kenteken op raceauto?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
canonballman

electrische voorruit WERKT WEL, maar is (weet ik zo goed als zeker) NIET goed genoeg voor de APK....
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:bpm is denk ik zelfs al nul bij 12 jaar toch? :D
nope je moet een voorruit ontwasseming (=lucht) systeem hebben
Gerard race GT

Wel eens een cuprace met de regen gezien? allemaal beslagen ruitjes (Y) , wordt het lekker spannend van met zicht nul komma nul. :worship:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Gerard race GT schreef:Wel eens een cuprace met de regen gezien? allemaal beslagen ruitjes (Y) , wordt het lekker spannend van met zicht nul komma nul. :worship:
:D :D verwarming moet ook niet zon probleem zijn maar die megane man belt maar niet terug, manfred dus
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
alex1971

frankyrally schreef:Mijn Clio(1) is als rally auto opgebouwd. Dus altijd al kenteken gehad.
DT-ZG-(73,74,75,76) zijn allen rallyauto's
73 is in mijn bezit als Groep n
74 rijd rond als geel blauwe groep A auto
75 en 76 weet ik niet of ze nog bestaan. De kentekens nog wel iig en de apk's kloppen ook nog. Ze zijn dit jaar ook nog van eigenaar gewisselt

Maar als ik kijk naar de auto van mijn collega dat is een ex circuit auto.
Hij heeft ook een kenteken. Ik snap niet waarom dat niet zou kunnen.
Type goedkeuring is hetzelfde als de normale straatvariant.

Daarom moeten ze ook apk gekeurd worden en voldoen aan de standaard eisen.
Rallyauto's moeten volgens de wet en FIA regelgeving kunnen deelnemen aan regulier wegverkeer. Hiervoor moeten ze dus bijvoorbeeld tenminste al een kenteken hebben.

Circuitauto's hebben die beperking niet en vaak levert een fabrikant wel carrosserietjes zonder nummer erin die specifiek voor de circuitracerij gemaakt worden. Deze kunnen dan ook veeel goedkoper worden aangeboden dan een compleet gebouwde auto.

Als een fabrikant cupracerij wil op zetten is dat voor henzelf dus ook een goedkopere manier om auto's rijklaar te kunnen aanbieden.
frankyrally

alex1971 schreef: Circuitauto's hebben die beperking niet en vaak levert een fabrikant wel carrosserietjes zonder nummer erin die specifiek voor de circuitracerij gemaakt worden. Deze kunnen dan ook veeel goedkoper worden aangeboden dan een compleet gebouwde auto.

Als een fabrikant cupracerij wil op zetten is dat voor henzelf dus ook een goedkopere manier om auto's rijklaar te kunnen aanbieden.
Daarom zie ik nog geen probleem voor de type goedkeuring.
alex1971

heb ik het ook niet over gehad, maar voordat de RDW er een type goedkeuring op kan loslaten moet er wel sprake zijn van een autotype zoals door de fabrikant of importeur is afgegeven. Helaas werkt dan een kale carrosserie niet; daarop krijg je ook niets.

Die typegoedkeuring volgt zodra er een gelijksoortig type kan worden aangehouden waarbij een aantal minimum eisen gehaald moet worden. Niet alleen die van de WVW maar ook een aantal spec's die binnen de keuringsnorm vallen en bij dit type horen.
PeB

Elke auto krijgt vanaf de fabriek een chassisnummer naar mijn weten, ook de auto's die nooit de weg op gaan. Ooit eens een groot probleem gehad bij de renault dealer waar ik heb gewerkt. Druk aan het werk om een auto voor de klant klaar te maken voor aflevering en er ontstaat natuurlijk een probleem. Het fabriekregistratiesysteem van renault geeft aan dat het chassisnummer onbekend is. Wij onze grote vriend de importeur bellen blijkt deze auto nooit voor de markt bestemd te zijn geweest. Maar om een lang verhaal kort te maken, waarom wil je een race auto op de weg gaan gebruiken. Die dingen zijn dubbel doorgelast en rijden op de weg oncomfortabel gewoon niet voor de weg bedoeld.

mvg

PeB
Riël
Über-Spammer

t is wel eens makkelijk van en naar je raceplek te rijden :)

Ook voor het recreatievere rijden wel leuk (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel B.

Die super1600 van jan de winkel staat ook gewoon op kenteken, kan je ook gewoon opzoeken op de site van de rdw,

kleur = zwart :lol:
alex1971

Die super1600 is een RALLY auto en die MOETEN op kenteken!
-PAZ-
Über-Spammer

idd, is dit niet omdat ze van de ene naar de andere proef gewoon over de openbare weg rijden??.

is in elk geval wel vet, elk jaar hier in de buurt rally van hulst, ben je er opweg naar toe wor je aan alle kanten voorbij geknalt door sub's en evo's :) :)
R5GTT. Drive it like you stole it
alex1971

precies! Omdat rallyauto's op de verbindingsproeven over de openbare weg rijden gelden ook de algemene verkeersregels voor deze auto's. Dus inclusief APK etc.
Plaats reactie