[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je kan beter setje van jeroen ofwel boneless nemen
kan je veel meer mee uithalen
en je hoeft niet steeds je chip opnieuw aan te laten passen als je wat verder gaat met tunen
die heeft namelijk een vrij progemeerbare ecu die tenallertijde -dus ook tijdens rijden- is te veranderen
kan je veel meer mee uithalen
en je hoeft niet steeds je chip opnieuw aan te laten passen als je wat verder gaat met tunen
die heeft namelijk een vrij progemeerbare ecu die tenallertijde -dus ook tijdens rijden- is te veranderen
Ja goed, maar ik heb hier ook al ecu+chip, als ik de harde setup erop heb (inlaat, injecotren, kabelboom) is die ecu+chip ook zó vervangen heSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:je kan beter setje van jeroen ofwel boneless nemen
kan je veel meer mee uithalen
en je hoeft niet steeds je chip opnieuw aan te laten passen als je wat verder gaat met tunen
die heeft namelijk een vrij progemeerbare ecu die tenallertijde -dus ook tijdens rijden- is te veranderen

Dus om te beginnen is een lopend stukje electronica best handig denk ik zo.
Kun je de boel netjes in elkaar zetten etc.
Ik wil altijd nog eens overgaan dan op een Kronenburg set. Hebben er eens met een projectgroepje op school een dagje tekst en uitleg gekregen en was uber interessant! En ik geloof dat jeroen die ook gebruikt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
job-turbo (jeroen) rijdt overigens ook al geruime tijd met een injectie-systeem op zn gtt rond, misschien dat die hier ook voor de nodige informatie kan zorgen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
idd heeft jeroen het kroonenburg systeem
opzich zit er bij de set van hem al een normaal programma
die kan jezelf als je er handig in bent bijwerken
opzich zit er bij de set van hem al een normaal programma
die kan jezelf als je er handig in bent bijwerken
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
ff reageren, er zit standaard geen programma in de nieuw ecu, dus aleen maar nullen 000000000000000000000000000000000 je moet zelf je tabellen maken,
van af volgend jaar ben ik kronenburg dealer, dus als je vragen hebt???
van af volgend jaar ben ik kronenburg dealer, dus als je vragen hebt???
KMS is niet de enige optie Antoine.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:je kan beter setje van jeroen ofwel boneless nemen
kan je veel meer mee uithalen
en je hoeft niet steeds je chip opnieuw aan te laten passen als je wat verder gaat met tunen
die heeft namelijk een vrij progemeerbare ecu die tenallertijde -dus ook tijdens rijden- is te veranderen
Fastchip heeft bijvoorbeeld ook een programmeerbare ECU genaamd R-Tuner. Dit is dus een programmeerbare door Fastchip omgebouwde fabrieks ECU.
[img]http://www.fastchip.nl/img/Rtuner.jpg[/img][img]http://www.fastchip.nl/img/tewblogscreen.jpg[/img]
En het is beschikbaar voor de Clio en 19 16v, Clio Williams en R5 gtt-i kit.
En met:
- instelbare pingelregeling
- closed/ open loop vrij instelbaar
- TEWBLOG loggingsmogelijkheid ( Filmpje )
- fabrieks LAMBDA-sonde te vervangen door wideband exemplaar !
Dit systeem bespaart je tijd omdat je simpelweg verder kunt afstellen op basis van de bestaande Renault/ Fastchip software. Dus geen tijdrovende afstelklussen.
En mappings beschikbaar voor alle modificatieniveau's. Tot en met drukvulling in alle soorten en maten. Dus ook andere injectoren, MAP sensor e.d. Ook geen draadbomen knopen en solderen. Simpelweg ECU laten ombouwen, software op pc/ laptop installeren en afstellen maar.
That's all... En dat voor 350,- voor een complete kit.
De belgische auto leverde met een 'indraai' mapping 146pk en 218Nm aan de voorwielen met 900mbar laaddruk op de Dyno in Goes.BONELESS (jeroen) schreef:en speedy al bijna klaar???
(Ik kan de grafiek nu niet hosten.)
Jeroen, het spruitstuk + complete multi-point injectiekit is klaar. Ik heb al het ontwikkelings + tekenwerk overgedaan samen met Boy Huijzer Motorsport uit Oud-Beijerland.
Fastchip levert zoals bekend de elektronica voor de ECU's. Dus ook programmeerbaar management is mogelijk voor de liefhebber.
Ik heb een Solidworks tekening van het manifold die ik op verzoek e-mail. (Ik kan de foto niet hosten.)
Laatst gewijzigd door speedline op vr 17 mar 2006 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De belg
DE zwarte
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Pijnlijk verhaal, ray? ...of valt het mee, inmiddels
whehe ik heb zo'n hekel aan kabouters



Immer wieder die verdammte Holländer
guten Abend bin ich französisch und ich pocede ein 5 gt turbo Injektions.
wenn das Ihnen helfen kann.
http://www.gt-turbo.org/forum/forum_pos ... =2257&PN=2
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19401
pascal
wenn das Ihnen helfen kann.
http://www.gt-turbo.org/forum/forum_pos ... =2257&PN=2
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19401
pascal
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 17 mei 2004 20:34
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Den Haag
Posted: Wed Nov 23, 2005 3:57 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
BONELESS (jeroen) wrote:
en speedy al bijna klaar???
Ja, definitief ontwerp spruitstuk en injectiesysteem met bijbehorende bewerkte en geflowde cilinderkop zit nu op een JLT klantenauto gemonteerd. Dyno resultaten volgen.

Hoe staat het hiermee?
Zeer interessante ontwikkelingen van JL Tuning/Speedline, maar de radiostilte sinds eind november voorspelt volgens mij niet veel goeds.
Is dit project dan doodgebloed?
En neemt MBCarperformance nu het stokje over?: http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 37511cef16
Het lijkt haast een soap, sinds 10 jaar proberen diverse tuningsbedrijven een betaalbare injectiekit voor de 5GTT te bouwen en wanneer er dan bijna tot resultaat wordt gekomen ....pffft.. niets meer.., toch maar zelf knutselen en programmeren dan?
Ik ben benieuwd!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik vermoed dat het toch moeilijker is dan dat de meeste denken 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
ja er wordt een hoop gezeurt over het systeem ,
gewoon injectie geld neer leggen voor je 20 jaar oude auto en rijden
optie 1 * alles laten bouwen en betalen en rijden
optie 2* zelf bouwen b.v kms-haltec-megasproei-enz: en niet de hele dag op het forum lopen zeuren
(en ja het is geen probleem om aluminium las werk te laten doen)
optie 3 * aleen zeuren over vermogens bank uitdraaien en isialklaarmaakfoto,senhoezuinigisdiedanhebikwelwaarvoormijngeldofkanikmischientocheenandersysteemkopengezeur
p.s wie echt wilt, die rijden onderhand al rond
en je moet een echte liefhebberzijn denk ik anders
knooi je niet een injectie systeem op een 20 jaar oude auto
laatstaan dat de meeste nog steeds tegen de jaarlijkse apk aan hikken.
amen.


optie 1 * alles laten bouwen en betalen en rijden
optie 2* zelf bouwen b.v kms-haltec-megasproei-enz: en niet de hele dag op het forum lopen zeuren

optie 3 * aleen zeuren over vermogens bank uitdraaien en isialklaarmaakfoto,senhoezuinigisdiedanhebikwelwaarvoormijngeldofkanikmischientocheenandersysteemkopengezeur

p.s wie echt wilt, die rijden onderhand al rond
en je moet een echte liefhebberzijn denk ik anders
knooi je niet een injectie systeem op een 20 jaar oude auto
laatstaan dat de meeste nog steeds tegen de jaarlijkse apk aan hikken.
amen.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
duidelijke uitleg jeroen, alleen beetje lastig te lezen af en toe




-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 17 mei 2004 20:34
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Den Haag
Ik heb het vermoeden dat het niet mogelijk is om een kant en klare kit te ontwikkelen voor de verkoop. De mapping is waarschijnlijk voor elke auto anders afhankelijk van turbodruk, andere uitlaat, luchtfilter, interkoeler etc..
Dan zul je na installatie altijd nog de testbank op moeten om een precieze mapping te maken en dat kost natuurlijk weer een hoop tijd en energie en daarmee nog meer kosten.
Edit: Had de reactie van Jeroen nog niet gelezen
Dan zul je na installatie altijd nog de testbank op moeten om een precieze mapping te maken en dat kost natuurlijk weer een hoop tijd en energie en daarmee nog meer kosten.
Edit: Had de reactie van Jeroen nog niet gelezen
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
met het kms systeem (waar ik straks dealer van ben
) zit een mooie liniare labdasonde en een mooie corektie map. dus hij loopt nooit te arm of te rijk,,,,dit kun je zelf wijzigen. het is een closed loop system 


-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 17 mei 2004 20:34
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Den Haag
Klinkt goed!
en "straks" is.....? 


-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
ik hoop half juni
zie aan bouw van mijn huis,loods komt er naast.
link
http://www.mijnalbum.nl/Album=L6FTBEKQ
[/img]

zie aan bouw van mijn huis,loods komt er naast.
link
http://www.mijnalbum.nl/Album=L6FTBEKQ
[/img]
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
oeps ONS HUIS!!! zij mijn vriendin
(oja de eerste foto is mijn moeder!!! whahahaha )


-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 17 mei 2004 20:34
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Den Haag
Dat is nog eens een project! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
de gtt van 'job-turbo' rijd anders ook zeer fijn met de injectie erop 

In feite stelt het amper wat voor. Je moet 't alleen net effe weten.
Geld kost t altijd wel. Maar wel de beste prijs-kwaliteit verhouding wat betreft vermogenswinst en betrouwbaarheid.
Geld kost t altijd wel. Maar wel de beste prijs-kwaliteit verhouding wat betreft vermogenswinst en betrouwbaarheid.
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
ik ken er nog 2 maar die blijven liever op de achter grond, een haltec systeem en een kms (wel allebij zelf bouw) met wat inlaatjes en dingen van mijJiggyMF schreef:ik geloof dat ze bij MBCarperformance op de vooravond van de 'launch' staan.
Naast boneless is mij nog geen ander 'echt werkend' systeem bekend.
grtz Jiggy

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Drachten, en is zelfbouw met hulp van Freddy cane.JiggyMF schreef:waar komtie die vndaan? of is dat eigen werk?Gabri schreef:de gtt van 'job-turbo' rijd anders ook zeer fijn met de injectie erop
grtz Jiggy
Heeft DTA aansturingssysteem.