cv werkt niet, kan niet starten

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
phase1

Hallo,

Ik heb een renault megane coupe 1.6 uit '97 en ik heb het volgende probleem:

Ik wou mijn auto gebruiken en mijn cv werkte opeens niet meer, dus ik doe hem met de sleutel open.
Maar dan start de auto niet omdat de startonderbreker erop blijft zitten.
Nu staat ie bij de renault-garage en hebben ze hem nagekeken.
Daar zeggen ze dat het in de computer zit, en dat ze een nieuwe unit moeten bestellen met 2 nieuwe zenders.
Dit kost wel zo'n 700 euro!
Heeft er iemand dit probleem ook gehad en misschien een andere oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

Groeten Rob
pierre

lijkt mij dat je de startonderbreker kan uitschakelen, spaart kosten.
Robert-Jan

pierre schreef:lijkt mij dat je de startonderbreker kan uitschakelen, spaart kosten.
Is mogelijk, maar haal je alleen maar ellende op je nek.
VLK Groep
phase1

Ja ik heb het even verder uitgezocht en ben tot de conclusie gekomen dat er dus toch maar gewoon een nieuwe unit in moet.
Ze zeiden daar ook dat het gewoon niet anders kan.
Dus ik heb maar gezegd dat ze het gewoon moeten maken.
In ieder geval bedankt!
pierre

ik ben blij dat mijn 5gt weinig electronica heeft en als mijn startblokkering dan toch kuren vertoont gooi ik deze gewoon weg.

een dealer zal altijd zeggen dat het nodig is, want het is zijn omzet.

als de rtc club nu een rtc beleggingsfonds zou openen en wij hier geld in kunnen storten van niet uitgevoerde te dure reparaties, dan zou rtc gratis nieuwe autos kunnen uitdelen bij 12,5 jarig lidmaatschap.
tis maar een ideetje.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik zou ook zeker voor een second opinion gaan
wie weet staat er ergens geen spanning op een ecu
willemhs

Robert-Jan schreef:
pierre schreef:lijkt mij dat je de startonderbreker kan uitschakelen, spaart kosten.
Is mogelijk, maar haal je alleen maar ellende op je nek.
Volgends mij is het niet mogelijk de startonderbreker definitief uit te schakelen, als het wel kan ben ik zeer geinteresseerd!
viper

als ik nu nog wist hoe het moest gaan he ma het is uit te schakelen da weet ik wel ma vraag me ni meer hoe want da weet ik ni meer :s
Ferdi

een startonderbreker kun je niet uitschakelen!

als eerste kun je naar de dealer met een geldig legitimatie bewijs en je autopapieren.. en een pincode aanvragen hoe je die moet instellen, staat in je handleiding.

daarna kun je natuurlijk ook altijd ff kijken of je batterij niet leeg is van je sleutel :wink:

waar renault ook wel last van heeft is van vocht veel aan de binnenkant van de auto, hierdoor kan je ontvanger beslaan en maakt ie moeilijk contact... maak het ff schoon... als dat niet helpt.. de computer ff ressetten en kijken wat ie dan doet... en als dat niet help, plaats een nieuwe ontvanger met nieuwe zenders..... :)
viper

Ferdi schreef:1) een startonderbreker kun je niet uitschakelen!

2) plaats een nieuwe ontvanger met nieuwe zenders..... :)
1) da is zeker mogelijk met een ir-plip want ik heb het al eens gedaan.

2) waarom 2 nieuw zenders erbij ???? het is toch enkel de ontvanger die je dan moet vervangen als die ni meer werkt na de je die hebt schoon gemaakt. kvind da onnodige kosten zulle maarja.

greetz Viper
Ferdi

als ik me niet vergis, krijg je een andere frequentie als je een andere ontvanger plaatst, das nogal logisch, dus ook 2 nieuwe zenders, anders zou ik iedereen zijn wagen kunnen open maken... elke ontvanger is uniek :wink:

en verder, waar heb jij dat laten doen dan? ik heb nu alarm en elke nog 2 keer op mijn sleutel drukken, wordt ik moe van... :lol:
Ferdi

je kunt hem wel uitschakelen, dat bedoel ik dus... maar met een pin-code die je kunt aanvragen bij je dealer.. wat ik al gezegd heb... maar je startonderbreker blijvend uitschakelen, zodat je hem zo kan starten is onmogelijk.
Plaats reactie