even voorstellen: Martijnberk (5 cabrio) UPDATE

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Martijnberk
Contacteer:

effe voorstellen:

ik ben martijn berkhout 27 jaar oud en al lang lid van de club, ik ben begonnen toen ik 18 werd aan een GTT bouwjaar 1988 die ik zonder blok had gekocht. Het verhaal erachter was dat de jongen waar ik hem van gekocht had het blok had laten vervangen door een garage, nu was na 1000 km het blok weer aan soep en stond de auto nu al 8 maanden bij de garage met de vraag wie schuldig was aan de vastloper. Ze waren het natuurlijk beide zat (de garage en hij) dus kon ik de auto voor 800 gulden kopen… binnen een half jaar had ik de auto gerestaureerd want hij was achteraf slechter dan gedacht, dorpels rot, remmen rondom vervangen, etc. ik heb deze auto 3 jaar gereden en verkocht (met pijn in mijn hart). Later kocht iemand van de club deze auto dus dat was wel weer geinig….

Later heb ik nog een turbo’tje gehad (de oude van maik (woofer) maar deze ook snel weer verkocht omdat ik full aan de cabrio wilde gaan).

Nu heb ik al 3 jaar een renault 5 cabrio GTX, gekocht op de sloop en ik ben hem helemaal vanaf nul aan het opbouwen. Wat heb ik al gedaan:

- compleet gestript tot het laatste boutje
- laswerk aan de bodem en dorpels
- nieuwe deuren omdat de oude rot waren
- nieuwe zijramen omdat de oude gesprongen waren
- lederen GTX interieur uit een andere 5 cabrio
- K-Tech verstelbare schokdempers rondom
- 1.7 GTE blok er in gehangen ( gaat niet hard genoeg daarover later meer)
- SPARCO remschijven en blokken voor
- Stalen remleidingen
- K&N openluchtfilter
- Bodem compleet in de tektiel gezet
- MAXI bodykit rondom
- 16 inch borbet A velgen

Wat gaat er nog gebeuren komende tijd:

- 16V motorblok en kabelboom plaatsen
- Clio 16V achteras plaatsen met nieuwe schijven en lagers
- Bodykit afwerken
- Spuiten

Voor mensen die denken dat mijn project niet opschiet is er een reden: kinderen… ik heb de auto echt als knutselhobby en dat zal zo blijven. Ik ben verhuist zodat ik mijn auto in een garage kan parkeren.

En daarna het leukste: rijden en meetings bezoeken….

In de tussentijd rij ij met een laguna phase 1 2.0 liter.

Foto’s volgen, die moet ik eerst even online knallen

update foto zoals die een jaar terug was met EVO kit en TSW velgen:
[img]http://img141.echo.cx/img141/7763/achter036de.jpg[/img]
oude blok van een GTE:
[img]http://img171.echo.cx/img171/232/5blok5tr.jpg[/img]
de veerpoot en de oude remschijven:
[img]http://img171.echo.cx/img171/214/5voor2eq.jpg[/img]
de oude voorkant:
[img]http://img171.echo.cx/img171/5607/voor038un.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Martijnberk op vr 5 mei 2006 10:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Edwin16v
Contacteer:

Hèhè krijgen we eindelijk eens een paar foto's van dat ding te zien :D
Sanderclioll

vet project hoor.... :worship:
Nadeem

Wow netjes hoor, suc5 ermee en keep us posted
HKM

mooi hoor! alleen die velgen vind ik wat minder staan
Martijnberk
Contacteer:

ik heb de velgen nog even gepast maar het pas niet! ze verzuipen....
[img]http://img201.echo.cx/img201/6995/tsw019ad.jpg[/img]
nou ja dan komen ze onder de laguna

en de nieuwe schijven...
[img]http://img231.echo.cx/img231/5514/afbeelding1390bn.jpg[/img]

nu nog op zoek naar een goed 16V blok....

ook verkoop ik hierbij mijn GTE blok/bak en kabelboom....
Martijnberk
Contacteer:

nou weer een update:

ik heb een clio 16V blok gevonden met 160.000 km op de teller, maar gelijk een vraag:

wat voor bak is te gebruiken op dit blok, ik heb namelijk nog een GTE bak en een GTT bak, welke heeft de mooiste overbrenging?
of moet ik nog achter een 16v blok aan....
Rob

Vet man! Toch een soort project topic he :wink:
Mooie Cabrio (Y) . Ben benieuwd hoe ie is met de Maxi kit. Vind ik toch ff wat mooier dan een EVO kit
Martijnberk
Contacteer:

up met de vraag:

wat voor bak is te gebruiken op dit blok, ik heb namelijk nog een GTE bak en een GTT bak, welke heeft de mooiste overbrenging?
of moet ik nog achter een 16v bak aan....
mark 5t
Contacteer:

gaaf project man echt tof!
ik zou als ik jou was gewoon voor een originele 16v bak gaan.
die heeft een kortere overbrenging als een gt bak en die 16v motor is wel echt een blok die pas echt lekker pk`s begint af te geven boven de 4000 toeren.
vindt die schermen ook wel erg dik zeg. (Y)
zijn die van kunststof?
en keep us posted he.
Menno

aha, 19 16v blok
De gtt bak zou ik zowiezo niet doen, die past niet echt mooi op het alu carter van een 16v.

De bak van een clio heeft prima verhoudingen. Beetje afhankelijk van wat je met de auto wilt doen, kan je kiezen voor langere of kortere bak.
Martijnberk
Contacteer:

mark 5t schreef:gaaf project man echt tof!
die heeft een kortere overbrenging als een gt bak en die 16v motor is wel echt een blok die pas echt lekker pk`s begint af te geven boven de 4000 toeren.
zijn die van kunststof?
en keep us posted he.
zijn idd van polyester die schermen... nadeel is dat je toch wel 16 inch nodig hebt anders vallen de wielen zo weg, ik heb nu borbet A maar dat gaan toch wel brock velgen worden met achter 10J en voor 7j

ook ga ik nog een clio 16v as achter monteren want die zijn even wat breder....
PaulM

mark 5t schreef:gaaf project man echt tof!
zijn die van kunststof?
en keep us posted he.
hehe echt uber als je in de 2de versnelling vanaf de 4000 toeren plank gas geeft.... daaaaamn wat een trek kracht :D:D:D:D

Marruh ff ontopic. Toch wel leuk zon cabriootje. :D
Thierry

Goed bezig (Y)
Ik ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien met die MAXI kit
antoine
Car: Renault Clio III RS

Martijnberk
Contacteer:

ja als ik die velgen een keer tegenkom :lol:
Martijnberk
Contacteer:

Nou weer wat vorderingen gemaakt gisteravond, mijn GTE blok en bak is er uitgetild, lastig in je eentje en toen had ik ook nog een takel die elke keer zakte.....

maar nu de bak eraf halen, koppeling (nieuwe sachs0 er uit en die op het 16V blok monteren.

eind van deze maand kan ik mijn 16V bak halen en dan kan ik het blok erin takelen. Eerst ga ik in de tussentijd mijn motorblok en motorruimte schoonmaken.

foto's volgen.
Martijnberk
Contacteer:

nou de sachs is op het 16v blok gemonteerd, nu is het wachten op de bak en dan ga ik hem in de auto tillen....
Rob

Gaat lekker Martijn. (Y)
Thierry

Vet man! :worship:
En die velgen komen me bekend voor :p
Martijnberk
Contacteer:

update: versterkte motorsteunen zijn binnen, dit weekend hopenlijk monteren.

de 16V bak komt binnenkort (ik zit niet zo vaan aan de andere kant van het land)
Martijnberk
Contacteer:

update: bak ga ik zaterdag halen.... eindelijk

dan nog monteren natuurlijk!

eindelijk zit er weer een beetje schot in :beer:
Ad van Haperen
Contacteer:

en word de auto ook geheel overgespoten omdat er ook nieuwe schermen opkomen?
Martijnberk
Contacteer:

ja, maar eerst APK klaar maken en dan pas komt de uitbouw er op en wordt ie gespoten....
Bart GTE
Contacteer:

Wil het een beetje lukken, om die 16v er in te krijgen?
of valt het erg tegen?
Martijnberk
Contacteer:

ik moet eerst even de bak erop plaatsen (en schoonmaken)... dan hou ik jullie op de hoogte

het lastigste wordt de electra, ik heb een 16v blok uit een 19 en die kabelboom is net even anders....
Martijnberk
Contacteer:

laatste update:

- verstelbare veren rondom zijn verkocht
- 16V blok is verkocht
- 16V bak heb ik nog in de aanbieding
- GTE bak heb ik nog in de aanbieding
- GTE kabelboom en compu zijn verkocht

ik heb een complete GTT voorkant gekocht en die ben ik nu aan het overbouwen, ik heb komende week de hele week vrij genomen om hem APK klaar te maken. Ik heb gewoonweg veel te weinig tijd om alles om te bouwen naar 16V daarom moest alles weg, nu hoop ik komende week de auto weer op de weg te krijgen.

ook ben ik van plan stalen 15 inch velgen te laten verbreden en dan onder de cabrio te schroeven, dit omdat er voor mijn auto niet zoveel opties zijn met velgen.

De bedoeling is om met de cabrio woon-werk verkeer te gaan rijden en dan reclame op de zij en achterkant te maken voor mijn eigen bedrijf, dan kan mijn motor eindelijk in stalling. Wel grappig dat de ontsteking al achter het schutbord zat er een RE209 in zat. Ik heb ook via mijn werk isolatie op de kop kunnen tikken voor de turbo en het uitlaatspruitstuk, dit is al gemonteerd, dan kom je er achter dat er 3 bouten missen van het spruitstuk :@ maar die even halen zaterdag.... Ook krijgt het blok nog een beurtje, verse olie/nieuwe sachs koppeling en de bedoeling is dat het blok gewoon standaard blijft op een oliekoeler en dumpvalve na.

Van de GTT bleek achteraf de bedrading erg slecht te zijn maar ondertussen heb ik 2 andere kabelbomen op de kop kunnen tikken en dit krijg ik aankomende week binnen, ik ben zelf geel electricien dus begin ook niet aan een slechte kabelboom.

foto's komen er nog aan.....

voor mensen die willen kijken/helpen PM
Tijn
Contacteer:

hee martijn, is het monteren van een 16V achteras + draagarmen/stuurhuis/aandrijfassen niet een mooiere oplossing om de breedte te winnen ? dan zijn er ook weer meer velgen die passen omdat je een normalere ET kan steken.....
Martijnberk
Contacteer:

Tijn schreef:hee martijn, is het monteren van een 16V achteras + draagarmen/stuurhuis/aandrijfassen niet een mooiere oplossing om de breedte te winnen ? dan zijn er ook weer meer velgen die passen omdat je een normalere ET kan steken.....
ik heb idd een 16V achteras gemonteerd, dit scheeld weer wat ruimte...
Martijnberk
Contacteer:

nou weer een update met dit lekkere weer:

afgelopen week een week vrij genomen om de cabrio weer een beetje op te bouwen maar helaas niet zover gekomen als ik gehoopt had.

ten eerste heb ik van mijn "voorkantje" het dashbord overgezet, helaas bleek het electra zo erg tegen te vallen dat ik ervoor gekozen heb om mijn GTE dashbord electra te gebruiken, ik weet nog niet wat voor rare dingen ik zal tegenkomen maar er was zo geknipt en geplakt in de GTT dat ik het niet aandurfde deze te gebruiken.

daarna heb ik het subframe van de voorkant los gemaakt en de carroserie er overheen getilt zodat de motor vrij kwam te liggen en zodat ik de motorruimte van mijn cabrio klaar kon maken om de GTT motor er in te liggen, dingen zoals de ontsteking achter het dashbord plaatsen en alle steuntje overplaatsen.

hierna het nieuwe blokje onder handen genomen, ik kwam er bijvoorbeeld achter dat het uitlaatspruitstuk niet meer vast zat met alle boutjes dus die heb ik allemaal weer geplaatst. Nu ik er toch bij kon heb ik het uitlaatspruitstuk en de turbo geisoleerd, oliefilter vervangen, bougies vervangen en de rotor en verdelerkap vervangen. koppeling gelijk ook vervangen door mijn SACHS en de bak schoongemaakt want die zag er ook niet uit.

Het omhangen van het blok was in een half uutje gepiept, daarna aangesoten en gechecked, natuurlijk wist ik niet meer waar alles naartoe ging maar daar kom ik nog wel over terug.

Achteras had ik van een clio 16V en daar heb ik gelijk de remleidingen en schijven en lagers van vervangen. ook waren gelijk de handremkabels aan de beurd en van de achterremklauwen waren de ontluchtingsnippels aan gort (ja van welke niet...) dus die heb ik naar renault gebracht om er nieuwe in te laten zetten ik ben gewoon niet zo handig met boren en tappen...

Ik heb helaas nog niet proefgestart want ik had nog geen benzine kunnen halen (de tank is er leeg onder geplaatst)

ik hoop van de week te kunnen starten en dan horen jullie het vanzelf!
heine hut
Contacteer:

heb je de bumpers en skirts al op de auto gezet.
is wel een mooie set zo te zien.
ook nog foto's van je project
oldskool

goed bezig martijn hoop dat het allemaal wel in korte tijd mag lukken .
en als je klaar bent mag je eens achter het stuur plaats nemen van mijn gtt om de oude dempers eens uit te proberen . iets wat je nog niet was gelukt toch.
en graag nog wat :foto: (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hij staat te koop dus zal wel niet
Plaats reactie