004 17:46
- Locatie: Bergambacht
Ik had ff een paar vraagjes.. ben namelijk de laatste hand aan ut aansluiten van motorblok aan ut leggen.
1 welke slang hoort boven en welke onder bij de kachelradiateur??
2 ik heb me carter ventilatie volgens ut cupsysteem aangesloten maar wat moet ik dan met de 2 aansluitingen op me carb. ??
3 kan iemand me een link geven waar ik ut complete cup boek kan downloade of een link met hoe ik alle vacuum slangetjes op de carb en turbo en zo ken aansluiten ( wel cup )
Grtjes ciao Richard
1 welke slang hoort boven en welke onder bij de kachelradiateur??
2 ik heb me carter ventilatie volgens ut cupsysteem aangesloten maar wat moet ik dan met de 2 aansluitingen op me carb. ??
3 kan iemand me een link geven waar ik ut complete cup boek kan downloade of een link met hoe ik alle vacuum slangetjes op de carb en turbo en zo ken aansluiten ( wel cup )
Grtjes ciao Richard
1: maakt volgens mij niet zo veel uit,maar bij mijn gt gaat de bovenste slang naar Žt expansievat,en de onderste naar het bellenvat.
2: Carterventielatie volgens cup systeem?????,denk dat je de vacuumslangetjes voor de turbodruk bedoelt?
Die overige aansluitingen kun je i.i.g. afdoppen,of met elkaar verbinden,als een lus zegmaar.
3: Heb ik niet
Succes
2: Carterventielatie volgens cup systeem?????,denk dat je de vacuumslangetjes voor de turbodruk bedoelt?

Die overige aansluitingen kun je i.i.g. afdoppen,of met elkaar verbinden,als een lus zegmaar.
3: Heb ik niet
Succes

-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004 17:46
- Locatie: Bergambacht
bedankt florus ik kom er alleen nie veel verder mee
(ik heb een fase 1) duzz beide slangen komen vanaf de waterpomp en gaan naar het schutbord met die 2 aansluitingen boven elkaar. Maar als dat nie uit maakt welke waar dan doe ik ze er gewoon op.
maar punt 2 ik weet het zeker dat ut van me carterventilatie is.
en punt 3 gaat wel om de vacuumslangen.
Grtjes richard

(ik heb een fase 1) duzz beide slangen komen vanaf de waterpomp en gaan naar het schutbord met die 2 aansluitingen boven elkaar. Maar als dat nie uit maakt welke waar dan doe ik ze er gewoon op.
maar punt 2 ik weet het zeker dat ut van me carterventilatie is.
en punt 3 gaat wel om de vacuumslangen.
Grtjes richard
Richard je maakt een fout!
1 van die aansluitingen is idd cartherventilatie en de andere is de remdruk bekrachtiger.
Die van de cartherventilatie kan je er wel Afdoppen, die uitlaat gas hercirculatie moet je ook afdoppen achter op de turbo elbow
1 van die aansluitingen is idd cartherventilatie en de andere is de remdruk bekrachtiger.
Die van de cartherventilatie kan je er wel Afdoppen, die uitlaat gas hercirculatie moet je ook afdoppen achter op de turbo elbow
Vraagje!:
Ik op op m'n gtt phase 2 een luchtgekoelde turbo zitten. nou begreep ik dat daar eigenlijk een vloeistofgekoelde op zit. nu is mijn turbo niet helemaal lekker en wil ik deze dus laten reviseren of ruilen. maar tegen wat?!
graag jullie advies:
Een luchtgekoelde
Een Vloeistof gekoelde
een hybride turbo
anders namelijk:
kom maar op met advies/argumenten
Ik op op m'n gtt phase 2 een luchtgekoelde turbo zitten. nou begreep ik dat daar eigenlijk een vloeistofgekoelde op zit. nu is mijn turbo niet helemaal lekker en wil ik deze dus laten reviseren of ruilen. maar tegen wat?!
graag jullie advies:
Een luchtgekoelde
Een Vloeistof gekoelde
een hybride turbo
anders namelijk:
kom maar op met advies/argumenten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Luchtgekoelde en vloeistofgekoelde hebben weinig verschillen tussen elkaar. Een luchtgekoelde moet je alleen wat beter af laten koelen voor je de motor afzet, dus uit laten lopen. De vloeistofgekoelde heeft daar iets minder tijd voor nodig. Dus dat maakt niet zoveel uit welke je pakt.
Zet gewoon een advert op marktplaats voor een turbo voor een GT en kijk welke het goedkoopst is en ga die turbo checken. weinig as speling? slakken huis heel? er zit altijd een scheur inwendig in, dat geeft niets
ziet hij er verder netjes uit? geen olie in de huizen?
kopen en monteren. Op een watergekoelde hoef je niet de koelslangen aan te sluiten. het belast je koelsysteem zwaarder, maar je turbo word ontlast en gaan dan nog langer mee,, En een goed onderhouden motor en laten uitdraaien vd motor kan een turbo ouder worden dan de motor zelf!
ziet hij er verder netjes uit? geen olie in de huizen?
kopen en monteren. Op een watergekoelde hoef je niet de koelslangen aan te sluiten. het belast je koelsysteem zwaarder, maar je turbo word ontlast en gaan dan nog langer mee,, En een goed onderhouden motor en laten uitdraaien vd motor kan een turbo ouder worden dan de motor zelf!
Laatst gewijzigd door Abel op do 1 dec 2005 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
luchtgekoelde turbos? zitten daar koelribben op ofzo?
Imo heb je op de GTT 2 turbos: een oliegekoelde en een watergekoelde(die (misschien nog wel het meeste)ook door olie gekoeld wordt).
'luchtkoeling' op een fase 1 turbo zal nog geen 5 procent van de totale koeling bedragen.
Of rakel ik nou een ouwe discussie op
Imo heb je op de GTT 2 turbos: een oliegekoelde en een watergekoelde(die (misschien nog wel het meeste)ook door olie gekoeld wordt).
'luchtkoeling' op een fase 1 turbo zal nog geen 5 procent van de totale koeling bedragen.
Of rakel ik nou een ouwe discussie op

In feite neemt de lucht die er doorheengaat behoorlijk wat warmte op van de turbo, dus dat luchtgekoelde turbo per definitie een onwaarheid is kan ik niet zeggen 

Om nog maar ff vrolijk door te mutsen: als de lucht er niet doorheen ging, werd de compressor uberhaupt niet warm, dus ik zou zeggen: luchtverwarmingRiël schreef:In feite neemt de lucht die er doorheengaat behoorlijk wat warmte op van de turbo, dus dat luchtgekoelde turbo per definitie een onwaarheid is kan ik niet zeggen

rev it like a rental
Och je hebt altijd een factor warmte gelijding en straling.. Als je een blok alu naar een rood heet stuk ijzer plakt word die dan niet heet? En waarom zou je dan een tussen koeler nodig hebben.. Ok is ook zo als je lucht compresseert dan word het warmer.
Jaja 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
roodgloeiend stoken die krengen, daar zijn ze voor
heb er nog wel een paar liggen
1xT2
2XT3




heb er nog wel een paar liggen
1xT2
2XT3
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.