Verschillende auto-alarmsystemen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Floris
Contacteer:

Wat is een goed alarmsysteem en wat zijn de extra's en kosten?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gemini, Clifford, GT. kosten: minimaal 200 euro voor een standaard alarm. volgens klasse 2, echter zonder certificaat.

wat wou je evt als extra's hebben?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Floris
Contacteer:

Wil graag info hebben over verschillende alarmsystemen, want waarom is de ene nu beter als de ander (en duurder etc) :)
Strijder

Van Clifford kan je als optie nemen dat je ramen automatisch sluiten als je je alarm inschakelt en ook automatisch starten op afstand kan je als optie erbij nemen (dacht 300 euro).

Gozer uit mn klas heeft zo'n alarm hij was iets van 1100 euro nog wat kwijt.

(zonder optie afstand starten 300 euro goedkoper dus)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Clifford is gewoon het merk met de minste uitval, en de minste foutmeldingen.
Daar is de prijs ook naar.

Gemini en GT leveren degelijke alarmen voor een redelijke prijs, doen qua techniek niets onder dan Clifford, maar de kans op een foutmelding of dat er iets kapot gaat is lichtelijk groter.

Wil je een goed alarm: Gemini, wil je het beste alarm: Clifford.

Ps. Niet aan die goedkope camco zooi beginnen, daar is zoveel ge-eikel mee
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

@Strijder: comfortsluiting kan niet op een Renault, (tenzij je zelf de electronica van de auto aanpast)
youri

weet nog een mooie site met allemaal leuk speelgoedn
check even
http://www.camcosystems.nl
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef: Ps. Niet aan die goedkope camco zooi beginnen, daar is zoveel ge-eikel mee
:up: :)
youri

wist ik niet sorry
Riël
Über-Spammer

Erik Olijnsma schreef:@Strijder: comfortsluiting kan niet op een Renault, (tenzij je zelf de electronica van de auto aanpast)
Op die knoppies van een 19 waar de ramen in 1x sluiten gaat dat wel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

En die knoppies, welke ook in de 21 en de clio te vinden zijn passen op alle niet-relais geschakelde renault ramen van de 5, clio, 19,21 etc. Op de sloop kom je ze in overvloedde tegen. Erg handige upgrade (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb al regelmatig alarmsystemen ingebouwd van serpistar, werkt ook er goed en degelijk spul. dan is je auto zeker hufter proof
R5GTT. Drive it like you stole it
Sanderclioll

Bart V schreef:En die knoppies, welke ook in de 21 en de clio te vinden zijn passen op alle niet-relais geschakelde renault ramen van de 5, clio, 19,21 etc. Op de sloop kom je ze in overvloedde tegen. Erg handige upgrade (Y)
Heb deze laatst ook in de mijn cabrio geplaatst, de schakelaar zou goed zijn, maar hij klikt, en gaat telkens 1mm naar beneden, wat zou dit probleem zijn ?
Bart V

Nou, das dus wél een relais schakeling, en dan gaat het dus niet werken :) Enkel de cabrio's hebben die relais schakeling, en vandaar dat de comfortschakeling daar ontbreekt.
paulvanrooij
Contacteer:

Bart V schreef:En die knoppies, welke ook in de 21 en de clio te vinden zijn passen op alle niet-relais geschakelde renault ramen van de 5, clio, 19,21 etc. Op de sloop kom je ze in overvloedde tegen. Erg handige upgrade (Y)
Kan ik zo'n schakelaar gewoon wisselen met die nu voor mn rechter raam zit? hoef ik daarvoor geen extra kabels te trekken ofzo?
Bart V

Ik denk het niet, want dan moet je de 6 polige stekker verbouwen naar een 5 polige, dan gaat het wel werken alleen die linker schakelaar voor het rechter raam, daarvan is de stekker 6 polig omdat deze in een wisselschakeling werkt met de rechter schakelaar van het rechterraam, en daar een extra draad voor nodig heeft. Ik gok dat het rechterraam dan niet meer te bedienen is met de linker schakelaar. De rechter schakelaar (dus bijrijderskant) is wel gewoon plug en play vervangbaar met een comfortschakelaar.
paulvanrooij
Contacteer:

De rechter schakelaar (dus bijrijderskant) is wel gewoon plug en play vervangbaar met een comfortschakelaar.
Jij bedoelt dus de schakelaar die in de rechter deur zit? dat die te vervangen is (plug & play) voor een comfortschakelaar? of de schakelaar in je linkerdeur voor je rechterraam?

sorry, electra is niet mn sterkste vak (F)
Bart V

De rechter schakelaar aan de bijrijderszijde is gewoon vervangbaar voor die comfortschakelaar. Je moet je alleen afvragen of het wel zinvol is op die plek :)
mike16v

Riël schreef:
Erik Olijnsma schreef:@Strijder: comfortsluiting kan niet op een Renault, (tenzij je zelf de electronica van de auto aanpast)
Op die knoppies van een 19 waar de ramen in 1x sluiten gaat dat wel :)

alleen de fase 2 bij de fase 1 ken ik het niet
paulvanrooij
Contacteer:

Bart V schreef:De rechter schakelaar aan de bijrijderszijde is gewoon vervangbaar voor die comfortschakelaar. Je moet je alleen afvragen of het wel zinvol is op die plek :)
Duurde ff, maar ik snap em weer ;)
Beetje nutteloos idd... ;)
Menno

Mag je een klasse III alarm eigenlijk zelf inbouwen, of moet dat door een of andere erkende gecertificeerde prutser gebeuren?
rev it like a rental
Bart V

Dat moet een SCM gecertificeerd prutser voor je inbouwen (N) Anders geen SCM certificaat.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

er zit namelijk net als apk een steekproef mogelijkheid op
dus als je al een maatje hebt die het in mag bouwen kan je het toch niet zelf doen
die gasten komen tijdens het knutselen gewoon kijken

sommige gevallen komen ze bij de eigenaar van het voertuig na inbouw kijken maar dan meot wel de inbouwer aanwezig zijn
Strijder

Bij mij is het door renault erin gezet en kwam er een scm pik het alarm keuren werd mij verteld, maarja het kan anders zijn natuurlijk.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het is zoals Sven zegt, er wordt gewerkt met steekproeven
Strijder

Ik weet iig wel dat Renault in Haarlem ze er bijna nooit inbouwt, ze waren er langer mee bezig dan verwacht (5,5 uur met 2 man) :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Menno schreef:Mag je een klasse III alarm eigenlijk zelf inbouwen, of moet dat door een of andere erkende gecertificeerde prutser gebeuren?

Tuurlijk mag dat, ja mag alles zelf inbouwen. Of dat het nou klasse 1,2,3,4 of weet ik veel ik maakt natuurlijk niets uit. Wil je een certificaat dan is het een ander verhaal. Dan mag je niets zelf doen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Strijder schreef:Van Clifford kan je als optie nemen dat je ramen automatisch sluiten als je je alarm inschakelt en ook automatisch starten op afstand kan je als optie erbij nemen (dacht 300 euro).

Gozer uit mn klas heeft zo'n alarm hij was iets van 1100 euro nog wat kwijt.

(zonder optie afstand starten 300 euro goedkoper dus)
op clifford kan nog veel meer :lol:
bij mij gaat er een koplamp branden als ik hem kwijt ben en op een knopje druk (~)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
whyler

electronica aanpassen is een beetje overdreven uitgedrukt ik heb op mijn clio 16v ook comfortsluiting laten inbouwen tegelijk met een gemini klasse 3 alarm.
wordt geregeld door een apart relaikastje te bestellen bij gemini +-75 euro en toch leuk voor de heb.

best bang for the buck is gemini, mocht je nog wat extra geld overhebben koop dan clifford 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

een relaisbakje ertussen zetten is ook aanpassen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:een relaisbakje ertussen zetten is ook aanpassen.
:lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie