Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Nou rijd ik net weg uit bodegraven
en ik zeg wel mijn blok is in prima staat
turbodruk op 0,9 bar k&n filter
banden 195/45 15" en ik krijg hem op top niet hoger dan 190 a 195 km per uur
bij een toerental van 5200 toeren hij loop ook niet verder op top , de acceleratie is prima! alleen die 5e versnelling duurt lang
ligt het nou aan mij of is dit normaal ?
hoe hoog ligt julie top ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

hoi laten we zeggen dat de moter gelijk is . ik had 195 50 15 eronder en liep op top 180 bij 5200 toeren ,hij liep er vanaf de 170 langzaam naar toe(daarvoor gewoon snel) toen ging ik naar zwitserland met de 5 en dan rij je dus een groot stuk +/- 1000 km en hij liep
soepel lekker enz ohja hij liep zo door naar de 200 met 5600 toeren (vergeet niet dat je teller een afwijking heeft ,niet veel maar toch bij mij was 180 +/- 200 met 3 andere auto's getest )hij trok echt in elke versnelling volledig zijn toeren door en rap .dus misschien moet je ook maar eens een groot stuk gaan rijden .maar echt hele slechte waarden zijn het niet .+/- 205 is de op gegeven topsnelhied en je hebt natuurlijk een andere banden maat
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Maxxie, het was kort maar krachtig in Bodegraven, vond het wel even gezellig.
Wat vond jij van die blauwe 5?
Anonymous

hee die chris
ja zag er strak uit alleen zonde van die schade he. maar wat ie gedaan heeft met zijn radio om die te plaatsen op de plek v/d verwarmings stel unit zag er erg goed uit, ik ga dat ook maar op die manier doen.
maar was echt wel laghuu in bodegraven ,ik kan voor mezelf wel een voorstelling maken hoe het is als er een paar honderd man staan op een lekkere zomer avond hehehe :wink:
Anonymous

wat betrefd mijn vorige gtt daar zat een blueprint blok in getuned bij achterberg maar daarom plaatste ik deze forem, dat blok liep dus door net zoals je doortrekt in z,n 1e versnelling ook door in z,n 5e (ik was effe vergeten dat ik nu een bijna standaart gtt heb :smile: )dus voor m,n gevoel duurde het een eeuwigheid voordat ik dus op de 200 zat.
ik ga dus ook maar weer gauw m,n andere blok klaar maken .
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het is zeker veel gaver en mooier en
-handiger- om je radio daar te plaatsen, geen last meer van de zon en makkelijker te bedienen..

Als het zomer wordt dan wordt het helemaal lachen :grin: inderdaad, het weer zit nu nog even tegen.
Mazzel!
Roy
Moderator

Ja was wel ff gezellig gister. Je hebt wel die cosworth gemist Chris. En mijn 5 haalt net iets over de 220. Je ziet net dat wijzertje iets voorbij 220 gaan. En dan draait hij 6200 toeren. Met een horizontaal liggend wijzerje turbodruk :grin:. He Chris en Maxxx, volgende week weer?
Anonymous

ik zal er zeker weer zijn volgende week,
zal ook wat lekker weer meenemen uit DeMeern :smile:
Michel S.
Contacteer:

ik heb maar 1 keer de auto echt door geduwd, en ik stond versteld. Een gozer op mijn school(1 jaar geleden) daagde mij uit voor een wedstrijd. Hij had een Golf II met een 2.0 16V motor van een Golf III erin die getuned was toto 190 PK. Ik wilde die wedstrijd wel aangaan. Maar helaas kon ik hem niet overtuigen om binnendoor te scheuren. Hij wilde perse de autobaan op. Ik wilde dit niet, omdat dit echt niet het sterkste punt is van de 5. Dus hij verklaarde meteen dat hij gewonnen had omdat ik de wedstrijd afsloeg. Ik heb toen toch maar ja gezegd en ben de turbo flink warm gaan rijden. Op de autobaan aangekomen begon die van hem te dampen, dus wist ik dat ik ook op het gas moest gaan. Terug in de 3 en gas erop. Turbodruk had ik op 1.1 bar en ik had toen alles uit de auto van bekleding en stoelen enzo om dat te laten reinigen. Enigste wat erin zat was een radio en 1 stoel. Ik heb hem toen eruit getrokken en heb het ding doorgeduwd tot zijn limit. Tot mijn verbazing ging de toerenteller door tot 6800rpm. Ik schat dat ik zo'n 220 km/h heb gereden. Maar ik heb het daarna nooit meer gedaan, want zoveel toeren kan niet goed zijn voor zo'n klein motortje met zoveel druk.

Dit zijn mijn bevindingen dus met de R5 GT Turbo.
turboman
Contacteer:

Officieel moet een 5 GTT 204 km/h halen
Teller staat dan op ca 210-215 km/h
mario

heb wel eens mijn vorige gt helemaal open geschroefd t/m vlak voor einde schroefdraad dat is erg brute :grin: alleen als je je gas loslaat dat je dan met zoveel toeren snelheid moet minderen dat lijkt me niet helemaal lekker voor je motortje.
Anonymous

Mijne loopt op 1 bar en loopt op top +/- 225 (op teller) met originele velgen en banden
Anonymous

klopt de mijne nu ook
1,2 bar 220 +/_ per uur
maar wel bijna 6500 Rpm
Anonymous

Ok ik heb geen 5 gt of turbo.....

ik moet die sport van mij nog inrijden .. maar ik heb nu bijna 2000 km gereden en gisteren een keer doorgetrapt ... ik reed 225 km .. ik was nog niet aan mijn top .. maarja er kwam weer zo'n zeikerd naar links>>>>:evil: :evil:
maar het vliegt zo'n cliotje... mzzl ELMO uit breda >-)
Anonymous

On 2001-04-20 23:01, maxxy wrote:
Nou rijd ik net weg uit bodegraven
en ik zeg wel mijn blok is in prima staat
turbodruk op 0,9 bar k&n filter
banden 195/45 15" en ik krijg hem op top niet hoger dan 190 a 195 km per uur
bij een toerental van 5200 toeren hij loop ook niet verder op top , de acceleratie is prima! alleen die 5e versnelling duurt lang
ligt het nou aan mij of is dit normaal ?
hoe hoog ligt julie top ?
uiteindelijk kwam het er op neer dat ik bij 195 kph een km teller afwijking had van bijna 20km, dus al met al toch nog een top van 215 kph bij 0,9 bar
nu hebben we hem op ongeveer 1,2 bar
loopt niet echt harder maar hij is wel veeeeeeeeel sneller op z,n top
canonballman

Dat geblueprinted blok in je vorige GTT Maxxy, wat was daar allemaal PRECIES aan gedaan, weet je dat???
En wil je t mij vertellen :smile:

groeten Canonballman
Anonymous

Die was bij achterberg getuned
Alles op gewicht gebracht en uitgebalanceerd
zuigers en drijfstangen krukas en kop geflowd en een andere nokkenas sproeiers enz enz enz
canonballman

ooooo
Plaats reactie