ACT: Clio RS
Beste Renault-kenners,
Ik had een klein vraagje, weet iemand of de Clio RS(2.0 16V) PHASE 1 ook over ESP en over tractiecontrole beschikt? Ik zou dit graag eens willen weten of is dit er pas op gekomen vanaf de Phase 2?
graag antwoord en alvast bedankt
groeten koen
Ik had een klein vraagje, weet iemand of de Clio RS(2.0 16V) PHASE 1 ook over ESP en over tractiecontrole beschikt? Ik zou dit graag eens willen weten of is dit er pas op gekomen vanaf de Phase 2?
graag antwoord en alvast bedankt
groeten koen
Kan er mij iemand ook eens vertellen wat nu het verschil is tussen een Clio RS en een Clio 1.6 16v buiten de motor natuurlijk.
Ik zou misschien een 1.6 16V kopen en er dan enkele weken later een motor van een clio RS laten inleggen.Kwestie van de verzekering en taks wat goedkoper te maken... Maar weet er nog iemand hoe het zit met de keuring in Belgie hieromtrent?
graag antwoord
greetz Koen
Ik zou misschien een 1.6 16V kopen en er dan enkele weken later een motor van een clio RS laten inleggen.Kwestie van de verzekering en taks wat goedkoper te maken... Maar weet er nog iemand hoe het zit met de keuring in Belgie hieromtrent?
graag antwoord
greetz Koen
-
- Car: Captur EDC130 Intens
leren bekleding en alle opties aanwezig....oa Xenon lampen etc,etc.Dingen schreef:Kan er mij iemand ook eens vertellen wat nu het verschil is tussen een Clio RS en een Clio 1.6 16v buiten de motor natuurlijk.
graag antwoord
greetz Koen
Onderstel ietwat aangepast, 16 inch velgen, bredere banden, climate control
Keuringen in Belgie weet ik niks van, zal je even moeten informeren naar de Belgische RDW.
-
- Contacteer:
Officieel moet je de hele auto dan laten herkeuren. (En dat kost wel wat.)Arno17 schreef:leren bekleding en alle opties aanwezig....oa Xenon lampen etc,etc.Dingen schreef:Kan er mij iemand ook eens vertellen wat nu het verschil is tussen een Clio RS en een Clio 1.6 16v buiten de motor natuurlijk.
Onderstel ietwat aangepast, 16 inch velgen, bredere banden, climate control
Keuringen in Belgie weet ik niks van, zal je even moeten informeren naar de Belgische RDW.
Overigens zijn er nog veel meer verschillen hoor! Heel ander anderstel (grotere spoorbreedte, andere dempers en veren...), heel andere carosseriedelen (bumpers, siteskirts, zijschermen), ander interieur (leer/alcantra stoelen en bekleding, andere audio), andere technieken onder de motorkap (motor zelf, luchtin/uitlaat, uitlaatsysteem...) en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als je dat allemaal gaat ombouwen kan je beter gewoon die paar auro extra verzekering/wegenbelasting betalen!!!!
-
- Contacteer:
Oeps, vergeten. Hij staat nu al bij de schadereparateur.Haas schreef:ken je niet ff wat foto's posten of is dat de moeite niet waard?
Wel een beetje k*t eerlijk gezegt dat ik een Twingo 1.2 als leenauto mee krijg. Vind dat dit best ee Clio had mogen zijn... maar goed.
-
is toch gratiselmotheelk (Eric) schreef:Oeps, vergeten. Hij staat nu al bij de schadereparateur.Haas schreef:ken je niet ff wat foto's posten of is dat de moeite niet waard?
Wel een beetje k*t eerlijk gezegt dat ik een Twingo 1.2 als leenauto mee krijg. Vind dat dit best ee Clio had mogen zijn... maar goed.

-
- Contacteer:
Jawel, maar bij Van Marwijk bijvoorbeeld kreeg ik gewon een Clio mee (ook wel een 1.2).
Die Twingo is wel geinig hoor. Het weggedrag, de motor en de remmen vallen helemaal niet tegen moet ik zeggen. De rijpositie en de herrie (van wind en motor) vallen wel wat tegen.
Die Twingo is wel geinig hoor. Het weggedrag, de motor en de remmen vallen helemaal niet tegen moet ik zeggen. De rijpositie en de herrie (van wind en motor) vallen wel wat tegen.
-
ja wij hebben alleen twingo's en mirca's als vervangende auto, maar het is idd raar als je zeg maar een Espace 3,5 v6 initale komt brengen en een twingo comfort meekrijgt haha maar goed meestal rijd je er net een weekje in.
tsja, das wel vaker toch? ook btje onbegonnnen werk om per catergorie auto's een vervangende auto te hebben. Een vent in een maserati kun je als leenauto geen ferrari of porsche meegeven, dat snapt iedereen...
-
- Moderator
- Car: MB
auto van de garage kan altijd meer dan je eigen auto heMaus schreef:Ach....ik kreeg als vervangende auto (voor de Mits.) een zoemzoem Mazda 626 uit '88 mee.![]()
Heb me prima vermaakt met die bak hoor.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
limiet lijkt altijd net wat verder te liggen.....
goh, hoe zou dat nou komen

goh, hoe zou dat nou komen

-
- Contacteer:
Ik moet toegeven dat zo'n Tingo wel f8cking hard over een drempeltje kan. In mij RSje moet ik toch echt flink afremmen om niet gelanceerd te worden. 

-
hou hem wel heel heelmotheelk (Eric) schreef:Ik moet toegeven dat zo'n Tingo wel f8cking hard over een drempeltje kan. In mij RSje moet ik toch echt flink afremmen om niet gelanceerd te worden.

-
- Contacteer:
Ja hoor! Ik ga niet onbezonnen om met andermans spullen. Ik ga er ook vanuit dat mijn RS weer netjes terug komt. Ze mogen best een stukje rijden maar als ik zou merken dat ie door iemand koud in de toeren word gejaagd of veel te hard over drempels of anderszinds onbehoorlijk dat krijg hij/zij het wel te horen! 

-
- Contacteer:
Nou hij is weer peikfijn in orde hoor! Ziet er echt strak uit. 

-
ben ik blij om, is die netjes schoon gemaakt?elmotheelk (Eric) schreef:Nou hij is weer peikfijn in orde hoor! Ziet er echt strak uit.
ik zat gisteren op school dus was er niet bij dus kon hem niet controlleren of die piekfijn is afgeleverd

Mijn eerste blikschade aan de Rs is een feit, een één of andere @##!* heeft de portier van zijn auto in mijn portier gezet met het uitstappen op de parkeerplaats van mijn werk:@
Met als gevolg een mooie vouw in mijn portier, dader onbekent dus ben mooi bedankt.
Verzekering gebeld krijg het hoogswaarschijnlijk wel vergoed maar moet wel aangifte doen bij de politie en een getuigen hebben die heeft gezien dat ik mijn auto zonder schade had geparkeerd. Ze zullen gaan kijken of vergoed gaat worden uit het waarborgfonds.
Volgende week wordt de schade gemaakt dus ben benieuwd.
Met als gevolg een mooie vouw in mijn portier, dader onbekent dus ben mooi bedankt.

Verzekering gebeld krijg het hoogswaarschijnlijk wel vergoed maar moet wel aangifte doen bij de politie en een getuigen hebben die heeft gezien dat ik mijn auto zonder schade had geparkeerd. Ze zullen gaan kijken of vergoed gaat worden uit het waarborgfonds.
Tja, dat is mooi klote. Ik hoop het nooit mee te maken...Leon RS schreef:Mijn eerste blikschade aan de Rs is een feit, een één of andere @##!* heeft de portier van zijn auto in mijn portier gezet met het uitstappen op de parkeerplaats van mijn werk:@
Met als gevolg een mooie vouw in mijn portier, dader onbekent dus ben mooi bedankt.![]()

Heb jij ook van die collega's die nog niet helemaal wakker zijn als ze uitstappen? Ik heb dit ook een keer gehad. Hij had de deur van zijn busje(zo'n grijsrijder met dubbele kabine) uit zijn handen laten waaien. Nou, het achterscherm van mijn, toenmalige, 206gti lag helemaal in een wokkel. Hij was wel zo netjes om zich te melden... Sterkte ermee.Leon RS schreef:Mijn eerste blikschade aan de Rs is een feit, een één of andere @##!* heeft de portier van zijn auto in mijn portier gezet met het uitstappen op de parkeerplaats van mijn werk:@
-
- Contacteer:
Succes Leon RS! Is echt heel kut. Bij mij ook eens heel veel schade aan de achterkant door iemand veroorzaakt die geen briefje had achter gelaten. Hoop dat jij het wel vergoed krijgt.
@ Armando.B.
Hij ziet er weer spik en span uit. Ja, ook moei gewassen. En hij mocht wel een sopje gebruiken.
Werk jij bij Autohaag Zeeuw?
@ Armando.B.
Hij ziet er weer spik en span uit. Ja, ook moei gewassen. En hij mocht wel een sopje gebruiken.

-
jeps ik werk daarelmotheelk (Eric) schreef:Succes Leon RS! Is echt heel k#t. Bij mij ook eens heel veel schade aan de achterkant door iemand veroorzaakt die geen briefje had achter gelaten. Hoop dat jij het wel vergoed krijgt.
@ Armando.B.
Hij ziet er weer spik en span uit. Ja, ook moei gewassen. En hij mocht wel een sopje gebruiken.Werk jij bij Autohaag Zeeuw?

-
- Contacteer:
Ah! Je had me best even mogen aanspreken hoor.
Hoe lang zijn jullie nou met de reperatie bezig geweest?

-
das op de andere vestiging, ik werk op de voltaweg, en jij breng je auto naar de motorenwegSander2 schreef:Nou dan komt er binnenkort een RS ph3 langs voor een 20K beurt.Armando.B. schreef:jeps ik werk daar, toen jij je auto kwam brengen, ging ik de huur twingo aftanken voor je.
-
ik kwam er later pas achter dat je hier op het forum zit, anders had ik dat wel gedaan, en hoe lang we er mee bezig waren... pfff even denken 3 dagen volgens mij, niet constant natuurlijk.elmotheelk (Eric) schreef:Ah! Je had me best even mogen aanspreken hoor.Hoe lang zijn jullie nou met de reperatie bezig geweest?
-
- Contacteer:
Ik kreeg gisteren een kopie van de rekening: 2707 euro! Fucking hell blij dat ik dat toch niet zelf hoef te betalen... (De grap was dat er optisch alleen een paar krassen en een klein duikje in de achterklep zaten.)
Nee, ik breng hem naar de loosduinseweg.Armando.B. schreef:das op de andere vestiging, ik werk op de voltaweg, en jij breng je auto naar de motorenwegSander2 schreef:Nou dan komt er binnenkort een RS ph3 langs voor een 20K beurt.Armando.B. schreef:jeps ik werk daar, toen jij je auto kwam brengen, ging ik de huur twingo aftanken voor je.
-
ja erg he, nee maar achter je bumper zat die goed in mekaar hoor!elmotheelk (Eric) schreef:Ik kreeg gisteren een kopie van de rekening: 2707 euro! Fucking hell blij dat ik dat toch niet zelf hoef te betalen... (De grap was dat er optisch alleen een paar krassen en een klein duikje in de achterklep zaten.)
maar ja zo bumper komt na de klap weer terug en dan denk je ooh paar krasjes niets aan de hand, maar kijk je dan in je bandenbak of achter je bumper pfff maar is allemaal nu weer netjes!
hopen dat die nu lang heel blijft