R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Car: GTT

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Dat die pomp blijft lopen is nix mis mee, denk eerder dat er wat misgaat met je benzindedrukregelaar of de benzine retour.
tja dacht ook al zoiets. maar als de benzine niet retour zou gaan, dan zou de pomp toch moeten stoppen?
en ik heb het blok uit een lopende 480t gehaald en toen verzoop ie niet

Heb wel nog niet deuitlaat aangesloten en de lamda sensor maar die werkt ook pas als ie warm is dusja dat zou niks moeten uitmaken lijkt mij
Calle

Danny van Duren schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Dat die pomp blijft lopen is nix mis mee, denk eerder dat er wat misgaat met je benzindedrukregelaar of de benzine retour.
tja dacht ook al zoiets. maar als de benzine niet retour zou gaan, dan zou de pomp toch moeten stoppen?

Heb wel nog niet deuitlaat aangesloten en de lamda sensor maar die werkt ook pas als ie warm is dusja dat zou niks moeten uitmaken lijkt mij
De lamba warmt zichzelf (via de voeding ervan, vandaar ook de drie draden ervoor) op en is essentieel in het regelen van de goede meng verhouding... Volgens mij heb je de oplossing nu al zelf gegeven. :D
Danny van Duren

Calle schreef:
Danny van Duren schreef:
Danny van Duren schreef:

De lamba warmt zichzelf (via de voeding ervan, vandaar ook de drie draden ervoor) op en is essentieel in het regelen van de goede meng verhouding... Volgens mij heb je de oplossing nu al zelf gegeven. :D
tja maar mijn gte liep ook zonderlamda dusja
Bart V

Lijkt me duidelijk dat je eerst die sonde ff moet aansluiten om wat beter te kunnen troubleshooten. Het hoeft niet de hoofdoorzaak te zijn, maar het zal er zeker wel mee te maken hebben.
Danny van Duren

Bart V schreef:Lijkt me duidelijk dat je eerst die sonde ff moet aansluiten om wat beter te kunnen troubleshooten. Het hoeft niet de hoofdoorzaak te zijn, maar het zal er zeker wel mee te maken hebben.
tja maarja ik heb de uitlaat nog niet klaar :p dusja het geen nut

maar ik heb hem lopend alleen een beetje rijk hij verzuipt niet meer( zonder sonde) alleen nu als ik de sleutel uit contact haal blijft ie gewoon lopen en als ik dan de stekker van brandstofpomp lostrek dan stopt ie
Mrtn
Car: R5GTT

dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer

zal wel een hoofdstroom draad zij, want zowel je ontsteking als je brandstof pomp blijft lopen
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer

De plus draad naar je bobien uitschakelen. Onmiddelijk is de motor uit.

Die word bij de GT uitgeschakeld iig
Danny van Duren

Mrtn schreef:dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
tja heb er een gevonden waarmee alles stopte dus daar geschakelde van gemaakt maar nu ie effe het gelopen begint het toerental stationair te schommelen, stappemoter?
Danny van Duren

weet of kan iemand de nr`s opzoeken van de bevestigingsklips van het dashbord van een r5 die aan de zijkant van het dschbord in het carasorie zitten???
Menno

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:dan heb je een fou gemaakt in je kabelboom, dan valt er geen + weg, die wel weg zal moeten vallen :)

even zoeken dus
tja heb er een gevonden waarmee alles stopte dus daar geschakelde van gemaakt maar nu ie effe het gelopen begint het toerental stationair te schommelen, stappemoter?
ik zou eerder denken: mengsel
rev it like a rental
Danny van Duren

Menno schreef:
Danny van Duren schreef:

even zoeken dus
ik zou eerder denken: mengsel
was stappenmoter andere erop gezet en hij loopt netjes stationair

allenen volgende probleem waar haal ik het toerental signaal vandaan
Bart V

onsteking, bobine.
Danny van Duren

Bart V schreef:onsteking, bobine.
ja daar dacht ik ook al aan maar er zit nu een ander bobine op dus kan de stekker erniet zo aanstekken en ik weet niet wat ik kwa waardes zou moeten meten
Bart V

ff een schema erbij van de volvobedrading, en je bent er zo achter.
Danny van Duren

Bart V schreef:ff een schema erbij van de volvobedrading, en je bent er zo achter.
heb ik erbij maar bij de b18ft moter staat de toerenteller er niet op :(
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dynamo?
kan ook he
Bart V

Als er een W aansluiting opzit wel, maar die zal hij niet hebben gok ik zo.

Wat voor een bobine zit er nu op? Dacht dat volvo dezelfde bobine's gebruikte als renault voor deze motoren.
Danny van Duren

Bart V schreef:Als er een W aansluiting opzit wel, maar die zal hij niet hebben gok ik zo.

Wat voor een bobine zit er nu op? Dacht dat volvo dezelfde bobine's gebruikte als renault voor deze motoren.

tja bij een gewone 1.7 wel ja maar bij een 1.7T gebruiken ze een andere, maar heb het gevonden heb hem op de massa van de bobiene aan gesloten hij geeft toerental aan :D alleen waar ik al bang voor was staat mn blok te hoog stationair te draaien = 3000 rpm
1nsane

Danny van Duren schreef:
1nsane schreef:als je wil kan ik wel een polymount voor je maken, dan kan je hem ook lager hangen als je dat zou willen, of iig zodanig dat het wel past :)
een polymount? de bumper aanpassen bedoel je?
een ophanging maken zodat het wel past, van polyester of in de bumper zelf ken ook geregeld worden :) geef me daggie en je hebt een gepolyesterde bumper waar je intercooler in past.
Danny van Duren

1nsane schreef:
Danny van Duren schreef:
1nsane schreef:als je wil kan ik wel een polymount voor je maken, dan kan je hem ook lager hangen als je dat zou willen, of iig zodanig dat het wel past :)
een ophanging maken zodat het wel past, van polyester of in de bumper zelf ken ook geregeld worden :) geef me daggie en je hebt een gepolyesterde bumper waar je intercooler in past.
bedankt voor het aanbod maar mn bumper bestaad al uit 40% uit poly-vezel, en matjes :D dusja weet al hoe het werkt dusdat gaat wel lukken ik zat eerst mee hoe ik de slangen om het subframe zou laten lopen daarmee kwam ik niet uit.
Riël
Über-Spammer

1nsane schreef:
Danny van Duren schreef:

Komt ie nou mee, spuit 11.
MSN!

:lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren

vandaag zijn mn dashbordklemmetjes binnegekomen dus vandaag, maar bedgonnen met dashbord inbouwen, en dat is zogoed als klaar want heb meteen mn carkit navigatie, alarm,radio-shit weer ingebouwd, morgen nog paar kleine dingetjes en neon weer monteren, en effe uit een dashbord de klep van het dashbordkast halen want die brak af

en mn pa gaat mn uitlaat even voor me aanpassen
Danny van Duren

vandaag de uitlaat eronder gezet lamda-sensor en r aandrijfas gemonteerd, turbodruk meter gemonteerd en effe met een ander gtt voor bumper aan het experimenteren geweest ivm intercooler want zonder aanpassingen paste ie niet meer :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0300.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0301.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0302.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0303.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0304.JPG.JPG[/img]

tja morgen zal er niet veel gedaan worden, en zaterdag ga ik na school even bij biesheuvel shoppen wat slangen halen, en mn sinterklaas cadeautje :D een bleedvalve :D
Danny van Duren

vandaag even naar biesheuvel geweest wat een mooie zaak en veel leuke spulletjes :p en erg vriendelijke medewerkers. maar heb er een aantal slangen en wat vacuumslang en een bleedvalve gekocht :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0372.JPG.JPG[/img]
heb al wat slangen aangesloten
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0373.JPG.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0374.JPG.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0375.JPG.JPG[/img]
hier nog wat blauwe spulletjes :p en een stuk rvs bling bling buis
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0377.JPG.JPG[/img]
en dan mn sinterklaascadeautje :D
Rob

Hoe zit dat eigenlijk bij het B18FT blok als je daar een open dumpvalve (ipv closed loop) opzet?
Trekt je computer dat wel, omdat ie een hoop lucht kwijt raakt, ik bedoel wat de luchtmassameter enzo betreft. Want ik neem aan dat dat ding electronische injectie heeft?
Steven
Car: M536

De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?
Daar kan zeker wel een open dumpvalve op, alleen moet je dus wel 1 hebben die stationair ook dicht blijft.

Das juist wel leuk, zeker met open pijp. Dan blaast dus lucht af, die al wel gemeten is. Aan de hand daarvan spuit ie dus te rijk in. Wat dus wel eens een flinke klap/vlam trekt bij het overschakelen.
Niet echt snel en zoals het hoort, maar wel onschadelijk en spectaculair.

En als je daaraan twijfelt kan ik nog wel tig auto's aanwijzen die hetzelfde hebben :)
Danny van Duren

Steven schreef:De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?
Daar kan zeker wel een open dumpvalve op, alleen moet je dus wel 1 hebben die stationair ook dicht blijft.

Das juist wel leuk, zeker met open pijp. Dan blaast dus lucht af, die al wel gemeten is. Aan de hand daarvan spuit ie dus te rijk in. Wat dus wel eens een flinke klap/vlam trekt bij het overschakelen.

En als je daaraan twijfelt kan ik nog wel tig auto's aanwijzen die hetzelfde hebben :)
jep die mafsensor zit achter de luchtfilter,
en tja die open dumbvalve zat eral op toen ik de volvo 480t donorwagen kocht, maar de closedloop zit erook nog op
Danny van Duren

Steven schreef:De 1.7T heeft toch een MAF sensor achter het luchtfilter zitten he?

maar aan da geknal als dat is ben ik wel aangewend, deed ie ook toen mn gte moter ernog inlag nadat ik die cmputer met ander-chip en de Devil eronderschroefde ipv orginele demper(de rest is open pijp naar achtere) toen knalde ie al en kwamen er weleens kleine steekvlammen uit de eind demper :p :p
Steven
Car: M536

Nou dit vlamt wel wat beter hoor, zeker als je gewoon lege pijp neemt.
En die closed loop moet je er uiteraard wel uitkeilen, anders hoor je nog weinig.
Danny van Duren

Steven schreef:Nou dit vlamt wel wat beter hoor, zeker als je gewoon lege pijp neemt.
En die closed loop moet je er uiteraard wel uitkeilen, anders hoor je nog weinig.

aha ok tja kijk wel effe deze week of ik iest kan vinden om de zooi af te stoppen
Ad van Haperen
Contacteer:

wanneer kan ik mijn gte brengen voor zo'n oppepper?
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:wanneer kan ik mijn gte brengen voor zo'n oppepper?
tja mn pa is blij dat ik bijna de schuur uit ben :D

maar dan het ie pech want ga hierna toch langzaam beginnen aan mn renault 5 ebs GTE
Danny van Duren

vandaag de GTE een tijdje laten lopen loopt netjes stationair alleen heeft ie een co van 2.0 stationair en regelt de lamda niet.
verder klinkt ie als een zonnetje :o en dan dat wroets geluid van de closed-loop dumpvalve :o
Plaats reactie