Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ach ik kijk teveel in me spiegels en ga te makkelijk aan de kant zeggen ze.
maar dat is nog altijd beter dan in de weg rijden :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Contacteer:

Merijn schreef:hahah... :)

Op het circuit rijden vind ik net effe wat minder eng, dan op de openbare weg op stukken die ik niet ken, in het donker, met iemand achter het stuur waar ik nog nooit bij in de auto heb gezeten. En als het dan ook nog eens mijn eigen auto is, waar het om gaat, dan vind ik het allemaal net effe wat minder leuk. ;)

Bij jou in de wagen op Zolder was gewoon genieten van begin tot eind! Kan niet wachten tot het weer gaat gebeuren! :D Desnoods werk ik tot diep in de nacht mee om die wagen klaar te krijgen voor de circuitdag. Paar goudgele Freddie's erbij en ik kom de tijd wel door. ;)
okee... en dat is 1 :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Sleutelen en freddies zeg ik ook geen nee tegen hoor ;) :p (ook al ken ik je verder niet :lol: )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

PtrGte schreef:

Op het circuit rijden vind ik net effe wat minder eng, dan op de openbare weg op stukken die ik niet ken, in het donker, met iemand achter het stuur waar ik nog nooit bij in de auto heb gezeten. En als het dan ook nog eens mijn eigen auto is, waar het om gaat, dan vind ik het allemaal net effe wat minder leuk. ;)

Bij jou in de wagen op Zolder was gewoon genieten van begin tot eind! Kan niet wachten tot het weer gaat gebeuren! :D Desnoods werk ik tot diep in de nacht mee om die wagen klaar te krijgen voor de circuitdag. Paar goudgele Freddie's erbij en ik kom de tijd wel door. ;)
peter kunnen we niet samen in de loods sleutelen haha geven wij de aanwijzingen wel, zittend op het kratje :worship: :worship: :worship:
PtrGte
Contacteer:

ik wil de eerste nog zien die 200 uur op een kratje gaat zitten :D

da houwen ze in friesland nog nie vol op een paal :beer:

EDIT: als ik het goed begrijp dus al 3 man werkplaatsopvulling? :)
Bart V

Ja dan word het ineens stil :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Aan luco heb je niets hè die sleutelt niet zelf ;) :lol:

@Luco: probeer t es? 200uur stil zitten op een kratje..hebben wij weekje rust ;) :lol:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

nog wat foto's en fimpjes van circuit dagen:
ftp://circuitdag:@80.60.50.111/

In firefox werkt die link niet zo goed maar dan moet je ff die link in windows verkenner openen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:Aan luco heb je niets hè die sleutelt niet zelf ;) :lol:

@Luco: probeer t es? 200uur stil zitten op een kratje..hebben wij weekje rust ;) :lol:
ik geef wel aanwijzingen, daar ben ik wel goed in :lol: :lol: :lol: :lol:
canonballman

PtrGte schreef:nou hoor je het eens van een ander joh bakken-knutselaar...je bent gewoon een gevaar op de weg EN het circuit :lol:

Merijn is bij mij nie bang geweest in de cliko...da komt omdat ik als een mietje rij :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

canonballman schreef:
PtrGte schreef:nou hoor je het eens van een ander joh bakken-knutselaar...je bent gewoon een gevaar op de weg EN het circuit :lol:

Merijn is bij mij nie bang geweest in de cliko...da komt omdat ik als een mietje rij :)
hahahahaha leuk dat quoten :D :D :D :D
Bart V

oke, weer ontopic dan maar? (Y)
Haas
Car: Megane RS

PtrGte schreef:

als ik welkom ben, heb je nummer 2 :)
kijken of ik met die clio ook nog ff t circuit opga (Y)
canonballman

twas weer leuk vandaag. Smorgens droog, smiddags nat (yihaa, blij dat ik glij met mn 195 contis op de achteras).
Wel een hoop poetsers/posers vandaag. Mensen die met heel hun raceoveralletje en shit (camper, overdekte autokar) aan kwamen zetten, dikke autos, met PRUTSERS achter het stuur (ga niet zeggen dat ik kan rijden, maar als je toch met een gebakje uit 85 een DIKKE 911/993 voorbij gaat met 2 vingers in je neus, dan snap ik het niet meer...)

Ook snap ik het niet helemaal als je met een 911/996 GT3 (alweer iemand die beter zal kunnen fietsen dan ik) aan komt zetten, ermee op het circuit gaat rijden, en vervolgens op de neus van de auto zon leren hoes plaatst tegen de steenslag....... :bonk:
Nee, die hoes zal heel de voorkant wel heelhouden bij een klap.
poetser dus.....

1 van bovengenoemde poetsers (of misschien wel allebei) vond mij kennelijk een gevaar op de weg, en diende een klacht in :lol:
Terwijl ik toch echt niet iemand zn speeltje wil beschadigen met mijn hok.(en dat is niet eens mijn 'plicht' want als je bang bent voor deuken moet je niet op een circuit gaan rijden....)

Anyway, het plezier was er geen moment minder om! Yokohama (Yokodrama in mijn geval) heb ik voorgoed afgeschreven als bandenmerk. Rotzooi, grip vergeet het maar, en terwijl ik toch 1 van de sportiefste varianten heb.
Verder was het jammer dat 2 van de 4 slicks leegliepen, maar toen het ging regenen hoefde ik me daar ook niet meer druk om te maken :)

Geslaagd dagje dus weer. De 190 gaat op stal, want er moet nu inmiddels wel 1 en ander aan gebeuren. Voor maart/april zal ik er wel niet meer mee gaan rijden. Eerst even wat tijd spenderen aan de renault hobby.
Bart V

Tja, kan me de frustratie goed voorstellen bij die poetsers als ze ingehaald worden door een kamperbak (lees: mercedes 190) die ook nog eens op gare banden rijd, en bestuurd word door iemand "zonder overall" :lol:

Ben benieuwd naar de foto's die hopelijk nog komen.
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

ja was weer leuk middagje :D .....ben er wel achter dan een 440 niet al te best is in de regen :lol: (of ligt het toch aan mij :wink: )

maargoed...twas dan ook mijn 1e keer :beer: volgende keer misschien toch met me 5gtt 8)
Steven
Car: M536

-Ray-
Contacteer:

blijft gaaf dat soort foto's :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart GTE
Contacteer:

Ben Benieuwd wanneer er een "Actie foto topic" komt.
Ik denk dat daar anders nog best leuke foto's in zijn te zien :D
Steven
Car: M536

Moet je es terugbladeren, Ray komt ooknog ergens voorbij schuiven met z'n bezemstrijkijzer :D
-Ray-
Contacteer:

"piepen in de tarzan" :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart GTE
Contacteer:

:lol: :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gaat er zaterdag nog iemand een rondje scheuren op Zolder?? :)

Ik ga met 3 vrienden ff kijken of we een rondje kunnen toeren. Prijzen zijn 50 euro per uur en 130 euro voor een dag (geloof ik), dus goed betaalbaar. Verder heb ik geen info over de dag, want ik ben uitgenodigd.

Eens kijken of we een M5 de sporen kunnen geven in Belgie! :D
Haas
Car: Megane RS

:worship:

vet man! en rij m niet in de poeier he.. :P
Menno

Merijn schreef: Eens kijken of we een M5 de sporen kunnen geven in Belgie! :D
E60? moet vast wel de baan over te trappen zijn daar (Y) , benieuwd wat voor snelheden je haalt.
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer

Ik ben niet zo thuis in die types, maar het is niet de nieuwste... Het voorlaatste model. Ik zal wat foto's knippen... :)
Menno

E39 is dat, opzich geen onprettige auto's ;)
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer

Helaas zonder slicks... Maar eerst maar eens achter dat stuur zien te belanden. :) Er bestaat ook een kansje dat er nog iemand meegaat met een DB7. Maar of het slim is om met zo'n bak het circuit op te gaan, betwijfel ik. :S
canonballman

Merijn schreef:Helaas zonder slicks... Maar eerst maar eens achter dat stuur zien te belanden. :) Er bestaat ook een kansje dat er nog iemand meegaat met een DB7. Maar of het slim is om met zo'n bak het circuit op te gaan, betwijfel ik. :S
Dat is heel slim!
Als ie m in eerste instantie kan betalen, zal ie dat in de tweede ook wel kunnen, toch? :wink:
Merijn
Über-Spammer

Is van de leasemaatschappij, he... :)
Merijn
Über-Spammer

Zo, dat was me het dagje wel... :)

Niet zoals gepland, maar wel erg veel lol gehad. Het was relatief rustig vandaag... Een paar BMW's, waaronder een hele dikke M3 (GTR?), wat Porsches en nog wat leuk spul. Wij waren met een Mini One 1.6, Renault Megane II 1.9 dCI en een BMW M5. We waren er pas laat, rond een uur of half 2, dus meteen maar inschrijven. Voor 50 euro mocht je een uur rondknallen over het circuit en eigenlijk viel me dat reuze mee. Zeker als je geen brandstof, banden en ander onderhoud aan de auto hoeft te betalen. ;) Eerst de Megane en de M5 maar de baan op gestuurd, een vriend en ik zouden een half uurtje later met de Mini ons racetalent gaan beproeven. Een heat later even wat auto's switchen...

Maar helaas, dat laatste ging niet gebeuren... Na een kwartiertje over het circuit geragd te hebben, begon de koppeling van de M5 zo'n mankementen te vertonen, dat de bestuurder 'm de pits in heeft moeten sturen. Wat een lucht kwam daar vanaf, zeg! :( De overige 45 minuten hebben we het maar niet meer geprobeerd met die bak, want dat was echt onverantwoord, aangezien er ook nog naar huis gereden moest worden. Zwaar klote, dus. Nog geen M5 gereden! :evil:

10 minuten later gingen wij de baan op met een standaard, kale, 90 PK sterke Mini One op kneiterharde bandjes die volgens mij niet breder dan 175 mm waren. ;) Maar de lol was er niet minder om. :D Omdat het zo rustig was op de baan hebben we eigenlijk constant goed door kunnen rijden (voor ons doen dan ;) ) en het ging elke ronde weer beter. Na een half uurtje geswitched: Ik mocht achter het stuur! Mijn eerste kilometers die ik zelf op Zolder gemaakt heb. Ik heb van begin tot eind zitten genieten! Ondanks de trage bak, die telkens weigerde meer dan 5000 rpm te draaien en ook alleen maar onderstuurd de bochten uitwilde. De pret was er niet minder om. :D

Ik heb een volledig rondje gefilmd en een hoop foto's gemaakt onder het rijden. Vanaf 4 uur was er een driftchallenge en dat was ook erg leuk om te zien. Ook daar nog een hoop foto's geschoten. Ik moet zo straks even van de camera afhalen en dan zal ik ze posten... Of ze de moeite waard zijn, weet ik nog niet. Dat zien we wel...

Ik ga effe douchen! :)
Bart V

Remmen van die mini niet over de zeik gegaan??
Merijn
Über-Spammer

Helemaal niet! Daar stond ik ook echt van te kijken... Geen centje pijn! En ik heb toch echt lomp liggen raggen met die wagen...
Merijn
Über-Spammer

Ow ja, er was ook nog een lichtblauwe Alpine A310 en een ph2 Williams aan het scheuren! Dikke wagens. (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Gaaf man, gooi da filmpie es online :D ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Plaats reactie