Startmotor, brandstofpomp?? Vergoeding mogelijk

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
clio1984

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn clio 16v '92. Een paar weken terug draaide de startmotor niet als de motor warm was. Bij een koude motor starte hij wel gewoon goed. Ik heb toen de startmotor gedemonteerd, contacten op het relais schoongemaakt, en weer terug gemonteerd. Nu draait de startmotor helemaal niet meer, ook niet met een koude motor. Als ik de sleutel omdraai verzwakt wel de verlichting van de buitentemperatuurmeter,terwijl de accu gewoon vol is. Ook blijft nu ineens de brandstofpomp constant doorlopen als het contact aan staat. Waar ligt dit aan?

Is er misschien iemand in de buurt van tilburg met veel verstand van renaults en met name de elektronica kant die dit probleem op kan lossen.

Een vergoeding is eventueel mogelijk.
Bart V

Heb je toevallig kortsluiting veroorzaakt?

Probeer anders eerst eens een ander relais voor de brandstofpomp.

En wat betreft je startmotor, die is gewoon aan een revisie toe.

Succes
clio1984

kortsluiting zou misschien wel kunnen, is de ECU dan kapot?

Is het bij een kapotte startmotor niet zo dat hij nog probeert te draaien, dit doet hij bij mij helemaal niet. ik hoor ook geen klik van het startrelais.
Bart V

Als je sluiting veroorzaakt hebt, kan inderdaad de ECU daardoor stuk gaan, het zou iig kunnen verklaren waarom je pomp blijft doorlopen (ervanuitgaande dat het relais in orde is)

Als de startmotor niet meer draait/tikt sinds dat je hem uitelkaar gehaald heb, heb je mischien iets niet goed gedaan bij het weer inelkaar zetten. Loop ook even de bedrading op de startmotor na.
clio1984

Ik heb er nu een andere computer in gezet maar het probleem is er nog steeds. Alles lijkt het te doen, alleen bij het starten hoor je geen tik en de startmotor draait niet. Ook blijft de brandstofpomp doordraaien zolang hij op contact staat.

Is er iemand in de buurt van Tilburg die hiernaar zou kunnen kijken??
Plaats reactie