Sideskirts integreren

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
clio 1.4 16v look
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 1 aug 2003 17:48
Locatie: Etten-Leur.
Contacteer:

Bonjour mes amis

Tja het blijft een franse auto!

Ik wil mijn sideskirts vlak laten lopen met het plaatwerk van de auto.
Heb ik me wijs laten maken dat dat met polyester moet.
Kom ik bij de spuiter, zegt die: "Zou ik niet doen want van de zomer,
als het warm wordt, klapt er alles weer af. Zonde van het werk en het
geld dat je er tegenaan smijt".
Wat moet ik nu?
Polyester eraf halen natuurlijk... maar wat dan?

Tweede probleem. Mijn portieren moeten vlakgemaakt worden,
dus heb ik wat overtollig geworden gaten laten dichtlassen + de rand
waar de stootstrips in zaten. Is de rest van de deur, door het laswerk,
gaan golven. En niet zomaar een golfje maar meer een Tsunami.
Een andere deur halen op de sloop (Clip 2 Phase 2)?? Of een
reparatieplaat heben bij de plaatwerk levenancier? Of zou het simpeler
kunnen?

Wie help me uit de ellende.

Marinus.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

De spuiter heeft gelijk, polyesther gaat onherroepelijk scheuren. Een alternatief is laten 'smelten' aan de auto. Er is iemand hier op het forum, ben ff zn naam kwijt, die dat onlangs met zn skirts en bumpers heeft laten doen, zag er top uit.

goedkopere maar minnder mooi manier is kitten. Gebruik een kit die overspuitbaar en nauwelijks uitzet bij temperatuurwisselingen. Dit is niet iedeaal maar het werkt. Ik heb het bij mijn 5 ook gedaan, je ziet het wel, maar het zit :)

vraag2: als lasser zijnde hoor je te weten dat het ongelofelijk gaat golven. Bij deurstrips haast onvermijdelijk. Je meot het zodanig lassen dat er niks kan kromtrekken of wat dan ook, dus veel geduld en natte doeken gebruikt. De deur die je nu hebt kun je afschrijven.
Martijn van Leeuwen
Berichten: 5070
Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
Car: Dodge RAM
Locatie: Vleuten
Contacteer:

[img]http://www.fotofestijn.com/foto/meeting/13112005/8.jpg[/img]

Deze zeker ;)


Das de mijne :)


Als je dit wilt zou ik even contact opnemen met RB Cartuning.
Hij kan je verder helpen :wink:

Bij mij was het gekit en dat sprong binnen het jaar er af.
Nu is het met polyester en glasfiber vast gezet.
Komt nooit meer los, bij wijze van spreke. :p
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
clio 1.4 16v look
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 1 aug 2003 17:48
Locatie: Etten-Leur.
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:De spuiter heeft gelijk, polyesther gaat onherroepelijk scheuren. Een alternatief is laten 'smelten' aan de auto. Er is iemand hier op het forum, ben ff zn naam kwijt, die dat onlangs met zn skirts en bumpers heeft laten doen, zag er top uit.

goedkopere maar minnder mooi manier is kitten. Gebruik een kit die overspuitbaar en nauwelijks uitzet bij temperatuurwisselingen. Dit is niet iedeaal maar het werkt. Ik heb het bij mijn 5 ook gedaan, je ziet het wel, maar het zit :)

vraag2: als lasser zijnde hoor je te weten dat het ongelofelijk gaat golven. Bij deurstrips haast onvermijdelijk. Je meot het zodanig lassen dat er niks kan kromtrekken of wat dan ook, dus veel geduld en natte doeken gebruikt. De deur die je nu hebt kun je afschrijven.
Tja Bram, Dat eerste lijkt me wel wat; Het tweede is zoals het nu is maar
dan zie je waar de sideskirt begint. Daar wil ik vanaf zodat het lijkt of het
een plaat is met de carrosserie.
Wat betreft het lassen.... Dat is dus al reeds verziekt. TTTTTuh LAAAT.
Maar wat nu?

Weet je een foto van die "gesmolten" sideskirts??
clio 1.4 16v look
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 1 aug 2003 17:48
Locatie: Etten-Leur.
Contacteer:

Opnosforatou schreef:[img]http://www.fotofestijn.com/foto/meeting/13112005/8.jpg[/img]

Deze zeker ;)


Das de mijne :)


Als je dit wilt zou ik even contact opnemen met RB Cartuning.
Hij kan je verder helpen :wink:

Bij mij was het gekit en dat sprong binnen het jaar er af.
Nu is het met polyester en glasfiber vast gezet.
Komt nooit meer los, bij wijze van spreke. :p
Deze niet nee die is ouder en van jou
Heb je een adres van RBC bij de hand (Toch niet in R'sd.?)

Wat voor kit heb je dan gebruikt? Goed vetvrij maken en ruit-montage-kit.
En niet te zuinig doen. Krijg je er met geen mogelijkheid meer
heel af.
Martijn van Leeuwen
Berichten: 5070
Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
Car: Dodge RAM
Locatie: Vleuten
Contacteer:

clio 1.4 16v look schreef: Deze niet nee die is ouder en van jou
Heb je een adres van RBC bij de hand (Toch niet in R'sd.?)

Wat voor kit heb je dan gebruikt? Goed vetvrij maken en ruit-montage-kit.
En niet te zuinig doen. Krijg je er met geen mogelijkheid meer
heel af.
RB Cartuning:

GSM : +31(0)6-15010077
E-mail : info@rbcartuning.nl
Hij zit in Brielle

Geen kit gebruikt. Weet niet hoe, wat, waar en wanneer.
Weet alleen dat het nu vast zit met polyster en glasfiber.
En ik kan trappen wat ik wil. Die komt nooit meer los.
Alles geregeld via RB.
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ga ik volledig met akkoord, kit rekt en blijft een beetje elastisch.
Harslijm en poly blijven de beste oplossing met een goed geschuurd ondergrond (liefst tot op de kale plaat met P80) kan dit niet meer loskomen
:worship:

http://www.renaultclubbelgie.be/phpBB/v ... c.php?t=77
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ik bedoelde idd jou wagen opnosforatou. Via RB is je succes gegarendeerd. Je zult straks niks eer zien van de overgang skirts/auto.

Ik heb voor mijn skirts en spatbordverbreders een (PE) montage kit van Dinitrol gebruikt, deze kit word behoorlijk hard (stijf) en eenmaal uitgehard vervormd hij nauwelijks meer. Wel heb ik eerst mijn skirts vastgezet met montagekit en wat schroeven zodat er zo weinig krachten als mogelijk op de kit staan.

Als je het echt mooi wilt hebben, kun je beter voor RB gaan. Kit zoals ik het heb is de goodkoopste oplossing maar niet de mooiste en waarschijnlikjk zal het toch gaan scheuren of de lak barsten..

[img]http://ab.bebo.com/ab/large/2005082810/ ... 81407l.jpg[/img]

[img]http://ba.bebo.com/ba/large/2005082810/ ... 60765l.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zoek gewoon een setje uit dat netjes past! Lijkt me het beste. Ben van mening dat je altijd gezeik krijgt met het strak trekken van auto, bumper en skirts. Is het niet door uitzetten van het ene of het andere materiaal dan is het wel door een schade oid.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio 1.4 16v look
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 1 aug 2003 17:48
Locatie: Etten-Leur.
Contacteer:

Giovanni schreef:Ga ik volledig met akkoord, kit rekt en blijft een beetje elastisch.
Harslijm en poly blijven de beste oplossing met een goed geschuurd ondergrond (liefst tot op de kale plaat met P80) kan dit niet meer loskomen
:worship:

http://www.renaultclubbelgie.be/phpBB/v ... c.php?t=77
Mooie Topic Giovanni. Wat je met een 5-je al niet kan doen!
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

:D (Y) Thanks mate!
Plaats reactie