R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Dat die pomp blijft lopen is nix mis mee, denk eerder dat er wat misgaat met je benzindedrukregelaar of de benzine retour.
tja dacht ook al zoiets. maar als de benzine niet retour zou gaan, dan zou de pomp toch moeten stoppen?
en ik heb het blok uit een lopende 480t gehaald en toen verzoop ie niet

Heb wel nog niet deuitlaat aangesloten en de lamda sensor maar die werkt ook pas als ie warm is dusja dat zou niks moeten uitmaken lijkt mij
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Danny van Duren schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Dat die pomp blijft lopen is nix mis mee, denk eerder dat er wat misgaat met je benzindedrukregelaar of de benzine retour.
tja dacht ook al zoiets. maar als de benzine niet retour zou gaan, dan zou de pomp toch moeten stoppen?
en ik heb het blok uit een lopende 480t gehaald en toen verzoop ie niet

Heb wel nog niet deuitlaat aangesloten en de lamda sensor maar die werkt ook pas als ie warm is dusja dat zou niks moeten uitmaken lijkt mij
De lamba warmt zichzelf (via de voeding ervan, vandaar ook de drie draden ervoor) op en is essentieel in het regelen van de goede meng verhouding... Volgens mij heb je de oplossing nu al zelf gegeven. :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Calle schreef:
Danny van Duren schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Dat die pomp blijft lopen is nix mis mee, denk eerder dat er wat misgaat met je benzindedrukregelaar of de benzine retour.
tja dacht ook al zoiets. maar als de benzine niet retour zou gaan, dan zou de pomp toch moeten stoppen?
en ik heb het blok uit een lopende 480t gehaald en toen verzoop ie niet

Heb wel nog niet deuitlaat aangesloten en de lamda sensor maar die werkt ook pas als ie warm is dusja dat zou niks moeten uitmaken lijkt mij
De lamba warmt zichzelf (via de voeding ervan, vandaar ook de drie draden ervoor) op en is essentieel in het regelen van de goede meng verhouding... Volgens mij heb je de oplossing nu al zelf gegeven. :D
tja maar mijn gte liep ook zonderlamda dusja
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Lijkt me duidelijk dat je eerst die sonde ff moet aansluiten om wat beter te kunnen troubleshooten. Het hoeft niet de hoofdoorzaak te zijn, maar het zal er zeker wel mee te maken hebben.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Lijkt me duidelijk dat je eerst die sonde ff moet aansluiten om wat beter te kunnen troubleshooten. Het hoeft niet de hoofdoorzaak te zijn, maar het zal er zeker wel mee te maken hebben.
tja maarja ik heb de uitlaat nog niet klaar :p dusja het geen nut

maar ik heb hem lopend alleen een beetje rijk hij verzuipt niet meer( zonder sonde) alleen nu als ik de sleutel uit contact haal blijft ie gewoon lopen en als ik dan de stekker van brandstofpomp lostrek dan stopt ie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zal wel een hoofdstroom draad zij, want zowel je ontsteking als je brandstof pomp blijft lopen
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

De plus draad naar je bobien uitschakelen. Onmiddelijk is de motor uit.

Die word bij de GT uitgeschakeld iig
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
tja heb er een gevonden waarmee alles stopte dus daar geschakelde van gemaakt maar nu ie effe het gelopen begint het toerental stationair te schommelen, stappemoter?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

weet of kan iemand de nr`s opzoeken van de bevestigingsklips van het dashbord van een r5 die aan de zijkant van het dschbord in het carasorie zitten???
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
tja heb er een gevonden waarmee alles stopte dus daar geschakelde van gemaakt maar nu ie effe het gelopen begint het toerental stationair te schommelen, stappemoter?
ik zou eerder denken: mengsel
rev it like a rental
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Menno schreef:
Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
tja heb er een gevonden waarmee alles stopte dus daar geschakelde van gemaakt maar nu ie effe het gelopen begint het toerental stationair te schommelen, stappemoter?
ik zou eerder denken: mengsel
was stappenmoter andere erop gezet en hij loopt netjes stationair

allenen volgende probleem waar haal ik het toerental signaal vandaan
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

onsteking, bobine.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:onsteking, bobine.
ja daar dacht ik ook al aan maar er zit nu een ander bobine op dus kan de stekker erniet zo aanstekken en ik weet niet wat ik kwa waardes zou moeten meten
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ff een schema erbij van de volvobedrading, en je bent er zo achter.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:ff een schema erbij van de volvobedrading, en je bent er zo achter.
heb ik erbij maar bij de b18ft moter staat de toerenteller er niet op :(
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dynamo?
kan ook he
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als er een W aansluiting opzit wel, maar die zal hij niet hebben gok ik zo.

Wat voor een bobine zit er nu op? Dacht dat volvo dezelfde bobine's gebruikte als renault voor deze motoren.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Als er een W aansluiting opzit wel, maar die zal hij niet hebben gok ik zo.

Wat voor een bobine zit er nu op? Dacht dat volvo dezelfde bobine's gebruikte als renault voor deze motoren.

tja bij een gewone 1.7 wel ja maar bij een 1.7T gebruiken ze een andere, maar heb het gevonden heb hem op de massa van de bobiene aan gesloten hij geeft toerental aan :D alleen waar ik al bang voor was staat mn blok te hoog stationair te draaien = 3000 rpm
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

Danny van Duren schreef:
1nsane schreef:als je wil kan ik wel een polymount voor je maken, dan kan je hem ook lager hangen als je dat zou willen, of iig zodanig dat het wel past :)
een polymount? de bumper aanpassen bedoel je?
een ophanging maken zodat het wel past, van polyester of in de bumper zelf ken ook geregeld worden :) geef me daggie en je hebt een gepolyesterde bumper waar je intercooler in past.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

1nsane schreef:
Danny van Duren schreef:
1nsane schreef:als je wil kan ik wel een polymount voor je maken, dan kan je hem ook lager hangen als je dat zou willen, of iig zodanig dat het wel past :)
een polymount? de bumper aanpassen bedoel je?
een ophanging maken zodat het wel past, van polyester of in de bumper zelf ken ook geregeld worden :) geef me daggie en je hebt een gepolyesterde bumper waar je intercooler in past.
bedankt voor het aanbod maar mn bumper bestaad al uit 40% uit poly-vezel, en matjes :D dusja weet al hoe het werkt dusdat gaat wel lukken ik zat eerst mee hoe ik de slangen om het subframe zou laten lopen daarmee kwam ik niet uit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1nsane schreef:
Danny van Duren schreef:
1nsane schreef:als je wil kan ik wel een polymount voor je maken, dan kan je hem ook lager hangen als je dat zou willen, of iig zodanig dat het wel past :)
een polymount? de bumper aanpassen bedoel je?
een ophanging maken zodat het wel past, van polyester of in de bumper zelf ken ook geregeld worden :) geef me daggie en je hebt een gepolyesterde bumper waar je intercooler in past.

Komt ie nou mee, spuit 11.
MSN!


:lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag zijn mn dashbordklemmetjes binnegekomen dus vandaag, maar bedgonnen met dashbord inbouwen, en dat is zogoed als klaar want heb meteen mn carkit navigatie, alarm,radio-shit weer ingebouwd, morgen nog paar kleine dingetjes en neon weer monteren, en effe uit een dashbord de klep van het dashbordkast halen want die brak af

en mn pa gaat mn uitlaat even voor me aanpassen
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag de uitlaat eronder gezet lamda-sensor en r aandrijfas gemonteerd, turbodruk meter gemonteerd en effe met een ander gtt voor bumper aan het experimenteren geweest ivm intercooler want zonder aanpassingen paste ie niet meer :D


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0300.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0301.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0302.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0303.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0304.JPG.JPG[/img]

tja morgen zal er niet veel gedaan worden, en zaterdag ga ik na school even bij biesheuvel shoppen wat slangen halen, en mn sinterklaas cadeautje :D een bleedvalve :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag even naar biesheuvel geweest wat een mooie zaak en veel leuke spulletjes :p en erg vriendelijke medewerkers. maar heb er een aantal slangen en wat vacuumslang en een bleedvalve gekocht :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0372.JPG.JPG[/img]
heb al wat slangen aangesloten
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0373.JPG.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0374.JPG.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0375.JPG.JPG[/img]
hier nog wat blauwe spulletjes :p en een stuk rvs bling bling buis
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0377.JPG.JPG[/img]
en dan mn sinterklaascadeautje :D
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Hoe zit dat eigenlijk bij het B18FT blok als je daar een open dumpvalve (ipv closed loop) opzet?
Trekt je computer dat wel, omdat ie een hoop lucht kwijt raakt, ik bedoel wat de luchtmassameter enzo betreft. Want ik neem aan dat dat ding electronische injectie heeft?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?
Daar kan zeker wel een open dumpvalve op, alleen moet je dus wel 1 hebben die stationair ook dicht blijft.

Das juist wel leuk, zeker met open pijp. Dan blaast dus lucht af, die al wel gemeten is. Aan de hand daarvan spuit ie dus te rijk in. Wat dus wel eens een flinke klap/vlam trekt bij het overschakelen.
Niet echt snel en zoals het hoort, maar wel onschadelijk en spectaculair.

En als je daaraan twijfelt kan ik nog wel tig auto's aanwijzen die hetzelfde hebben :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?
Daar kan zeker wel een open dumpvalve op, alleen moet je dus wel 1 hebben die stationair ook dicht blijft.

Das juist wel leuk, zeker met open pijp. Dan blaast dus lucht af, die al wel gemeten is. Aan de hand daarvan spuit ie dus te rijk in. Wat dus wel eens een flinke klap/vlam trekt bij het overschakelen.
Niet echt snel en zoals het hoort, maar wel onschadelijk en spectaculair.

En als je daaraan twijfelt kan ik nog wel tig auto's aanwijzen die hetzelfde hebben :)
jep die mafsensor zit achter de luchtfilter,
en tja die open dumbvalve zat eral op toen ik de volvo 480t donorwagen kocht, maar de closedloop zit erook nog op
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?
Daar kan zeker wel een open dumpvalve op, alleen moet je dus wel 1 hebben die stationair ook dicht blijft.

Das juist wel leuk, zeker met open pijp. Dan blaast dus lucht af, die al wel gemeten is. Aan de hand daarvan spuit ie dus te rijk in. Wat dus wel eens een flinke klap/vlam trekt bij het overschakelen.
Niet echt snel en zoals het hoort, maar wel onschadelijk en spectaculair.

En als je daaraan twijfelt kan ik nog wel tig auto's aanwijzen die hetzelfde hebben :)
maar aan da geknal als dat is ben ik wel aangewend, deed ie ook toen mn gte moter ernog inlag nadat ik die cmputer met ander-chip en de Devil eronderschroefde ipv orginele demper(de rest is open pijp naar achtere) toen knalde ie al en kwamen er weleens kleine steekvlammen uit de eind demper :p :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou dit vlamt wel wat beter hoor, zeker als je gewoon lege pijp neemt.
En die closed loop moet je er uiteraard wel uitkeilen, anders hoor je nog weinig.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Nou dit vlamt wel wat beter hoor, zeker als je gewoon lege pijp neemt.
En die closed loop moet je er uiteraard wel uitkeilen, anders hoor je nog weinig.

aha ok tja kijk wel effe deze week of ik iest kan vinden om de zooi af te stoppen
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

wanneer kan ik mijn gte brengen voor zo'n oppepper?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef:wanneer kan ik mijn gte brengen voor zo'n oppepper?
tja mn pa is blij dat ik bijna de schuur uit ben :D

maar dan het ie pech want ga hierna toch langzaam beginnen aan mn renault 5 ebs GTE
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag de GTE een tijdje laten lopen loopt netjes stationair alleen heeft ie een co van 2.0 stationair en regelt de lamda niet.
verder klinkt ie als een zonnetje :o en dan dat wroets geluid van de closed-loop dumpvalve :o
Plaats reactie